Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

La Vuelta a España | etappe 8 | Hellín - Xorret de Catí (199,5 km)

Gepost door Heisenberg 
Heisenberg 25 augustus 2017 23:18
Heisenberg 25 augustus 2017 23:21
Etappe 7


Klassement
1 Christopher Froome Team Sky 27:46:51
2 Johan Esteban Chaves ORICA-Scott 0:11
3 Nicolas Roche BMC Racing Team 0:13
4 Tejay van Garderen BMC Racing Team 0:30
5 Vincenzo Nibali Bahrain Merida Pro Cycling Team 0:36
6 David de la Cruz Quick-Step Floors 0:40
7 Jetse Bol Manzana Postobon 0:46
8 Fabio Aru Astana Pro Team 0:49
9 Adam Yates ORICA-Scott 0:50
10 Michael Woods Cannondale-Drapac Pro Cycling Team 1:13

Etappe 8
Start = 12:34 uur
Finish ~ 17:40 uur
Bromertà 26 augustus 2017 00:15
Curzio 26 augustus 2017 08:17
Kan Jetse Bol opschuiven in het klassement? De la Cruz en Nibali op slechts een handvol seconden.
Miquel1983 26 augustus 2017 08:26
Volgens het kaartje zou de afdaling in de laatste 2 km bijna 20% omlaag gaan. Ik neem aan dat dat niet helemaal klopt.
ton duk 26 augustus 2017 08:28
Met 10 seconden voor de ritwinst, gaat ie vandaag gewoon weer virtueel in het rood
gr
rustdag 26 augustus 2017 09:31

Alto Xorret de Catí



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 09:31 door rustdag.
JvR 26 augustus 2017 09:41
1 Roglic. Hij zal de enige zijn die de schanssprong na zo'n 40km overleeft.
Wessel 26 augustus 2017 10:09
[www.ad.nl]

Barguil eruit gezet...
Tsja...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 10:09 door Wessel.
JW 26 augustus 2017 10:10
Barguil DNS

[ [www.ad.nl] ]

Het negeren van stalorders heeft blijkbaar toch een forse staart....
rustdag 26 augustus 2017 10:13
En terecht, je houd je gewoon aan de stalorders.
Kuiperberg 26 augustus 2017 10:15
Ik dacht het gisteren al...we gaan evalueren, betekent doorgaans gedonder in de keet. Benieuwd naar de achterliggende redenen. Kan me niet voorstellen dat alleen het incident van gisteren meespeelt. Ze hadden hem niet moeten meenemen naar de Vuelta. Hij was met zijn hoofd waarschijnlijk al bij zijn nieuwe Bretonse cluppie.
JdB 26 augustus 2017 10:16
Tja, als er echt orders gegeven zijn en hij weigert die op te volgen, is dit een noodzakelijke beslissing. Anders luistert er straks niemand meer naar de ploegleiding. Ongeacht of de stalorders verstandig waren.
Sub Culture 26 augustus 2017 10:18
Snel weg daar, Warren.
Eddy Veen 26 augustus 2017 10:30
Kan Fortuneo Barguil reglementair onmiddellijk overnemen? Dat scheelt toch weer salaris.
Slimmerd 26 augustus 2017 10:31
Mooi van Sunweb, maar dit gaat natuurlijk niet de echte/enige reden zijn

(de onderbuikgevoelens van de Tour komen weer boven, wie was ook al weer zijn voorbeeld?)
JW 26 augustus 2017 10:37
Vrijdag in de rit naar Cuenca wachtte Barguil niet op Kelderman toen de Nederlander vlak voor de slotklim, Alto del Castillo, lek reed. De ploegleiding gaf na de rit al aan dat deze zaak geëvalueerd zou worden. De ploeg benadrukt nu wel dat de beslissing om Barguil uit de ronde te zetten niet op dit ene voorval is gebaseerd, maar dat er de afgelopen week meer incidenten zijn geweest.

[Telesport]
Eddy Veen 26 augustus 2017 10:41
Ik ben benieuwd naar die andere incidenten en naar de reactie van Tom Dumoulin, door wiens presteren het gedonder begonnen iswinking smiley
Ger 26 augustus 2017 10:48
Barguil is een renner die alleen maar voor z'n eigen fietst. Terecht dat hij naar huis wordt gestuurd. Als Kelderman aangewezen is als kopman moet hij zich aan de teambelangen houden.
predator 26 augustus 2017 10:48
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mooi van Sunweb, maar dit gaat natuurlijk niet de
> echte/enige reden zijn
>
> (de onderbuikgevoelens van de Tour komen weer
> boven, wie was ook al weer zijn voorbeeld?)

Kwam ook meteen bij me naar boven. Voelt als een Rasmussen 2 affaire.
Inigo 26 augustus 2017 10:50
Oprotten weg ermee. Over een maand of twee wordt ie vast gepakt op hertesten van de Tour.
Eddy Veen 26 augustus 2017 11:04
Dit heb ik van Wielerflits geplukt: 'Na de Vuelta vervolgt Barguil zijn seizoen zoals gepland. Het worden zijn laatste koersen in het shirt van Sunweb, want volgend jaar rijdt hij voor Fortuneo-Oscaro'. Ik geloof er niets van.
Walnoot 26 augustus 2017 11:11
Sneue bende, dat Sunweb. Als er echt iets aan de knikker zou zijn wat betreft dope zouden ze hem op staande voet moeten ontslaan. Dit ruikt veeleer naar een persoonlijke afrekening. Neem aan dat we Barguil alleen nog op het WK gaan zien dit jaar.
Ger 26 augustus 2017 11:17
Walnoot Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sneue bende, dat Sunweb. Als er echt iets aan de
> knikker zou zijn wat betreft dope zouden ze hem op
> staande voet moeten ontslaan. Dit ruikt veeleer
> naar een persoonlijke afrekening. Neem aan dat we
> Barguil alleen nog op het WK gaan zien dit jaar.


Ploegbelangen staan voorop. Als iedereen voor zichzelf zou fietsen zou het een sneue bende worden bij Sunweb. Terechte beslissing.
Bromertà 26 augustus 2017 11:17
TEAM SUNWEB HAVE DECIDED TO WITHDRAW WARREN BARGUIL FROM THE VUELTA A ESPAÑA. THE 25-YEAR-OLD TALENTED RIDER, RECENT WINNER OF TWO STAGES AND THE MOUNTAIN JERSEY AT THE TOUR DE FRANCE, OPENLY EXPRESSED THAT HE DIDN’T RACE CONFORM TO THE TEAM’S GOAL, WHICH LEFT TEAM SUNWEB WITH NO OTHER OPTION THAN TO TAKE THIS DECISION.

Working according to a team plan with clear goals is deeply anchored in the team’s way of working. Since 2008 this has been the basis of the gradual growth and success of Team Sunweb, therefore is a value that cannot be varied. The team appreciates Barguil’s openness about his motives at the Vuelta.

Barguil said: “I have to leave the Vuelta by the decision of the team. I feel very well and have good legs. I see myself in different a role and am eager to attack in the mountains, as I did in the Tour. The Vuelta is a great race and it is disappointing to leave but this is a decision from the team that I need to accept.”

Together with the talented Barguil the team have had many successes. He is a valued rider, who means and has meant a lot to the team. After the Vuelta, Barguil will pick up his planned race program.

[teamsunweb.com]



Kijk, dit is nog eens een ploeg mét een visie !
rustdag 26 augustus 2017 11:18
Vuelta 2017: Bystrøm valt uit met breuk in schouderblad
Bromertà 26 augustus 2017 11:20
Toch vooral ook wel weer sneu voor Kelderman, al dit gedonder in de ploeg.
Bromertà 26 augustus 2017 11:22
Aan de andere kant kan Kelderman heel veel moed putten uit het vertrouwen dat de ploegleiding hiermee indirect over hem uitspreekt.
rustdag 26 augustus 2017 11:25
Of hij voelt nu nog meer druk, dat hij niet mag falen. dat hij het waard is als Kopman



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 11:25 door rustdag.
JW 26 augustus 2017 11:28
Yep.
Maar was het dan, zeker na zijn successen in de Tour, verstandig om hem mee te nemen naar de Vuelta ?
Ger 26 augustus 2017 11:31
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Yep.
> Maar was het dan, zeker na zijn successen in de
> Tour, verstandig om hem mee te nemen naar de
> Vuelta ?


Neem toch aan dat er van te voren goed met hem gesproken is over de rol die hij had.
Bromertà 26 augustus 2017 11:32
Hiero de mening van Zonneveld:

[www.ad.nl]
diravi 26 augustus 2017 11:34
Sneue bende? Giro op zak, veel overwinningen en truien en een hechte ploeg als je de verhalen van Dumoulin leest.
Wel jammer dat Preidler vertrekt.
Walnoot 26 augustus 2017 11:46
In de Tour reden ze goed, in de Giro waren ze als ploeg dramatisch. Dumoulin had op vrijwel geen enkel belangrijk moment steun. Tekenend was de schijtsituatie waarna Lautje na een honderd meter omhoog al moest afgeven. Tuurlijk zegt Dumoulin goede dingen over de ploeg, hij zegt nu eenmaal altijd wat men van popi-jopie wil horen.

Wat betreft 'belangen': volgens mij is een mogelijke 11e plek van Kelderman nauwelijks interessant voor de ploeg. Met Barguil kom je veel vaker in beeld, dat is namelijk een grote meneer anno 2017. Kelderman niet. Als je dit op 'belangen' wil gooien, moet je persoonlijke afrekeningen ook als belangen opvatten. Misschien denkt AP hier anders over, maar persoonlijk lijkt mij dat een slecht idee.
Walnoot 26 augustus 2017 11:49
Hup Koers, anyway. Dit lijkt me iets voor Chavito.
Tinuz 26 augustus 2017 11:56
Ik stel me zo voor dat Barguil zich wel heel ostentatief opstelde in de nabespreking, en dat dus dit zware besluit niet alleen is genomen om het feit dat hij de ploegorders in de koers negeerde, wat op zichzelf al vrij kwalijk is natuurlijk.
Cyclad 26 augustus 2017 12:00
Zo stel ik het me ook voor. Anders is uitzetting wel een erg zware straf,
Bromertà 26 augustus 2017 12:09
Voor de rekenaars:

Xorret del Cati van 655m naar 1100m over 3,8km met 11,71% hoogtefactor 97,39% 30ºC 1020hPa crr 0,004 bij een luchtdichtheid van 1,0619 kg/m3
De Perfecte Renner zou onder standaard omstandigheden zoals verwerkt in de formule van [DrF] met 6,97w/kg in 724s naar boven rijden.

Strava: [www.strava.com]
JW 26 augustus 2017 12:16
Dat zou je inderdaad verwachten.
En als dat zo is, dan kun je m.i. alleen maar alle begrip hebben voor de ploegleiding.
Carlos Danger 26 augustus 2017 12:19
Good riddance to bad rubbish.
Pyama 26 augustus 2017 12:28
Hmm ik moet nu toch denken aan de opmerkingen van/rond Hivert, Kittel, Degenkolb, Sinkeldam. Echte kopmannen horen niet bij deze ploeg. Ik hoor de wijze woorden van De Cauwer al...
Pyama 26 augustus 2017 12:30
Overigens ook benieuwd wat hier de meningen zouden zijn als Groenewegen moet wachten op Battaglin in een etappe met vlakke finish.
Pyama 26 augustus 2017 12:31
Dat zou ik ook doen als je dat hoofd van Marc Reef ziet.
Bromertà 26 augustus 2017 12:31
Wie de Perfecte tijd en 't perfecte wattage tot iets verder achter de comma nauwkeurig wil hebben onder de gegevens omstandigheden, kan uiteraard gewoon deze vergelijking oplossen:



v snelheid in m/s, m lichaamsgewicht in kg, hf hoogtefactor, g is 9,81 m/s2, Cda is 0,35, cosx is hoogtemeter per kilometer, crr 0,004 en rho is luchtdichtheid in kg/m3



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 12:33 door Bromertà.
lodjan 26 augustus 2017 12:54
Wat is dat voor een vergelijking? Barguil rijdt hier niet voor het klassement, maar voor ritzeges. Gisteren reden er 15 man 8 minuten vooruit. Waarom help je dan je kopman/klassementsrenner niet als ie door pech tijd dreigt te verliezen? Hij voelt zich er te goed voor? Zijn succes is hem naar het hoofd gestegen? Sterallures?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 12:55 door lodjan.
rustdag 26 augustus 2017 12:56
Bergvlakte 26 augustus 2017 13:22
Er is een kopgroep gevormd van 21 renners!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 13:26 door Bergvlakte.
lodjan 26 augustus 2017 13:24
N. Oliveira MOV+ 03' 02''
J. Polanc UAD 04' 00''
R. Majka BOH 19' 40''
E. Buchmann BOH
B. De Clercq LTS
M. Monfort LTS
C. Chevrier ALM
A. Losada KAT
D. Olivier TLJ
G. Bonnafond COF
S. Chernetski AST
S. Pauwels DDD
J. Alaphilippe QST
M. Kreder ABS
L. Vliegen BMC
L. De Vreese AST
P. Niemiec UAD
J. Hernandez Blazquez TFS
D. Novak TBM
C. Pfingsten BOH

158.50 kms from the finish



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 13:29 door lodjan.
Eazster 26 augustus 2017 13:27
De vergelijking dat Barguil slechts een handvol seconden achter Kelderman staat en hij zich terecht wisselkopman voelt.Afgesproken dan wel met die achterlijke filosofie van het team komt eerst.
Lijkt me eens mooi als een kopman valt en zakt naar plek 100 en dart iemand die in de top 10 nog voor die renner werkt want orders zijn orders.
Goed he zo'n machine ,weg met de renners met eigen initiatief.
En die Giro die heeft de klasse van Dumoulin gewonnen met de omstandigheden.En misschien Geschke een stukje.
Eazster 26 augustus 2017 13:31
Oomen ook zonder al het werk en wachten had die makkelijk in de top 10 gestaan.
Laat die jongen kijken hoe ver die kan komen.
JW 26 augustus 2017 13:32
Die groep zal zo niet veel ruimte krijgen.
Oliveira en Polanc staan nog mooi in het klassement.

Afgelopen week was er op Sporza de eeuwige discussie: moet (toen) LL Sanchez zich terug laten zakken om zijn medevluchters kans op de etappe te bieden ?
Ik zou zeggen: NEE, NOOIT EN TENIMMER !!!
Dan krijg je weer zo'n waardeloze dag als gisteren.
Juist klassementsmannen voorin maken zo'n vlucht interessant.
En bovendien: de enige prijs die in een grote ronde echt van belang is is de winst van het AK.
Het zou toch compleet idioot zijn als renners daar in een etappe niet voor zouden mogen rijden ?
JW 26 augustus 2017 13:34
En die Giro die heeft de klasse van Dumoulin gewonnen met de omstandigheden confused smiley
lodjan 26 augustus 2017 13:36
Canty ontbreekt nog. Gesorteerd per ploeg:

Jesus Hernandez (Trek-Segafredo), Julian Alaphilippe (Quick Step), Loic Vliegen (BMC), Nelson Oliveira (Movistar), Rafal Majka, Emanuel Buchmann, Christoph Pfingsten (Bora-Hansgrohe), Clément Chevrier (AG2R-La Mondiale), Brendan Canty (Cannondale-Drapac), Alberto Losada (Katusha-Alpecin), Daan Olivier (Team Sunweb), Przemyslaw Niemiec, Jan Polanc (UAE Team Emirates), Sergei Chernetski, Laurens De Vreese (Astana), Bart De Clercq, Maxime Monfort (Lotto-Soudal), Domen Novak (Bahrain-Merida), Serge Pauwels (Dimension Data), Guillaume Bonnafond (Cofidis) and Michel Kreder (Aqua Blue Sport) have opened a 1'25" lead at km 41.
JW 26 augustus 2017 13:38
Ja, prachtig.. Complete anarchie..
Elke renner heeft er tenslotte recht op een grote ronde te winnen.
Kom op Poels, rij Froome vandaag de hekken in en ga vol voor je eigen kans !

Wel honderd treintjes vandaag.
Dat wordt een feest !
JW 26 augustus 2017 13:41
De grote ploegen Sky, TLJ en Orica lijken niet mee te zijn ?
JW 26 augustus 2017 13:44
Sky controleert en heeft de toegestane marge op rond drie min vastgesteld.
lodjan 26 augustus 2017 13:46
Grote ploeg TLJ is mee met Olivier.

(Begrijpelijk foutje van Sporza).
JW 26 augustus 2017 13:58
Heu, wat dom van me sad smiley

Dan is grote ploeg Sunweb dus niet mee.
JW 26 augustus 2017 14:05
3'50"nu.
Vraag is of er een moment komt waar Sky steun krijgt van Orica of een ander team omdat hun mooie positie in het AK wordt bedreigd.
Je mag hopen dat dat vandaag niet gaat gebeuren.
Als Sky de Vuelta wil winnen zullen ze er hard voor moeten werken, vind ik.
Prikdude 26 augustus 2017 14:08
Leuk zeg, een ritzege van Majka. Wat voor etappe is er morgen?

Toch wel mooi dat ze die zelfvoldane kuttenkop (ging er toch vanuit dat Sunweb hersens had, maar het blijkt van niet) eruit hebben gegooid. Bepaald geen fan van de huishoudploeg maar nog minder van WB. Voor Kelderman zal het niet zoveel uitmaken. Dumoulin voelde zich al te goed goed om voor Prulletje te knechten en Barguil negeert er zelfs stalorders voor. Het smerige waterijsje wordt door niemand serieus genomen en van wat er van aan te zien valt heeft hij een veel te lieve inborst. Het idee dat Kelderman gisteravond (ostentatief) vloekend door het hotel gestampt heeft en met zijn vuist beukend op de tafel Barguils vertrek geëist heeft vloekt ietwat wat met het aura van Wilco. Zie hem daar wel met zijn pruilsnoet in het verre hoekje van de bus zitten: W-wh-what I luh-luh-like to kno-how is why W-w-w-wah-warren duh-uh-id noh-not w-wait f-f-ffor m-me.
Nomath 26 augustus 2017 14:08
431 reacties in L'Equipe, waarvan de meeste pro-Barguil. [www.lequipe.fr]
Geen wonder in een sport waarvan de supporters bol staan van chauvinisme.
Vanmiddag weer gewoon Nederland-Belgie? Hup Wuijts en De Cauwer!
predator 26 augustus 2017 14:09
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> En die Giro die heeft de klasse van Dumoulin
> gewonnen met de omstandigheden
confused smiley


Nederlands onderwijs jonguh
Prikdude 26 augustus 2017 14:15
Prikdude Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat voor etappe
> is er morgen?

Oh, (een met) exact hetzelfde (profiel) als vandaag. Spannend.
lodjan 26 augustus 2017 14:30
Is er hockey of korfbal op TV?
JW 26 augustus 2017 14:33
De Nederlandse taal is mij niet geheel en al onbekend, integendeel zelfs.

Maar die volzin blijft voor mij volkomen onbegrijpelijk.
Misschien kun je vertalen ?
JW 26 augustus 2017 14:38
Nog ruim 100 km op de teller, en de voorsprong is inmiddels al meer dan 5 min.
Oliveira en Polanc dus virtueel Froome voorbij.
Dat is toch wel een enigszins leuke ontwikkeling.
Kuiperinho 26 augustus 2017 14:45
Volgens mij slaan ze een beetje door met de teamorders bij Sunweb. Barguil die voor Kelderman moet werken. Als Kelderman had laten zien dat ie echt goed was, dan ok. Maar dit is toch een beetje lachwekkend m.i.

Tenzij er inderdaad meer aan de hand is?
Clavan 26 augustus 2017 15:07
Nog meer druk voor Kelderman nu. Ben benieuwd.
Orakel 26 augustus 2017 15:09
Vorig jaar eindigde Talansky 5e op iets van 7:30 op Quintana.
Een top 5 is toch gewoon nog binnen handbereik van tijdrijder Kelderman?
predator 26 augustus 2017 15:21
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Nederlandse taal is mij niet geheel en al
> onbekend, integendeel zelfs.
>
> Maar die volzin blijft voor mij volkomen
> onbegrijpelijk.
> Misschien kun je vertalen ?

Dumoulin heeft de Giro gewonnen ondanks z'n ploeg. Z'n klasse overwon het poepen.
JW 26 augustus 2017 16:12
Saaie etappe ?
M.i. niet.
Er wordt bijzonder hard gereden door de kopgroep.
Zo'n grote groep dichterbij brengen is zelfs voor Sky een probleem.
Carlos Danger 26 augustus 2017 16:14
Michel en Jose zijn danig in de war door het afscheid van Barguil.
Wuyts had het over 'broodroof'. Heb nochtans nergens iets gelezen over boetes of inhouding van salaris.
De Cauwer maakte het wel heel erg bont door een zeer ongelukkige vergelijking tussen de ploegleiding van
Sunweb en , nota bene, de Gestapo. En dat ook nog allemaal zonder goed op de hoogte te zijn, hetgeen ze
dan weer wel ruiterlijk toegaven.
Clavan 26 augustus 2017 16:21
Sunweb koerst natuurlijk onder duitse licentie. Befehl ist befehl. Warren mag blij zijn dat de Feldgendarmerie in '45 is opgeheven.
predator 26 augustus 2017 17:15
Ondertussen rijdt Froompie iedereen eraf.
Carlos Danger 26 augustus 2017 17:18
Welke dwaas heeft die Barguil naar huis gestuurd?
JW 26 augustus 2017 17:33
Miquel1983 26 augustus 2017 17:39
Schijnbaar zijn ze bij Sunweb erg van de regels. Ik begrijp wel dat als je een afspraak maakt samen, dat daar dan naar gehandeld dient te worden. Verschuiven of verdelen van kopmanschap zou pas aan de orde wanneer Barguil daadwerkelijk beter bleek te zijn dan Kelderman. Dat was nog niet het geval, aangezien ze bergop aan elkaar gewaagd leken en Kelderman de betere tijdrit rijdt. Barguil zegt zelf dat hij hier voor ritzeges gaan. Misschien had Barguil gehoopt dat de favorietengroep nog terug kon komen en dat hij dan de sprint had gewonnen. Vraag me af of hij dan ook uit de Vuelta was gezet winking smiley

Ik vind het dubbel. Ik begrijp dat het team een statement wil maken na negeren van teamorders. Maar anderzijds vraag ik me dan af waarom je Barguil uberhaupt meeneemt naar de Vuelta. Als vrijbuiter neem ik aan. En Oomen als helper van Kelderman voor hopelijk top-10.

Conclusie: ik zou het af hebben gedaan met een waarschuwing of een boete ofzo. Deze straf is te rigoreus.
Cyclad 26 augustus 2017 17:41
JW 26 augustus 2017 17:46
Als Barguil inderdaad tegen alle afspraken in heeft gehandeld (en daar lijkt het veel op) dan is hij m.i. volledig terecht eruit gehaald.
Niets vervelender in een team als iemand die duidelijk te kennen geeft lak te hebben aan het teambelang.
Cecchini 26 augustus 2017 17:56
Oh ja er is ook nog gewoon gekoerst. Kelderman maakt nog steeds geen erg sterke kopman indruk

1AlaphilippeJulianQuick-Step Floors100804:37:55
2PolancJanUAE Team Emirates40500:02
3MajkaRafałBORA - hansgrohe2035,,
4PauwelsSergeDimension Data12250:26
5OliveiraNelsonMovistar Team4180:28
6KrederMichelAqua Blue Sport 150:32
7MonfortMaximeLotto Soudal 12,,
8De ClercqBartLotto Soudal 100:34
9LosadaAlbertoTeam Katusha - Alpecin 80:37
10BuchmannEmanuelBORA - hansgrohe 61:04
11OlivierDaanTeam LottoNL-Jumbo 51:06
12VliegenLoïcBMC Racing Team 41:17
13ContadorAlbertoTrek - Segafredo 31:27
14FroomeChristopherTeam Sky 2,,
15HernándezJesúsTrek - Segafredo 1,,
16NibaliVincenzoBahrain Merida Pro Cycling Team 1:44
17AruFabioAstana Pro Team ,,
18ZakarinIlnurTeam Katusha - Alpecin ,,
19PoelsWoutTeam Sky ,,
20ChavesJohan EstebanORICA-Scott ,,
21ChernetckiiSergeiAstana Pro Team 1:52
22ChevrierClémentAG2R La Mondiale 1:55
23YatesAdamORICA-Scott ,,
24WoodsMichaelCannondale-Drapac Pro Cycling Team ,,
25KeldermanWilcoTeam Sunweb ,,
26RocheNicolasBMC Racing Team ,,
27de la CruzDavidQuick-Step Floors ,,
28OomenSamTeam Sunweb ,,
29van GarderenTejayBMC Racing Team ,,
30MeintjesLouisUAE Team Emirates ,,
31LópezMiguel ÁngelAstana Pro Team ,,
32CantyBrendanCannondale-Drapac Pro Cycling Team 2:12
33KruijswijkStevenTeam LottoNL-Jumbo 2:35
34YatesSimonORICA-Scott ,,
Cecchini 26 augustus 2017 18:02
Kruijswijk komt maar niet door zijn verkoudheid heen. Lijkt me overigens met dit soort klimmen ook niet geschikt voor de Vuelta, en heb ook niet het idee dat hij tegen warmte kan.

Kelderman begint steeds wel aardig aan de slotklimmen, maar zakt naar het eind er steeds door.

Morgen de Dumoulin, Froome Rodriquez klim, de zoveelste puist aan het eind van de dag. Ik ben wel benieuwd hoe sommige renners straks de echt lange beklimmingen gaan verteren, zoals De La Cruz, Roche, en Woods. Van Garderen begint ook inmiddels ook al weer enkele haperingen te vertonen. De taaiheid van Oomen bekoort me wel. Die gaat volgens mij de komende dagen nog wel een keer verrassen.

Tolhoek wordt ook steeds beter, en die zie ik nog wel een keer voor een Bert-Jan Lindeman verrassing zorgen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 18:12 door Cecchini.
Stümpert 26 augustus 2017 18:05
Idd, sunweb heeft zich in de tour uit elkaar getrokken voor barguil, maar nu voelt meneer zich te goed iets terug te doen. Mi volledig terecht uit de Vuelta gezet.
Eddy Veen 26 augustus 2017 18:40
Ik heb het op mijn werk maar half kunnen volgen. Is Oomen (overigens terecht en begrijpelijk) bij Kelderman gebleven terwijl hij in staat was om de groep Contador of Nibali te volgen?
Andere Peter 26 augustus 2017 18:50
Ik deel voor 100% Walnoots inschatting tav belangen.

Maar kennelijk ziet Sunweb dat anders. Die mensen doen heus wat in hun eigen belang is. Misschien zien ze daar andere belangen dan het Vueltaresuultaatbelang alléén. Het heeft ook te maken met hoe je je werkgeverschap ziet. Als er eerdere incidenten zijn geweest waarvoor Barguil (bv ook schriftelijk) gewaarschuwd is, dan vind ik het besluit te billijken. Gaat het om een eerste overtreding dan vind ik schorsing (daar komt het op neer) veel te zwaar voor het niet opvolgen van een dienstopdracht.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 18:50 door Andere Peter.
JW 26 augustus 2017 18:53
Voor zover ik daar beelden van heb gezien was Kelderman vandaag de betere van de twee.

Contador/Froome staken er bovenuit.
De verschillen tussen de anderen waren toch vrij marginaal.
Van Kelderman (en zelfs Kruijswijk) zou ik zelf zeggen "niet geweldig goed, maar ook niet slecht".
Kelderman geef ik nog steeds alle kans op een plaats bij de beste tien. Er gaan nog wel wat renners wegvallen.
En zelfs van Kruijswijk acht ik dat nog steeds niet onmogelijk, afgaande op zijn soms sterke derde week.
Maar dat blijft voor mij toch vooral een Giro-renner.
Eindhovuh 26 augustus 2017 19:44
Die Froome zal wel balen dat hij Kelderman niet bij zijn grootste uitdagers heeft genoemd.
predator 26 augustus 2017 19:49
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Overigens ook benieuwd wat hier de meningen zouden
> zijn als Groenewegen moet wachten op Battaglin in
> een etappe met vlakke finish.


??????????
Andere Peter 26 augustus 2017 20:04
Broodroof is zeker onzin. Er is wel recht op werk. Maar de werkgever kan de sanctie 'schorsing' uitspreken. Dat zou wel degelijk inhouding van salaris kunnen betekenen. Voorwaarde is denk ik wel een goede dossiervorming. Hebben ze hem eerder gewaarschuwd en kunnen ze aantonen dat ze dat deden (bv brieven, gespreksverslagen)?
predator 26 augustus 2017 20:08
Ik ben toch wel nieuwsgierig waar een aantal prikkers werkt. Als ik een opdracht van m'n baas niet uitvoer, word ik toch echt geschorst, dan wel overgeplaatst.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/08/2017 20:08 door predator.
Goozzer 26 augustus 2017 20:22
In een juiste vergelijking tot Barguil? Wellicht wel ja, als ook jij tot teleurstelling van je baas al te kennen hebt gegeven weg te gaan. Sunweb heeft (inmiddels) wel krediet opgebouwd met hun 'teamfilosofie', maar moet natuurlijk niet doorslaan in het opleggen van kadaverdiscipline. Dat kunnen ze dubbel terugkrijgen, zeker als het inconsequente randjes gaat vertonen en afscheid nemen moeizaam blijft gaan...
Carlos Danger 26 augustus 2017 20:37
Alles overwegende, zijn Tour-succes en naderende afscheid, mag je toch aannemen, dat
vóór de start van de Vuelta alles is doorgenomen en besproken en de diverse rollen zijn ingevuld.
Als die Franse zultkop met zijn verbeten spaarpotbekkie en zijn onbetrouwbare kraaloogjes daar
dan een week later maling aan heeft, zit er voor de leiding maar éen ding op.
Andere Peter 26 augustus 2017 20:41
Ik deel Pyama's gevoel(als ik dat juist interpreteer) dat chauvinisme hier een aardige rol speelt in de oordeelsvorming.
Andere Peter 26 augustus 2017 20:46
Je moet het heel bont maken als je na één overtredinkje wordt geschorst. Het kan hoor, maar dan ben je niet als ober tafel 45 gaan serveren terwijl de baas zei dat je tafel 37 moest serveren.

Daar hebben we het hier over. Barguil verscheen gewoon op het werk en zette zich redelijk in. Voerde het werk op een cruciaal punt niet uit zoals de baas dat wenste.

Schorsen, zelfs ontslag op staande voet zou hier in theorie wel kunnen. Maar dan alleen met een zorgvuldig dossier en na meerdere waarschuwingen. Daar hangt het mer van af dan van hoe zwaar men de overtreding taxeert.
Pyama 26 augustus 2017 20:46
Renner A moet wachten op de mindere renner B.
Wat Peter zegt dus.

Als mijn baas niet kiest voor het beste resultaat dan wil ik daar niet eens werken.

Kelderman had vrijdag beter op kop kunnen rijden van de groep. Dan had Barguil alvast de etappezege binnengehaald. Lijkt me wel grappig om te zien als Bben K etappezeges in grote ronden gaan vergelijken.
Andere Peter 26 augustus 2017 20:49
Juist minder druk tav resultaat natuurlijk. Sunweb geeft aan dat resultaat ondergeschikt is aan de werkwijze. Zolang hij maar doet wat de baas zegt, zit hij goed.
JW 26 augustus 2017 21:14
Horsie is back 26 augustus 2017 21:15
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Als die Franse zultkop met zijn verbeten spaarpotbekkie en zijn onbetrouwbare kraaloogjes

Als je het nou had over een zo net ontdekt nieuwe soort diepzeewatermonstervis had ik kunnen zeggen, okay, maar je hebt het over een Franse wielrenner.
Tegendraads kan leuk zijn, maar dit..
Tinuz 26 augustus 2017 21:20
Meest hachelijke moment lijkt me achteraf die etappe waarin Dumoulin in de roze trui achterin het peloton zat te keuvelen met wat ploegmaats en Movistar hard door trok in het begin van de etappe.
Uiteindelijk heeft hij het mede aan JVDB te danken dat hij de Giro wint. Wat als JVDB niet op kop had gesleurd van dat groepje immers? ...
Carlos Danger 26 augustus 2017 21:24
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Carlos Danger Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> >
> > Als die Franse zultkop met zijn verbeten
> spaarpotbekkie en zijn onbetrouwbare kraaloogjes
>
> Als je het nou had over een zo net ontdekt nieuwe
> soort diepzeewatermonstervis had ik kunnen zeggen,
> okay, maar je hebt het over een Franse
> wielrenner.
> Tegendraads kan leuk zijn, maar dit..

Dat is standard voor iedere Fransman.
Orakel 26 augustus 2017 22:08
Natuurlijk is Barguil terecht naar huis gestuurd, dat daar nog aan getwijfeld wordt...
De rolverdeling was duidelijk: Kelderman voor klassement, Barguil voor ritten.
Een rit was er donderdag niet meer te winnen, dus Barguil had geen enkele reden om niet mee te helpen.
Barguil geeft tussen de regels door echter aan dat hij met een nieuwe doelstelling rijdt (lees: zelf een klassement ambiëren).
Wat houdt dat feitelijk in? Dat houdt in dat Kelderman binnen zijn ploeg een directe concurrent heeft.
Iemand die de tactiek en team teambesprekingen en pijnpunten van Kelderman gewoon meekrijgt.
Alsof je Zakarin, om een andere concurrent te noemen, die info gratis en voor niets zou geven.
Je hebt gewoon een mol in je organisatie, een parasiet die profiteert en niet (meer) geeft.
Ieder weldenkend mens weet dat het in koers houden van Barguil de succeskansen van Kelderman verkleint.
Alvast excuses voor mijn formulering.
JW 26 augustus 2017 22:36
Mij verbaast het ook dat prikkers hier zo veel vraagtekens bij zetten.

Een van de argumenten is dat Barguil "een veel betere renner is dan Kelderman".
Die stelling lijkt me sowieso aanvechtbaar. In deze Vuelta is dat in elk geval nog niet gebleken.
Overigens: het zag er lange tijd naar uit dat Dumoulin deze ronde ook zou rijden. In dienst van Kelderman ! (daar voelde hij zich niet te goed voor).

De ploeg verdient het ook niet.
Die is coulant omgegaan met de voortijdige beëindiging van zijn nog doorlopende contract.
Enige loyaliteit lijkt me dan toch wel op zijn plaats.

"Kadaverdiscipline"? "Befehl ist befehl" ??
Wat een onzin.
De afspraken binnen de ploeg doorkruisen met je eigen bv'tje lijkt mij een doodzonde.
Sub Culture 26 augustus 2017 22:47
Los van al het gewauwel: #zegetrein.
Wim De Craene 26 augustus 2017 23:33
Een Fransman kiest voor zichzelf ten koste van een Nederlander en daarom zijn Nederlanders wat gepikeerd. Gelukkig voor die Nederlanders kunnen ze donderdag al het die egoïstische Fransen betaald zetten. Het gerucht gaat dat Pogba het flink in zijn broek deed toen hij vernam dat Veltman bij de Nederlandse selectie zit. Dus dat zit wel goed!
Slimmerd 26 augustus 2017 23:43
Werd ook wel weer eens tijd...
Luijt 26 augustus 2017 23:48
Waarschijnlijk gedraagt ie zich gewoon irritant en is dit de stok waarmee geslagen wordt
Luijt 26 augustus 2017 23:49
Luijt 26 augustus 2017 23:50
Ik snap dat je het de laatste tijd wat voetbalposts probeert...
Wim De Craene 26 augustus 2017 23:55
Daar kan morgen hockey nog bijkomen. Later eventueel ook nog volleybal (EK mannen).
Slimmerd 27 augustus 2017 00:59
Vanavond was er toch ook hockey?
Carlos Danger 27 augustus 2017 01:20
cyclingfreakske 27 augustus 2017 01:49
voor zoiets ontslag om deze uitzetting uit wedstrijd is belachelijk Andere Peter.

Kijk, Barguil is een renner die graag zijn eigen ding doet, vooral in opbouw / training. op stages heeft dat al vaker tot conflict geleid.
In de rit spreken we van ocharme 17 seconden verlies. als Kelderman zich echt zo sterk voelde dan hij de leiding laat uitschijnen, had hij van die 17 seconden er wel 10 of meer afgepitst.
de eis van de ploeg dat Barguil met goede benen en in een ideale uitgangspositie voor een 2e mooie stek voor het team, op Kelderman moest wachten en is ronduit een blunder van formaat. Als hij wachte kon het weleens zijn dat het tempo hoger ging liggen en ze nog meer tijd gingen verliezen.
het idee dat Kelderman hier een hele Vuelta de meubelen gaat redden voor het team, is ook achterhaald.... mooi dat ze hem de kans geven maar dat hij maar eens bewijst dat hij het kan afmaken na al die jaren.

in 2013 en 2014 reed hij een top 20 in dit soort grote ronde..............daarna was het vet van de soep wat dat betreft, al dan nie door pech en mentale problemen.
Kelderman is niet goed genoeg voor een goed klassement waarop Sunweb hoopt. Barguil staat bijna garant voor etappezeges, en als hij echt weer goed herstelt is, een erg mooi klassement.
dat maakt de inkomsten van het team zekerder....
voor wat we nu weten is de beslissing gewoon achterlijk te noemen, en kan je wel spreken van broodroof, voor he thele team omdat een ijdeltijd in de leding zijn eigenzinnigheid niet pikt ondanks de dikke prestaties ???

tenzij we spreken van een dopingovertreding..........
of mogelijk heeft hij de vrouw van de baas genaaid...kan ook.

dat Barguil Sunweb zo snel mogelijk vaarwel wilde zeggen, heeft alles met wrijvingen met bepaalde mensen in de leiding te maken.
in de Tour heeft hij ook enkele keren de orders genegeerd, wat wel 1x resulteerde in een etappezege en een forse sprong in het klassement.
Toch is dat bij specifiek persoon blijven hangen.... hij moet niet naar zijn ego kijken maar naar resultaat en inkomsten van het team. blijkbaar lukt dat niet meer, afgaande op wat we nu weten op het moment.
En dan verwacht Sunweb na dit incident dat hij zich nog eens stevig tegenaan smijt in koersen die hem minder liggen ????? ze zijn echt gek

misschien moeten ze eens de leiding gaan uitmesten, gezien er nog wel conflicten gaande zijn ze ze niet volwassen genoeg zijn om dat netjes uit te klaren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2017 01:54 door cyclingfreakske.
ton duk 27 augustus 2017 07:47
Ik ook maar om 's tegendraads te zijn ben ik het volledig met Pyama eens
De stalorder aan Barguil sloeg gewoon nergens op.
gr

wat er voor en daarna is gebeurd en gezegd, weet ik niet ...dus of de dns terecht is...
Ik had eerder de ploegleider op het matje geroepen voor een evaluatie..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/08/2017 07:48 door ton duk.
Orakel 27 augustus 2017 08:56
"Barguil staat bijna garant voor etappezeges, en als hij echt weer goed herstelt is, een erg mooi klassement."
-------------

We hebben het toch over de man die 1.400 dagen niet gewonnen had, tot 14 juli dit jaar?
Zet de klok eens twee maanden terug. Etappe 1 van de Tour = etappe 1 van de Vuelta (binnen het programma van beide rijders).
Dan zijn Barguil en Kelderman redelijk vergelijkbaar (ook qua leeftijd).
Toptalenten uit de jeugd, ooit top-10 grote ronde, maar (nog) niet kunnen bevestigen.
Barguil is op 14 juli 2017 dan doorgebroken, we hebben het over 6 weken geleden...
Deze Vuelta krijgt Kelderman de kans om hetzelfde te doen.
In de Vuelta kan je top-5 rijden op 7-8 minuten achterstand. Kelderman is gewoon in de race als erkend tijdrijder.
Misschien dat Kelderman het verknalt door straks hard gelost te worden, maar tot dat moment verdient hij 100% steun.
JW 27 augustus 2017 10:02
Bromertà 27 augustus 2017 12:04
De slotklim Xorret del Cati in cijfers:

Bromertà 27 augustus 2017 12:09
v = l/t, dus er blijft een vergelijking over met slechts een onbekende. Beetje schuiven, beetje jongleren en de TI-83 MATH [0] Solve tovert deze getallen tevoorschijn:

637s 6,95 w/kg
523s 7,29w/kg
751s 6,96w/kg

Voor respectievelijk PT en PP van rit 3, 5 en 8.
Andere Peter 27 augustus 2017 12:22
Precies. Ik vind de stalorder ook zeer betwistbaar. Voor Kelderman, hè? Die 4 jaar geleden een klassementje reed. Hamvraag is hoe redelijk het bevel was. Als je baas je het dienstbevel geeft om een klant te beledigen of om een toilet te gaan schoonmaken, dan kun je dit naast je neerleggen als dit niet in je normale werkpakket zit.

Bottom line voor mij:
* als reactie op een incidentele overtreding van Barguil vind ik dit zwaar overtrokken
* als het vaker is voorgekomen en als de ploeg Barguil hier vaker voor heeft gewaarschuwd, dan is het als uitkomst van de optelsom een heel redelijk besluit om hem uit de wedstrijd te halen
Eddy Veen 27 augustus 2017 12:34
Voor het schoonmaken van een toilet op mijn werk draai ik mijn hand niet om. Daar hoeft mijn baas mij niet op te wijzen. Klanten beledigen is principieel iets anders.
Ziender Ogen 27 augustus 2017 12:49
Belachelijk dat Barguil uit de koers is genomen voor zo iets onbenullig. Zwaktebod van de leiding van Sunweb.

Als een renner van het kaliber van Barguil voelt dat zijn benen goed zijn dan moet je dat serieus nemen en een vrije rol geven.
Tis toch zeker geen beginnend renner zonder palmares en kelderman is geen zekere podiumkandidaat.

Degene die heeft beslist om Barguil mee te nemen als pure knecht voor Kelderman moet een andere baan gaan zoeken. Pannenkoek!
Andere Peter 27 augustus 2017 15:07
Maar het damesvoetbal volgt hij niet.
cyclingfreakske 28 augustus 2017 14:14
laat het nu zijn dat Kelderman niet zo goed om kan met druk. Zijn beste prestaties waren ook in een vrije rol.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen