Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour de France 2018 over kasseien + ploegentijdrit

Gepost door Eindhovuh 
Eindhovuh 19 september 2017 10:57
Ondertussen nieuws al dag oud, maar Parijs is nog ver.

Ze zouden onder andere de Carrefour de l’Arbre en de kasseien van Gruson in het parcours opnemen. Na 2 vlakke ritten volgt een ploegentijdrit.

[www.ad.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2017 10:57 door Eindhovuh.
ton duk 19 september 2017 11:04
Altijd leuk !
gr

ps: ploegentijdrit en kasseien...hup BOOM!!
Vittal 19 september 2017 11:22
Dit was inderdaad al bekend. De geruchten gaan zelfs dat de TTT de enige tijdrit kilometers zijn om zo het verlies van de Franse toppers zoveel mogelijk te verkleinen. Ik verwacht Dumoulin daarom niet in de Tour maar wederom in de Giro die met een heuvelachtige ITT van 10 km juist een perfecte opening voor Dumoulin hebben georganiseerd.
Inigo 19 september 2017 11:39
TTT in grote ronde is puur koersvervalsing.
Arsimo 19 september 2017 11:40
De ASO kan er beter juist flink wat individuele tijdritkilometer in stoppen. Een Fransman wint sowieso de Tour niet maar dan hebben ze tenminste nog de troost dat iemand met een Franse achternaam de Tour gaat winnen. winking smiley
Adje Wijnands 19 september 2017 12:32
Inigo Schreef:
-------------------------------------------------------
> TTT in grote ronde is puur koersvervalsing.


En in een kleine ronde?
Sub Culture 19 september 2017 13:25
Sub Culture 19 september 2017 13:26
Heb wel een zwak voor ploegentijdritten.
Ik vind het een mooie discipline. Al ga ik ook akkoord dat TTT's van +50km mss te bepalend zijn.
Arsimo 19 september 2017 13:34
Het onderdeel is op zich een mooie discipline, zo heb ook afgelopen zondag genoten.

Maar als onderdeel van een rittenkoers - die altijd nog tussen individuele renners bestreden wordt - vind ik dat een ploegentijdrit er niet bij hoort. Als proloogje of extraatje (lees < 15km) in de eerste dagen, okay, da's nog leuk want het ziet er aardig uit en de impact op de koers in totaal blijft beperkt maar daar moet het mijn inziens ook bij blijven.

Ook in de hoogtijdagen van de Raleighploeg vond ik het niet kloppen in de Tour, ondanks dat ik met enigszins chauvinischte bril de ploegentijdritzeges an sich wel mooi vond natuurlijk.
El Chaba 19 september 2017 13:53
Ploegen en ploegenspel zijn ook een onderdeel van het wielrennen, dus een ploegentijdrit(je) mag van mij best.
Wel maximaal 20 km in een grote ronde, en maximaal 10 km in een kleine ronde.

Nadeel van een (zware) kasseienrit is wat mij betreft niet 'het onderdeel kasseien' - dat is ook een (klein) aspect van het wielrennen - maar de veel te grote kans dat daardoor klassementsrenners vroegtijdig worden uitgeschakeld door de vele (zware) valpartijen.
Tinuz 19 september 2017 14:23
Andere geruchten zijn tijdrit op Alpe d'Huez en een rit over onverharde wegen.
Sjorsoll 19 september 2017 14:37
Vittal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit was inderdaad al bekend. De geruchten gaan
> zelfs dat de TTT de enige tijdrit kilometers zijn
> om zo het verlies van de Franse toppers zoveel
> mogelijk te verkleinen. Ik verwacht Dumoulin
> daarom niet in de Tour maar wederom in de Giro die
> met een heuvelachtige ITT van 10 km juist een
> perfecte opening voor Dumoulin hebben
> georganiseerd.

Zou echt schandalig zijn.
Orakel 19 september 2017 14:51
Volgend jaar heeft Froome maar 7 knechten.

Ideaal (voor het vermaak) zou zijn om Sky te bewegen minder renners te selecteren voor de trein bergop.

Dus:
- Een rit volledig langs de kust, 220 km of zo.
- Een rit met veel kasseien, en ook de zwaarste stroken binnen 15 km van de finish.
- Een relatief korte ploegentijdrit (15-20 km) op vlakke brede wegen.
- Een rit vol met muurtjes, denk aan een heuvelrit a la LBL.
- Een klimtijdrit.
Wanny 19 september 2017 14:53
Ploegentijdrit en kasseien lijken me toch ook niet in het nadeel van Dumoulin. En die gelijkmatige cols in de Tour liggen hem ook wel.
Eddy Veen 19 september 2017 15:44
Ik verwacht dat Dumoulin voor de Tour kiest, ongeacht het parcours.
Sjorsoll 19 september 2017 16:04
Leuk dat een Franse organisatie de Fransen een zo goed mogelijke kans wil geven. Maar is er geen instantie die er op toeziet dat er een normaal parcours neergelegd wordt, dat overeenkomt met een normale grote ronde? Gewoon omdat het de grootste koers is die er is. Geen individuele tijdrit is ongekend.

Het doet me denken aan de Davis Cup: het voordeel van een thuisspelende ploeg is naast thuispubliek het mogen kiezen van de ondergrond. Spanje zal thuis altijd op gravel spelen omdat Nadal dan waarschijnlijk wint. Het verschil hierbij is alleen dat een Tour-organisatie lijkt me onpartijdig moet zijn en Spanje niet. Dus mijn tweede vraag: moet de Tour-organisatie onpartijdig zijn?

Je kunt natuurlijk zeggen dat iedereen alsnog dezelfde aantal kilometers moet afleggen om te winnen. Maar goed, lees bovenstaand argument.
Is er niet een minimaal aantal tijdritkilometers? Of hebben ze die al vervuld met de ploegentijdrit?

Het blijven geruchten natuurlijk, maar ook niet irreëel misschien.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2017 16:05 door Sjorsoll.
Wanny 19 september 2017 16:45
Is juist mooi dat de Tourorganisatie elk jaar een wat ander parcours neerlegt. En doorgaans wint de sterkste toch wel.
Slimmerd 19 september 2017 17:44
Dit klinkt wel heel erg Calimero allemaal hoor....

Tijdens de Tours van een Indurain en Armstrong riepen we allemaal massaal dat er minder tijdritkilometers moesten zijn, nu ontstaat bjj Froome eigenlijk diezelfde wens. Maar omdat er een Nederlander aardig kan tijdrijden willen we het opeens massaal terug...

Hup Tourorganisatie, hup kasseien, hup Alp!
Brieske 19 september 2017 20:29
Ploegentijdrit kan toch ook met op voorhand bepaalde verschillen.
10 seconden voor de nr 2, 15 voor de nr 3 etc (tenzij dat verschil groter zou zijn dan het daadwerkelijke verschil).

Ploegentijdrit op kasseien, ik ben voor.

Groet
tvm 19 september 2017 22:01
Bij een kasseienrit zal Nibali de tour rijden lijkt me.
Andere Peter 19 september 2017 22:19
Ik ook.

Hij wil de Tour winnen. Dan moet je niet te lang wachten met dit te proberen. De Tour pogen te winnen is nog een ander type kunstje dan de Giro of Vuelta pogen te winnen. Zo anders rijden. Lekker de Tour doen en tevreden zijn met bv plek 5 op een parcours met weinig tijdritkms. Dat zou de ideale opstap zijn naar 2019 met ongetwijfeld wèl meer tijdritkms (ze wisselen dat vaak af).
Andere Peter 19 september 2017 22:20
Ik geloof in ieder geval niet dat al die dingen plaats vinden.
Andere Peter 19 september 2017 22:23
Zo is het precies. Het gaat slechts om accentverschillen.
Andere Peter 19 september 2017 22:26
Dat hebben ze ooit gedaan maar het werd een onoverzichtelijke chaos. Bv doordat een ploeg 2 sec langzamer was dan de ploeg een plaats hoger, waarbij er 10 sec werden gerekend. Als je dat cumuleert dan kan het snel om een minuut bonificatie gaan.

Ook: het is raar dat het verschil tussen Ploeg A en Ploeg F groter wordt, alleen doordat Ploeg B zich daartussen nestelt. En Ploeg C en Ploeg D en Ploeg E....
Blueprint 19 september 2017 23:28
Blueprint 19 september 2017 23:33
Dan nemen ze gewoon Kwiatkowski, Thomas en Moscon mee.
Prikdude 20 september 2017 01:25
Nog wat voorbarig maar de Tour lijkt eindelijk tot goede inzichten te komen. Het ontbreken van een individuele tijdrit zou fantastisch nieuws voor het wielrennen zijn.
Vlaflip76 20 september 2017 08:15
Arsimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Maar als onderdeel van een rittenkoers - die
> altijd nog tussen individuele renners bestreden
> wordt - vind ik dat een ploegentijdrit er niet bij
> hoort.

Dus Team Sky is een individuele renner?
Arsimo 20 september 2017 08:31
Wielrennen is een individuele sport beoefend in ploegverband. Een individu wint uiteindelijk.
ton duk 20 september 2017 08:59
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> : Een rit volledig langs de kust, 220 km of zo.

Waarbij 's ochtend gekozen wordt vanuit welke stad (vertrek- of finishplaats) vertrokken wordt naargelang de windrichting
gr
Luijt 20 september 2017 09:06
Minder etappes voor de sprinters, daar moet op worden ingezet. En ook niet al die sprintersetappes achter elkaar.
Carlos Danger 20 september 2017 09:14
Is gezien de geografie van Frankrijk niet zo evident.
Luijt 20 september 2017 10:07
Ik ben welbekend met de geografie van Frankrijk en het is zeer wel mogelijk om te vermijden dat er een week lang achter elkaar gesprint wordt.
Luijt 20 september 2017 10:29
Alsmede voor de wereld in het algemeen
Miquel1983 20 september 2017 10:36
Geen individuele tijdrit zou ongehoord zijn. Hoe opzichtig wil je Bardet bevoordelen. En dan nog gaat die man de Tour niet winnen, zolang Froome mee rijdt. Laat Bardet zelf maar eens fatsoenlijk gaan trainen op een tijdritsfiets. Hij heeft er gezien zijn lengte wel het lichaam voor. Pinot is het ook gelukt.

Buiten dat is eerder al gebleken dat Bardet ook niet bepaald vlekkeloos over de kasseien heen komt en heeft AG2R niet echt een goede ploeg voor een TTT. Dus echt consistent zijn de Fransen sowieso niet.

Misschien moet Froome zelf maar eens voor de Giro gaan, indien het parcours van de Tour weer zo tegenvallend is als afgelopen jaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 10:36 door Miquel1983.
Vlaflip76 20 september 2017 13:28
De eerste etappe is weliswaar vlak maar zal toch voor spektakel kunnen gaan zorgen. De renners beginnen op de Passage du Gois, vraag maar aan Boogie hoe dat is. In het laatste deel van de etappe is het hopen op een goed gerichte mistral, zodat waaiers roet in het eten van een aantal kopstukken gaan gooien.
In etappe 4 vertrekt het peloton in oostelijke richting uit de Vendee. Om pas in etappe 9 naar Roubaix te rijden. Die afstand zou ook met 2 sprintetappes door Normandie kunnen worden overbrugd.
Let wel: etappe 8 (die voor Roubaix) is op Quatorze Juillet. Dat zijn altijd interessante etappes. Wellicht een leuke etappe in de Vogezen?
Sjorsoll 20 september 2017 13:44
Op die manier kun je als Dumoulin zijnde fluiten naar een goeie klassering ooit in de Tour.

Kasseien, ja graag.
El Mik 20 september 2017 13:56
Als Dumoulin zonder tijdrit kan fluiten naar een goede klassering ooit in de Tour dan kan hij dat met tijdrit ook.

Die paar minuten gaan het verschil niet maken tussen een goede klassering en helemaal niks. Mogelijk wel het verschil tussen wel/geen eindwinst of wel/geen podium.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 13:56 door El Mik.
Sjorsoll 20 september 2017 14:57
Dat laatste bedoelde ik ook. Dank voor de definiëring.
cyclingfreakske 20 september 2017 15:31
hij moet het zeker proberen.....
met de Giro op zak weet hij dat hij toch beter gewapend is tegen de druk.
2016 was daarin een beetje de zoektocht naar balans en herbronning na die zwaarbevochten Vuelta van 2015.
en voor het eerst is hij niet meer volledig geisoleerd, omdat ook het team behoorlijk sterker en gebalanceerder is.

De druk in de Tour is een ander paar mouwen. nl enorme stress door de buitenproportionele mediagekte dat vooral gekende namen tot opgejaagd wild maakt.
puur technisch gezien door de parcoursbouw van zo'n Tour, zou hem dat een beter voordeel opleveren dan een Vuelta en Giro.
Arsimo 20 september 2017 16:01
Opnieuw, in 2016 interesseerde grote rondes hem niet. Dumoulin was toen alleen met OS bezig en reed Giro en Tour alleen voor de tijdritten en evt etappe (met succes trouwens). Met klassementambities of verkenningen daarvoor was hij totaal niet bezig. Dat kwam weer vanaf de voorbereiding in de winter naar dit seizoen (2017).
Leon 20 september 2017 20:59
Vittal Schreef:
-------------------------------------------------------
> De geruchten gaan
> zelfs dat de TTT de enige tijdrit kilometers zijn
> om zo het verlies van de Franse toppers zoveel
> mogelijk te verkleinen

Geen idee waar je die geruchten vandaan haalt, want ik hoor al maanden rondzingen dat er op de voorlaatste Tour-dag een lange tijdrit in de buurt van Bordeaux gereden gaat worden.
Daarnaast hoor ik ook steeds vaker het woord 'klimtijdrit' vallen in het geruchtencircuit.
tvm 20 september 2017 23:03
Wat een gelul hier van mensen die klagen dat Franse renners worden bevoordeeld door de tour gelet op het parcours.
Welke Franse renner heeft baat bij een kasseienrit? Senechal ja. Welke Franse renners hebben belang bij een TTT? Ongelooflijk dat ze elk jaar bergetappes plannen. Dit is in het voordeel van Barset en co. Waarom hoor je dit gezeur nooit in de Vuelta of de Giro? Maar goed, ze zullen vast wel een tijdrit plannen. Bergop, dat dan weer wel.
Prikdude 21 september 2017 02:27
Luijt 21 september 2017 09:06
Augen sagen mehr als Worte
Andere Peter 21 september 2017 17:50
Exact. Het zou Sky in de kaart spelen.
cyclingfreakske 22 september 2017 23:27
Pinot heeft zich bijgeschaaft maar bezat wel capaciteit voor een behoorlijk tijdrijder te worden tot een zekere hoogte.
zowieso is hij op dat vlak altijd bevoordeeld geweest qua intrinsieke capaciteit.tegenover Bardet. Completer ook.
Bardet is beperkter in zijn mogelijkheden als tijdrijder, en in de breedte minder kompleet dan een Pinot.
puur fysiek gezien, want er spelen natuurlijk meerdere factoren mee in resultaten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen