Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Van Baarle naar SKY

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 14 september 2017 14:04
Volgens cyclingnews alleen nog een kwestie van tekenen.

[www.cyclingnews.com]

Hopelijk wordt hij gehaald om de renner, die hij is en niet als toekomstige gerobotiseerde vervanger
van bv. Chritian Knees.
AK 14 september 2017 14:22
Van Baarle moet weg bij Sky!
Fashionisto 14 september 2017 14:37
Free the orcas! Free the Tibetans! Free Christian Knees!
Arsimo 14 september 2017 14:57
Of ze het gaan doen weet ik niet, maar in de Vlaamse klassiekers zou Kwiat en van Baarle een mooi tandem kunnen vormen. En als Geraint Thomas er zich ook bij aansluit dan helemaal een fraai blok. Oh ja, en Moscon (blijft die wel?)

#zegetrein eat your heart out.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2017 15:14 door Arsimo.
Jasper 14 september 2017 15:01
Ik betwijfel of dit een gunstige stap is voor van Baarle, al kan hij wel een sterke tandem vormen met Moscon.
Fashionisto 14 september 2017 15:15
Jasper Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik betwijfel of dit een gunstige stap is voor van
> Baarle, al kan hij wel een sterke tandem vormen
> met Moscon.

Plus Kwiatkowski.
Heisenberg 14 september 2017 15:23
Sky houdt er wel van om één kopman aan te wijzen. Als dan de erelijsten van Kwiatkowski en Van Baarle naast elkaar worden gelegd, is de keuze snel gemaakt.

Niet erg gunstig dus. Al zou hij bij Cannondale ook te maken hebben met Vanmarcke die mij (nog) iets sterker lijkt.
Eindhovuh 14 september 2017 15:25
Tja qua begeleiding en geld is dit top. Qua eigen kansen vermoedelijk niet zo, maar hij zal er zelf wel wat over zeggen binnenkort.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 14/09/2017 15:26 door Eindhovuh.
Aerts 14 september 2017 15:36
En Stennard. Dus kopman in Omloop zal hij ook niet worden.
Arsimo 14 september 2017 15:43
Met Stennard eerst maar eens zien of hij weer op zijn nivo komt van 2016 en er voor. Dit jaar was/is het duidelijk een stuk minder allemaal.
Wanny 14 september 2017 15:45
Geen Tour meer dus en ook niet direct de absolute kopman in zijn koersen. Wel topbegeleiding.
Walnoot 14 september 2017 16:14
Kijkersvraag, hoeveel renners zijn beter gaan presteren nadat ze naar Sky zijn gegaan, en hoeveel zijn er beter geworden nadat ze er weer weg zijn gegaan? Uit de 1e categorie ken ik er best wel wat, o.a. de hier genoemde Poels en Kwiatkowski. Wat betreft de 2e categorie kom ik niet heel ver, Porte is er een, Uran een tweede maar al minder duidelijk in mijn ogen. Wie biedt?
Jasper 14 september 2017 16:19
De laatste jaren heeft Kwiatkowski zeker niet alle grote kasseiklassiekers gereden, maar zich meer gericht op de heuvelklassiekers in april. Ik verwacht dat Kwiatkowski dit volgend jaar weer zo zal doen.
Cyclad 14 september 2017 16:54
Wie is Stennard?
PVW 14 september 2017 16:59
Kwiatkowski was al heel goed bezig. Juist zijn 1e jaar bij sky is de uitzondering en dit jaar herpakte hij zich weer.
Arsimo 14 september 2017 17:47
Beetje appels-peren. Sky trekt renners aan die of op hun top zijn of nog groeipotentie hebben. Renners die vertrekken na x jaar zijn in regel over hun top of blijken wat tegen te vallen naar Sky's maatstaven. Dus logischerwijs zijn er weinig vertrekkers die nog beter zullen worden.

Porte en Uran zijn duidelijk wel nog op/rond/voor zijn top weggegaan vanwege eigen ambitie als kopman. Boasson Hagen is een randgeval. De rest van de goeien (uit mijn hoofd) had zijn top gehad, al haalde uiteraard Hayman zijn grote megauitschieter (PR) na zijn Sky-periode. Misschien dat König en Viviani nog hun grootste successen moeten gaan halen?
ton duk 14 september 2017 17:54
Heisenberg Schreef:
>
> Niet erg gunstig dus. Al zou hij bij Cannondale
> ook te maken hebben met Vanmarcke die mij (nog)
> iets sterker lijkt.

Ja, dat roepen jullie hier al jaren...
Die Vanmarcke rijdt weer een fantastisch seizoen.........
gr
Ger 14 september 2017 18:37
Ja ben ook aan het wachten op die uitschieter van Vanmarcke. Misschien in 2018?...... en anders waarschijnlijk 2019. Ook een renner die ver is weggezakt gaat per 1 oktober fietsen voor Monkey Town. Als junior een van de beste renners namelijk Barry Markus. Nu aan een vrije val bezig.
Kuiperberg 14 september 2017 22:08
Ach, de centjes vergoeden veel...
Luijt 15 september 2017 07:50
Het keurslijf van Sky.
Niels 15 september 2017 09:17
Raar, een paar weken geleden kwam hier dit bericht voorbij:
Van Baarle verlengt bij Cannondale

Wat is het nu?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/09/2017 09:17 door Niels.
ton duk 15 september 2017 09:42
Daar zaten wat weken tussen waarin het nieuws was : Cannondale stopt en jullie zijn vrij om naar een andere team te gaan zoeken...
gr
Miquel1983 16 september 2017 11:56
Tja, dit kan goed of slecht uitpakken. Sky heeft geen absolute kopman in de kassei-klassiekers. Thomas en Kwiatkowski lieten deze wedstrijden vorig jaar lopen. Stannard, Rowe en Moscon de sterkste renners op de kasseien, maar geen uitgesproken winnaars. Stannard alleen in vies, koud februari-weer. In geval van Moscon kan dat uiteraard nog komen, gezien diens grote talent.

Verder is Sky in kassei-klassiekers nooit zo dominant en controlerend als dat ze dat in het ronde-werk wel zijn. Dus ik vermoed dat van Baarle heus wel zijn kansen gaat krijgen, indien hij zorgt dat hij zelf goed is. Poels won ook LBL terwijl hij toen slechts schaduw-kopman was. In het ronde-werk uiteraard meefietsen in de tandem Stannard-Rowe-Knees op het vlakke. Anderzijds heeft van Baarle met zijn vluchtpogingen in etappes van grote rondes nooit veel bereikt, dus of dat nou zo erg voor hem is, vraag ik me af.
Carlos Danger 16 september 2017 14:14
Miquel1983 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anderzijds
> heeft van Baarle met zijn vluchtpogingen in
> etappes van grote rondes nooit veel bereikt,


In ieder geval toch een lucratief contract bij SKY uit de brand gesleept.
Miquel1983 16 september 2017 14:35
Denk dat dat eerder komt door zijn resultaten in klassiekers en uit de wind houden van kopmannen zoals Uran.
cyclingfreakske 18 september 2017 23:12
misschien zet van Baarle wel ee ngrotere stap vooruit op sportief vlak.
SKY miskent zijn mogelijkheden niet, en bij Canondale konden ze het er niet echt uithalen.
Voor klassiek werk kunnen ze een sterke combinatie maken, en de druk kan meer verdeeld worden in de voorjaars klassiekers.
denk dat ze vooral voor P-Roubaix en de Vlaamse kassei klassiekers een sterke combatie willen opzetten. Van Baarle kan daar zijn ding helemaal kwijt.
hij is niet een winnaar maar is wel gekend als een echte hardrijder.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen