Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

World Road Championship (ME) 2017 (CM)

Gepost door El Chaba 
El Chaba 23 september 2017 14:06
World Road Championship (ME) 2017 (CM)
El Chaba 23 september 2017 14:06



World Road Championship (ME) 2017 (CM):: Rong - Bergen (267,5 km / 39,5 km + 17,9 km + 11x 19,1 km)

De mooiste en belangrijkste ééndagswedstrijd van het jaar - voor velen toch - op een parcours waar best wat renners een kans(je) maken om te winnen.

Beschrijving parcours:
(Bron: [www.touretappe.nl])

De WK-wegwedstrijd start in Kollsnes en via de grillige Noorse westkust gaat het naar een lokaal circuit in Bergen. De 1,5 kilometer lange Ulriken-klim is het grootste obstakel. Die stijgt met 6,5% en wordt twaalf keer gerond, de laatste keer op 10,6 kilometer van de meet. In totaal leggen de mannen tijdens de WK-wegrace 276,5 kilometer af.

Na vertrek uit Kollsnes gaat het via Blomvåg en Kolltveit over golvende wegen naar de imposante Sotra hangbrug. Die verbindt het eiland Sotra in 1.236 meter met het vasteland van Noorwegen. Een kilometer of tien later draaien de renners het lokale circuit op. Dat is 19,1 kilometer lang en staat twaalf keer op het menu. In elke ronde zitten 281 hoogtemeters en aangezien de aanloop ook al 471 hoogtemeters bevat komt het totaal van de WK-wegwedstrijd voor mannen op zo’n 3.843 hoogtemeters.

Lokale ronde
Bergen wordt ook wel de stad tussen de zeven bergen genoemd, ofwel de Syv Fjell in het Noors. De hoogste berg is Ulriken, met de top op 643 meter. In de koers komen de renners tot 173,5 meter.

De plaatselijke ronde start bij het park Festplassen. De renners rijden een 200 meter lange tunnel in om uit te komen bij de Puddefjords brug. Na 2,5 kilometer wacht het eerste klimmetje van de lokale ronde: de Løbergsveien is ongeveer 700 meter lang en gaat gemiddeld 5% omhoog. Nog eens 2,5 kilometer later stijgt de weg over een afstand van 1 kilometer met 4,8%.

Na een relatief vlak stuk van 1 kilometer wacht de Salmon Hill (Ulriken). Als gezegd gaat het parcours niet helemaal naar boven, de klim is 1,5 kilometer à 6.4%. Vanaf 173,5 meter hoogte duiken de renners een technische afdaling van 2,4 kilometer in.

Eenmaal beneden is het nog 8,2 kilometer naar (de passage aan) de meet. De eerste 5,5 kilometer gaan over glooiend terrein – en bevatten een kasseistrook van 700 meter – en de laatste 2,7 kilometer voeren over een vlak en bochtig stuk langs het water naar de finish.

Over water gesproken. Bergen staat bekend om zijn hevige regenval. Het is de natste stad van Europa en wereldwijd nummer twee, na Vancouver.

Eén keer eerder werden de wereldkampioenschappen in Noorwegen georganiseerd. In 1993 soleerde Lance Armstrong in Oslo naar de wereldtitel op de weg, terwijl Miguel Indurain de sprint van de achtervolgers won.

Kaartje:





Profiel eerste 40 km:





Profiel circuit:





Profiel Salmon Hill (Ulriken):





Profiel laatste 5 km:





Startlijst: [www.cyclingfever.com]

Uitslag vorig jaar:
(Volledige uitslag: [cqranking.com])

1. SVK SAGAN Peter TNK 5h40'43" 400
2. GBR CAVENDISH Mark DDD 240
3. BEL BOONEN Tom EQS 210
4. AUS MATTHEWS Michael OBE 180
5. ITA NIZZOLO Giacomo TFS 162
6. NOR BOASSON HAGEN Edvald DDD 144
7. NOR KRISTOFF Alexander KAT 128
8. FRA BONNET William FDJ 112
9. NED TERPSTRA Niki EQS 96
10. BEL VAN AVERMAET Greg BMC 80

Weersverwachting: half bewolkt, 12-19 graden, wind uit het zuiden, kracht 2. Prachtig koersweer, zo lijkt het dus.

Start: 10.05 uur.
Finish: rond 16.50 uur.
JohanDr 23 september 2017 17:30
Prima verder, echter die wedstrijdtopics mogen taalkundig wel wat beter. Zeker als het gaat om de mooiste en belangrijkste eendagswedstrijd - voor velen toch - van het jaar, op een parcours waar best wel een aantal renners een kans(je) maakt om te winnen.

Wij van HAVO+ adviseren de topicopener een cursusje Nederlands en zinsopbouw.
Andere Peter 23 september 2017 18:04
Het woordje 'verder' heeft in je zin geen enkele functie. Wij van de Moeder-MAVO adviseren je om je verre te houden van taalkritiek op anderen.
Tinuz 23 september 2017 18:40
Ik tip toch Kristoff. Obscure renner die stiekem aan een goed seizoen bezig is.
Verder verwacht ik weinig spektakel daar het weer goed lijkt te worden en het parkoers niet bijzonder selectief is.
El Chaba 23 september 2017 18:52
Neem er nog eentje, jonguh..! drinking smiley
Schijnt goed voor je hersenen te zijn.. smileys with beer
Remko 23 september 2017 19:13
Helaas geen Wellensweer.
merijntje mortirolo 23 september 2017 19:15
Orakel 23 september 2017 19:22
Iedereen die een topic mooi opbouwt verdient minimaal een compliment.

Ben bang voor een klassiek San Remo verloop met massasprint.
Kristoff altijd sterk, Trentin in vorm.
Durft Sagan zijn energie te sparen tot de sprint.

Matthews pakt deze. Sunweb pakt immers bijna alles.
JohanDr 23 september 2017 20:12
Ik bediende de doorgaans gewaardeerde topicopener slechts van enkele taalkundige adviezen. In principe snapt eenieder wat er staat, echter voor een Neerlandicus als ondergetekende beklijven bij het lezen zulks vaak de bijkans absurdistische stijlfouten van een "normaal-opgeleide". Vanzelfsprekend is e.e.a. niet persoonlijk bedoeld en doet het laaggemiddeld neergepende niets af aan het wielerplezier. Ik poogde, kennelijk tevergeefs, de schoonheid van de Nederlandse taal aan u en de uwen foutloos over te brengen. .
Curzio 23 september 2017 20:24
Ik hoop vooral dat niet alle Nederlanders gaan zitten wachten om zelf die beslissende demarrage te doen in de laatste ronde. Op 2-3 rondes moeten Poels en Mollema het al proberen. Dumoulin wordt pas in de laatste ronde uitgespeeld.
Tinuz 23 september 2017 20:25
Dr Johan,
U raaskalt mijns inziens.
Zowel een enkelvoudige als een meervoudige persoonsvorm is mogelijk in betreffende zinsnede.

"De mooiste en belangrijkste ééndagswedstrijd van het jaar - voor velen toch - op een parcours waar best wat renners een kans(je) maken om te winnen."
Wim De Craene 23 september 2017 20:31
Eddy Veen 23 september 2017 20:34
Dumoulin moet 8 kilometer voor het einde zo hard wegrijden dat hij zijn ogen niet gelooft als hij op zijn wattagemeter kijkt. De overgebleven Nederlanders en Sunwebbers (Barguilwinking smiley en Matthews) moeten vervolgens ontzettend gaan storen bij de achtervolging. Dan kan het goud ons niet meer ontgaansmiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2017 20:34 door Eddy Veen.
Massimo 23 september 2017 20:59
Duim ver naar beneden.
Andere Peter 23 september 2017 21:49
Volgens mij alleen de meervoudige. De zin van El Chaba was zeker correct. Onze aan lager wal geraakte neerlandicus meent de zin van El Chaba te reproduceren, maar heeft deze in zijn imposante hersenen gewijzigd en zelf de fout gecreëerd die hij aan El Chaba toewijst.
Carlos Danger 23 september 2017 21:55
Wel spijtig, dat het in Bergen altijd zo'n prachtig weer is. Maakt de koers saai.
Andere Peter 23 september 2017 21:59
Welkom hier. U heeft als neerlandicus wel iets van de onderstaande leraar Duits. Overigens schrijf je neerlandicus gewoon met een kleine letter, net als bijvoorbeeld historicus of brandweerman. Het is dus niet Neerlandicus. Maar zoiets kan de beste gebeuren hoor.

Leraar Duits



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 23/09/2017 22:05 door Andere Peter.
Andere Peter 23 september 2017 22:16
Overigens was JohanDr hier al eens eerder. Ook toen pruimde hij een post van El Chaba niet. Ook toen bleek zijn fixatie op opleidingen. Hij heeft zich wel ontwikkeld van Teleac via HAVO naar nepneerlandicus.

De entree van JohanDr
Brieske 24 september 2017 00:08
Als ik virtueel ergens nijdig om kan woorden is het wel 'uit de hoogte arrogantie' en neerbuigendheid, niet te verwarren met taalpuristen, grappenmakers of simpele beterweters.
Maar types die zichzelf hoger aanslaan omdat ze gezegend zijn met iets meer intelligentie, concentratievermogen en discipline en zich zo profileren. En die daardoor menen, op een cocky wijze, de minder bedeelden terecht te moeten wijzen, niet te verwarren met adviseren.
Als je iemand van advies wil voorzien kan het helpen als je aanzien hebt, bv Cruijff die Rijkaard uitlegt hoe je moet trimmen tijdens de training. Maar daarnaast werkt advies het beste als je dat niet omkaderd met een belerend toontje, en vanuit gelijke of wijze voet, op een sympathieke manier. Leer je niet op de havo, maar door te leven.

Mijn zinsopbouw, grammatica en woordkeus zal ongetwijfeld voorzien zijn van vele MAVO fouten, maar om de grootste Kwal hier op het forum te mogen citeren, 'in principe snapt eenieder wat er hier staat'.
Tjappie2 24 september 2017 00:33
Vol verwachting om 10:00 voor de buis morgen.

Vervolgens om 15:30 constateren dat er nog geen fuck is gebeurd. Ach, als Ryan Mullen maar in de vroege vlucht zit.
Horsie is back 24 september 2017 00:45
@Brieske: Je wilt toch niet beweren, dat er op de MAVO onderwezen wordt in het maken van MAVO fouten?
En van gelijke of wijze voet? Voeten wijzen wel een bepaalde richting uit, maar of dat nu een vorm van wijsheid is...

Ik heb zeker wel sympathie voor je hartenkreet of moet ik zeggen Brieskekreet, want ik moet bij het lezen van jouw naam wel vaak denken aan een briesend paard.
Maar maak geen fout, ik heb paarden onder mijn beste vrienden. grinning smiley
Prikdude 24 september 2017 08:11
Armstrong 1, Indurain 2. Dat zijn even 12 Tourzeges op de eerste twee plekken in de wegkoers. The times they are.... nouja Horsie, hinnik maar aan. En evengoed zin an. Hup Bauke, Tom, Wout, Edvald, Elia, Lars, Michal, Niki, Matej, Peto en consorten.
Eindhovuh 24 september 2017 08:33
Gisteren een fantastische dag gehad qua sport.
Vandaag Mollema die profiteert van de aanwezigheid van Dumoulin.
Zorro 24 september 2017 08:33
Elke belangrijke koers ben ik weer heel blij met de bijdrage van El Chaba.

JohanDr ga alsjeblieft ergens anders lopen mauwen over eventuele taalfouten of verkeerde grammatica.

El Chaba = baas thumbs upthumbs upthumbs up
merijntje mortirolo 24 september 2017 08:48
-
Nu al een hilarisch topic...

Begint die kutkoers nou eens?

Op weeronline(poento-enne-elle) spreekt men van 0 mm neerslag, dasnieveul.

Nog 42 minuten en dan.... HUP sporza!

Zeven à acht uurtjes naar José luisteren, daar kan geen stilteretraite tegenop. Vanavond ben ik überZZZeNNN. (En straalbezopen, maar das logisch).

Veel plezier allemaal.

#kusjes
Vlaflip76 24 september 2017 09:26
Barguil is Sunweb af. Ontslagen (?) tijdens de Vuelta. Soort van.
Luijt 24 september 2017 09:38
Hee AP, rustig maar aan hoor.
Slimmerd 24 september 2017 09:45
Droog, windstil, de renners zullen nu zelf de koers extra hard moeten maken!
Erik S. 24 september 2017 10:10
Ik heb nu, nog in de neutralisatie al meer publiek gezien dan vorig jaar in de hele koers..
Slimmerd 24 september 2017 10:20
McKenna, Dunne, Asadov, Zhupa, Amador, Manninen, Smith, Vermeulen, Magnusson enMraouni vormen de kopgroep.

Ontstaan uit vier demarrages, de situatie voor de eerste vier uur lijkt vast de liggen
Miquel1983 24 september 2017 10:28
Jammer van gebrek aan regen. Zullen Wellens, Boom en Terpstra niet leuk vinden.

Na bijna massasprints tijdens de wedstrijden van beloften en vrouwen, vrees ik dat we bij de heren elite sowieso een sprint gaan zien. Geen land dat zo dominant is als Nederland bij de vrouwen en te veel landen met goede sprinters. Die heuvel ligt te ver van de finish vrees ik. Jammer dat ze in Bergen wel mooie tijdritparcours wisten neer te leggen, maar een selectief weg-parcours dan weer niet.
Pyama 24 september 2017 10:29
Smit ipv Smith?
Slimmerd 24 september 2017 10:37
In 17km hebben de tien vooraan reeds 7'22 voorsprong genomen. Benieuwd welk land zich als eerste laat verleiden het tempo te gaan bepalen in het peloton.
El Chaba 24 september 2017 10:41
Je onderschat mijn intelligentie..
Slimmerd 24 september 2017 10:43
Succes Julien Vermote!
Orakel 24 september 2017 10:44
Vorig jaar was voor de sprinters, dit jaar voor de klassieke renners en volgend jaar is voor de klimmers.
Lijkt mij mooi verdeeld.
Fashionisto 24 september 2017 11:04
Zojuist nog even de startlijst langs gelopen en de aanwezigheid van de volgende twee renners verrast mij wel:
Nairo Quintana en Heinrich Haussler.
Frederik D. 24 september 2017 11:09
Heel mooi geopend, Chaba. Zo'n opening is al genieten.
predator 24 september 2017 11:10
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Zojuist nog even de startlijst langs gelopen en de
> aanwezigheid van de volgende twee renners verrast
> mij wel:
> Nairo Quintana en Heinrich Haussler.

Omdat?
Kuiperberg 24 september 2017 11:15
Waarom niet als Nederlander of Belg meegegaan met dat eerste vluchtersgroepje ? Nu moet er weer extra werk verzet worden om ze terug te halen. Dan hadden de ploegen met Sagan, Matthews, Trentin en Kristoff gelijk aan de bak gekund.
Slimmerd 24 september 2017 11:16
Tsjechië komt eenieder te hulp en controleert de voorsprong nu, de tien vooraan voor het eerst op de zalmheuvel met een voorsprong van 9'45
Fashionisto 24 september 2017 11:22
predator Schreef:
-------------------------------------------------------
> Fashionisto Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Zojuist nog even de startlijst langs gelopen en
> de
> > aanwezigheid van de volgende twee renners
> verrast
> > mij wel:
> > Nairo Quintana en Heinrich Haussler.
>
> Omdat?

Omdat Quintana als sinds de Tour geen acte de presencé meer heeft gegeven en tot nu toe nog weinig heeft getoond tijdens eendaagse koersen, en omdat de naam Haussler echoöt naar een quasi-glorieus verleden maar niet meer dan dat.
Fashionisto 24 september 2017 11:22
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Tsjechië komt eenieder te hulp en controleert de
> voorsprong nu, de tien vooraan voor het eerst op
> de zalmheuvel met een voorsprong van 9'45

Tsjechoslowakijke, zou ik eerder willen zeggen. winking smiley
Massimo 24 september 2017 11:32
Zelfs zelfbenoemde intelligente personen maken opmerkingen die niet door de beugel kunnen, zo blijkt.
Slimmerd 24 september 2017 11:37
Je hebt gelijk, het gaat om Smit
Leon 24 september 2017 11:37
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------

>
> Tsjechoslowakijke, zou ik eerder willen zeggen. winking smiley

Niet op Wuyts z'n geleuter afgaan: dit zijn gewoon 6 Tsjechen. Sagan heeft een heel ander shirt aan (meer wit), geen idee waarom Wuyts spoken ziet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 11:37 door Leon.
Leon 24 september 2017 11:38
Wel opvallend dat ALLE zes gestarte Tsjechen nu vooraan gaan rijden. Stybar en Kreuziger rijden niet mee op kop, maar wel direct achter hun knechten.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 11:39 door Leon.
D. Marrage 24 september 2017 11:40
Quote
JohanDr
Prima verder, echter die wedstrijdtopics mogen taalkundig wel wat beter. Zeker als het gaat om de mooiste en belangrijkste eendagswedstrijd - voor velen toch - van het jaar, op een parcours waar best wel een aantal renners een kans(je) maakt om te winnen.
Je vergat er nog eentje: 'waar' moet zijn: 'waarop'. Tikje tegenvallend van je.
Pyama 24 september 2017 11:44
Toch zit er wel verschil in de shirts vooraan in de streep in het midden.
Edit: het overshirt van de Tjechen is anders dan het ondershirt. Apart.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 11:47 door Pyama.
Pyama 24 september 2017 11:45
Haussler was vanaf Plouay niet zo slecht. Heel jaar niet gefietst. Maar vriendjes met Matthews die Haas als bedreiging ziet als kopman.
Leon 24 september 2017 11:56
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Toch zit er wel verschil in de shirts vooraan in
> de streep in het midden.
> Edit: het overshirt van de Tjechen is anders dan
> het ondershirt. Apart.

Daar zit vooraan een witte streep extra op, dat noemt men in de volksmond ook wel een 'rits'.
Carlos Danger 24 september 2017 12:02
Mooie voorsprong voor Angela, Martin probeert de sprong nog te wagen.
tvm 24 september 2017 12:03
Heerlijke quote: "Maar ook Boom acht zichzelf kansrijk. "Ik denk wel dat ik wereldkampioen kan worden, ja."
Pyama 24 september 2017 12:07
Bij een fatsoenlijke kledingleverancier hebben ze ritsen in andere kleuren dan wit.
Heeft het gewone shirt dan geen rits!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 12:08 door Pyama.
El Chaba 24 september 2017 12:14
Kuiperberg 24 september 2017 12:29
Van Avermaet zit al helemaal voorin. Is alweer ouderwets ongedurig. Dumoulin maakt zich niet druk, die hobbelt helemaal achterin mee ( samen met Poels).
Andere Peter 24 september 2017 12:52
Dat hoeft niet.
Andere Peter 24 september 2017 12:55
Ik voel behoefte om het op te nemen voor de topicstarter die zich iedere keer kwetsbaar opstelt. Zeker als de kritiek ongefundeerd en hooghartig is. Dan graag een koekje van eigen deeg.
Slimmerd 24 september 2017 13:00
155km, 4'33 voor de tien vooraan
El Chaba 24 september 2017 13:03
El Chaba 24 september 2017 13:07
Precies. Kan wel, hoeft niet..
Slimmerd 24 september 2017 13:15
Na 120km verliezen we vooraan met Manninen de eerste pion
Andere Peter 24 september 2017 14:08
Goed dat Groenewegen er niet bij is. De ploeg zou erdoor in de verleiding kunnen komen om in de slotkilometers een andere kaart dan Boom uit te spelen.
tvm 24 september 2017 14:09
Heerlijke slow-tv dit.
tvm 24 september 2017 14:09
En de Vlaamse belastingbetaler vindt het prima.thumbs up
Slimmerd 24 september 2017 14:28
Nog 96km, vooraan zijn Vermeulen, Smit, Amador, Dunne, McKenna en Magnusson nog over. Zij hebben 1'41 op wat overblijfsels van de kopgroep en 2'45 op peloton
Slimmerd 24 september 2017 14:31
Mraouni en Belkov, weggesprongen uit peloton, zijn de enige achtervolgers tussen de kopgroep en peloton
Slimmerd 24 september 2017 14:31
Peloton aangevoerd door een Noor, Tsjech en Belg. Nederland, Australië en België goed in groep vooraan.
Slimmerd 24 september 2017 14:51
In deze ronde een serieuze versnelling van de Oranje-mannen, Van Emden en De Kort trokken serieus door tot aan Salmon Hill. Daarna zakte die twee weg en was het Teuns die tempo bleef maken met een sliert Polen in zijn wiel.

Nu Vermote weer op kop van peloton op 81km van de streep
Slimmerd 24 september 2017 14:56
Nog vier rondes koers, oftewel 76,4km.

Geen koploper meer in koers, op naar de massasprint spinning smiley sticking its tongue out
Slimmerd 24 september 2017 14:59
Vermote van de kop af door een rare valpartij, controleur één is daarmee weg.
Slimmerd 24 september 2017 15:01
DNF Van Poppel
Slimmerd 24 september 2017 15:02
Koers lijkt te gaan openbreken nu, Benoot met een aanvalletje. Boom, De Marchi, Gautier onder andere snel op het wiel.

Lijkt groep van een renner of 20 te ontstaan, maar zet niet door
Slimmerd 24 september 2017 15:04
Barguil zet nu serieus aan op de voorloper van Salmon Hill. Daarachter reactie, maar niet tot direct op het wiel



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 15:06 door Slimmerd.
Slimmerd 24 september 2017 15:05
Boom en Wellens versnellen tot bij Barguil met een sliert peloton op het wiel
Slimmerd 24 september 2017 15:11
Haller, Wellens, De Marchi, Pantano, Boom en nog enkele met een lichte voorsprong boven op Salmon Hill.

Daarachter een groot lang lint
Slimmerd 24 september 2017 15:11
Odd Eiking, De la Cruz en Haig zijn er ook bij vooraan op 66km van dd streep
Curzio 24 september 2017 15:11
Gewoon op? Of is er iets gebeurd?
Curzio 24 september 2017 15:12
Achter Boom is er bitter weinig oranje te zien.
Slimmerd 24 september 2017 15:13
Overigens ook al eerder in koers DNF Hayman, aangereden door een auto in koers
Pyama 24 september 2017 15:15
Eens. Toen ik nog topics maakte was er ook altijd van dat quasi grappige commentaar. Credits altijd naar de starter want dat kost dag in dag uit best veel tijd
Slimmerd 24 september 2017 15:18
De Fransen en Polen bepalen tempo in peloton dat op 33" rijdt van de acht koplopers
Slimmerd 24 september 2017 15:22
Wellens, Boom, Haller, De Marchi, De la Cruz, Haig, Odd Eiking en Pantano beginnen aan de laatste 57km (drie rondes). De Noor en Italiaan werken beperkt tot niet mee.
Peloton koerst op 44"
JW 24 september 2017 15:26
Slimmerd 24 september 2017 15:27
Curzio 24 september 2017 15:30
Tamelijk harde koers nu. Gunstig.
Frederik D. 24 september 2017 15:33
Ik was blij met jou. En met je toeristische informatie. smiling smiley
predator 24 september 2017 15:35
predator 24 september 2017 15:38
Zit er weer bij
Slimmerd 24 september 2017 15:39
Op de beklimming van Salmon Hill een sterke Wellens, Boom die afhaakte, was die lek(?), maar nu weer terug is.

45km, 38"
Wanny 24 september 2017 15:40
Dumoulin lijkt vrij makkelijk mee te peddelen. Constant rond de 20e plek.
Slimmerd 24 september 2017 15:40
Door de kopgroep met mooie namen van de tweede rij en een stevig werkend Frankrijk daarachter
Curzio 24 september 2017 15:40
Boom terug vooraan. Verder Dumoulin de enige oranjeman bij de eerste 40 renners in het peloton. Poels helemaal achterin.
Curzio 24 september 2017 15:41
Twee keer een mooi beeld gekregen van een balende Van Poppel op het stoepje voor de bus. Dit keer eens een goede regie-keuze. Naar de reden blijft het gissen, hij wilde geen commentaar geven (dus zal wel niet goed genoeg zijn geweest ga ik vanuit).
El Mik 24 september 2017 15:42
Zitten er nog twee. Mollema en Terpstra denk ik
Wanny 24 september 2017 15:43
Dumoulin, Langeveld, Poels ook nog. En Boom vooraan

Emden, De Kort en Van Poppel weg
wielergod 24 september 2017 15:47
Van Poppel lekker bezig, ideale aankoop van Lotto Jumbo
wielergod 24 september 2017 15:48
Gekke Lars zit mooi vooraan
Slimmerd 24 september 2017 15:48
Nog twee rondes en de acht koplopers hebben 20" op de eerste achtervolger, Politt. Peloton volgt op 35"
wielergod 24 september 2017 15:49
Een keer aanzetten op de klim door Sagan en hoppa die is bij de kopgroep, gat is maar 30 seconden
El Mik 24 september 2017 15:50
Langeveld, Dumoulin en Terpstra zaten redelijk voorin de groep.
Mollema en Poels wat verder.
Curzio 24 september 2017 15:51
Klopt, maar vond ze op de vorige klim (te) ver zitten. Nu lijkt het beter.
Wanny 24 september 2017 15:53
Dumoulin toch zeer attent. Nu met Langeveld voor zich.
predator 24 september 2017 15:54
El Mik 24 september 2017 15:54
Poels zien we niet meer terug
Wanny 24 september 2017 15:54
Slimmerd 24 september 2017 15:54
Moscon, aldus De Cauwer, wordt na een val even met een plakbidon aan de auto teruggebracht, vol in beeld.... haal maar uit koers...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:29 door Slimmerd.
Wanny 24 september 2017 15:55
Opvallend dat ze Poels altijd meenemen. Nog zelden iets aan gehad. Pak dan een knecht mee voor Dumoulin.
Wanny 24 september 2017 15:56
Zo'n Moscon en de ploegleider meteen uit koers en voor volgend WK schorsen.
predator 24 september 2017 15:56
Slimmerd 24 september 2017 15:56
Koplopers beginnen bijna aan één na laatste keer Salmon Hill, de Britten komen op kop van peloton. Verschil onder dd 20".

Het wordt tijd voor de favorieten om de rappe mannen af te schudden.
Wanny 24 september 2017 15:56
Dumoulin springt weg
Slimmerd 24 september 2017 15:57
Dumoulin versnelt nu, Ulissi direct mee, daarna komt de rest op het wiel.
Wanny 24 september 2017 15:58
Langeveld toch altijd goed in dienst in zo'n koers.
Slimmerd 24 september 2017 15:59
Nog 31km, peloton op het wiel van de kopgroep (5"winking smiley
Slimmerd 24 september 2017 15:59
Pantano, De Marchi en Boom passen vooraan, Dumoulin versnelt weer
predator 24 september 2017 16:00
predator 24 september 2017 16:00
Gilbert en Gallopin mee
Slimmerd 24 september 2017 16:00
Boom probeert Dumoulin op sleeptouw te nemen, groep van 15 renners scheidt zich af.
Wanny 24 september 2017 16:00
Geweldig werk van Boom
Slimmerd 24 september 2017 16:01
Wellens, Haig, Eiking en De la Cruz vooraan nog over met 6"
Slimmerd 24 september 2017 16:02
Zijn met een voorsprong van 8" over de top van Salmon Hill
Slimmerd 24 september 2017 16:02
Daarachter weer een grote groep samen, zeker 80 renners.

Nog 29km
El Mik 24 september 2017 16:03
Plannetje mislukt, nu heb je niemand voorin.
Curzio 24 september 2017 16:04
Boom en Langeveld maken hun uitverkiezing meer dan waar. Dumoulin is top en heeft alvast wat voorwerk verricht...
Wanny 24 september 2017 16:04
Prima gedaan. Deze 4 blijven ook niet voorop.

Dikke pluim voor Boom vandaag. Trekt de groep weer naar de kop.
predator 24 september 2017 16:04
El Mik Schreef:
-------------------------------------------------------
> Plannetje mislukt, nu heb je niemand voorin.


Zonde inderdaad
Wanny 24 september 2017 16:04
Huiskamervraag: waar is Bauke?
predator 24 september 2017 16:06
Wanny Schreef:
-------------------------------------------------------
> Huiskamervraag: waar is Bauke?

Komt er aan
Slimmerd 24 september 2017 16:06
Lutsenko is overgestoken naar de vier vooraan met een ferme jump. Proberen er meer te springen, zoals Zakarin, Naesen en Dillier.

Maar alles komt bij elkaar nu op 25km van de streep
wielergod 24 september 2017 16:07
Bauke zit er nog bij, Boom is shit, moet zijn hersenen eens gebruiken, tactiek van niks
Wanny 24 september 2017 16:08
Nederlanders nu goed van voren. Geen idee wat Boom gegeten heeft, maar die heb ik nog nooit zoveel kopwerk zien doen
Curzio 24 september 2017 16:08
Tot nu toe maakt Larsivius meer indruk dan Gregorius.
Wanny 24 september 2017 16:11
Langeveld en Naessen met een groepje nu. Nederlanders laten zich goed zien in de finale.
Slimmerd 24 september 2017 16:13
We beginnen aan de laatste ronde, een peloton van 75-85 man snijdt deze ronde aan.
Curzio 24 september 2017 16:13
Boom rijdt geweldig.
Wanny 24 september 2017 16:14
Dit wordt een sprint met 40 man als t zo doorgaat
Wanny 24 september 2017 16:17
Boom lijkt me de sterkste man in koers. Helaas is die klim te veel voor hem.
Wanny 24 september 2017 16:18
Langeveld en Martens slaan een gat. Sebas rijdt ook zeer sterk.
Slimmerd 24 september 2017 16:19
Nog 15km, Langeveld eb Martens met een kleine voorsprong over de eerste heuvel van de ronde
Eindhovuh 24 september 2017 16:20
Bizar hoe groot dat peloton blijft zeg.
El Mik 24 september 2017 16:21
Dat is al jaren de trend in eendagskoersen zonder kasseien, niemand kan het verschil maken en iedereen kan aanhaken.
Slimmerd 24 september 2017 16:21
Gautier voert het peloton aan en haalt de twee terug. Nog een km of twee tot Salmon Hill.

Gallopin versnelt
Slimmerd 24 september 2017 16:22
Italië controleert
punt 24 september 2017 16:22
Sorry Langeveld, maar iemand met zo'n helm mag nooit wereldkampioen worden.
Curzio 24 september 2017 16:22
Terpstra nu naast Dumoulin?
El Mik 24 september 2017 16:23
Weinig/geen oranje meer voorin richting de laatste klim


edit. toch Terpstra die mee gaat



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:24 door El Mik.
Wanny 24 september 2017 16:24
Terpstra nu mee met Greg en Matthews
predator 24 september 2017 16:25
Slimmerd 24 september 2017 16:25
Valgren, Bettiol, Moscon, Terpstra, Alaphilippe, Gilbert en Van Avermaet war vooraan
predator 24 september 2017 16:25
El Mik 24 september 2017 16:25
Alaphilippe, Terpstra, Gilbert, Trentin..

Quick Step tijd

edit. Moscon dus



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:26 door El Mik.
Slimmerd 24 september 2017 16:25
Alaphilippe versnelt en pakt voorsprong, daarachter Gilbert, Terpstra en Moson.
Slimmerd 24 september 2017 16:26
Moscon laat de ploeggenoten van Alaphilippe achter en komt op 4" over de top van de Fransman
Slimmerd 24 september 2017 16:27
15" voor het duo vooraan
predator 24 september 2017 16:27
Moscon en Alaphilippe
predator 24 september 2017 16:27
Slimmerd 24 september 2017 16:28
De Denen voeren het tempo in dd groep achtervolgers, nog 9 km
Slimmerd 24 september 2017 16:28
Eindhovuh 24 september 2017 16:28
Zou blunder van jury zijn.
predator 24 september 2017 16:29
Ligt uit elkaar nu
predator 24 september 2017 16:30
Kristoff zit nu goed
Slimmerd 24 september 2017 16:31
Daarachter geen samenwerking, ziet er goed uit voor de twee jongelingen.

Laten we hopen dat het niet Moscon was die aan de wagen hing.

Kiryienka en Postlberger nu in de achtervolging
Slimmerd 24 september 2017 16:31
Slimmerd 24 september 2017 16:32
Alaphilippe en Moscon hebben 5" op Kiryienka en Pöstlberger
Slimmerd 24 september 2017 16:32
Op 10" groep van 25 man
El Mik 24 september 2017 16:33
Alaphilippe rijdt Moscon er af, solo naar de zege?
predator 24 september 2017 16:33
Alaphilippe rijdt weg nu
Slimmerd 24 september 2017 16:33
Op de kasseien laat Alaphilippe Moscon achter
Slimmerd 24 september 2017 16:33
Italië en Denemarken op kop bij de achtervolgers
Slimmerd 24 september 2017 16:34
Alleen nog maar beeld van vaste camera en helikopter....
Slimmerd 24 september 2017 16:34
predator 24 september 2017 16:34
El Mik 24 september 2017 16:34
Fijne regie dat we in volle finale geen beelden meer krijgen
Wanny 24 september 2017 16:35
En toen vielen de tv beelden weg....
Slimmerd 24 september 2017 16:35
Nog 2 km voor de voorste, wie dat ook mag zijn....
Wanny 24 september 2017 16:35
Wat slecht zeg
El Mik 24 september 2017 16:36
Amstel Gold Race in de mist gevoel. Straks komt Di Luca als eerste over de streep!
predator 24 september 2017 16:36
Hoe is dit mogelijk in 2017
Slimmerd 24 september 2017 16:37
predator 24 september 2017 16:37
Slimmerd 24 september 2017 16:37
. Kristoff



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:39 door Slimmerd.
El Mik 24 september 2017 16:37
predator 24 september 2017 16:38
Sagan of Kristoff
Slimmerd 24 september 2017 16:38
Of P. Sagan met een millimeter
El Mik 24 september 2017 16:38
Slimmerd 24 september 2017 16:39
1. P. Sagan
2. Kristoff
3. Matthews
4. Trentin
5. Swift
6. Van Avermaet
7. Albasini
8. Gaviria
9. Lutsenko
10. Alaphilippe



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:43 door Slimmerd.
predator 24 september 2017 16:39
Wanny 24 september 2017 16:40
De meeste toppers de hele koers gewacht en dan er weer opgelegd door Sagan.
Miquel1983 24 september 2017 16:41
Teleurstellend einde. Alaphilippe had verdiend te winnen, maar zoals verwacht was de afstand van de heuvel tot de finish te lang. Gelukkig wint Kristoff niet, want daar was het de parcoursmakers waarschijnlijk om te doen. Volgend jaar beter.
El Mik 24 september 2017 16:44
Nederland toch goed gereden ondanks geen man in de top 10.
Wanny 24 september 2017 16:44
Nederlanders koers mee gemaakt. Eigenlijk als enige land geprobeerd voor afscheiding te zorgen al voor die laatste klim. Jammer dat zich dat niet in een beter resultaat vertaalt.
Slimmerd 24 september 2017 16:44
Peter is wederom De Grote, vandaag tweemaal serieus in beeld. Na vijf kilometer keuvelend met Boom en daarna in de sprint met Kristoff
Curzio 24 september 2017 16:45
Wat een fenomeen.
Curzio 24 september 2017 16:47
Ja zeker, alleen jammer dat Dumoulin aan het begin van de laatste klim veel te ver weg zat.

Edit: en ook bij het moment dat Kyrienka en Postlberger er tussen komen zat hij er vlakbij maar ging hij niet mee.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:49 door Curzio.
Carlos Danger 24 september 2017 16:47
Uitval van de verbinding maakte het tenminste nog een beetje spannend.
Horsie is back 24 september 2017 16:48
Wielrennen wordt steeds meer het speelveldje van de finishapparatuur. Een zogenaamd Tissotje.
Wanny 24 september 2017 16:49
Dumoulin was niet meer zo fris de laatste klim dacht ik.

Mollema viel wel erg tegen. Gezien zijn vorm in Canada had ik die hier toch van voren verwacht op die laatste klim. Als Terpstra daar al rijdt moet Bauke dat zeker kunnen.
Anony 24 september 2017 16:49
Wat een triestig WK. Jammer dat passief rijden zo vaak beloond wordt in koersen buiten Vlaanderen.
Sagan is een fenomeen, maar een mooie overwinning vind ik dit stukje geschiedenis niet.
Dat ik geen fan ben helpt natuurlijk ook niet.
Horsie is back 24 september 2017 16:49
Carlos Danger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Uitval van de verbinding maakte het tenminste nog
> een beetje spannend.

Krek, ik waande me weer zittend op een lamme tak tijdens de Giro etappe in 2015. Motoren en wat dies meer zij en dan de matadoren.
Andere Peter 24 september 2017 16:50
Prachtig Sagan. Oranje prima.

Leuk hoe ze van 3 tot 1 km de tv-kijker precies laten zien hoe het is om live naar wielrennen te kijken. Je hebt wel een idee van wie of wat er uit de bocht zal komen, maar het is toch vooral de bocht in turen totdat je echt wat ziet. Dan heel snel schakelen wie je allemaal ziet. Heel levensecht zo.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:52 door Andere Peter.
Curzio 24 september 2017 16:53
-



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 16:53 door Curzio.
Curzio 24 september 2017 16:54
Vergelijk dit interview eens met wat hij twee jaar geleden uitkraamde, hij is duidelijk volwassen geworden (en beheerst het Engels beter).
Slimmerd 24 september 2017 16:54
Wat had Sagan anders moeten doen? Het was aan de andere hem aan te vallen, maar die kwamen allen zwaar te kort!
Wanny 24 september 2017 16:55
WK is eigenlijk nooit een echt mooie koers. Vorig jaar was nog erger. Jaar ervoor gebeurde er ook niks. Kan me weinig enerverende WK's herinneren.
Wanny 24 september 2017 16:56
Er waren er wel die Sagan eraf reden, maar op dit parcours kun je altijd weer terug komen. En dan is er altijd wel een land dat gaat rijden, zoals de Denen. Hoewel niemand weet waarom.
Linkebal 24 september 2017 16:56
Hoogtepunt van de dag was het kapsel van Bert de Backer
wielergod 24 september 2017 16:58
Koen de Kort weer voor de camera met zijn commentaar pppfff. Koen heeft gewoonweg als een drol gereden, was in de ploegentijdrit ook al zo. Eigenlijk heel zijn carriere al tegenvallend. Koen de Kort praat net of hij de gearriveerde kopman/ala Donald Trump is. Ken je plek en hou je waffel Koen de Kort!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 17:00 door wielergod.
Miquel1983 24 september 2017 16:59
In Richmond had je tenminste nog een zware aankomst, kort na het laatste klimmetje en vals plat omhoog. Leg die finish gewoon een paar km na de Salmon Hill en dan heb je tenminste meer mogelijkheden voor aanvallers. Nu was een sprint bijna onvermijdelijk.
Fashionisto 24 september 2017 17:03
Linkebal Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hoogtepunt van de dag was het kapsel van Bert de
> Backer

+1
JW 24 september 2017 17:03
Boom was m.i. vandaag absoluut de beste landgenoot in koers.
Anony 24 september 2017 17:10
Curzio 24 september 2017 17:14
Het leek er anders op 4 km op dat het geen sprint zou worden. Als Gregorius wat harder omhoog had gereden op Salmon Hill en Moscon niet had gelost bij Alaphilippe dan had de situatie er al anders uitgezien. Verder hangt het er dan ook maar net van af of er nog een knecht is van een sprinter. Kortom, het had evengoed anders kunnen lopen hier. Ik vond het een prima parcours en een prima koers.
Carlos Danger 24 september 2017 17:18
Het had ook kunnen regenen. Of niet, natuurlijk.
JW 24 september 2017 17:21
Nederland heeft gedaan wat het van tevoren beloofde: de koers hard maken.
Voor de Belgen geldt een beetje het zelfde.
Daardoor was het laatste uur nog leuk om te zien.

Op dit parkoers was het echter allemaal overbodige moeite: ook als beide landen zich niet zo hadden uitgesloofd zou de uitkomst het zelfde zijn geweest.
De hele dag plensregen had waarschijnlijk meer uitgemaakt.
El Chaba 24 september 2017 17:32
Kwamen niet tekort natuurlijk. Parcours gewoon niet zwaar genoeg..
Andere Peter 24 september 2017 17:33
Volgend jaar is het 33 jaar geleden dat Zoetemelk won.
Dan is het 27 jaar geleden dat Rooks 2e werd
Dan is het 21 jaar geleden dat Van Bon een podiumplek behaalde.

Ik vind ook dat ze vandaag prima hebben gereden. Maar dit is toch wel een bizarre leemte. is er een andere eendagskoers waarvoor geldt dat er 21 jaar geen Nederlander op het podium stond?
El Chaba 24 september 2017 17:33
Andere Peter 24 september 2017 17:35
Zo zie je maar dat een gedegen voorbereiding de Belgen wel degelijk iets oplevert.
Eindhovuh 24 september 2017 17:37
Zonder onderzoek, Milaan San Remo?
El Chaba 24 september 2017 17:38
Milano - Sanremo..?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 17:38 door El Chaba.
JW 24 september 2017 17:43
Mee eens.
Je kon de Nederlanders m.i. weinig verwijten.
Boom, Terpstra en Langeveld vielen me zelfs mee.
Alleen van Poels had ik wat meer verwacht.
Carlos Danger 24 september 2017 17:45
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Volgend jaar is het 33 jaar geleden dat Zoetemelk
> won.
> Dan is het 27 jaar geleden dat Rooks 2e werd
> Dan is het 21 jaar geleden dat Van Bon een
> podiumplek behaalde.
>
> Ik vind ook dat ze vandaag prima hebben gereden.
> Maar dit is toch wel een bizarre leemte. is er een
> andere eendagskoers waarvoor geldt dat er 21 jaar
> geen Nederlander op het podium stond?


Op een regenachtige avond bladeren door:

[www.coureurlocale.nl]
Slimmerd 24 september 2017 17:46
Waar waren de pogingen van Van Avermaet of een Kwiatowski. op voorhand veel genoemde favorieten. Niet eens geprobeerd, dus of gewoon niet goed genoeg of waarom dan niks doen?
Alaphilippe deed een serieuze poging, kwam goed weg, maar mist gewoon nog één of twee extra medevluchters en die zijn weg tot de streep.
ton duk 24 september 2017 18:19
Kan iemand de medaillestand van dit WK plaatsen en dan het liefst met soort van doorberekening van het aantal inwoners per land?

BVD en gr
Kuiperberg 24 september 2017 18:21
Milan-San Remo versie 2. Ideaal voor de krachtsprinters. Vond het een teleurstellend WK vandaag, ondanks de fraaie locatie en de massale opkomst van de Noren.
Nomath 24 september 2017 18:44
Ik zou bij de medaillestand van dit WK een doorberekening met het aantal profrenners per land maken!
Eazster 24 september 2017 18:51
Langeveld viel me erg goed mee op dit parcours en zoals gezegd wat een mooie tred. Boom was bijzonder sterk en opofferingsgezind. Dumoulin kon hier praktisch niet winnen. Goed gereden door Nederland. Waar Gilbert en van Avermaet de befaamde punch toch wel ietwat misten ,had Alaphillipe die wel ,maar ook dat bleek niet genoeg.
De wereldkampioen duveltje uit een doosje Sagan doet het 3x op rij waarvan 2x door zich helemaal weg te stoppen tot op de laatste 150 meter. En toch gun ik het hem zeer wel.
El Mik 24 september 2017 19:19
Dan doet Denemarken het het best, ongeveer 1/3e van Nederlands inwoners en maar 1 medaille minder.
Sub Culture 24 september 2017 19:49
Zo, net het WK in uitgesteld relais gekeken.
Tegenvallend WK qua spektakel.
Hellingen bleken niet doorslaggevend genoeg voor de punchers. Gilbert en Greg niet goed genoeg.
Sagan volgend jaar voor 4 op een rij?winking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 19:51 door Sub Culture.
Carlos Danger 24 september 2017 20:25
Nee, te zwaar.
Eindhovuh 24 september 2017 20:29
1988 Rooks 3de. 85 winst Kuiper(voor van Vliet).
Inigo 24 september 2017 20:43
Volgend jaar gaat Valverde eindelijk die wereldtitel binnenhalen.
Slimmerd 24 september 2017 20:47
Moscon is door de jury inderdaad uit de uitslag gehaald, zoiets zou eigenlijk onmiddellijk moeten kunnen. Kleurde nu nog de finale van dot WK
Andere Peter 24 september 2017 20:49
In Innsbruck doet Sagan iets anders spectaculairs. Misschien cijfert hij zich helemaal weg voor een sterke Kreuziger, om daarmee in volgende jaren (weer) een compleet Tsjechoslowaakse connectie te maken. Of hij gaat in een vluchtgroep zoals Boom/Wellens mee om te kijken wat daarvan komt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 24/09/2017 20:50 door Andere Peter.
Andere Peter 24 september 2017 20:51
Yep. Zonder Moscon rijden daar waarschijnlijk 3 Quicksteps uit 3 landen samen vooruit. Met een beetje fantasie kostte dit Niki de titel ;-)
Horsie is back 24 september 2017 21:32
Alaphilippe trapt zich de longen uit zijn lijf om in amper 162 seconden de Salmon Hill te beklimmen en heeft dan amper 16 seconden extra gewonnen op de grotere groep van 20 renners. Vervolgens moet hij het vege lijf zien te redden in een tamelijk lange afdaling tegen een peloton, dat na meer dan 6 uur als in Rawhide op hol is geslagen en bezig is een gemiddelde van 47 km/h voor de laatste ronde te realiseren. Zalm voor de kat dus.
Carlos Danger 24 september 2017 21:41
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Moscon is door de jury inderdaad uit de uitslag
> gehaald, zoiets zou eigenlijk onmiddellijk moeten
> kunnen. Kleurde nu nog de finale van dot WK


Lekker zinvol, achteraf ingrijpen. Direct uit koers trappen, vuige Italo bedrieger(s).
Orakel 24 september 2017 21:48
Tenzij Alaphilippe gezelschap had van Kwiatkowski en Matthews. Die 15 seconden was genoeg als er enkelen bij hadden gezeten.
Curzio 24 september 2017 22:03
Terpstra en die Belg (ik weet niet of het Gilbert of Greg was, slechte beeldkwaliteit van de stream) waren er maar wat graag bijgebleven. Maar Flipje reed zo onbezonnen hard alsof de finish bovenop lag.
Cecchini 24 september 2017 22:29
,,Terwijl hij zeker niet zijn beste benen had. Maar hij wint wel'', vertelde Dumoulin, winnaar van de individuele tijdrit en met Sunweb van de ploegentijdrit, na de race die hij als 25ste afsloot bij de NOS.


,,Ik denk dat we als land een goede koers hebben gereden, maar een resultaat heeft het niet opgeleverd. Voor mij was het parcours wellicht niet zwaar genoeg en in zo'n sprint hebben Niki (Terpstra, 24ste) en ik niets te zoeken.'' Toch was Dumoulin ook kritisch op zichzelf. ,,Ik heb aangevallen op momenten dat het geen zin had en zat te ver naar achteren als het er wel toe deed. Ik ben een beetje teleurgesteld.''
sijbriskie 24 september 2017 22:53
Zo bezien werd hij inderdaad slachtoffer van zijn eigen kracht. Moscon kon hem ook niet genoeg helpen omdat ie waarschijnlijk te diep had moeten gaan om de sprong naar hem te maken.
Luijt 24 september 2017 23:39
Kansloos gepruttel in de marge. Zoals ieder jaar.
Luijt 24 september 2017 23:41
Schitterende analyse
Luijt 24 september 2017 23:44
Boom in Innsbruck?
Die wordt niet geselecteerd.
Bromertà 24 september 2017 23:49
"Doet u maar Nummertje 3."

Het WK is als de Afhaal Chinees. Je dacht dat je er trek in had, maar eenmaal de slokdarm gepasseerd, viel het opnieuw enorm tegen.

"Sambal bij?"
Slimmerd 24 september 2017 23:58
Laatste 4km WK

Voor wie de laatste 4km nog wilt zien vanuit de helicopter. Moscon in de afdaling bljkbaar nog teruggekomen op Alaphilippe en net na de 2km worden ze bijgehaald door Gaviria en de Deen. De laatste zagen we als eerste de laatste kilometer ingaan, alvorens de groep op hem neer kwam
Anony 25 september 2017 00:03
Boeiend, bedankt! Gaviria zou Gilbert gecounterd hebben trouwens.
Slimmerd 25 september 2017 01:41
OK, dat kon ik uit de beelden niet direct zien, maar het was uiteraard ook niet allemaal even duidelijk. Je ziet de nodige schermutselingen bij die achtervolgende groep, evenals een overdaad aan Italianen vooral voorin de groep.
Eindhovuh 25 september 2017 06:46
Ik denk dat hij verwijst naar een groepje zoals Boom vandaag in zat, niet letterlijk weer met Boom.
Luijt 25 september 2017 09:14
Topicstarters worden zeer gewaardeerd, maar of wij nou onmiddellijk om ze heen moeten gaan staan alsof onze keeper wordt aangevallen.....
Ga er van uit dat El Chabab meneer Dokter Dropl.l zelf ook wel van repliek kan dienen.
Luijt 25 september 2017 09:17
Zou kunnen, ik begrijp AP volgens hem zelf vaker niet...
Arsimo 25 september 2017 09:57
Een strohalm voor de verliezers om zich aan vast te houden: Sagan wint wel het WK steeds nipter.

Richmond 2015: voor het peloton uit
Doha 2016: sprint maar flink verschil op de rest
Bergen 2017: centimetersprint


.
(typos)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2017 10:12 door Arsimo.
Carlos Danger 25 september 2017 10:09
Sagan is op zijn retour.
Miquel1983 25 september 2017 10:30
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> [url=https://twitter.com/CyclingHubTV/status/91201
> 8053927489539]Laatste 4km WK[/url]
>


Dank voor de link. WK was dus schijnbaar 2 km te lang. Ik blijf er bij dat Alaphilippe de sterkste was. Zo'n demarrage heuvelop plaatsen, het vervolgens nog 8 km volhouden op dalende en vlakke wegen tegen een op hol geslagen groep van 25 man en uiteindelijk nog 10e worden in de sprint (i.p.v. lossen). Bizar dat Alaphilippe nog nooit een grote eendagskoers heeft gewonnen, gezien zijn kwaliteiten. Maar dat gaat vast en zeker een keer gebeuren.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2017 10:31 door Miquel1983.
Bromertà 25 september 2017 10:38


Er gaat niets boven Bergen.
Toch wint er een fenomeen dat slechts 15cm op kop heeft gereden.
Op naar de echte bergen in 2018.
El Chaba 25 september 2017 12:38
Ik weet welke geschifte lafbek erachter zit, dat is voor mij voldoende..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2017 12:55 door El Chaba.
Walnoot 25 september 2017 12:51
Tis nu wel makkelijk om hem uit koers te halen, doet er gezien zijn uitslag toch niet toe. Denk niet dat ze dat hadden durven doen als Moscon daadwerkelijk een echte 'uitslag' had gereden. Hebben we dat ooit al eens gezien, iemand die dichtbij de overwinning kwam uit koers zetten voor dit soort dingetjes veel eerder in koers? Nibali mocht een paar jaar geleden ook lekker door, Demare won op een zelfde belachelijke manier Sanremo.
Luijt 25 september 2017 13:21
JW 25 september 2017 13:58
Ik stel me zo voor dat met ingang van volgend jaar in belangrijke koersen een video-arbiter meekijkt naar de beelden, en dat de beste man rechtstreeks in verbinding staat met de jury. Dat maakt het mogelijk een renner bij dit soort grove overtredingen meteen uit de koers te verwijderen.
En dat zou een enorme vooruitgang zijn.
Het is toch een vervelend idee dat Moscon gisteren beslissend had kunnen zijn voor de uitslag.
Tjappie2 25 september 2017 15:24
Wat ik me al een tijdje afvraag... het moet toch mogelijk zijn om de gegevens van de vermogensmeter te koppelen aan de snelheid van de renner en de plek op het parcours? Als voorbeeld: stel dat een renner met 50 per uur de Poggio opstuift, maar tegelijkertijd geen (of amper) vermogen levert kan er toch geconcludeerd worden dat er wordt gestayerd/ aan de auto gehangen?
Inigo 25 september 2017 15:26
Hij is beslissend geweest..
Ben 25 september 2017 17:14
Een fietswissel, bezoek aan rijdende dokter (lang vasthouden), vertrouwelijke gegevens beheren, live doorgeven van data, berekenen welk vermogen reëel is terwijl organisaties al moeite hebben een betrouwbaar hoogteprofiel te produceren. Een paar redenen waarom niemand er op zit te wachten dat de jury naar de vermogenmeters gaat kijken.
Horsie is back 25 september 2017 17:28
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat ik me al een tijdje afvraag... het moet toch
> mogelijk zijn om de gegevens van de vermogensmeter
> te koppelen aan de snelheid van de renner en de
> plek op het parcours? Als voorbeeld: stel dat een
> renner met 50 per uur de Poggio opstuift, maar
> tegelijkertijd geen (of amper) vermogen levert kan
> er toch geconcludeerd worden dat er wordt
> gestayerd/ aan de auto gehangen?

In principe zou dat dus best kunnen voor zover dan in de praktijk alle gegevens bekend zijn.
Maar met 50 per uur de Poggio opstuiven is minder sensationeel dan iemand op het eerste gezicht zou kunnen beweren.
Het volhouden is waar het om gaat.

In 1995 had Maurizio Fondriest al een maximale snelheid van 46 km/h.
Dus die 50 is met een welgetimede aanval zéér wel mogelijk, want de Poggio begint uiteraard niet zo heel steil.
En sinds Fredje ooit al met 50 mph "zijn Poggio" op stormde, weet Horsie dat er veel kan in wielerland.

Maar los van mijn georakel kunnen er ook andere mankementen ten grondslag liggen aan aantoonbaar afwijkende waarden.
De vermogensmeter denkt natuurlijk niet direct als een mens in de betekenis van dit kan helemaal niet.
Zo reed ik op mijn Wattbeest ooit net zo snel als een Concorde.

Op het zo geliefde Strava kun je tenslotte ook vele Phantom VAMpiers met dik boven de 2000m/h klimresultaten.vinden.

Maar misschien kan ons eigen Dylan van Groenewegen zijn resultaten bekend maken van zijn A 6 Poggio heuvel sprints.
Het zou me verbazen als hij de 50 niet zou halen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2017 17:29 door Horsie is back.
Tjappie2 25 september 2017 17:46
Vandaar ook dat de snelheid bij zo'n analyse gecombineerd zou moeten worden met het vermogen.

Of het nu om 50, 60 of 70 km/u gaat is natuurlijk niet relevant. Of er aan een auto gehangen wordt wel.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/09/2017 17:47 door Tjappie2.
Horsie is back 25 september 2017 18:20
Ben Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een fietswissel, bezoek aan rijdende dokter (lang
> vasthouden), vertrouwelijke gegevens beheren, live
> doorgeven van data, berekenen welk vermogen reëel
> is terwijl organisaties al moeite hebben een
> betrouwbaar hoogteprofiel te produceren. Een paar
> redenen waarom niemand er op zit te wachten dat de
> jury naar de vermogenmeters gaat kijken.

Dat doen vermogenwatchers achteraf wel en uiteraard de betrokken ploegen.
We zullen toch afhankelijk blijven van direct bewijs, zoals gisteren bij Moscon.

Bovendien kunnen ook voertuigen de koers behoorlijk beïnvloeden doordat ze te dicht bij de renners rijden.
Verschil in verminderde luchtweerstand kan behoorlijke winst opleveren in een wereld, waarin het even gechargeerd steeds vaker dreigt te gaan om photo finish.
Andere Peter 25 september 2017 18:39
Goed gezegd. En dat komt vaak omdat het bij jouw lezen al misgaat wanneer ik formuleer zoals hier: ''...een vluchtgroep zoals Boom/Wellens...''
wielergod 26 september 2017 08:53
Achteraf hadden ze Boom nooit met de kopgroep mee moeten sturen. Die was gewoonweg veel te goed in orde.
Liever dat ze een van Emden of jawel daar hebben we hem weer Koen de Kort eens een keer hadden meegestuurd met de vroege vlucht.
Vraag me serieus af wie bij Trek op het idee is gekomen om Koen de Kort een contract te geven.
Luijt 26 september 2017 09:58
Wanneer jij het formuleert kan ik het onmogelijk al lezen.
Curzio 26 september 2017 11:03
Hou toch eens op met je zielige aanvallen.

Verder moest Boom op dat klimmetje tov zijn vluchtgenoten al passen. Als hij wacht komt hij er echt niet aan te pas. Naar zijn mogelijkheden echter zeer goed gereden en ook heel nuttig in het teambelang.
El Chaba 26 september 2017 11:27
Lijkt me veel beter dat jij je waffel een keer houdt, Jacco Banaan..
El Chaba 26 september 2017 11:31
Is onmiskenbaar überstakker Michael B. alias Jacco Banaan natuurlijk, die na zijn ban kennelijk weer terug is onder een andere naam.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/09/2017 11:32 door El Chaba.
Cecchini 26 september 2017 12:38
Ik als kritisch volger van Lars Boom moet hier toch kwijt, dat Boom als gevolg van een technisch malheur (dat heeft hij trouwens wel erg vaak op het moment suprême - zie meerdere uitgaves van Parijs- Roubaix en de Ronde van Vlaanderen) de kopgroep een tijdje noodgedwongen heeft moeten laten gaan, en het werk wat hij later nog voor Dumoulin verrichtte liet ook wel zien, dat hij zondag in zeer goede doen was. De Boom van de laatste maand bevalt me wel. Daar maak ik me juist kwaad over, zoveel talent (meer dan van Avermaet) maar wat verkwanselt hij het toch.
Bromertà 26 september 2017 14:02
Uhh, nee, Boom moest "gewoon even" lossen.

[nos.nl]
Luijt 26 september 2017 14:07
Welkom terug, Jacco!!!
Sub Culture 27 september 2017 08:48
Op basis waarvan meen je te denken dat Boom meer talent heeft dan Greg?
Boom komt nog niet in de buurt van Greg.
Andere Peter 29 september 2017 09:24
Dat denk ik ook. Booms talent wordt hier door velen overdreven. Op de ene of andere manier kunnen ze dan makkelijker op hem afgeven. Prima renner die tot uitschieters in staat is.

Nog los daarvan: je talent wel of niet verkwanselen is natuurlijk ook een vorm van talent. Ascetisch kunnen leven is een talent.
Bromertà 29 september 2017 10:39
Hoe meet je "talent?"

Is naar de "juiste" dokter gaan en de beste baby-voeding aanschaffen ook een talent?

Als ik me dagelijks zou kunnen bedienen van een cocktail aan medicamenten heb ik ook een beren mentaliteit. Dan storm ik ook elke morgen fris en fruitig naar de buurvrouw en vraag aan haar "Wil je mijn wattbeest zien?"
cyclingfreakske 29 september 2017 18:05
Talent is niet altijd een graadmeter voor succes.
Ik denk ook niet dat Boom zijn telent vergooide, maar vooral het post-Rabo verhaal sterk heeft meegespeeld en op termijn het palmares geen goed deed

Voor Boom zijn beperkter palmares zie ik vooral de keuze van Astana als reden. Veroorzaakt door dat gerommel na Rabo (Belkin,...) en hier ergens voor een financieele zekerheid koos.
als jonger renner was Astana een knappe aanbieding, maar de beloftes op sportief vlak waren na een jaar al vergeten en de motivatie kelderde ook.
Zijn polyvalentie was zijn grote troef en zijn talent is puur sportief gezien op de weg niet geheel tot bloei gekomen.
Publeik en media hadden ook een bijna onmogelijk verwachtingspatroon van Boom toen hij overstapte naar de weg en al snel scoorde.
Feit is ook dat Boom een vroegrijp renner is.....

Van Avermaet heeft wat minder talent dan Boom maar hij groeide gestager, en vooral zijn parcours qua teams is uiteindelijk in zijn voordeel gegaan.
Dat uitgerekend Gilbert in dezelfde ploeg zat was dubbel voor Van Avermaet...
maar het heeft hem ook gemaakt tot de renner dat hij vandaag is.
je hebt dezelfde capaciteiten dan Gilbert op identiek terrein, en je moet elke keer vechten voor je plaatsje tegen je kopman (idem voor Gilbert)
misschien had Boom dat ook nodig en miste hij dat in de klassiekers. Het is toch iets dat zulk type renner motiveert.
ton duk 29 september 2017 19:40
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
>
> als jonger renner was Astana een knappe
> aanbieding,

Ik zie 28 niet als jong toen hij de overstap maakte
gr
cyclingfreakske 30 september 2017 23:43
als ik juist ben is hij in 2009 de weg opgegaan, definitief. (24j)
Astana was hij 28, (2015 idd relatief jong wat je duid. men kan de vraag stellen of het nog net niet te vroeg was voor Astana of soortgelijk team.
Of gewoon een andere keuze met iets minder geld geen betere optie was voor zijn 2e luik van zijn wegcarriere ?
Kan me wel voorstellen dat hij bv bij SKY had gezeten en niet bij LTJ voor 2017 en 2018..... die vraag zal altijd open blijven en daar zijn we uiteraard niets meer mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen