Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Franse amateur betrapt op mechanische doping tijdens een wedstrijd

Gepost door cyclingfreakske 
cyclingfreakske 03 oktober 2017 01:06
43 jarige Franse amateur betrapt op mechnische doping


.... je zou je bijna gaan afvragen hoeveel gebruik er wel niet word gemaakt van motoortjes in de lagere klassen , en al helemaal schering en inslag bij niet erkende wielerbonden.
Carlos Danger 03 oktober 2017 01:09
Gewoon wat experimenteren in opdracht van.
Luijt 03 oktober 2017 09:22
Veel belangrijker nieuws op dezelfde pagina:

Mapei-legendes nemen ravissante dochter van veldritkampioen mee op de fiets

Hoe kan je beter je week beginnen dan via een fietstocht in het gezelschap van vrouwelijk schoon? En dus zeiden Johan Museeuw en Andrea Tafi niet neen tegen een fietstocht met Femke Herygers, de ravissante dochter van veldriticoon Paul.
Het was Museeuw die de bewuste selfie op twitter gooide. De Leeuw van Vlaanderen en zijn Italiaanse boezemvriend Andrea Tafi zeiden niet neen tegen een fietstrip met Femke Herygers. Naar het hoe en het waarom hebben we nog het raden. Zeker is dat de foto werd genomen in de buurt van de Kwaremont. Opvallend is dat zowel Museeuw als Tafi hun fietskledij van weleer dragen.
veluweracer 03 oktober 2017 11:55
Heeft haar beroep gemaakt van het lachen op een podium. Doet dat ook heel serieus. Laat geen steekjes vallen bij de protocollen. Je ziet dat ze echt ambitieus is. Voor de rest met haar reet en tieten enigszins bedekt mannen opgeilen via de media.
Bijzondere dochter heeft de eerste homo in de cross zeker.
Hééééél erg getalenteerd.
Oh ja. Vergeet nog te zeiken, ik bedoel zeggen.
Ze zoekt nog een weggedeemsterde wielrenner.
cyclingfreakske 03 oktober 2017 13:05
ze is geen dom blondje al denkt men vaak van wel.
die homocrosser legde wel R. Groenendaal erop... men mag van geluk spreken dat hij niet eerder prof werd, zijn palmares had een pak groter geweest.
bovendien erg polyvalent. won op de weg, veld, mtb en piste.
veluweracer 03 oktober 2017 14:03
Je mag ze beide hebben en houden.
Nomath 03 oktober 2017 19:20
Curieus, als al na 5 reacties géén van de woorden in de titel meer relevant lijken.
Of zou Femke met een e-bike rijden [www.wielerkrant.be] ?
Horsie is back 03 oktober 2017 19:30
Na de bijzondere bijdragen hierboven dan toch maar één nuchter commentaar.

De 43 jarige wiellerennerd kreeg dus continu 120 Watt ondersteuning van het moteurke en viel al snel (berg) op.
Inigo 03 oktober 2017 19:45
Ik ben wel benieuwd naar het volgende. Stel een prof zou met zo'n motortje rijden tijdens de beslissende beklimmingen van een Tour/Giro/Vuelta, hoe veel verschil maakt dit. Bijvoorbeeld, welke renner zou bij een klimtijdrit dan ineens winnen? Zou bijv. Jos van Emden een klimtijdrit op Alpe Dhuez kunnen winnen? Of zijn de verschillen nog groter/kleiner?


(Dit is een oproep aan de rekenwonders/Watt-fetisjisten onder ons)
Horsie is back 03 oktober 2017 20:48
Boerenverstand is hier voldoende.

Bij continu gebruik en dus ondersteuning van 120W (zoals bij de Franse tricheur);
Half uur 6w/kg voor een renner van 67 kg betekent 402 Watt.
Doe daar continu netto 120W bij dan kom je op 522w/67=7,79w/kg (buiten bereik van zelfs de stip)
Doe daar continu netto 250W bij dan kom je op 652W/67=9,73W/kg.

Dus continue ondersteuning in wedstrijden waar iedereen toe kan kijken is uit den boze.
Heel kortstondig zou het kunnen, of door de motor even in te zetten op cruciale punten of door de ondersteuning een rol te laten spelen in de voorbereiding, zodat
op gezette tijden gespaard kan worden om later naturel toe te kunnen slaan.

De zwaarte van een klim zit natuurlijk in de omstandigheid, dat je onderweg niet kunt ontspannen, want je verliest snelheid en je moet weer veel moeite doen om dan weer op snelheid te komen. Daarom is baanwielrennen ook zo'n mooie discipline, want daar kun je ook niet ontspannen als je te maken hebt met tegenstand.
Dan loont het natuurlijk in elke toepassing.

De topper (Chris Hoy) die op zijn zondags denkt de 200 m sprint te kunnen winnen wordt door een nobody (Felix .. Englishman, maar een Ier, kunt u me volgen) toch nog ingehaald. Marcel Kittel kan het zich wel permitteren soms gewoon te freewheelen. Op een fixie is freewheelen uiteraard ook geen optie. grinning smiley
Nomath 03 oktober 2017 21:43
In je boerenverstand-redenering wordt op geen rekening gehouden met het het gewicht van motor en accu. Als je dat meerekent, wordt het effect bij een lange koers veel minder, tenzij je een tactische fietswissel uitvoert. Maar dat valt de kenners zeker op, zie de argwaan over Cancellara' s fietswissel in Vlaanderen en Roubaix [sporza.be] .
Horsie is back 04 oktober 2017 00:16
Twee kg meer gewicht schijnt je op een 40 km tijdrit 4 seconden te kosten. Een paardenstaart kost al snel meer tijd.
Op een vlakke koers van 240 km dus nog geen halve minuut.
Op de Alp d'Huez 69 seconden.

Annemiek van Vleuten kwam vandaag ook tamelijk langzaam uit de startblokken voor haar Baanproject, maar als het verder allemaal naar wens gaat kan ze volgend jaar in Apeldoorn de strijd aangaan met nummer 4 van de WK Individuele tijdrit 2017 Chloe Dygert.
rustdag 04 oktober 2017 08:02
Bij ons stikt het van de mechanische doping. al die oudjes rijden er mee. En sommige gaan nog best hard ook.
Orakel 04 oktober 2017 09:51
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Boerenverstand is hier voldoende.


Reken dan wel met de echte cijfers, zou ik zeggen.
De door de UCI niet met de iPad detecteerbare motortje in het achterwiel geven 40-60 watt voor een half uurtje.

Om het voordeel te berekenen zou je de aanvaller 50 watt ondersteuning moeten geven en ik denk dat je zou moeten rekenen in bergetappes én vlakke etappes apart.

Op het vlakke wordt het extra wattage voor een deel teniet gedaan door luchtweerstand en het feit dat je alleen rijdt.

Wie kan uitrekenen wat de snelheid is van de eenzame aanvaller die met 470 watt solo voor het peloton rijdt in een vlakke etappe?
Leg dit naast de snelheid van Tony Martin die met 420 watt op kop van het peloton rijdt en profiteert van het zog achter hem.

In de bergetappes gaat de berekening nog iets lastiger.
De aanvaller zit in de mangel bij de Sky trein en de aanvaller trapt hetzelfde vermogen als Chris Froome in de favorietengroep.
Froome (420 watt) --- Op kop Nieve/Poels (450 watt) _______________ Aanvaller trapt 420 watt en pakt er 50 met zijn motortje (dus 470 watt totaal).
Het miniscule motortje zorgt voor 1,5 kg aan extra gewicht.
Wat is de snelheid van de Sky trein en wat is de snelheid van de gemotoriseerde aanvaller bij een 8% berg?

Iemand die dit kan en wil uitrekenen? Gevoelsmatig blijft er maar een fractie over van het motorvoordeel van 50 watt in deze twee voorbeelden.
Horsie is back 04 oktober 2017 12:17
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Boerenverstand is hier voldoende.
>
Nou breekt mijn klomp ook nog.
>
> Reken dan wel met de echte cijfers, zou ik zeggen.
> De door de UCI niet met de iPad detecteerbare motortje in het achterwiel geven 40-60 watt voor een half uurtje.

> Om het voordeel te berekenen zou je de aanvaller 50 watt ondersteuning moeten geven en ik denk dat je zou moeten rekenen in bergetappes én vlakke
> etappes apart.
>
> Op het vlakke wordt het extra wattage voor een deel teniet gedaan door luchtweerstand en het feit dat je alleen rijdt.

Fijne redenering. Een sprinter op de baan antwoordt op de vraag, waarom hij niet harder sprint. Neuhh, ik moet veel te veel inleveren vanwege de exponentiële toename van het vermogen om harder te kunnen rijden. Ik rijd liever langzamer want dan krijg ik tenminste waar voor mijn inspanning. Just kidding...
De extra wattage is natuurlijk op te vatten als pure winst. Daarom is rugwind in de stand-alone situatie ook zo'n allesbeslissende factor.

> Wie kan uitrekenen wat de snelheid is van de eenzame aanvaller die met 470 watt solo voor het peloton rijdt in een vlakke etappe?
> Leg dit naast de snelheid van Tony Martin die met 420 watt op kop van het peloton rijdt en profiteert van het zog achter hem.
>
Als je het zo graag wilt weten benut dan de calculator op de website www.hetgehiemvanwielrennen.nl.
Maar waarom zou zo'n tricheur de hele etappe voorop willen rijden, want dan moet hij/zij nog altijd maximaal rijden, zoals dat ook bij rugwind het geval zal moeten zijn voor het maximale profijt. Dus in zulk geval zal deze renner dan toch moeten inleveren.

Meer voor de hand ligt dan een strategisch gebruik. Net zo goed als een weg sprinter ook niet 1 kilometer voor de eindstreep vol in de wind wil blijven zitten, maar liever tientallen procenten aan momentaan vermogen wil sparen om dan later kortstondig toe te slaan.
Maar het natuurlijk motortje (in termen van kracht/snelheid dus vermogen) van Kittel is ook net zo effect gebleken als een boost door een motor.

> In de bergetappes gaat de berekening nog iets lastiger. De aanvaller zit in de mangel bij de Sky trein en de aanvaller trapt hetzelfde vermogen als Chris
> Froome in de favorietengroep. Froome (420 watt) --- Op kop Nieve/Poels (450 watt) _______________ Aanvaller trapt 420 watt en pakt er 50 met zijn motortje (dus 470 watt totaal). Het miniscule motortje zorgt voor 1,5 kg aan extra gewicht.
> Wat is de snelheid van de Sky trein en wat is de snelheid van de gemotoriseerde aanvaller bij een 8% berg?
>
> Iemand die dit kan en wil uitrekenen?

Zie boven.

Gevoelsmatig blijft er maar een fractie over van het motorvoordeel van 50 watt in deze twee voorbeelden.

Waarom deze vorm van downplaying als er steeds vaker photofinishapparatuur ingezet moet worden om nog het verschil te kunnen meten. grinning smiley
Orakel 04 oktober 2017 12:53
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Waarom deze vorm van downplaying als er steeds
> vaker photofinishapparatuur ingezet moet worden om
> nog het verschil te kunnen meten. grinning smiley


Omdat ik liever kijk naar de feitelijke omstandigheden in een koers.

Een vergelijking op tijdritniveau doet m.i. niet ter zake. Wielrennen is niet zo snel mogelijk van a naar b rijden namelijk.
Horsie is back 04 oktober 2017 13:23
Waarom zouden vooral onze oudere medemensen op een E-bike niet moe worden?
Omdat trappers en motor niet met elkaar in verbinding staan, niet anders dan om te bepalen wanneer de vaste trapondersteuning ingeschakeld moet worden en als het goed is ook weer bij iets van 25km/h uit te schakelen. Of dat exact bij 25km/h per uur is of bij de calculatie van de trapondersteuning horende snelheid is weer iets anders. Bij deze lage snelheid is snelheidswinst heel snel gemaakt.

Om van 25 naar 30km/h te komen vergt een verhoging van het vermogen van 54%; van 89W naar 137W.
Om van 55 naar 60km/h te komen vergt een verhoging van het vermogen van 23%, van 586W naar 722W,
maar is met de toename van het benodigd vermogen + 136W wel gelijk aan het totale vermogen benodigd voor 30km/h.
Dit als voorbeeld, niet om te bepalen onder welke voorwaarden dit zou kunnen gelden.
Het spreekt voor zich dat dit zeker niet geldt voor het rechtop fietsen op een Holland Rad.
Zong Boudewijn al niet Hoe vermogend is de eenzame fietser die krom gebogen over zijn stuur in de wind..?
Bromertà 04 oktober 2017 14:14
Vraag een paard naar het water en 't leidt je naar een doodlopende donkere paardenstal.

Zonder in extreem gedetailleerd rekenwerk te belanden, dit gedachte-experiment:

Als een motor van 1,5kg een vermogen kan leveren van 40w en zichzelf in beweging zou kunnen brengen dan komt dat neer op 26,7w/kg. Iedere renner, of het nou bergop, of op 't vlakke of bergaf is, zal met zijn armzalige lichaam over minder vermogen per kilogram beschikken, en zal er dus winst/voordeel mee boeken.
Nadeel is uiteraard dat de accu na slechts 30 minuten leeg is, en dan telt die 1,5kg als dood gewicht; een soort mechanische vetmassa.
cyclingfreakske 04 oktober 2017 21:33
in de 2016 editie van Strade Bianche reen toch opvallend veel 2e rij renners mee voor mooie plaatsen....
een zekere reportage - camra met thermologie weergave - legde nogal wat bloot, zelfs na ten rade gaan bij een bedrijf gespecialiseerd in thermologische toepassing. de UCI lachte alles weg omdat hun 'tablet superieur is'... en magnetiche velden zoeken betrouwbaarder zou zijn.
paar maanden terug bleek in een reportage wel hoe onbetrouwbaar dat wel is.........

maw de UCI negeert veel zaken... vraag is of ze dat altijd zo bewuust doen, of zijn ze echt zo dom ?
cyclingfreakske 04 oktober 2017 21:35
en laten we het gewicht van de renner ook niet vergeten. en licht(er) renner heeft ook meer voordeel, vooral bergop.
Horsie is back 04 oktober 2017 23:01
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vraag een paard naar het water en 't leidt je naar
> een doodlopende donkere paardenstal.

Een dokter vraagt de man, die bij hem kwam voor raad: "Als U slaapt hept U dan wel eens last van alleen levendige dromen of ook van Horsemerries?"
Gelukkig wordt de man op tijd wakker.
Luijt 05 oktober 2017 13:50
Dat lachje van Museeuw....
Hij weet dat ie gaat scoren
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen