Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels moet weg bij Sky

Gepost door Luijt 
Luijt 05 september 2017 18:39
We zijn er nog niet, dat weet ik, maar dat Poels weg moet bij Sky en ergens voor eigen kansen moet gaan rijden, dat kunnen we zo langzamerhand wel vaststellen toch?

Zou meteen het prettige bijeffect hebben dat Froome nog hooguit één grote ronde per jaar wint....
Fashionisto 05 september 2017 19:27
Henao moet weg.
Thomas moet weg.
Kwiatkowski moet weg.
Nieve moet weg. (Oh ja, die gaat weg...)
Intxausti moet weg. (Ah, die heeft een paar mindere jaren achter de rug.)
Rosa moet weg.
Moscon moet weg.
En De La Cruz, Bernal en Sivakov moeten preventief vertrekken.

Al deze renners kunnen beter voor eigen kans gaan, toch?
Bergvlakte 05 september 2017 19:37
Vind eerlijk gezegd dat Froome daar ook weg moet... Hij krijgt veel te weinig kansen... spinning smiley sticking its tongue out
diravi 05 september 2017 19:57
Vind ie zelf ook. Ik geloof niet dat het stalorders zijn om voluit te gaan als knecht.
ton duk 05 september 2017 20:21
Op die momenten dat ie nodig was, was Poels er voor Froome...
gr
diravi 05 september 2017 20:28
Ze zullen er morgen niet mee kunnen lachen als ie vroeg afhaakt.
Carlos Danger 05 september 2017 20:28
Van zijn moeder?
Man zonder hamer 05 september 2017 21:27
Poels bij Sunweb?
Dan mogen Dumoulin, Kelderman en Poels elk één grote ronde per jaar winnen. (eerste keus is voor Dumoulin)
En hebben wij een opperbeste tijd hier bij het prikbord grinning smiley
predator 05 september 2017 21:34
Ik twijfel of Poels echt de druk van kopman zijn aankan. Eerst maar kijken hoe de rest van deze week gaat en of het de eerste top 10 notering wordt.
jor 05 september 2017 21:46
Poels is mentaal te zwak voor kopmanschap. En hij weet ook wel dat de begeleiding bij Sky beter is dan welke ploeg dan ook.
Remko 05 september 2017 22:21
Ik geloof er ook echt niet in, Poels kopman. En hij zelf ook niet volgens mij.
Man zonder hamer 05 september 2017 22:36
jor Schreef:
-------------------------------------------------------
> Poels is mentaal te zwak voor kopmanschap. En hij
> weet ook wel dat de begeleiding bij Sky beter is
> dan welke ploeg dan ook.

Dat idee kreeg ik de afgelopen jaren ook steeds van Kelderman. Voorzichtig aan begin ik toch het idee te krijgen dat er wel degelijk meer in hem zit. Zou zomaar ook eens bij Poels het geval kunnen blijken. Was Poels niet aanvankelijk ook als kopman voor de Giro ploeg aangewezen?
Wat begeleiding betreft denk ik dat ze het inmiddels bij Sunweb ook uitstekend op orde hebben. Anders dan bij Sky, maar niet per se slechter.
Adje Wijnands 05 september 2017 22:38
Poels moet lekker blijven bij Sky. Als het er echt op aankomt in de bergen heeft hij op cruciale momenten zijn waarde bewezen. Hij moet, als hij kopman wil zijn, eerst eens die rol opeisen in een mooie voorjaarsronde. Het is beter om eerst bij Sky te laten zien dat hij P-N, T-A of Baskenland kan winnen voordat hij (bij een altijd mindere ploeg!) zijn vleugels uitslaat.Hij heeft er het talent voor en is een vechter maar ik vraag me af of hij ook zo'n harde kop heeft en het ook ambieert. Ik zou het zeer graag zien maar hij zit natuurlijk goudgoed bij Sky.
Andere Peter 05 september 2017 22:38
Inderdaad belachelijk dat renners voor hun brood rijden. Het gaat om de eer en het plezier van de volger, waarom snappen ze dat niet?
Carlos Danger 05 september 2017 23:57
Adje Wijnands Schreef:
-------------------------------------------------------
hij zit
> natuurlijk goudgoed bij Sky.

In ieder geval t/m 2019.
cyclingfreakske 06 september 2017 01:23
Kelderman is in deze Vuelta niet met druk gestart. men verwacht van hem goede prestaties - bv een etappe- en als het even kan een behoorlijk klassement.
Intussen doet hij het goed in een rol waar het wat tussen de 2 in ligt... en als je kijkt naar het verleden, is dat exact de manier waarop hij kan presteren.
dat scheelt dus een pak in de druk die men krijgt.
cyclingfreakske 06 september 2017 01:36
Poels is op zijn beste in een vrije rol, niet als kopman.
Buiten LBL is dat vaker mislukt, bovendien word hij erg dik betaald om voor Froome de rechterhand te zijn omdat hij dat ook kan.
Poels is ook een zeer gewaardeerd renner binnen SKY, zoals op profesioneel als menselijk vlak.

bv Thomas werd vaak als kopman naar voor geschoven maar eerlijk gezegd is die niet veel beter dan Poels.
Mensen moeten ook de realiteit onder ogen zien dat Poels geen renner is om drie weken voor een topklassering te gaan.... fysiek kan hij dat niet, mentaal ook niet.
Zijn specialiteit ligt net als Thomas in de kortere rondes, waar hij wel kopmanschap aankan. En bepaalde klassiekers gaan hem ook goed af.

zowel sportief gezien als financieel, is Poels nergens beter gesteld dan bij SKY, hoe paradoxaal dat ook mag overkomen bij sommigen.
je kan ook veel beter een tophelper en soms mede kopman zijn in zo'n team, dan een mislukkend kopman in een team dat amper een rol kan spelen.
Studio Badmuts 06 september 2017 07:36
Kelderman is als kopman gestart deze Vuelta. Met de verwachting een goed klassement te rijden. Natuurlijk brengt dat druk met zich mee.
ton duk 06 september 2017 07:45
Klopt, maar ik zie geen signalen dat dat gaat gebeuren
gr

ps: Voor Sky-begrippen is het rijden Poels idd best opmerkelijk...wegsturen uit de knechtenrij en dan weinig tijd verliezen
ton duk 06 september 2017 07:48
Man zonder hamer Schreef:
-------------------------------------------------------
> dan hebben wij een opperbeste tijd hier bij het
> prikbord grinning smiley

Wij als zijnde gij, Ger, Luijt en ik...vele anderen hier zien de door jou genoemde renners liever uit klassementen donderen
gr
Dit Rit Naar Bordeaux 06 september 2017 08:27
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Klopt, maar ik zie geen signalen dat dat gaat
> gebeuren
> gr
>
> ps: Voor Sky-begrippen is het rijden Poels idd
> best opmerkelijk...wegsturen uit de knechtenrij en
> dan weinig tijd verliezen

Ja, dat is wel anders dan anders, ook de tijdrit inderdaad.

Zou dat niet het verschil zijn tussen een Vuelta en de Tour. Froome ''gunt' zijn helper uit eerdere jaren ook een eigen top-10 klassering in de Vuelta, terwijl in de Tour alle duimschroeven maximaal worden aangedraaid? Die vraag mogen Thijs en die andere gozert van AD Sportwereld wel eens aan hem stellen!
Luijt 06 september 2017 09:50
Poels zegt al honderd jaar dat ie voor eigen kans wil rijden in een grote ronde. Laat ie dat dan ook eens een keer gaan doen....
Man zonder hamer 06 september 2017 09:50
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Man zonder hamer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > dan hebben wij een opperbeste tijd hier bij het
> > prikbord grinning smiley
>
> Wij als zijnde gij, Ger, Luijt en ik...vele
> anderen hier zien de door jou genoemde renners
> liever uit klassementen donderen
> gr

Ach, als je van azijn houdt, is het ongetwijfeld een lekker drankje. drinking smiley
Orakel 06 september 2017 10:47
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mensen moeten ook de realiteit onder ogen zien dat
> Poels geen renner is om drie weken voor een
> topklassering te gaan.... fysiek kan hij dat niet,
> mentaal ook niet.



Misschien moeten we deze vraag a.s. zaterdagmiddag beantwoorden?
Bromertà 06 september 2017 11:35
Wat is er mis met op de fiets naar de bakker gaan?
Luijt 06 september 2017 11:50
Ziender Ogen 06 september 2017 11:59
En daarna heel dik beleggen die broodjes...
Walnoot 06 september 2017 12:17
Redelijk duidelijk toch in deze Vuelta, staat niet voor niets op ruime achterstand ondanks een indrukwekkende TT. Poels kwam er pas in het tweede weekend van de Vuelta wat doorheen. Daarvoor verloor hij in elke belangrijke etappe wat tijd, en dat vrijwel zonder werk te doen voor Froome. Hij is nu de man bij Sky maar in de eerste week kwamen Moscon en Nieve een stuk beter voor de dag.
El Mik 06 september 2017 12:25
Hangt van je definitie van topklassering af, als het gaat om meestrijden voor een eindzege dan niet, maar om kopman te zijn? Hij staat toch stevig in de top 10 boven wat erkende kopmannen en maar 35 seconden achter de top 5. Lopez kwam ook minder voor de dag in de eerste bergritten.

Ik denk dat Poels wel een kopman kan zijn zoals een Lopez of Barguil in de Tour, mindere dagen voor lief nemen, maar toch op een mooie plek in het klassement uit komen en ik zie in hem ook wel iemand die dat kan combineren met aanvallen en ritten winnen op de dagen dat hij echt goed is.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/09/2017 12:28 door El Mik.
Cyclad 06 september 2017 12:27
thumbs up helemaal met je eens.
Clavan 06 september 2017 12:54
Wat heeft die Poels nou eigenlijk helemaal gepresteerd in z'n leven?
Slimmerd 06 september 2017 12:54
Maak er maar 1'35 van op de nummer 5.....
Eazster 06 september 2017 13:06
Precies om kopman te zijn hoef je nog geen podium in een grote Ronde te bereiken.Daarbij zijn er wel renners in ploegen kopman die minder zijn als Poels.
Als hij liever gewaardeerd en goedbetaald knecht is prima hoor...maar communiceer dat dan iets duidelijker naar de buitenwereld toe.
El Mik 06 september 2017 13:19
Nee, ik postte vanuit 12 uur in de toekomst.
cyclingfreakske 06 september 2017 13:51
3 weken op een stuk voor een klassering rijden is wel heel andere koek tot wat hij nu moet doen.
Hij heeft een zware rol te spelen maar als hij een steek laat vallen of een mindere dag heeft, word hij er niet op afgerekend....en de mentale druk is altijd minder, veel minder.
Man zonder hamer 06 september 2017 13:58
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, ik postte vanuit 12 uur in de toekomst.

lol grinning smiley
Eazster 06 september 2017 14:14
"3 weken op een stuk voor een klassering rijden is wel heel andere koek tot wat hij nu moet doen.
Hij heeft een zware rol te spelen maar als hij een steek laat vallen of een mindere dag heeft, word hij er niet op afgerekend....en de mentale druk is altijd minder, veel minder"

Hij zakte er een dag doorheen en pakt het zelf weer op daarna. Er zijn er wel meer die er doorheen zakten op een bepaald moment (van Garderen,Roche,Meintjes,Aru ,de La Cruz,Kelderman ,Kruiswijk,Chaves,de Yates'jes,Contador) zijn die geen kopman waardig?
En als Poels enig kopman is en de hele Ploeg rijd in zijn dienst en past zich aan hem aan ,in welk opzicht is dat nadelig?
Als enige de druk dragen dat is een punt dat ik je geeft,maar ik geloof niet dat het hem zoveel zou schaden deze Vuelta.
Hij is goed en staat 8e en naar mijn inzien als hij die laatste 4 km niet hoeft te sleuren voor Froome pakt hij Aru en Chavez ook nog wel.
Maar dat is dan niet genoeg om kopman te zijn...tja wat dan wel.
Overigens vind ik dat Henao en Thomas ook kopman voor zichzelf zouden (moeten) kunnen zijn. kwiatkowski rijd evengoed zijn favoriete programma,Nieve is net niet en Rosa moeten we nog even afwachten.
cyclingfreakske 06 september 2017 14:18
de communicatie naar hem toe was duidelijk... de buitenwereld heeft eigenlijk geen belang.
de media was ook geinformeerd met de komst van Poels : ondersteuning van de kopman, kansen tot ritwinst, kopmanschap in kleiner rondewerk naast Froome , Porte, en nu Thomas.
het was Poels die een grote ambitiedrang had en heeft en zich een eigenkopmanschap wil opeisen na mooie prestaties. Begrijpelijk maar niet vol realistisch.
cyclingfreakske 06 september 2017 14:19
heel veel wat meer dan de helft van een WT peleton zowieso niet zal realiseren. Maar dat is onvoldoende voor in dit soort rondes het kopmanschap op te eisen in dit soort teams.
El Mik 06 september 2017 14:38
Waarom niet realistisch?
En wel voor Thomas, Landa, Nieve, Porte, König en Henao die allen een grote ronde voor eigen kans hebben mogen rijden bij Sky in het Froome tijdperk (meestal de Giro, meestal ook zonder succes). Dát is wat Poels vorig jaar aangaf ook een keer te willen en wat hij dit jaar niet mocht, maar Thomas en Landa wel mochten.
Achteraf gezien had Poels het toch niet gekund wegens blessure, maar dat geheel terzijde.
Man zonder hamer 06 september 2017 14:43
In de Sky ploeg zie ik hem ook niet zo graag als kopman. In een andere ploeg zou het hem m.i. niet misstaan.

Kansen op ritwinst klinkt mooi, maar mogelijkheden daartoe zijn er als knecht bij Sky denk ik niet zoveel in de grote rondes. Met al dat sleurwerk op kop hou je niet veel over voor de finale. Vind ik jammer, want met zijn klimkwaliteiten en toch niet onverdienstelijke eindschot zou hij in menig berg- en heuveletappe kunnen winnen.
Maar goed, het is Poels eigen keuze. Blijkbaar is zijn ambitie of vertrouwen tot op heden niet groot genoeg om vol voor een kopmanschap te gaan. Of zou hij erop rekenen daar een dezer jaren alsnog mee beloond te worden bij Sky? Hoop dan maar dat hij in dat geval niet bedrogen uit gaat komen...
El Chaba 07 september 2017 10:51
Frappant dat er altijd prikkers zijn die schijnen te 'weten' dat bepaalde renners de druk niet aankunnen en mentaal te zwak zijn van/voor het kopmanschap..
ton duk 07 september 2017 11:08
Is dat zo frappant dan ?
Als je het wielrennen en de wielrenners zo op de voet volgt zoals wij ,is het plakken van een etiket toch ook wel logisch ?
Als ik BOOM noem, krijgen we hier wellicht/allicht 10 negatieve karaktereigenschappen te lezen terwijl (bijna) niemand 'm persoonlijk kent
gr
El Chaba 07 september 2017 11:19
Het hangt er natuurlijk vanaf over welke 'eigenschap' en over welke renner we het hebben. Wat betreft Kelderman en Poels vind ik het veel te vroeg om - kijkend naar hun gekregen kansen wat betreft het kopmanschap - nu al te kunnen concluderen dat ze daar niet geschikt voor zijn omdat ze de druk niet aankunnen en/of daar mentaal te zwak voor zijn.
ton duk 07 september 2017 11:32
Bij Kelderman kan je zeggen dat hij (of de media,dat is altijd de vraag) zelf heeft aangegeven dat hij moeite heeft (had) met de verwachtingen van anderen
Waar het etiket Poels vandaan komt, is mij idd ook een raadsel....van vrijbuiter VAC - zwaar ongeval - knecht Sky ..kan je moeilijk zeggen dat hij al vaak het kopmanschap heeft moeten dragen ....en dito gefaald heeft

Ik ben hier zo ongeveer de enige die blijft beweren dat Poels (en Kelderman ) een Grote Ronde kan winnen smiling smiley
gr
El Chaba 07 september 2017 11:57
Van Kelderman geloof ik dat ook wel hoor. Is bovendien pas 26 jaar, dus om hem daarvoor nu al af te schrijven - wat sommigen doen c.q. gedaan hebben - is natuurlijk belachelijk.
Bij Poels heb ik inmiddels wel gerede twijfel, al sluit ik het zeker ook niet uit..
Bromertà 07 september 2017 12:45
Uit de woorden van Dumoulin maak ik op dat er bij Sunweb een heel duidelijke lijn is uitgestippeld die gebaseerd is op vertrouwen, en de kopman erop kan rekenen dat onverhoopte tegenvallers hem niet worden nagedragen; hij mag falen en een minder aansprekend uitslagenbord zal nooit reden zijn om het vertrouwen op te zeggen.

Hoe anders was/is het bij Rabo/Belkin/Blanco/TLJ waar renners tegen elkaar werden uitgespeeld (mijn woorden) om na een week of twee te bepalen wie uiteindelijk de status van kopman verdiende. Daarmee kan je renners mentaal kapot maken.

Het magische begrip Vertrouwen.
Horsie is back 07 september 2017 12:49
Nu begrijp ik waarom Bromertà onlangs het begrip uitlokking (zijn woorden) gebruikte. grinning smiley
Luijt 08 september 2017 00:41
Knolleke knolleke knolleke toch
Luijt 08 september 2017 00:47
Me dunkt dat hier de invloed van de ploegleiding en begeleiding schromelijk wordt overdreven.
Er lopen er een paar hele slechte rond bij LJ. Maar of dat nou veel invloed heeft op het presteren van de renners? En dan hebben we bij Sunweb nu die Van Dongen steeds in beeld. Zou Wilco vanwege hem zo goed rijden? Lijkt me eerder zijns ondanks.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2017 00:49 door Luijt.
Luijt 08 september 2017 00:50
Poels moet wel echt weg bij Sky trouwens



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/09/2017 10:26 door Luijt.
cyclingfreakske 09 september 2017 02:17
laten we vooral niet vergeten dat POELS dit seizoen pech kende en doelgericht op tijd klaar raakte - ook al bleef dat wat in afwachting.
daardoor heeft hij veel meer reserves en dat speelt zowieso in zijn voordeel..........

mentaal gezien... het verleden liet het vaker zien, echter heeft hij nu wel de leeftijd en ervaring om er beter mee om te gaan... toch is zijn specialiet kleiner rondewerk als kopman, maar speelt men dat te weinig uit, vooral in het (soms onterechte) voordeel van Thomas of andere... (oa Porte was vaker slechter dan Poels maar toch moest hij knechten) Deze Vuelta was ook zeer zeker een lichtere versie dan de afgelopen jaren, al blijft het altijd zwaar zo laat op het seizoen.
Orakel 09 september 2017 18:11
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> Mensen moeten ook de realiteit onder ogen zien dat
> Poels geen renner is om drie weken voor een
> topklassering te gaan.... fysiek kan hij dat niet,
> mentaal ook niet.


Na vandaag zeg ik: Poels heeft de kwaliteiten van een kopman.
Als knecht 6e eindigen in de Vuelta (boven López, Kruijswijk, Chaves, Van Garderen, Aru).
Ja, dan heb je niveau kopman.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen