Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Neilson Powless naar Lotto-Jumbo

Gepost door Cyclad 
Cyclad 10 september 2017 17:03
De zeer talentvolle Amerikaan Neilson Powless rijdt vanaf 2018 voor Lotto-Jumbo. Mooie transfer!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 10/09/2017 17:03 door Cyclad.
lodjan 10 september 2017 17:07
Dan zal Vermeulen plaats moeten maken?
Cyclad 10 september 2017 17:11
Niet noodzakelijk. Vermeulen doet het zo slecht niet.
Castelijns gaat al weg, blijft Martijn Keizer?
ton duk 10 september 2017 17:54
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Niet noodzakelijk. Vermeulen doet het zo slecht
> niet.
> Castelijns gaat al weg, blijft Martijn Keizer?

En S Lammertink is weg........
gr
Ridder Kale Knikker 10 september 2017 18:00
Ben benieuwd naar die jongen, even op PCS gekeken. Heeft leuke resultaten geboekt afgelopen jaar. Leuke aanwinst lijkt me
Luijt 10 september 2017 20:10
Lodjan, Leon, Cyclad; kortom, heren aan wiens oordeel ik hecht: kan deze jongen wat?
janneke cyclista 10 september 2017 20:14
Vorig jaar nog mee gereden, Inderdaad een prima knul.
Leon 10 september 2017 20:21
Vorig jaar op z'n 19e al top-10 in de Ronde van California, dit jaar bijna overal waar hij meereed top-10. Kan tijdrijden en klimmen, zelf redelijk sprinten, samen met Sivakov waarschijnlijk de meest veelbelovende belofte die er rondrijdt. Top-aankoop!

Goeie zaak ook dat ie juist voor TLJ kiest, dat wil zeggen dat de ploeg toch ook een zodanige uitstraling heeft dat zo'n talent er wil rijden.
Tinuz 10 september 2017 20:23
Maar afwachten hoe zo'n Amerikaan het gaat doen in Europa.
Cyclad 10 september 2017 20:44
Zeker! Zie antwoord van Leon. Als hij zijn klimvermogen nog wat kan verbeteren zelfs iemand die op termijn als ronderenner kan slagen.
ton duk 10 september 2017 21:18
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Goeie zaak ook dat ie juist voor TLJ kiest, dat
> wil zeggen dat de ploeg toch ook een zodanige
> uitstraling heeft dat zo'n talent er wil rijden.

Vraag me niet welke maar TLJ.NL heeft blijkbaar Amerikaanse belangen waardoor ze Amerikaanse renners moeten aantrekken (zie Vermeulen)
gr
Snorfietser 10 september 2017 21:23
Bianchi wilde destijds per se een Amerikaan in de ploeg, daarom is Vermeulen gehaald. Deze jongen kan daarentegen ook wel het een en ander.
ton duk 10 september 2017 21:37
Ja,dat was het
(dank je,Snorfietser)
gr
Eindhovuh 11 september 2017 09:42
Dit seizoen heeft hij toch prima gereden in Belgiƫ en Italiƫ?
Tinuz 11 september 2017 12:10
Dat klopt. Vanuit Amerikaanse omkadering.
Blueprint 11 september 2017 12:26
Prima aanwinst. Of hij goed gaat renderen in Europa blijft natuurlijk de vraag, maar deze ploeg kan zich geen zekerheden veroorloven en met de scouting voor het buitenlandse rondetalent (Bennett, Roglic) zit het wel goed bij Lotto-Jumbo. Ik geloof er dus wel in.
Pyama 11 september 2017 12:28
Ik vind scouting wel een groot woord. Bennett was een ervaren kracht bij Cannondale. Roglic won alles wat los en vast zat in zijn jaar bij Adria Mobil en je hoeft geen helderziende te zijn om te weten dat Powless een groot talent is.

Scouting is naar mijn definitie als je iemand aantrekt die tot op dat moment nog niets heeft gepresteerd (dus geen top 10 in WT rondjes en ander sterk bezet grut).
Slimmerd 11 september 2017 12:33
Dus eigenlijk wordt er zelden tot nooit gescout
Vittal 11 september 2017 12:41
Nu wel hopen dat ze zo'n jongen goed geleiden met z'n overstap naar Europa en niet, zoals vaak bij TL,J in een kaal appartementje in de Ardennen dumpen en per mail eens per week een trainingsschema'tje sturen...
Massimo 11 september 2017 12:41
Vreemd, ik heb altijd gedacht dat scouting een blik Basken opentrekken, ze een oranje shirt aantrekken en dan kijken wie er niet van z'n fiets viel was.
Eazster 11 september 2017 12:44
Dat is onzin. Scouting is inzien of iemand die er op een lager niveau bovenuit steekt ,het ook kan maken op een hoger niveau. Ze zijn vaak winnaars in een lagere categorie ,wat jij nu aangeeft zou dan in principe niets anders dan puur gokken. Dat Bennet en Roglic leuk konden rijden is inderdaad bekend, maar om in te zien of ze dat naar een hoger plan kunnen brengen bij Lotto Jumbo hebben ze gewoon erg goed gedaan.
Zo hadden Romario en Ronaldo ook al behoorlijk wat goals in Zuid Amerika bij hun Clubs gemaakt,voordat PSV inzag dat dat hun club destijds naar een hoger plan kon brengen. Nog altijd geroemd nu.
Carlos Danger 11 september 2017 12:55
Afgaand op gisteren heeft het weinig opgeleverd.
ton duk 11 september 2017 13:27
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus eigenlijk wordt er zelden tot nooit gescout

Het wordt schromelijk overdreven....
Zeg Ton, ken jij wat renners die ik kan doorgeven voor de scoutingslijst TLJ.NL...wordt mij jaarlijks wel gevraagd rond September ....
Het zal niemand verbazen dat ook die Evenepoel nu bij TLJ.NL bekend is geworden...
gr
Prikdude 11 september 2017 14:06
Kutgedicht XI

Boswell, Powless, Craddock
Ik heb een hallucinant kekke cock
Eindhovuh 11 september 2017 14:09
Precies. Het gaat erom of iemand het naar verwachting op het hoogste niveau ook kan waarmaken en een mooie groeimarge heeft.

In Amerika is het bijvoorbeeld een heel bekend fenomeen dat de winnaar van de Heisman Trophy bij American Football vaak geen topprof wordt.
Gewoon omdat er bij de beloften iets anders gevraagd wordt dan in de absolute top.
[en.wikipedia.org]
Carlos Danger 11 september 2017 14:39
Goozzer 11 september 2017 18:25
Een dubbele dosis, maar liefst...
Goozzer 11 september 2017 18:25
Een Duitser zou kunnen denken dat het jammer is...
cyclingfreakske 19 september 2017 00:10
Scouting gebeurd.
In Belgie is daar vooral 1 ploeg erg sterk in geweest..de Groeninge Spurters Kortrijk. Reeds vanaf de nieuwelingen scouten ze, waardoor ze vaker al als junior in de ploeg komen. Daar is het vaak een competitie in de competitie tussen de renners en niet zelden komen daar vaak goede renners uit verder.
Rabo had vroeger ook een scoutingprogramma van bij de jeugd, waar een begeleiding rond kwam.

Bij de profs word er vaak gesproken over scouting maar het is vaak inderdaad gewoon een interpretatie van uitslagen in het verleden
en niet vertrekkend vanuit de periode zelf dat de renner in kwestie groeide in jeugdreeksen.
maw, dat is de makkelijkste weg met een leugentje eraan vasthangend en zichzelf een pluim opsteken.

een van de weinigen in het profwereldje die echt scouting doet en deed was Dirk de Mol.
Zelfs de dag vandaag steekt hij zijn kop aan het venster bij jeugdreeksen. (Kortijkse Groeninge spurters)
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen