Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Deze 28-jarige Vlaming wil in 2018 Wout van Aert bijstaan in klassiekers

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 26 augustus 2017 23:31
Quote

Deze 28-jarige Vlaming wil in 2018 Wout van Aert bijstaan in klassiekers

Vandaag om 12:36 | Bron: BELGA



Wout van Aert wil in 2018 kennismaken met de voorjaarsklassiekers. Zijn ploeg Veranda’s Willems-Crelan houdt daarmee rekening en haalt versterking met het oog op de plannen van Van Aert. Zo verlaat de 28-jarige Stijn Steels aan het einde van het seizoen Sport Vlaanderen-Baloise en tekent hij voor 2018 een contract van één seizoen bij Veranda’s Willems-Crelan.

“Wout van Aert zal volgend seizoen het voorjaar betwisten. Dit ‘project’ sprak mij enorm aan en ik wil Wout hier zo goed als het kan in bijstaan”, legde Steels uit. “Ik kom in de zwaardere koersen, zoals in het voorjaar, het beste tot mijn recht. Bovendien ben ik een renner die volledig in dienst wil rijden van de ploeg en er geen probleem mee heeft om zich op bepaalde momenten helemaal we te cijferen voor de kopmannen. Ook de wetenschappelijke benadering van het team sprak mij enorm aan. Om stappen voorwaarts te zetten moet je hiermee bezig zijn. Ik wil me volgend jaar dan ook bewijzen op dit niveau.”

Ook manager Nick Nuyens was opgetogen met de komst van Steels. “Ik ben altijd al gecharmeerd geweest door de manier van koersen van Stijn. Hij is iemand die de aanval niet schuwt en er vaak in de finale nog bij is. We zijn ervan overtuigd dat hij een belangrijke rol zal kunnen spelen in het voorjaar. Maar ook naast het voorjaar is hij een renner die perfect in onze ploeg past. Hij is iemand die overal wil koersen. Dit soort renners hebben we er altijd graag bij.”

Stijn Steels @StijnSteels
Na 4 onvergetelijke jaren bij @TeamSVB maak ik de overstap naar @SniperCycling. Veel goesting om rond te knallen bij deze ambitieuze mannen! [twitter.com] …
18:40 - 25 aug. 2017


[www.standaard.be]

Dit seizoen was de dominantie van de Belgen in het voorjaar al overweldigend. Let wel, elke kasseikoers van WT niveau werd immers gewonnen door zo'n sympathieke Belg! Maar wanneer in 2018 ook nog Wout van Aert zich voegt bij het zeer krachtige leger van Belgische kasseivreters dan heeft de buitenlandse concurrentie helemaal geen kans meer. Best wel jammer omdat het dan zo eentonig wordt. Daarom Wout, blijf alstublieft voorkeur houden voor het veld. Want eentonigheid kan ik missen als kiespijn.
Slimmerd 26 augustus 2017 23:39
Inderdaad, blijf in dat veld, nog meer krokodillentranen van mislukte veldrijders kan ik niet aan!
Tinuz 26 augustus 2017 23:48
Wanneer begint het veldritseizoen. Beginnen ze weer in de States?
Miquel1983 26 augustus 2017 23:51
Helaas voor Wim is de beste renner ter wereld geen Belg winking smiley Ik ga er van uit dat Sagan volgend jaar toch minstens 1 kassei-koers zal winnen.

Buiten dat lijkt het me erg interessant te zien wat van Aert kan in het voorjaar.
cyclingfreakske 27 augustus 2017 01:18
Van Aert wil gewoon zijn mogelijkheden verkennen, winnen is de drijfveer maar helemaal geen must voor hem.
gewoon kijken waar het schip strand en zien wat er kan.

dus nl'ers..geen paniek.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/08/2017 14:02 door cyclingfreakske.
Tjappie2 27 augustus 2017 02:32
Dikke prima.

Laat dit soort types gewoon de Antwerpse Havenpijl betwisten en we hebben het nergens meer over. Nog een Serge Pauwels, daar zit niemand (op Michel Wuyts na) op te wachten.
ton duk 27 augustus 2017 07:40
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dikke prima.
>
> Laat dit soort types gewoon de Antwerpse Havenpijl
> betwisten en we hebben het nergens meer over. Nog
> een Serge Pauwels, daar zit niemand (op Michel
> Wuyts na) op te wachten.

Wat is er mis met Serge Pauwels ?
gr
lodjan 27 augustus 2017 07:51
Curzio 27 augustus 2017 09:04
Goed verhaal toch? Ik vind Pauwels wel een mooi coureur. Alleen worden zijn kansen steevast te hoog ingeschat door Wuyts. Uit ervaring zou je toch moeten leren dat Pauwels nooit de favoriet is voor etappezege in een kopgroep.
Andere Peter 27 augustus 2017 12:24
De karikatuur voorbij.
avhhsc 27 augustus 2017 13:30
heeft wel de beste geboortejaar
D. Marrage 27 augustus 2017 23:44
avhhsc Schreef:
-------------------------------------------------------
> heeft wel de beste geboortejaar


... de?
cyclingfreakske 28 augustus 2017 14:05
Wuyts koestert het feit dat wij niet veel renners hebben met de mogelijkheden van een Pauwels.
Noem het zijn verbale uiting van respect toe aan deze toch wel goede renner.
dat hij een renner is die moeilijk wint vanwege zijn beperkingen, weet hij ook wel.
cyclingfreakske 28 augustus 2017 14:09
dus je zou Van de Poel ook 'dit soort type renners' noemen in een vlakke niemendal koers... ???
Van Aert en VDP liggen zowat in dezelde lijn, en dwz dat je dan je eigen landgenoot laagdunkend bekritiseert.
beide beschikken over een niet zo vaak voorkomend groot talent (VDP net iets meer extra).......
foei !
Tjappie2 28 augustus 2017 14:49
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> dus je zou Van de Poel ook 'dit soort type
> renners' noemen in een vlakke niemendal koers...
> ???

Tot op heden wel ja.

> Van Aert en VDP liggen zowat in dezelde lijn, en
> dwz dat je dan je eigen landgenoot laagdunkend
> bekritiseert.

Goede observatie. Er zijn wel meer landgenoten die ik bekritiseer.

> beide beschikken over een niet zo vaak voorkomend
> groot talent

Eens. maar talent zegt niet per se veel over je toekomstige prestaties als professional.


(VDP net iets meer extra).......

Dat denk ik ook.


> foei !

oei !

Even specifiek over Pauwels. Ofwel ben je kopman en moet je (meedoen om te) winnen, ofwel ben je een waardevolle knecht en rijd je in dienst. Pauwels is inderdaad een prima coureur, maar kan mij maar matig bekoren. Sommige renners worden beschouwd als pelotonvulling, ik beschouw Pauwels als kopgroepvullig. Het idolate gekreun van Wuyts is voor mij dan niet behulpzaam bij een poging Pauwels' pogingen positief in te schatten.
cyclingfreakske 29 augustus 2017 01:58
Pauwels heeft vroeger lang geknecht zonder geklaag. en vrijwel overal ingzet geweest. (vooral bij Lefevere kende hij lange seizoenen)
Bovendien heeft Pauwels altijd een dubbele rol gehad : nl knecht voor ... en in specifieke koers als hij goed was een vrije rol kreeg.

Wuyts overdrijft idd wel vaker maar Pauwels verdient toch enige lof, gezien in de luwte betere klassementen zou kunnen rijden maar toch de risico's pakt met langere vluchten en zich altijd zg mogelijk inzet..


en je moet ook zo zien... Belgie kent niet bepaald veel ronderenners of renners die in de bergen tot iets in staat zijn.
Pauwels is een van die weinigen.
Ook Jose De Cauwer is vol bewondering voor hem, wel meer dan sommige toprenners van hem krijgen.
(btw hij is ook nog is een toffe peer, zowel als topsporter en als mens)
El Chaba 29 augustus 2017 07:28
Goede analyse. Eens dus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen