Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

WK ITT Mannen 2017

Gepost door rustdag 
rustdag 19 september 2017 12:24






















Woensdag 20 september 2017 - De individuele tijdrit tijdens de WK in Bergen vindt plaats op een heuvelachtig parcours van 31 kilometer. De route eindigt bovenop één van de zeven bergen die Bergen omgeven: Fløyen. Dat betekent een slotklim van 3,4 kilometer met een gemiddeld stijgingspercentage van 9,1%.

Het WK-parcours van de individuele tijdrit voor mannen bestaat uit een circuit van 16,1 kilometer dat de renners eenmaal geheel afleggen en eenmaal deels. Bij de tweede ronde slaan ze na 11,5 kilometer af om koers te zetten richting de top van Fløyen.

Het circuit is niet helemaal vlak, maar de klimmetjes zijn allemaal vrij kort en ook nooit steiler dan 3 à 4%. Wel is het zo dat die onregelmatigheden niet de enige hindernissen zijn. Vanaf het laatste stuk van de Kong Oskarsgate (Koning Oscarstraat) – na 11,3 kilometer – tot halverwege de Øvregaten (Bovenstraat) bestaat het wegdek over een afstand van 700 meter uit kasseien.

Na het passeren van Festplassen beginnen de renners aan hun tweede ronde, maar zoals gezegd maken ze die niet helemaal af. Na 27,6 kilometer slaan ze op de Øvregaten rechtsaf voor de slopende slotklim van 3,4 kilometer. Alsof de Fløyen al niet lastig genoeg is: in de eerste 200 meter liggen kasseien. In combinatie met de kinderhoofdjes van Øvregaten is deze strook in totaal ongeveer 500 meter lang.

De Fløyen is een klim die Tom Dumoulin goed moet liggen. Het gemiddelde stijgingspercentage is 9,1%. De derde kilometer is met ruim 10,1% het steilst, waarna de klim in de laatste 400 meter afvlakt tot 5,5%.

De eerste renner vertrekt om 13:05 en Tony Martin om 17:03:30 als laatste.






Vorige winnaars

2016 | MARTIN Tony
2015 | KIRYIENKA Vasil
2014 | WIGGINS Bradley
2013 | MARTIN Tony
2012 | MARTIN Tony
2011 | MARTIN Tony
2010 | CANCELLARA Fabian
2009 | CANCELLARA Fabian
2008 | GRABSCH Bert
2007 | CANCELLARA Fabian



Starttijden Nederlanders en Belgen

13:20:00 - DE PLUS Laurens
14:48:30 - LAMPAERT Yves
16:11:00 - CAMPENAERTS Victor
15:33:30 - Wilco Kelderman
17:02:00 - Tom Dumoulin


laatste tien starters

16:50:00 - Tejay van Garderen
16:51:30 - Ilnur Zakarin
16:53:00 - Bob Jungels
16:54:30 - Maciej Bodnar
16:56:00 - Primož Roglič
16:57:30 - Rohan Dennis
16:59:00 - Jonathan Castroviejo
17:00:30 - Chris Froome
17:02:00 - Tom Dumoulin
17:03:30 - Tony Martin


Startlijst: [tissottiming.com]

[www.touretappe.nl]
Meneer 60% 19 september 2017 14:27
Als Dumoulin ervoor zorgt dat hij de vlakke 27,5 kilometer ongeveer een minuut sneller rijdt dat Froome (niet onrealistisch, lijkt me), heeft hij op de klim iemand in het zicht rijden die het tempo aangeeft.
Eddy Veen 19 september 2017 14:36
Na de overwinning van Dumoulin moeten we nog een minuut of vier wachten op de binnenkomst van Martingrinning smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2017 14:36 door Eddy Veen.
Flip 19 september 2017 14:51
Hallo allemaal,
Haederland?llo allemaal
Kan iemand me vertellen of Sunweb mannen de ploegentijdrit hebben gewonnen voor Nederland????? Zij rijden met een duitste licentie en er werd ook het
duitse volkslied gespeeld. Alles is nogal verwarrend voor me.
Mooie dag en hopelijk een antwoord













ka
Tjappie2 19 september 2017 15:18
Het lijkt me dat het nog veel verwarrender zou zijn geweest als pak 'em beet het Franse volkslied was gespeeld.
Duitse licentie = Duits volkslied, een logica die niet onlogisch is (maar dat is logica zelden).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2017 15:18 door Tjappie2.
Eddy Veen 19 september 2017 15:21
Je hebt precies opgeschreven hoe het zit.
rustdag 19 september 2017 16:42
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2017 16:45 door rustdag.
predator 19 september 2017 16:56
Flip ontdekt het wielerprikbord......
Eddy Veen 19 september 2017 17:40
Dumoulin blikt vooruit: [nos.nl]
Miquel1983 19 september 2017 17:49
De voorspelling in Bergen is morgen de hele middag aan een stuk door regen. Gelukkig zijn de omstandigheden dan wel gelijk voor alle deelnemers, in tegenstelling tot vandaag bij de dames.
Tinuz 19 september 2017 18:03
Ik zou er bloednerveus van worden: wisselen of niet wisselen.
predator 19 september 2017 18:08
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou er bloednerveus van worden: wisselen of
> niet wisselen.

Het voegt wel een apart element toe aan een dergelijke wedstrijd. Het lijkt wel bijna formule 1 zo.
Galdos 19 september 2017 18:19
Persoonlijk vind ik het wel vreemd dat er bij de wissel weer aangeduwd mag worden. Ik zou dan zeker een bobsleeer invliegen. Al gauw een paar seconden te pakken.
Carlos Danger 19 september 2017 18:21
Is er een gelimiteerde 'aanduw-zone' ?
Eddy Veen 19 september 2017 18:25
Een jurylid blaast op een fluitje of zoiets ten teken dat het duwen moet stoppen.
Galdos 19 september 2017 18:31
Dat klinkt nogal amateuristisch. 2 strepen zetten lijkt mij eerlijker en objectiever.
Eddy Veen 19 september 2017 18:38
Helemaal niet duwen lijkt mij het eerlijkst. Je kiest zelf immers voor een wissel.
Carlos Danger 19 september 2017 18:39
Dan maar hopen, dat het geen secondespel wordt.
Horsie is back 19 september 2017 18:59
Galdos Schreef:
-------------------------------------------------------
> Persoonlijk vind ik het wel vreemd dat er bij de
> wissel weer aangeduwd mag worden. Ik zou dan zeker
> een bobsleeer invliegen. Al gauw een paar seconden
> te pakken.

Een beetje explosierenner heb jij na twee seconden al niet meer vast. grinning smiley
Miquel1983 19 september 2017 19:33
Tony Martin vindt een fietswissel trouwens oneerlijk, omdat het vooral in het voordeel van de klimmers zou zijn. Een klimmer kan volgens hem minder winst pakken op een steile klim met een tijdritfiets dan met een gewone wegfiets. Ik kan hem ergens wel begrijpen. Hoewel ik zijn kritiek op het parcours an sich zeker niet deel. Vorig jaar was het parcours perfect voor hem, nu voor anderen.
Horsie is back 19 september 2017 20:32
Het verschil tussen weg- en tijdritfiets is door onze Finse wattage vriend op 7 seconden gesteld. Voor Dumoulin 9:53 versus 10:00.
Dit betekent wel, dat als er maar iets fout gaat tijdens de wissel je de Sjaak kunt zijn.
Op het web circuleren uiteraard al allerhande filmpjes van fietswissels. Spartacus was er bijvoorbeeld niet zo'n held in.
Ach, over 50 jaar zijn er zelfsturende fietsen die vooruit worden gestuurd en waar de renner vakkundig naartoe kan worden gekatapulteerd.

Maar belangrijker is of Dumoulin de voor hem voorspelde 6,39w/kg weet vol te houden.
Is dat niet heel dicht bij het wattage van de stip aan de horizon? Ja zeker, slechts 0,01w/kg.
We kunnen dus weer een fraaie tabel tegemoet zien?
Orakel 19 september 2017 20:57
Die stip aan de horizon gaat toch over het wattage per kilo over één uur?
Zo lang zal de winnaar er bij lange na niet over doen.

Heeft de Fin ook de einduitslag berekend?
Tinuz 19 september 2017 21:50
De Fin suggereert zojuist dat het nagenoeg niks uitmaakt of je wisselt of niet. Dolle Dries Devenyns reageert daarop met "Not!".
Story continues...

Edit: De Fin suggereerde zojuist dat het een 50/50 gok is, als ik het juist interpreteer.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/09/2017 21:54 door Tinuz.
tvm 19 september 2017 21:54
Of de fietswissel eerlijk is kun je je al afvragen, maar wat Eddie veen zegt is natuurlijk waar: het is oneerlijk dat er überhaupt geduwd mag worden. Je kiest er toch zelf voor om te wisselen?
Horsie is back 19 september 2017 22:23
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die stip aan de horizon gaat toch over het wattage
> per kilo over één uur?
> Zo lang zal de winnaar er bij lange na niet over
> doen.
>
> Heeft de Fin ook de einduitslag berekend?

Ja, en? Tom mag toch wel dromen. smiling smiley

Guido Vroemen, één van de tovenaarsleerlingen, die mede Het Geheim van Wielrennen schreef, berekende met het Best Bike Split Programma een tijd van
43:20 of 43,17km/h en 447,29w. Ik zie net dat hij op twitter Guido Vroemen@Sportarts ook de fietswissel heeft meegerekend op de bekende passage.

Het probleem met de fietswissel blijft natuurlijk, dat hij eerst zijn verlies zal moeten incasseren voordat hij door pakweg 1% minder gewicht van de renfiets op de klim de zogenaamde 7 seconden kan terugwinnen. Of het rijden op zich buiten het gewichtsverschil nog iets uitmaakt?

Interessant in dit opzicht is wel dat een paar jaar geleden op een soortgelijke klim (iets minder steil) een test is uitgevoerd met een Pinarello uit good old 1981 en een moderne LaPierre. De moderne fiets was 18 seconden sneller op een tijd van rond de 9 minuten.
Koppi 19 september 2017 22:36
Vind ik ook. Een goeie of slechte duwer scheelt zo een handvol seconden, terwijl zo'n tijdrit toch een individueel nummer is.
En wat bij een lekke band of technisch malheur? Dat kun je ook 'toevallig' op een gruwelijk steil stukje krijgen. Aanduwen verbieden dus, dat is ook veel makkelijk te jureren dan dat het een beetje mag.
Horsie is back 19 september 2017 22:37
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Fin suggereert zojuist dat het nagenoeg niks
> uitmaakt of je wisselt of niet. Dolle Dries
> Devenyns reageert daarop met "Not!".
> Story continues...
>
> Edit: De Fin suggereerde zojuist dat het een 50/50
> gok is, als ik het juist interpreteer.

Klopt denk ik ook wel. Ik weet niet hoe hard er op het moment van de wisselplaats gereden kan worden.
Voordat je op een andere fiets kunt stappen ben je minimaal een paar seconden kwijt, Je kunt niet zomaar van de fiets afspringen.
Daarna als je handig bent op de klaar staande (in beweging zijnde) fiets springen, direct inklikken op zijn Sagan's en vooruit met de geit.
Vanuit een stilstaande start in het baanwielrennen wordt al met een minimaal verlies gerekend van pakweg 5 seconden.
Als het verschil echt maar 7 seconden is en niet meer, dan is de winst miniem en het afbreukrisico groot.

Mocht Tom niet meteen goed inklikken dan zal hij de renfiets niet à la Riis, Wiggo of Rasmussen achter de rododendrons smijten.
Anony 19 september 2017 23:07
Lang geleden dat er zoveel animo was voor een WK tijdrijden.
Dumoulin gaat gewoon winnen hoor.
Frederik D. 19 september 2017 23:19
Bij mijn weten is er een tijdslimiet aan het duwen. Maar of het echt zo is?
Blueprint 19 september 2017 23:26
Geen voorstander van het wisselen, maar laten we hopen dat Dumoulin en Kelderman de juiste keuzes maken.

Eigenlijk ook geen voorstander van zo'n parcours. Een tijdrit mag best glooiend, heuvelachtig zijn met wat pittige klimmetjes, maar zo'n steil rotding op het eind is wat mij betreft niet nodig. Leuk voor de organisatie dat Froome nu meedoet, maar verder zie ik de meerwaarde van zo'n atypische tijdrit niet zo, met name omdat een groot deel van de betere tijdrijders op voorhand al kansloos is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 00:07 door Blueprint.
Frederik D. 19 september 2017 23:47
Citaat:

Voor het eerst in geschiedenis van het WK tijdrijden is er daarom vlak voor de slotklim een speciale 'fietswisselzone' ingericht, waar de renners van hun tijdritfiets naar hun gewone wegfiets kunnen overstappen.

Er wordt een soort mat neergelegd op de kasseistrook vlak voor de klim en daar krijgen de coureurs twintig meter de tijd om te wisselen. Eén mecanicien zal de tijdritfiets aannemen, terwijl een tweede mecanicien de wegfiets aan zal geven en de renner aan zal duwen. Een jurylid geeft met een fluitsignaal aan dat de mecanicien moet stoppen met duwen.


Bron nu.nl
Nomath 20 september 2017 00:54
De rekening is ingewikkelder dan de pure tijd voor fietswissel. Het is alsof je voor een rood stoplicht moet stoppen en op het moment dat je vrijwel stilstaat weer moet optrekken. In energietermen, ½mv² gaat door remmen verloren, dat is ongeveer 7 kJ. Ook de remtijd waarin je geen vermogen kunt leveren. Dat moet daarna weer worden goedgemaakt, dwz standing start. Van 0 naar 50 km/h in 10 sec, dat vraagt toch al gauw 900W volgens [alex-cycle.blogspot.nl] . Ik denk dat dat niet meer in de tank zit. Eerder in ca. 20 sec. Dat is dan al gauw 10 sec verlies.

Ik vermoed dat iemand wel ooit het sommetje van het tijdverlies door een bijna-stop exacter heeft doorgerekend.
Arsimo 20 september 2017 00:56
Ach, voor een keer vind ik het wel mooi. Komt bepaalde tijdrijders niet uit, zeker, maar juist andere soort renners met tijdritkwaliteiten weer wel die bijvoorbeeld vorig jaar in die zandbak volkomen kansloos waren (en veelal niet eens meededen daarom).

Ook leuk is dat het dwingt tijdrijders tot nadenken, tot bepalen van een taktische indeling. Volledig gaan tot de klim met risico te verzuren en stil te vallen op die klim of juist wat inhouden tot de klim maar dan het gevaar lopen de verloren tijd nooit meer in te halen op de klim zelf.

Een gewoonte moet een parkoers als deze niet worden - en dat zal ook niet - maar af en toe een wat bijzonder tijdritparkoers juig ik toe.

Best wel jammer ergens dat Contador niet nog een klein stukje aan zijn laatste Vuelta heeft geknoopt. Had dit wel wat voor hem gevonden - zeker in zijn beste tijdritjaren zou hij een serieuze favoriet zijn geweest en was hij er mogelijk voor gegaan.
Vlaflip76 20 september 2017 08:33
Ik ben bang dat juist Froome voordeel gaat krijgen van de Dumoulin die voor hem aan de berg begint. En dat zou mooi zijn.

Froompie mist z'n mammie heel errug.
Vlaflip76 20 september 2017 08:35
Wissuluh!!

Er is een pitsstraat dus banden/fiets wisselen kost niet meer dan 2,4 seconden
Carlos Danger 20 september 2017 08:40
This timetrial was brought to you by: Bergen Tourism Organization

[www.cyclingnews.com]
Arsimo 20 september 2017 08:46
Is er ook over nagedacht wat gaat gebeuren bij die beruchte wizzelzone als dan net de ene renner de ander inhaalt? Met anderhalve minuut tussen de starttijden zou dat vlak voor die slotklim best een paar keer kunnen gebeuren.
Bromertà 20 september 2017 10:29
Een ingestelde wisselzone met scheidsrechter inclusief fluitje. Kortom en wel hierom, weg met die tijdritfietsen en snel een beetje. Kromstuur en Mollemalen, dat wil ik zien. Over de ganse lengte hè.
Bromertà 20 september 2017 10:34
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die stip aan de horizon gaat toch over het wattage
> per kilo over één uur?
> Zo lang zal de winnaar er bij lange na niet over
> doen.
>
> Heeft de Fin ook de einduitslag berekend?

Nee, die stip op de horizon is het vermogen dat de perfecte renner, ADV 6,4 w/kg en 74kg, op een bepaald traject kan afwerken volgens de curve van Riegel.
Eddy Veen 20 september 2017 10:54
Dumoulin zegt dat de laatste klim minder lastig is dan hij had gehoopt: [www.wielerflits.nl]. Het zou ook kunnen betekenen dat hij in supervorm verkeertsmiling smiley
Orakel 20 september 2017 11:10
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, die stip op de horizon is het vermogen dat de
> perfecte renner, ADV 6,4 w/kg en 74kg, op een
> bepaald traject kan afwerken volgens de curve van
> Riegel.


En wat is de ADV...? Het vermogen dat je over één uur kunt leveren.
Inspanningen korter dan een uur kunnen dus prima de 'perfecte' ADV van 6,4 overschrijden.
Bromertà 20 september 2017 11:25
Waarom schrijf je dan "Die stip aan de horizon gaat toch over het wattage per kilo over één uur?"
Die stip gaat over elke inspanning van minstens 6 minuten en de waarde wordt bepaald door de oplossingsverzameling uit de gelijkstelling van de formule van Dr Ferrari aan de Regel van Riegel.

Voorbeeldje. Slotklim ITT dit WK.

Van 0m naar 304m over 3,40km met 8,94% stijging en 99,61% hoogtefactor kan de perfecte renner oprijden met 7,30w/kg in 518 seconden.
Cyclad 20 september 2017 11:33
Zegt mij helemaal niets. Heeft hij die klim dan opgefietst terwijl hij vol de resterende tijdrit had afgelegd? Nee, dus.
Alleen dat zou een objectieve graadmeter zijn.
Orakel 20 september 2017 12:18
Ik reageerde hier op:

"Maar belangrijker is of Dumoulin de voor hem voorspelde 6,39w/kg weet vol te houden.
Is dat niet heel dicht bij het wattage van de stip aan de horizon? Ja zeker, slechts 0,01w/kg."

Mocht Dumoulin in circa 43 minuten uitkomen op 6,39w/kg dan is dat niet slechts 0,01w/kg verwijderd van de 'perfecte renner' die 6,4w/kg kan rijden gedurende een vol uur.
Bromertà 20 september 2017 12:52
Ik heb me voorgenomen om niet meer op die niet te stuiten onzin van die vervelende gast te reageren.
Eddy Veen 20 september 2017 13:20
Het is begonnen! Het heeft geregend, maar nu schijnt de zon in Bergen. Hopelijk blijft dat zo en rijden de favorieten op een droog wegdek.
Arsimo 20 september 2017 13:23
Even een zijstraat tav de VSS voor deze tijdrit? Vraag me zo maar af, leest/checkt men wel de startlijsten eigenlijk? Kwiatkowski wordt maar liefst 16 keer genoemd in deze VSS terwijl die helemaal niet meedoet. En dat is al meer dan een week bekend (al is het pas 2 dagen officieel).
Orakel 20 september 2017 13:24
Samengevat: het is gewoon interessantdoenerij.

De exacte ADV van Froome, Dumoulin en Dennis zijn niet bekend, net als hun lichaamsgewicht.
Resultaten uit het verleden kan je terugrekenen en dan kom je op een schatting (aanname) uit van de ADV (immers: niet alle variabelen zijn bekend).
Met die cijfers valt wel iets, maar zeker niet heel veel (laat staan alles) te zeggen over een tijdrit die nog moet plaatsvinden.
Blueprint 20 september 2017 13:36
De vraag stellen, is hem beantwoorden...
Arsimo 20 september 2017 13:37
Tjappie2 20 september 2017 13:51
Die foto van het podium van vorig jaar. Het is dat ie in kleur is gemaakt, maar het had Stalingrad kunnen zijn.
Ridder Kale Knikker 20 september 2017 14:03
Horsie is back 20 september 2017 14:05
Herrn Ueberheblichkeit hat sich wieder zum Wort gemeldet.
Meneer 60% 20 september 2017 14:06
In de eerste groep een paar renners die bewust niet wisselen, waaronder De Plus en Hansen. Bij Lutsenko ging het wisselen mis. En de mechaniekers mogen blijkbaar niet lopend duwen, alleen een klein duwtje vanaf de plek.

Edit: Hansen is vanaf de tijdwaarneming voor de wissel tot de finish (dus eventuele fietswissel plus klim) sneller dan Lutsenko. Pleit dat voor 'niet wisselen'?
Edit 2: De Plus nog een stuk sneller. Oké, dat is ook de beste klimmer van deze groep op papier. Maar het in ieder geval geen groot nadeel om met de TT-fiets die klim te rijden.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 14:09 door Meneer 60%.
Arriere de la course 20 september 2017 14:14
Gezien de eindtijd van De Plus lijkt 43min wel erg snel.
Horsie is back 20 september 2017 14:17
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb me voorgenomen om niet meer op die niet te
> stuiten onzin van die vervelende gast te reageren.

Uwes was toch de eerste rioolvisser with his face well hidden, die de vissen maar kwalijk bleef nemen, dat ze niet tegen jouw hengel op konden klimmen, daarbij vergetend, dat ze ooit uit zee aan land klommen om deze aardbol te bevolken.

Nu naar de training.
Luijt 20 september 2017 14:27
nu naar de training.....kijken, in jouw geval
Remko 20 september 2017 14:28
Iemand link met tussentijden?
Arriere de la course 20 september 2017 14:28
Arsimo 20 september 2017 14:33
Die werkt echt heel goed, volg 'm al vanaf de start van Lutsenko (de eerste dus). Geeft al veel inzicht hoe bepalend die klim wel is.
Tjappie2 20 september 2017 14:34
Hoe groot is de kans dat Kelderman en Dumoulin in droog weer rijden? Ik heb even geen weersvoorspelling bij de hand.
Meneer 60% 20 september 2017 14:38
Nikias Arndt gaat als een speer. Waarom stond ie eigenlijk niet opgesteld in de TTT voor Sunweb?
predator 20 september 2017 14:41
Lekker dat wisselen eye popping smiley
De zwarte trui 20 september 2017 14:42
Arndt wisselt niet.
De zwarte trui 20 september 2017 14:47
Jammer dat dat klimmetje niet in de wegrace zit. Mooie sfeer daar.
Galdos 20 september 2017 14:49
Voor een heel peloton is deze klim veel te smal.
De zwarte trui 20 september 2017 14:50
Galdos 20 september 2017 15:05
Yves Lampaert op koers naar goud,..., als het nu gaat regenen!
Arsimo 20 september 2017 15:07
En die berg oplost in die regen..
Eddy Veen 20 september 2017 15:18
Je bedoelt Tratnik.
Luijt 20 september 2017 15:29
Ik kijk daar nu op en zie dat er één met een gemiddelde van 32 km per uur is gefinisht. Zo'n krabber hoort niet thuis op een WK.
Curzio 20 september 2017 15:38
Mooi parcours hoor, en wat een sfeer!
Galdos 20 september 2017 15:39
wel heel rustig begin van Wilco.
Inigo 20 september 2017 15:46
Oef.. is natuurlijk wel met klim, maar dan nog..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 15:47 door Inigo.
Galdos 20 september 2017 15:53
Kelderman bij de 2e tijdmeting van de 9e naar de 4e plek. Achterstand nog wel 16 seconden.
Arsimo 20 september 2017 15:58
Gaat prima zo, hij moet in gang komen vanaf 4de tussenpunt en dan verschil gaan maken.
El Mik 20 september 2017 15:59
Kelderman valt niet mee
Arsimo 20 september 2017 16:02
Hij gaat prima. Het gaat nu (na p4 dus) voor hem beginnen.

edit: typo



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 16:06 door Arsimo.
El Mik 20 september 2017 16:04
Verliest tijd op wat nobodies, mag blij zijn als hij de plek van Tratnik klopt en Grivko voorblijft.
Dat gaat nooit natuurlijk goed genoeg zijn tegen de Dumoulins en Froomes.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 16:05 door El Mik.
Arsimo 20 september 2017 16:05
Kelderman gaat voor top 5, misschien brons. Dat kan nog steeds.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 16:05 door Arsimo.
El Mik 20 september 2017 16:13
Ik denk dat het niet kan als je voor de klim het schema van mannen van Grivko, Tratnik, Lampaert aanhoudt. Ook al rijdt je de snelste klim van iedereen, ik denk dat de gehele top 5 straks wel sneller op het vlakke heeft gereden. Hij zou alles wat tot nu toe gereden heeft volledig weg moeten blazen om aan het einde kans te maken op de prijzen.

Tenzij het gaat regenen natuurlijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 16:16 door El Mik.
Arsimo 20 september 2017 16:16
Je mag niet te hard gaan tot de voet van die klim. Dan rijd je verzuurd naar boven en verlies je zo een halve minuut of meer (zie Lamperts, Grivko e.a.).

Men moet heel slim rijden vandaag.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 16:16 door Arsimo.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:18
Kelderman momenteel virtueel de snelste tijd. Straks maar eens zien wat dat waard gaat zijn vandaag. Het weer kan eventueel ook nog een rol gaan spelen later op de middag.
El Mik 20 september 2017 16:20
Hij heeft zelfs langzamer gereden op het laatste stuk (met fietswissel dan wel).
Denk dat Kelderman niet eens top 10 gaat rijden.
ton duk 20 september 2017 16:21
Ok, laat het nu maar gaan stortregenen
gr
Erik S. 20 september 2017 16:22
Tratnik heeft wel een goede tijd neergezet.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:22
Voorlopig wel eerste plek. Eerst maar eens gaan zien wie daar in de buurt gaan komen.
Erik S. 20 september 2017 16:22
Spetters op de lens!
Curzio 20 september 2017 16:23
Hij pakt wel iets van 50 seconden op Grivko in de klim. Het is moeilijk in te schatten welke rol de fietswissel speelt en welke rol indelen.
Eddy Veen 20 september 2017 16:28
Die komen van het achterwiel van de renner.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:33
Moscon en Gougeard duidelijk de snelsten bij het eerste tussenpunt. Maar wat gaat dat waard zijn bovenop Floyen? Erg onvoorspelbaar en daardoor blijft het wel spannend hot smiley
Man zonder hamer 20 september 2017 16:39
Oliveira kort achter Lampaerts snelle (vlakke) tussentijden.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:40
Gougeard loopt iets verder uit op Lampaert in het vlakke. Gaat ie dat volhouden op de klim?
Man zonder hamer 20 september 2017 16:41
Moscon nog weer iets sneller.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:51
Gougeard gaat als een trein. Beetje haperende fietswissel, maar lijkt me fris aan de klim te beginnen.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:51
Moscon nog weer 6 sec. sneller. Doet geen fietswissel. Benieuwd naar verschil met Gougeard.
rustdag 20 september 2017 16:56
De Sky mannen rijden door
Man zonder hamer 20 september 2017 16:57
Bodnar gevallen...
Curzio 20 september 2017 16:58
Volgens mij hebben Roche en B. Hagen ongeveer net zo snel geklommen als Kelderman, klopt dat?
Fcdh 20 september 2017 16:58
Mijn favoriet voor vandaag Roglic gestart ben benieuwd.
Man zonder hamer 20 september 2017 16:58
Gougeard gaat voor de snelste tijd...
Man zonder hamer 20 september 2017 16:59
oliveira snelste
Man zonder hamer 20 september 2017 16:59
Gougeard heeft pech...
El Mik 20 september 2017 17:00
Oliveira de eerste die onder de tijd van Kelderman duikt.
Gougeard materiaalpech, was anders net wel/net niet geworden t.o.v. Kelderman

Moscon komt er ook aan

edit. Moscon net langzamer dan Oliveira, wel sneller dan Kelderman



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:02 door El Mik.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:00
Halve minuut verloren... (Gougeard)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:01 door Man zonder hamer.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:02
Curzio 20 september 2017 17:03
Maar in tegenstelling tot wat Renaat beweerde, lag hij volgens de GPS net daarvoor al wat achter op Kelderman (terwijl hij aan de voet nog een ruime voorsprong had).

Dumoulin goed weg!
Man zonder hamer 20 september 2017 17:03
Kyrienka gaat goed. 12 sec sneller t.o.h., maar gaat wel op TT fiets naar boven.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:07
Kiryienka 0.2 sec trager...
El Mik 20 september 2017 17:07
Kelderman nu al van het podium af. Te langzaam op het vlakke en niet snel genoeg bergop.

Dumoulin wel snel gestart, 3 seconden van Roglic de snelste man op het 1e tussenpunt. Froome al op 13 seconden (dus 10 van Dumoulin)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:08 door El Mik.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:07
Zou dat tijdsverlies op het eind door die TT fiets komen? Of mindere klimkwaliteit?
Ron de Renner 20 september 2017 17:08
De sky mannen gaan slecht omhoog op hun tijdritfietsen. Moscon en Kiryienka verliezen ongeveer 20 seconde op Kelderman, en daar zit de wissel van Kelderman ook nog bij.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:08
Roglic goed onderweg. In goede vorm kan hij misschien meedoen om het podium.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:09
Froome start altijd relatief rustig en heeft dan meestal nog een fenomenaal eindschot.
Sub Culture 20 september 2017 17:16
Dus naast kasseien vreten, een goeie sprint, klimmen kan Moscon ook aardig tijdrijden?
El Mik 20 september 2017 17:17
Dumoulin 10 seconden sneller dan Dennis op 2e tussenpunt, 23 seconden al voor Froome
Man zonder hamer 20 september 2017 17:18
En dan begint het te regenen...
Man zonder hamer 20 september 2017 17:18
hopen dat de regen niet doorzet
El Mik 20 september 2017 17:19
En het begint te regenen
Orakel 20 september 2017 17:20
Dumoulin gaat fantastisch, maar het weer slaat om...
Man zonder hamer 20 september 2017 17:20
Dumoulin na 11km punt 36 sec sneller dan Kelderman.
Inigo 20 september 2017 17:20
Gewoon iemand in topvorm, dan kan alles.. Ben benieuwd of hij een keer kansen krijgt in de klassiekers.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:23
Dumoulins voorsprong op Dennis loopt wat terug...
El Mik 20 september 2017 17:24
Dennis gevallen en podium = weg
Galdos 20 september 2017 17:24
Daar gaat de wereldtitel voor Dumoulin,.....regen!
Man zonder hamer 20 september 2017 17:24
Weg is nu echt zeiknat. Dat gaat heel wat tijd kosten...
Carlos Danger 20 september 2017 17:24
Moeten ze vaker doen, dat 'golf-systeem'.
Orakel 20 september 2017 17:26
Dennis weg, dus Dumoulin heeft 20-30 seconden marge!
Voorzichtig Tom.
Galdos 20 september 2017 17:26
Nog 10 minuten op de fiets blijven en dan naar boven knallen!
Ron de Renner 20 september 2017 17:26
Dumoulin heeft 40 seconde marge op Oliviera, en op de klim zou die regen geen verschil moeten maken. Lijkt me vooral belangrijk om overeind te blijven nu.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:27
Froome komt stevig opzetten.
Ron de Renner 20 september 2017 17:28
Hij loopt verder uit.
Orakel 20 september 2017 17:28
Dumoulin met 34s de snelste
Sub Culture 20 september 2017 17:28
Dennis zou op de klim toch tijd verloren hebben op Froome-Dumoulin.
Hup Tom.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:29
benieuwd naar de klim van Dumoulin. Froome gaat i.i.g. heel hard naar boven rijden.
Galdos 20 september 2017 17:29
46 seconden voor op Oliviera.
Man zonder hamer 20 september 2017 17:30
Gaat Froome 42 sec goed kunnen maken op Dumoulin?
Fashionisto 20 september 2017 17:31
Man zonder hamer Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gaat Froome 42 sec goed kunnen maken op Dumoulin?

Neen, ze zijn gelijkwaardig op een dergelijke klim.
Curzio 20 september 2017 17:33
Die Noren zijn gek, hoe lang hebben we Dumoulin in beeld gehad, 10 seconden?
Fashionisto 20 september 2017 17:35
Viel Dennis ook al niet tijdens de Olympische Tijdrit in Rio?
Galdos 20 september 2017 17:35
Als we hem maar als winnaar zien????
Carlos Danger 20 september 2017 17:38
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Man zonder hamer Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Gaat Froome 42 sec goed kunnen maken op
> Dumoulin?
>
> Neen, ze zijn gelijkwaardig op een dergelijke
> klim.


Tom gaat hem nog even inhalen op de klim.
Inigo 20 september 2017 17:42
Volgens mij brak z'n opzet-stuur toen af of iets dergelijks
El Mik 20 september 2017 17:42
Roglic halve minuut sneller dan Oliveira

Podium lijkt te worden:

1 Dumoulin
2 Roglic
3 Froome



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:42 door El Mik.
El Mik 20 september 2017 17:45
Dumoulin gaat Froome misschien nog in halen zelfs!

edit. net niet, maar veruit de snelste. Deze prijs kan ook van zijn bucketlist smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:47 door El Mik.
rustdag 20 september 2017 17:47
Geweldig smileys with beer feli Tom
Orakel 20 september 2017 17:48
Ducrot met z'n gelul. Gefeliciteerd Tom!
Sub Culture 20 september 2017 17:48
Proficiat, NL.
Nu al uitkijken naar het duel Dumoulin - Froome in de tour van 2018.
Carlos Danger 20 september 2017 17:49
't Is wel een blunder van formaat; WK tijdrijden vrijwel zonder de wereldkampioen in beeld te brengen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:49 door Carlos Danger.
Curzio 20 september 2017 17:49
Wat een overmacht! De rest al weggereden ruim voor de slotklim. (Echt jammer van de falende regie, die Dumoulin nauwelijks in beeld heeft gehad buiten de tussenpunten om.)
Fashionisto 20 september 2017 17:50
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ducrot met z'n gelul. Gefeliciteerd Tom!

Men moet dan ook ten allen tijde luisteren naar José en Renaat, als die kans zich voordoet.
Inigo 20 september 2017 17:51
-foutje-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:51 door Inigo.
rustdag 20 september 2017 17:51
Ron de Renner 20 september 2017 17:52
Nee, Moscon zijn klim was juist vrij langzaam.

Dumoulin pakt bergop dus ook nog gewoon een halve minuut extra op Froome, allebei op de tijdritfiets...
Orakel 20 september 2017 17:53
Daar is geen woord van gelogen...
Wanny 20 september 2017 17:54
Conclusie: Dumoulin rijdt alles op een hoop en is 2 klassen beter dan de rest op dit parcours.
Orakel 20 september 2017 17:55
Logisch dat bij Froome de pijp leeg is na 10 weken piekniveau.
Dennis was goed op weg, maar gevallen.
Dat verklaart het grote verschil in tijd.
Curzio 20 september 2017 17:56
Toch lag Dennis, op zijn terrein, ook al duidelijk achter Dumoulin (10 seconden of meer was het volgens mij).
Slimmerd 20 september 2017 17:56
Laten we het hopen!
Arsimo 20 september 2017 17:57
Topprestatie.

Enige detail: Roglic klom 4 seconden sneller dan Tom Dumoulin. Toch de wissel? Of andere indeling? Of is op dit moment Roglic ietsje beter bergop.

Maar goed, Tom waanzinnig! Wereldkampioen!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 17:57 door Arsimo.
Fcdh 20 september 2017 17:57
Dumoulin als die geen sportman van het jaar wordt weet ik het ook niet meer, wat een knal tijdrit hij heeft iedereen op een hoop gereden.
Wanny 20 september 2017 17:57
Roglic op wegfiets tov Dumoulin. Dat scheelt nogal.
rustdag 20 september 2017 18:00

Pijnlijk froompie
Curzio 20 september 2017 18:02
Ook andere banden misschien? Dat suggereert Dumoulin in elk geval.
Man zonder hamer 20 september 2017 18:02
rustdag Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> Pijnlijk froompie

Valt wel mee toch? 3e nog, na zo'n seizoen!
Curzio 20 september 2017 18:03
Mooi beeld. Laat de rivaliteit maar opbloeien!
rustdag 20 september 2017 18:03
rustdag 20 september 2017 18:04
Valt niet, dit is de eerste tik winking smiley
ton duk 20 september 2017 18:08
1 en 7 voor HOL
Ja, dit is genieten voor ons ( Ger, Luijt en ik)
gr

ps: Als Oomen mee had gedaan....
Tinuz 20 september 2017 18:14
Mooi hoor.

Hoorde ik overigens weer een klein Australisch accentje in het Engels van Dumoulin? Het kan aan mij liggen.
Hopelijk blijft hij in tegenstelling tot sommige anderen gevrijwaard van zo'n bezopen Australisch accent, dat nogal besmettelijk is gebleken.
Wat dat betreft loopt hij wel enig gevaar met Matthews in de ploeg.

Maar laten we nu proosten op deze schitterende zege!
Carlos Danger 20 september 2017 18:16
Inderdaad. Mooi hoor,
Maar toch vind ik het wel wat aan de verdachte kant, al die Hollandse medailles.
Remko 20 september 2017 18:17
Nu alleen zondag nog ff wk worden.
Ron de Renner 20 september 2017 18:19
Het verschil was 10 seconde voor de val. Dennis pakte het stuk ervoor wel een halve seconde terug, maar dat was net het stuk dat hij nog droog reed en Dumoulin net in de regen. Zonder die val eindigt Dennis waarschijnlijk op 45-50 seconde van Dumoulin, dus nog steeds een heel flink gat.
Arsimo 20 september 2017 18:20
Laten we eerst zaterdag meenemen. Nu we toch bezig zijn.
Vlaflip76 20 september 2017 18:22
Vortax 20 september 2017 18:36
Dumoulin in deze vorm zie ik zondag ook wel meedoen voor de medailles.

Overigens, hulde voor Noorwegen. Wat fantastisch is dit WK wielrennen tot nu toe georganiseerd.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 18:45 door Vortax.
Curzio 20 september 2017 18:39
Qua parcours en publieke belangstelling helemaal eens, maar ik vind het wel serieus blunderen als je geen camera mee laat rijden met de topfavoriet die ook daadwerkelijk wereldkampioen wordt (dit beinvloedde de beleving voor mij vrij sterk). Daarnaast was er een tussenpunt teveel, waardoor het met de tijdswaarnemingen een beetje chaotisch was.
Vortax 20 september 2017 18:46
Ah, dat was me alweer ontschoten. Helemaal mee eens, dat was slecht.
Vortax 20 september 2017 18:49
Trouwens, Dumoulin: ‘I thought my power meter was broken – it was so high!’

Haha. grinning smiley
Meneer 60% 20 september 2017 18:50
Als je naar de klimtijden plus wissel kijkt dan is eigenlijk nog steeds niets te zeggen over wel of geen voordeel van de fietswissel. Denk dat het voordeel van de wegfiets en het nadeel van de wissel bijna precies tegen elkaar zijn weg te strepen.
Sjorsoll 20 september 2017 18:53
Hij pakte 41 seconden op die klim op Froome.

Edit: nee jij hebt gelijk. Een halve minuut was het.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 19:13 door Sjorsoll.
Horsie is back 20 september 2017 19:03
Windhondenrennen, duivenvluchten en nu dus tijdrijden.
De powermeter moet dus gewoon kunstmatig hogere wattages aangeven, dan ga je ook vanzelf harder.

Wel een mooie bedevaartsklim (meer dan een miljoen mensen per jaar) met als beloning een prachtig uitzicht.
Froome was dus duidelijk uitgepierd en geen partij voor fris en fruitig Dumoulin.
merijntje mortirolo 20 september 2017 19:46
-
Hij lacht erom, die doerak.

Anony 20 september 2017 20:29
Anony Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lang geleden dat er zoveel animo was voor een WK
> tijdrijden.
> Dumoulin gaat gewoon winnen hoor.


Gefeliciteerd noorderburen, mooie kampioen! Hopelijk zondag aan ons.
ton duk 20 september 2017 20:31
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> duivenvluchten
.....
Onlangs is er een belgische dopingduif verkocht voor 4 ton €.......
gr
Eddy Veen 20 september 2017 20:31
Dumoulin vertelde dat zijn achterwiel in de haarspeldbochten onderaan de klim telkens wegslipte. Dat zou het tijdsverlies t.o.v. Roglic verklaren.
Sub Culture 20 september 2017 20:38
Hé, daar heb je don tukje met zijn obligate frustraties.
ton duk 20 september 2017 20:54
Ik zou deze duif jou in ieder geval niet voorschotelen als hoofdmenu...........hoe lekker duif vroeger ook was...
gr
Andere Peter 20 september 2017 21:15
Ik had nog niks gezegd....

;-)
Eddy Veen 20 september 2017 22:06
Het is vervelend voor Sven Kramer. Die kan een heel schaatsseizoen overheersen, maar maakt geen schijn van kans om sportman van het jaar te worden. Ik ben benieuwd wie er behalve Tom nog meer genomineerd worden. Eigenlijk kan het nomineren wel overgeslagen worden. Sportploeg van het jaar wordt het damesvoetbalteam. Alleen bij de dames is het nog geen gelopen race als Anna van der Breggen de wegtitel behaalt.
Man zonder hamer 20 september 2017 22:17
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Alleen bij de
> dames is het nog geen gelopen race als Anna van
> der Breggen de wegtitel behaalt.

Vrees dat het dan ook nog eens een bijzonder spectaculaire overwinning moet worden om die ene atletiekdame voor te kunnen blijven...
Eddy Veen 20 september 2017 22:22
Zou het? Het is met haar allemaal wat minder geweest dan vorig jaar, dat speelt ook een rol. De gunfactor is voorlopig in het voordeel van Annemiek van Vleuten.
Bromertà 20 september 2017 23:47
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 23:48 door Bromertà.
El Mik 20 september 2017 23:48
Vorig jaar won ze zilver op de 200m en verder niks in Rio (edit. ok er was ook een EK).
Nu brons op de 100m en goud op de 200m. Lijkt mij wel de favoriet.

En ik geef Lieke Martens ook meer kans op de hype.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/09/2017 23:49 door El Mik.
Bromertà 20 september 2017 23:49
Ging het nou echt zo extreem hard dat laatste muurtje op, of lag 't allemaal meer in het verlengde van het voorgaande?

Roglic		0:09:46	6,63w/kg	91%
Dumoulin TT	0:09:57	6,50w/kg	89%
Kelderman	0:10:16	6,26w/kg	86%
Froome TT	0:10:26	6,19w/kg	85%

- Handgeklokt .
- % is ten opzichte van de Perfecte Renner die met 7,28w/kg er 540s over zou doen volgens de gecorrigeerde berekening van 't totale vermogen; dus niet obv [DrF].


Dumoulin was vandaag buiten categorie, toch zou ik liever gezien hebben dat ie Kelderman naar een podiumplaats had geholpen (op z'n Pellozotti's) tijdens de Vuelta en dan wellicht met iets minder overmacht deze ITT WK had afgeraffeld. Maar mijn voorkeur doet er niet toe.
Slimmerd 20 september 2017 23:49
Ik hoop vooral op een mooi spektakelstuk zondag, daarna zien we wel welke vlag er achter de winnaar staat.
Horsie is back 21 september 2017 01:16
3692 viewers liefst en dat voor een bucketdingetje, las ik ergens.
Vanaf Rio 2016 is Nederland als wielerland weer volwassen geworden en nu schaar ik even alle sporten bedreven met één of twee wielen onder een noemer.
Waarop ik dat baseer? Ene Ebbe Nieuweboer, wie kent hem niet, laat op het twitteraccount van ons aller Thijs Zonneveld een tabel zien met alle medailles behaald op wereldkampioenschappen in al die verschillende disciplines.

Nederland gaat met 57 aan kop bij de meeste medailles, onze vrouwen en meisjes liggen met 31 weer boven.
GB heeft het meeste goud bij de vrouwen, Duitsland bij de mannen en bij de mannen en vrouwen tezamen.

We beginnen dus een echt Duk-land te worden.
Eddy Veen 21 september 2017 06:28
Je hebt gelijk; ik bedoelde 2015, toen ze op het WK Thompson versloeg met een wereldrecord voor onverdachte atletes.
Eddy Veen 21 september 2017 06:31
Goed voorspeld.
Curzio 21 september 2017 07:13
Martens zou echt een aanfluiting zijn, de nadruk die er in het voetbal wordt gelegd op een incidentele individuele actie of een goaltje is gewoon lachwekkend aan het worden.
Schippers zou ik ook niet direct aan denken, heeft eigenlijk het hele seizoen niet overtuigend gelopen en op het WK haar prestatie van twee jaar geleden herhaald.

Stiekem hoop ik dat Vos zaterdag wereldkampioen wordt en dan, vanwege het come-back element en de combinatie met de EK-titel, sportvrouw van het jaar wordt.
ton duk 21 september 2017 07:23
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> > We beginnen dus een echt Duk-land te worden.

Laten we dat toch proberen te vermijden..
gr
Simeone 21 september 2017 09:01
De prestaties van Daphne zijn toch van een iets hoger niveau.
Wel realistisch blijven aub.
Luijt 21 september 2017 09:13
Mijn voorkeur, die er waarschijnlijk evenmin toe doet, heeft het dat de prestaties van de renners alleen tegen die van andere renners worden afgezet en niet tegen de prestaties van een phantoom.
Luijt 21 september 2017 09:16
Er zijn prikkers die harder kunnen..
Meneer 60% 21 september 2017 09:55
Curzio Schreef:
-------------------------------------------------------
> Martens zou echt een aanfluiting zijn, de nadruk
> die er in het voetbal wordt gelegd op een
> incidentele individuele actie of een goaltje is
> gewoon lachwekkend aan het worden.
> Schippers zou ik ook niet direct aan denken, heeft
> eigenlijk het hele seizoen niet overtuigend
> gelopen en op het WK haar prestatie van twee jaar
> geleden herhaald.
>
> Stiekem hoop ik dat Vos zaterdag wereldkampioen
> wordt en dan, vanwege het come-back element en de
> combinatie met de EK-titel, sportvrouw van het
> jaar wordt.

Schippers heeft gepiekt naar het WK en het daar waargemaakt. Dat ze hetzelfde al eerder presteerde mag geen beperkende factor zijn. Als Dumoulin volgend jaar weer wereldkampioen wordt is dat niet minder knap. Atletiek is veel groter, zeker als vrouwensport, dan wielrennen. Dus Schippers hoort te winnen. Ik denk niet dat Van der Breggen zoveel meer de gunfactor heeft. Van Vleuten duidelijk wel.

Dumoulin is een zekerheidje. En het vrouwenvoetbalteam ook.
Arsimo 21 september 2017 10:03
Dumoulin is zeker ja.

Vrouwenvoetbalteam zal het waarschijnlijk (terecht) worden al is er nog de tweede plek van Ajax in de EL (zijn we al weer bijna vergeten na de voetbalellende deze en vorige maand). Maar de EK-zege van vrouwenvoetbalteam was wel zo bijzonder, al was het maar om het contrast met de huidige status van Nederlandse mannenvoetbalteam, dat ze de jaarprijs wel zullen krijgen.

Schippers zal het bij de vrouwen normaliter wel worden. Of van Vleuten moet na de tijdrit ook zaterdag de wegrit winnen, dan wordt het misschien nog spannend.
Bromertà 21 september 2017 10:18
Uiteraard is het allemaal een kwestie van perspectief. Als die Perfecte Renner een maximale inspanning van 44'41" moet doen dan komt ie ook niet verder dan 6,53 w/kg. Als "we" dat afzetten tegen Roglic op de slotklim dan was hij finaal over die fantoom heen gewalst ( 101,5% ) en Dumoulin zat hem letterlijk op de hielen met 99,5%.
Meneer 60% 21 september 2017 10:29
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ging het nou echt zo extreem hard dat laatste
> muurtje op, of lag 't allemaal meer in het
> verlengde van het voorgaande?
>
>
> Roglic		0:09:46	6,63w/kg	91%
> Dumoulin TT	0:09:57	6,50w/kg	89%
> Kelderman	0:10:16	6,26w/kg	86%
> Froome TT	0:10:26	6,19w/kg	85%
>
>
> - Handgeklokt .
> - % is ten opzichte van de Perfecte Renner die met
> 7,28w/kg er 540s over zou doen volgens de
> gecorrigeerde berekening van 't totale vermogen;
> dus niet obv [DrF].
>
>
> Dumoulin was vandaag buiten categorie, toch zou ik
> liever gezien hebben dat ie Kelderman naar een
> podiumplaats had geholpen (op z'n Pellozotti's)
> tijdens de Vuelta en dan wellicht met iets minder
> overmacht deze ITT WK had afgeraffeld. Maar mijn
> voorkeur doet er niet toe.

Zijn hierin het tijdsverlies van de fietswissel, de zwaardere tijdritfiets en de slechtere stuureigenschappen van de tijdritfiets meegewogen?
Bromertà 21 september 2017 10:47
Nee, de wissel was vòòr de klim. De "echte klim" was 3,40km.

Hier zie je de tijden ( 3,51km ) inclusief rode-loper-gekte:



[twitter.com]
Eddy Veen 21 september 2017 10:49
Bij een verkiezing heb je daar niet zoveel aan. Bovendien is het appels met peren vergelijken en is zij al eens gekroond in een indrukwekkender seizoen. Toen speelde de euforie van de eerste keer mee. Het zou mij verbazen als Dafne het wordt. Verstappen haalt het ook niet als hij nog ergens een Grand Prix op zijn naam schrijft.
Meneer 60% 21 september 2017 10:57
Nog even naar de klimtijden gekeken. Wat heeft die Roglic daar ongekend hard omhoog gereden. Rijdt veel erkende klimmers op een halve minuut of meer. Die gaat volgend jaar al meedoen om de winst in een grote ronde, denk ik.

Dat Dumoulin door hem geklopt wordt op de klim zegt alles over Roglic en niets over Dumoulin.

Ook opvallend dat Rohan Dennis na Roglic en Dumoulin (+4 sec) de derde klimtijd rijdt (+15). Tratnik de verrassende nummer vier, maar al wel op bijna een halve minuut van Roglic. Dan Kelderman, Roche, Jungels en Froome als ik niemand over het hoofd zie.

Yves Lampaert verliest ruim anderhalve minuut op Roglic. Kung bijna twee.

Edit: ik heb mijn rekenwerk dus voor niets gedaan. Wij fijn om te zien dat het redelijk klopte.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2017 10:58 door Meneer 60%.
Arsimo 21 september 2017 11:09
Dumoulin en ook Froome reden bewust de klim met hun tijdritfiets. Dat deden er wel meer, maar weinigen in de regen. Het bleek dat Dumoulin met een soort "slicks" reed wat vooral voor problemen zorgde in de eerste kilometer van de klim met die vele haarspeldbochten achter elkaar.

Dumoulin verloor daar de tijd op Roglic in de klim. Dat was ook te zien met de realtime GPS-schatting van Dumoulin voorsprong op Roglic. Die liep snel terug van iets boven de minuut naar 56 ~ 58 seconden en dat is feitelijk de rest van de klim zo gebleven.

Met dat in het achterhoofd reden Roglic en Dumoulin de facto een even snelle klim. Heel knap van beiden en dus zeker ook van Roglic. Die man wordt nog steeds beter. Nog zo'n stap als hij dit jaar maakte en hij gaat meedoen in de grote klassementen.
Sub Culture 21 september 2017 11:21
Je schreeft 'wordt aangekocht door SKY en zal elke vorm van klassementsambitie aan de kant schuiven voor het grote geld'.
Luijt 21 september 2017 11:22
Er reden ook diverse renners met een volle zak; hoop dat dat ook is meegewogen
Wanny 21 september 2017 12:29
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bij een verkiezing heb je daar niet zoveel aan.
> Bovendien is het appels met peren vergelijken en
> is zij al eens gekroond in een indrukwekkender
> seizoen. Toen speelde de euforie van de eerste
> keer mee. Het zou mij verbazen als Dafne het
> wordt. Verstappen haalt het ook niet als hij nog
> ergens een Grand Prix op zijn naam schrijft.

Van Vleuten moet zaterdag nog even de wereldtitel meepakken, dan kan de discussie gelijk gesloten worden.
Horsie is back 21 september 2017 12:36
Meneer 60% Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nog even naar de klimtijden gekeken. Wat heeft die
> Roglic daar ongekend hard omhoog gereden. Rijdt
> veel erkende klimmers op een halve minuut of meer.
> Die gaat volgend jaar al meedoen om de winst in
> een grote ronde, denk ik.
>
> Dat Dumoulin door hem geklopt wordt op de klim
> zegt alles over Roglic en niets over Dumoulin.
>
> Ook opvallend dat Rohan Dennis na Roglic en
> Dumoulin (+4 sec) de derde klimtijd rijdt (+15).

Ik vind dit ook allemaal interessant, maar gezien de entourage waarin de prestaties tot stand zijn gekomen, kun je er nauwelijks conclusies aan verbinden..

Roglich heeft inderdaad een furieuze start, maar verliest daarna gemiddeld boven de 3,5 percent op Dumoulin.
Op de 4km individuele achtervolging wordt Roglic dus door Dumoulin ingelopen!

Volgens Tissot was Dumoulin in de klim met aanloop dus maar 4,60s langzamer dan Roglic en als de opgegeven "zuivere" klimtijden (Roglic 14 seconden sneller dan Dumoulin) dus kloppen, dan is Roglic in de aanloop naar de klim dus bijna 10 seconden verloren. Heeft Roglic dus een fietswissel gedaan?

Maar afgezien hiervan, een tijdrit met zoveel variaties met een moeilijke klim aan het eind onder deze bemoeilijkte (materiaal/weer) omstandigheden daadwerkelijk vergelijken met een echte klim in een grote ronde, waar de domestieken eerst het nodige voorwerk hebben gedaan is dus niet erg zinvol.

Bovendien voor Dumoulin was de comfortabele voorsprong voor de klim met zijn tijdritfiets eerder aanleiding te consolideren en niet te veel risico's te nemen.
En zagen we ook niet dat de Perfecte renner al lang onder de douche vandaan was.
Horsie is back 21 september 2017 12:43
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uiteraard is het allemaal een kwestie van
> perspectief. Als die Perfecte Renner een maximale
> inspanning van 44'41" moet doen dan komt ie ook
> niet verder dan 6,53 w/kg. Als "we" dat afzetten
> tegen Roglic op de slotklim dan was hij finaal
> over die fantoom heen gewalst ( 101,5% ) en
> Dumoulin zat hem letterlijk op de hielen met
> 99,5%.

Mijn brillenglazen zijn nu beslagen. Is de herfst nu ook al overgeslagen, foetert oud weerman Erwin?
ton duk 21 september 2017 13:17
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Vleuten moet zaterdag nog even de wereldtitel
> meepakken, dan kan de discussie gelijk gesloten
> worden.

Vos wint en is dan EK en WK tegelijk....
gr
Vlaflip76 21 september 2017 14:16
Lijkt me dat Tom de enige kandidaat is voor die titel. Geen andere sportman kan dit jaar in de buurt komen van zijn schaduw. Als ik sporter was, zou ik niet genomineerd willen worden dit jaar.
Volgens mij maken Kai Verbij (WK sprint) of Kjeld Nuis (WK 1000 + 1500m) meer kans dan Sven om als schaatser genomineerd te worden.
Eddy Veen 21 september 2017 14:36
Roglic begon en eindigde sneller dan Dumoulin. Hij heeft een jaar om aan het middenstuk te werken.
Eddy Veen 21 september 2017 14:39
Internationaal heeft Sven Kramer de grootste indruk gemaakt: [nos.nl]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/09/2017 14:39 door Eddy Veen.
Luijt 21 september 2017 16:06
Gewoon oogkleppen afdoen:
Roglic, één van de grootste ronderenners van de komende jaren, heeft fietswissel gedaan.
El Mik 21 september 2017 16:52
Martens zou mijn keuze niet zijn, maar denk dat ze eerder stemmen trekt dan een NL wielrenster (tenzij van Vleuten zondag wereldkampioen wordt. Voor Vos en vd Breggen zal het niet genoeg zijn denk ik). Robben heeft die prijs ook gewonnen.
Ook Ireen Wust geef ik meer kans van een wielrenster (tenzij zondag wereldkampioen), schaatsen blijft populair bij die verkiezing en ze won EK + WK allround en twee titels op WK afstanden.
Maar het gaat gewoon Schippers worden natuurlijk.
Andere Peter 21 september 2017 17:57
Ajax wint niet. Die prestatie was een verademing. Maar in een omtrek van 50 km rond Rotterdam gaat iedereen op de meisjes stemmen als Ajax wordt genomineerd.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen