Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Cyclo´s

Gepost door Luijt 
Luijt 30 augustus 2017 12:01
Ik bevond mij dit weekend zonder dat ik het wist op het parcours van het Alpenbrevet een dag nadat deze cyclo verreden werd. Dat verklaarde de vele lege gelletjes op de weg. Verder prachtig gebied, fietsen tussen de gletsjers, maar helaas wel veel verkeer. Groepjes Ferrari´s die ons op een dag wel drie keer passeerden (en er kennelijk lol in hadden om hetzelfde rondje meermaals per dag te rijden).

Volgend jaar willen we weer eens ergens anders een aantal dagen in de Alpen of Pyreneeën fietsen en graag afsluiten met een cyclo (niet de Marmotte, Maratona of Alpenbrevet). Iemand suggesties??
Poupoe 30 augustus 2017 13:36
Nee, helaas. Lijkt mij prachtig om in de Alpen of Pyreneeën te fietsen.

Ik tour de komende 3 zondagen op mijn Gazelle Champion Mondial (mint condition) uit 1983 met heel veel plezier
Rondje Stelling 65 km- Gerrie Knetemann Classic 110 km en de Van Dam tot Dam Classic 85 km.
Misschien een leuk alternatief? Er zijn wat viaducten en fietsbruggen opgenomen in het parcourwinking smiley
Studio Badmuts 30 augustus 2017 14:03
Een cyclo, is dat niet een beste berg opfietsen om vervolgens er nog een paar achteraan te doen- en wel op dezelfde dag?
Knap hoor! thumbs up
Vorige week nog de Panarotta opgefiets, 'k hoef er niet aan te denken om met deze conditie er nog wat achteraan te plakken.
Luijt 30 augustus 2017 14:18
Volgens mij is die Panarotta ook niet fijn....
Arriere de la course 30 augustus 2017 15:00
Le Vaujany of Granfondo Les 2 Alps? In de Pyreneeën wellicht Marmotte Pyrenees, nog altijd een heel stuk kleiner dan de Alpen variant.
SJ 30 augustus 2017 16:00
Wij reden dit jaar de 1e editie van de Marmotte am Hochkönig in Oostenrijk. Mooie tocht door een prachtige omgeving. Wel nog een paar behoorlijke stukken over grote wegen, maar met name de laatste 50km waren echt prachtig (en zwaar!).

Ik schreef er een stukje over voor op de Bicycling website:
[www.bicycling.nl]
janneke cyclista 30 augustus 2017 20:15
Persoonlijk ben ik niet zo van de georganiseerde tochten. Ik vind het leuker en meer ongedwongen om zelf een route uit te stippelen en dus zelf te kunnen bepalen wanneer ik wil fietsen. Op het programma staat wel de Gran Fondo Strade Bianche van volgend jaar. En dit jaar, zeg maar vorige week, heb ik twee ritten van de Vuelta gereden, onder andere die naar Los Dolmenos van donderdag.
Luijt 30 augustus 2017 20:40
Ja Janneke, ik stippel in principe ook liever zelf een route uit. Zo hangen bij mij aan de muur een aantal aan elkaar geplakte geplatsificeerde michelinkaarten met daarop diverse routes van Genève naar Nice. Staat voor volgend voorjaar op het programma.
Maar met een groepje van - in ons geval heren van middelbare leeftijd - heeft het ook al wel wat om een week lang elkaar gek te maken met geklets over materiaal en voeding (bietensap) en naar een climax toe te werken die dan bestaat uit zo'n event.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/08/2017 20:46 door Luijt.
Ziender Ogen 30 augustus 2017 22:44
Ach, op zich is er niets tegen een geplande route. Je kan altijd nog een extra lus toevoegen.

Had een keer niets gepland en ben de eerste dagen helemaal los gegaan. Waar ik de rest van de week spijt van had.
Doe mij maar hapklare brokken van max 75 km per dag door een mooi of juist lelijk landschap.

Mijn mooiste route was een tocht door Campania van de ene naar de andere vakantieboerderij om vervolgens daar te eten wat de pot schaft.
De bagage liet ik vervoeren zo'n snob ben ik dan ook wel weersmiling smiley
Columbus SLX 31 augustus 2017 07:52
Poupoe Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik tour de komende 3 zondagen op mijn Gazelle
> Champion Mondial (mint condition) uit 1983 met
> heel veel plezier

Met "eerlijke" commandeurs - toen schakelen nog vakmanschap was.
Toen voor het kiezen van de juiste versnellingen nog studie en gepeins nodig was.
Toen de velgen nog plat waren, de toeclips van Christophe en de riempjes van Alfredo Binda waren.
Toen je met Campagnolo onderdelen nog niet meewarig werd aangekeken als ouderwets.

Vroeger was alles beter, in 1983 al helemaal.
Poupoe 31 augustus 2017 10:34
Columbus SLX Schreef:
-------------------------------------------------------
> Met "eerlijke" commandeurs - toen schakelen nog
> vakmanschap was.
> Toen voor het kiezen van de juiste versnellingen
> nog studie en gepeins nodig was.
> Toen de velgen nog plat waren, de toeclips van
> Christophe en de riempjes van Alfredo Binda
> waren.
> Toen je met Campagnolo onderdelen nog niet
> meewarig werd aangekeken als ouderwets.
> Vroeger was alles beter, in 1983 al helemaal.

Maar het mag zondag natuurlijk niet gaan regenen :-)
De mensen vragen tegenwoordig de gekste prijzen voor een Steel Classic bike / [www.classicsteelbikes.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/08/2017 10:36 door Poupoe.
Luijt 31 augustus 2017 10:40
Bagage zelf vervoeren doen we idd niet meer, of je moet het doen zoals die Roeleven in dat boekie van m: bijna niks meenemen...
SJ 31 augustus 2017 10:50
Wij willen ons volgend jaar juni met een groep vrienden gaan wagen aan een doortocht door de Pyreneeën. Man of 6, dag of 7, waarbij er telkens 1 iemand het busje rijdt. Hebben jullie nog tips? Beter van oost naar west of andersom? En welke (doorgaande) cols mogen absoluut niet ontbreken in de route? En welke doodlopende cols zijn te mooi om links te laten liggen?
bakfiets 31 augustus 2017 12:26
otztaler ratmarathon?
Columbus SLX 31 augustus 2017 14:01
Nog een stukje verder rijden... richting Italie.

Ik hoor hele goede verhalen over de dolomieten marathon.
Iemand die ik ken deed voor het eerst mee - achteraan starten.
Een kwartier om door de start heen te komen.
Maar daarna heb je ook wat.
Luijt 31 augustus 2017 14:27
De Maratona is inderdaad heel leuk; aan kaarten komen is best lastig, maar daar zijn oplossingen voor.
Wat mij betreft veel leuker dan de (franse alpen) Marmotte.
Koppi 01 september 2017 23:18
Maar die kampeerde toch niet, als m'n geheugen me niet in de steek laat (wat steeds vaker wél het geval is). Ik vind: fietsers MOETEN kamperen. En eigenlijk die zooi ook zelf meeslepen, maar ik pas er ook voor.
Luijt 02 september 2017 12:53
Zo ben ik wel begonnen. Kamperen en bagage op de racefiets totdat de spaken er uit knalden.
Toch maar mee gestopt
Koppi 03 september 2017 13:12
Ik brak spaken totdat ik ook een voordrager ging gebruiken. Later brak ik sleutelbeen, elleboog en heup en toen stopte ik ook maar. Al kruipt het bloed...
Koppi 03 september 2017 13:19
Je kunt de klassiekers uit de Tour wel doen, maar er zijn vast mooiere cols. Ik ken eigenlijk alleen de Soulor en Aubisque en dan de doorsteek over de Portalet naar Spanje. Ik zou trouwens vooral voor de Spaanse kant gaan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen