Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Hoe lang kan het nog? Wielrennen op de weg.

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 31 augustus 2017 21:20
Vandaag toch weer een nieuw dieptepunt. Natuurlijk wel een incident, maar wel één in
een lijst, die almaar langer lijkt te worden.

[www.sporza.be]
Snorfietser 31 augustus 2017 21:29
Tjah, complete maloot. Hoop dat ze hem goed in elkaar hebben getrapt en dat de renner niet al te vervelend is gevallen. Maar om jouw vraag te beantwoorden, dit is een beetje hetzelfde als met terroristen; als je dit soort idioten laat bepalen of je iets wel of niet organiseert dan blijft er weinig leuks over.
predator 31 augustus 2017 21:45
Pfff, hier kan ik toch heel treurig van worden. De kracht van wielrennen (en bijvoorbeeld ook honkbal) is de bereikbaarheid van de sport. Wat bezielt mensen toch....
Inigo 31 augustus 2017 22:07
Met name die gast die Bellow omver duwt. Ik had zoiets eerder door Fransen in de Tour verwacht met Froome als slachtoffer...
Frederik D. 31 augustus 2017 23:27
Echte sportliefhebbers hebben respect voor de tegenstanders van hun favorieten. Maar helaas, sommigen langs de kant staan daar niet uit sportliefde maar uit platte sensatiedrift.
Lucho Herrera 31 augustus 2017 23:52
Sensatiedrift? Malloot? Of iemand met Syndroom van Down zoals ik bronnen op Twitter zie beweren.
El Mik 01 september 2017 00:13
Wat maakt honkbal bereikbaarder dan andere stadion-sporten? Dat mensen in het publiek een bal kunnen vangen?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2017 00:13 door El Mik.
El Mik 01 september 2017 00:20
Die agent is ongeschikt. Trek hem van de weg af, duw hem niet op de weg.

Die Belkov-duwer.. we zullen er wel nooit achter komen, maar lijkt mij persoonlijk tegen Belkov gericht. Hiervoor heeft hij bijna 100 andere renners voorbij zien komen...
Horsie is back 01 september 2017 00:42
Hoe lang is het geleden dat Kathrina Switzer door mannen van de weg werd gehaald?
Het gebeurde in de marathon van Boston way way back.
Recent mocht ze als een soort eerbetoon als bejaarde in dezelfde marathon van Boston nog eens meelopen.

En werd ruim een decennium geleden ook niet een top marathonloper door een priester nota bene de weg versperd?

Dus komt Carlos hier wel met een heel vervaarlijke topic titel aanzetten.
Man zonder hamer 01 september 2017 01:41
Gebeuren dit soort idioterieën inderdaad vaker tegenwoordig? Of krijgen we ze vaker te zien doordat er steeds meer camera's draaien? Ik hoop het laatste...
Andere Peter 01 september 2017 03:37
Het laatste.

Talrijke incidenten in het verleden. Bv de stomp voor Merckx.
Orakel 01 september 2017 09:04
Zoals bij vrijwel alles is 'het gevoel van onveiligheid' in tegenspraak met de cijfers. De (westerse) wereld wordt steeds veiliger en die paar incidenten die er zijn komen makkelijk in de publiciteit doordat nieuwssites lui zijn. Hoe meer beelden er van iets zijn, hoe groter de kans op nieuwsberichten (dat is immers veel makkelijker en goedkoper dan een journalist ter plaatse).
Aangezien er tegenwoordig op iedere meter een amateur cameraman staat met een wereldwijd bereik via social media, mag je er van uit gaan dat vrijwel ieder incident de wielercommunity zal bereiken. We lezen dit soort berichten (gelukkig) maar enkele keren per jaar.
Het mag m.i. dus een incident genoemd worden.
Sub Culture 01 september 2017 09:14
Als je in het achterhoofd houdt hoe bereikbaar de sport is en het aantal incidenten met supporters optelt valt dat prima mee.
Luijt 01 september 2017 09:46
Het kan nog heel lang.

Toen ik de topictitel las dacht ik het weer zou gaan om een incident met toerfietser en een medeweggebruiker. Een veel groter probleem.
Ger 01 september 2017 11:03
De man die Belkov omver duwde was een man met een verstandelijke handicap,


[www.wielerflits.nl]
Sub Culture 01 september 2017 11:16
Walnoot zat volgens mij gewoon op het prikbord hoor?
Bromertà 01 september 2017 11:25
Dan is dat in ieder geval het bewijs dat idioten overal voorkomen.
Ziender Ogen 01 september 2017 11:32
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> De man die Belkov omver duwde was een man met een
> verstandelijke handicap,
>
>
Zijn broer werkt bij de guardia civil trouwens...
Zorro 01 september 2017 11:39
Eddy Merckx kreeg ooit een leverstoot (actie op 23 min. ofzo)

[www.youtube.com]
Bromertà 01 september 2017 11:46
Reactie Belkov:

“Ik ben gezond en niet geblesseerd, maar het kon erger”, voegt Belkov eraan toe. “Wielrennen is een heel toegankelijke sport en dat moeten we zo houden. Ik hoop wel dat dit incident de ogen opent van veel fans. Raak de renners alsjeblieft niet aan tijdens de koers, loop niet met ons mee en zorg voor goed toezicht voor de mensen voor wie je zorgt.”

[www.wielerflits.nl]
Arsimo 01 september 2017 12:43
Iets vollediger en niet zo half vertaald als door Wielerflits (al is de vertaling/interpretatie op Sporza nog slechter):

Communication @maximbelkov on @lavueltaaespana incident : "Through the Vuelta organizers I have received more details from the Guardia Civil about the incident that occurred yesterday on the Puerto del Torcal when a fan pushed me into the ditch. Apparently the man suffers from a mental disability. For me this is more than enough reason not to undertake any further action against him. I am healthy and not injured, but it could have ended worse. Cycling is a very accessible sport. We need to keep it this way. I just hope that this incident will open the eyes of many fans. Please never touch the riders in the race, don't run alongside us and make sure to always properly supervise anyone under your care." #TeamKatushaAlpecin
Erik S. 01 september 2017 12:49
.

Zelfde als hier boven



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/09/2017 12:51 door Erik S..
Clavan 01 september 2017 13:00
Ik dacht dat het Jacco Banaan was op zoek naar Lars Boom. Maar het was dus een ander mentaal instabiel persoon.
Erik S. 01 september 2017 13:08
Het feit dat Lars Boom niet werd geduwd sluit niet uit dat Jacco Banaan de duwer was winking smiley
Andere Peter 01 september 2017 13:19
Het echte risico zit natuurlijk niet in een stomp of in een duw. Maar in een grote aanslag. Evt in primitieve vrachtwagenstijl.
Luijt 01 september 2017 13:35
Goede reactie van Belkov
predator 01 september 2017 14:07
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat maakt honkbal bereikbaarder dan andere
> stadion-sporten? Dat mensen in het publiek een bal
> kunnen vangen?

Je kunt voor de wedstrijd met de spelers praten en op de foto.
El Mik 01 september 2017 14:08
Ook in de MLB ?
ton duk 01 september 2017 14:12
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Goede reactie van Belkov

Nee, altijd aangifte doen
gr
Eddy Veen 01 september 2017 14:26
Mensen die andere mensen belagen mogen wat mij betreft niet vrij rondlopen, of ze er nu wat aan kunnen doen of niet.
predator 01 september 2017 14:40
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook in de MLB ?

Nou, dat ook weer niet (wel bij trainingen overigens), maar wel bij minor league en wereldkampioenschappen.

.
Luijt 01 september 2017 14:59
Zou ik in dit geval ook niet doen.
Snorfietser 01 september 2017 15:10
Eens, vraag is alleen of hij al eerder zoiets heeft gedaan. Er zijn natuurlijk zat verstandelijk gehandicapten die niemand kwaad doen. Lijkt me in ieder geval goed dat deze meneer opgeborgen wordt.
cyclingfreakske 01 september 2017 17:45
ach...hij wou de renner gewoon een duwtje geven als een ander.........winking smiley wist alleen niet hoe........

dat van die Guardia Civil die die meeloper de andere kant wegstompte en zo onder de moto deed komen, was veel erger te noemen.
eenje met verstand en uniform ging de hooligan uithangen.
even aan de kant rekken was een stuk makkelijker en veiliger.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2017 14:23 door cyclingfreakske.
ton duk 01 september 2017 18:30
Dat geval is dan aan de politie / justitie om te beoordelen

gr
Carlos Danger 01 september 2017 20:21
Vind eigenlijk wel, dat de Guardia Civil goed werk levert met het snel van de weg plukken van
idiote mee-renners.
Brieske 01 september 2017 22:59
Voordat we die man die Belkov duwde gaan neerzetten als een mongool vind ik het wijselijk om eerst naar zijn versie van het verhaal te luisteren.
Ik bedoel maar, hij doet dat echt niet zomaar.

Zoals een wijs filosoof en groot visionair eind vorige eeuw al zei, We've always need to hear both sides of the stories...

Groet
diravi 02 september 2017 08:05
Noem er nog eens tien?
Andere Peter 02 september 2017 11:54
Guerini, Armstrong/vlag, Nelissen/politieagent/Jalabert, half Italië werkt Hinault tegen, werkt Fignon tegen, spugen naar Armstrong, spugen naar Froome, hond op de weg, paard op de weg, google zelf eens in enkele talen op wielrenner v toeschouwer. En dan heb ik het alleen nog maar over de zaken die wel in beeld waren.
Andere Peter 02 september 2017 11:58
Exact.

De wereld is steeds minder gewelddadig. Het geweld dat er is wordt vaker gemeld en wordt breder besproken. Dat is goed, maar heeft als neveneffect die slechte gevoelsscore. Het was geen pretje in een huishouden in 1950 of 1920. En doe grachten, kastelen, kazernes en forten zijn niet oorspronkelijk aangelegd om de natuur de de ruimte te geven.
Bromertà 02 september 2017 12:00
U zit nooit op de racefiets!?
diravi 02 september 2017 14:27
Ok, vertel dan waarom je het deed.
cyclingfreakske 02 september 2017 22:51
ze doen idd goed werk op dat vlak, veel beter dan die omhooggevallen Fransen.... alleen was de actie van die ene agent helemaal erover en foutief uitgevoerd.
met gevolgen.
Nu ja...de Guardia is nooit zo zacht geweest als de Spaanse politie...
het is en blijft nog steeds een para militaire eenheid van opbouw, die de politie als kneusjes zien.. En dat merk je als je ermee te maken krijgt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 02/09/2017 22:52 door cyclingfreakske.
Brieske 03 september 2017 17:48
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen