Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Bad boy Moscon (part III)

Gepost door lodjan 
lodjan 03 oktober 2017 21:19
Van WF:

FDJ: “Zware val Reichenbach veroorzaakt door gevaarlijk gedrag Moscon”

Sébastien Reichenbach heeft bij een valpartij in de Tre Valli Varesine zijn elleboog gebroken. De Zwitserse coureur van FDJ wacht een operatie. Opvallend is dat zijn ploeg op Twitterduidelijk de schuld van de crash in de schoenen schuift van Sky-renner Gianni Moscon.

“De valpartij is veroorzaakt door gevaarlijk gedrag van een van Reichenbachs tegenstanders, Gianni Moscon”, aldus FDJ op het sociale medium. “Wij gebruiken onze energie om Seb een goed herstel te wensen. Hij kwam net terug in een goede vorm nadat hij dit seizoen kampte met veel fysieke problemen.”

Het is niet de eerste keer dat Gianni Moscon minder goed in het nieuws komt. In de Ronde van Romandië liet hij zich racistisch uit tegenover Kevin Reza, eveneens een renner van FDJ. Moscon werd voor die actie zes weken geschorstdoor Sky. Tijdens het recente WK kwam de Italiaan in opspraak doordat hij na een valpartij aan de auto hing om terug te keren in het peloton. Voor dat incident werd hijgediskwalificeerd.

Sky en Moscon hebben nog niet gereageerd op de uitlatingen van FDJ.
JW 03 oktober 2017 22:27
Eerst maar eens beelden tonen van dat gevaarlijke gedrag.
Westfalen 03 oktober 2017 22:47
Moscon had nog een rekening open staan van eerder dit jaar.
Brieske 03 oktober 2017 23:31
Tell me, Tell me...

Groet
Carlos Danger 04 oktober 2017 00:24
Deugt niet, spoort niet.
Leon 04 oktober 2017 07:52
Reichenbach was degene die de actie van Moscon richting Reza in de openbaarheid bracht.
ton duk 04 oktober 2017 09:10
Mooi om zo'n Italiaans karakter in het huidige peloton te hebben....
gr
ton duk 04 oktober 2017 09:10
Dat lijkt me wel kenmerkend voor elke Zwitser trouwens
gr



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2017 13:19 door ton duk.
Sjorsoll 04 oktober 2017 12:36
Totdat je ernaast rijdt (of ligt).
Arsimo 04 oktober 2017 12:47
Oordeel schort ik nog op, maar als die Moscon-gates waar blijken te zijn dan is hij gewoon een lul.
Orakel 04 oktober 2017 13:18
In de Zwitserse krant Le Nouvelliste geeft Reichenbach nu zijn versie van de feiten. "Ik zal klacht indienen tegen Gianni Moscon, want hij heeft me opzettelijk ten val gebracht", tekende de krant gisteravond op. "Meerdere renners hebben het zien gebeuren en zijn bereid om te getuigen."

"Hij heeft zich opzettelijk tegen mij geworpen. De gevolgen hadden veel erger kunnen zijn. Mijn ploeg FDJ heeft me aangespoord om een klacht in te dienen."

"Dit is een afrekening voor mijn tweet tijdens de Ronde van Romandië, die tot zijn schorsing heeft geleid. Maar ik had hem toen niet eens bij naam genoemd."

De krant voegt eraan toe dat er intussen effectief een klacht is ingediend bij de UCI en bij de Italiaanse politie. Wordt ongetwijfeld vervolgd
Lobsen 04 oktober 2017 14:50
Moscon liet in de Gazetta dello Sport weten dat Reichenbach onzin kletst. ,,We reden op een stuk ruw wegdek en zijn handen gleden van het stuur.''
Orakel 04 oktober 2017 17:13
“It’s not true. It’s nothing to do with me. We were on a section of rough road and Reichenbach’s hands slipped from his handlebars. I’ve never spoken to him in my life,” Moscon told La Gazzetta dello Sport.


Tja... Moscon zat er in ieder geval met z'n neus bovenop. We hebben een soort van 4 mogelijkheden.

A- Reichenbach zag tijdens zijn val Moscon in zijn ooghoeken en gaat er vanuit dat Moscon iets met de val te maken heeft.
B- Reichenbach corrigeerde toen Moscon onbedoeld voorbij stuiterde op slecht wegdek en viel helaas.
C- Reichenbach wordt bewust gesneden door Moscon en wil een aanrijding voorkomen, in die poging valt hij.
D- Reichenbach wordt door fysiek toedoen dan Moscon ten val gebracht.

Volgens mij spreken we over een gevalletje B of C. Reichenbach wil er een C-tje van maken en Moscon opteert voor een B-tje.
Carlos Danger 04 oktober 2017 17:30
Zijn eerdere gedrag indachtig : een Deetje.
veluweracer 04 oktober 2017 17:49
Het wielrennen is te gevaarlijk om fysiek contact te hebben. In een sprint kan je het oogluikend toestaan.
Maar deze uitspatting van Moscon lijkt een ander karakter te hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2017 17:49 door veluweracer.
diravi 04 oktober 2017 17:50
Kan aan de slag als spindoctor voor Trump.
rustdag 04 oktober 2017 17:58
De Zwitserse wielrenner Sebastièn Reichenbach heeft bij de politie en de internationale wielrenunie UCI een klacht ingediend tegen de Italiaanse renner Gianni Moscon.
Pyama 04 oktober 2017 18:07
E: Moscon is er vandoor met de vriendin van Reichenbach; het hele verhaal is verzonnen?
F: Madiot haat Team Sky en doet alles om het team zwart te maken? Pun intended.
JW 04 oktober 2017 19:34
Beetje onzinnig, naar mijn mening.
Zijn aanklacht betreft eerder een dikke D.
Voor minder dien je geen aanklacht in.

En dan nòg:
- blijkbaar zijn er geen beelden van. Anders waren die al wel ergens vertoond.
- dan zal het nog niet meevallen om alleen o.b.v. getuigen die aanklacht hard te maken.
lodjan 04 oktober 2017 20:27
Er even van uitgaande dat het waar is dat ie Reichenbach bewust ten val brengt, welke straf verdient ie dan?

A. Paar maanden schorsing (komende wintermaanden).
B. Boete.
C. 1 jaar schorsing.
D. 2 jaar schorsing.
E. 4 jaar schorsing.
F. Levenslange schorsing.
G. Anders namelijk..................

En welke straf verwacht je dat ie krijgt?
Eindhovuh 04 oktober 2017 20:51
G: Strafrechtelijke vervolging voor openlijke geweldpleging.

Als het waar zou zijn.
cyclingfreakske 04 oktober 2017 21:20
bij de jeugdreeksen krijg je voor opzettemlijk ten val brengen 2 tot 3 maanden schorsing en een boete
2 maandjes aan de kant zou op zijn plaats zijn.... + boete uiteraard.
kgeloof ook wel in een afrekening mbt een eerdere incident waarbij Moscon een schorsing opliep. .
cyclingfreakske 04 oktober 2017 21:21
neen.
is in wedstrijd gebeurd, en dan is het erg discutabel. men gaat al snel spreken van onvoorziene omstandigheden in de wedstrijd waarbij de valpartij tot stand kwam.
einde verhaal. en onvoorziene omstandigheden kan vanalles zijn... gat in de weg, stuurfoutje, ...
Uiteindelijk is die Reichenbacher toch een watje om bij Nonkel flik gaan te klagen... en maakt het nog veel erger dan het is.
niemand zal voor de politie gaan bevesitigen dat het met opzet was.... ze gaan hun tijd niet steken om in een rechtzaak te gaan getuigen tegen een collega, met risico dat ze later ergens in de carriere op afgerekend worden.

diciplinair kan de UCI kan men bij twijfel wel een boete geven. Daar moet hij zijn verhaal sterk maken....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2017 21:25 door cyclingfreakske.
Pyama 04 oktober 2017 21:28
Sowieso is twee keer klikken wel heel kinderachtig. Pappppppaaaaa Gianni doet/zegt iets lelijks!
Carlos Danger 04 oktober 2017 21:28
Verbanning naar (De Ronde van) Elba.
Orakel 04 oktober 2017 21:39
Er zijn veel voorbeelden waarbij het OM een straf uitsprak (buiten de bond om). Heeft vooral te maken met in hoeverre de handeling tot de sport hoort. Het geval 'Veelers' of 'Sagan/Cav' kan als onsportief gezien worden, het valt wel nog binnen de normale sportieve handelingen. Een bepaalt risico op blessures is aanvaardbaar.
Echter: neem je met een actie, die volgens de spelregels niet mag, het risico om een ander te verwonden, dan kán de rechter daar in mee gaan. Mits de actie bewust is en er aantoonbaar letsel is.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/10/2017 21:41 door Orakel.
Luijt 05 oktober 2017 10:42
Cf, deelname aan sportwedstrijden betekent niet dat het strafrecht buiten toepassing is; geldt ook voor eventuele civielrechtelijke aansprakelijkheid.

Groet, Luijt
Luijt 05 oktober 2017 10:43
OM spreekt nooit straf uit.
Luijt 05 oktober 2017 10:45
Leuk, al dat gespeculeer.

Was alweer vergeten dat Moscon zich racistisch had uitgelaten; kwam denk ik door z'n goede prestaties in oa de Vuelta. Ging wel erg hard daar.
Adje Wijnands 05 oktober 2017 15:37
Als Reichenbach’s verhaal klopt dat meerdere renners bereid zijn om te getuigen heeft Moscon een serieus probleem.
Wat heeft hij nog in het peloton te zoeken als dit waar blijkt te zijn? Ik ken de mores niet maar ik kan me zo voorstellen
dat je dan een persona non grata wordt ook al heb je je straf uitgezeten.
Dat is toch wel een bizarre ontwikkeling na zijn doorbraak als supertalent.
cyclingfreakske 05 oktober 2017 17:21
klopt... maar dat zal zelden gebeuren. rechtbanken gaan de zaken niet snel ontvankelijk nemen....zeker niet zonder zeer duidelijk bewijs.
en de collega's... als de kat op de koord komt moet hij daar niet op rekenen....
cyclingfreakske 05 oktober 2017 17:33
en mbt Moscon - Reichenbach... wanneer is het erobver ? en gaat het daadwerkelijk om op voorhand bedacht zeer duidelijk opzet ? dat is zeer moeilijk te bewijzen.

Reichenbach moet niet janken als hij denkt dat er iets achter zit.
hij moet gewoon na de koers naaar hem toe stappen, al dan niet aan de teambus en het proberen uit te praten, horen wat het probleem eigenlijk wel is.De Er komen steeds meer moederkindjes in het peleton, oorwatjes met babyhandjes..... Reichenbach is er duidelijk een van, ipv Moscon direct aan te spreken en te zien of ze eruit geraken na een koers. Stickert zichzelf als janker... die gaat nog vaak met de billen dicht koersen.
Carlos Danger 05 oktober 2017 17:58
cyclingfreakske Schreef:
-------------------------------------------------------
> en mbt Moscon - Reichenbach... wanneer is het
> erobver ? en gaat het daadwerkelijk om op voorhand
> bedacht zeer duidelijk opzet ? dat is zeer
> moeilijk te bewijzen.
>
> Reichenbach moet niet janken als hij denkt dat er
> iets achter zit.
> hij moet gewoon na de koers naaar hem toe stappen

.....Is misschien wat lastig met een gebroken heup (en elleboog).
cyclingfreakske 05 oktober 2017 18:39
hij zou eerder al in een andere wedstrijd Moscon gaan opzoeken zijn... of dat goed is verlopen is te betwijfelen, en wat is er gezegd ?
misschien Moscon nog wat harder geirriteerd.... en kan verdere aanleiding zijn geweest
ik denk dat we het gewoon van 2 kanten moeten bekijken. Reichenbacher zal ook niet vertellen wat hij juist zei / deed.
En als het al wat op een kookpunt staat, is een overleg in volle wedstrijd meestal de slechtste raadgever....
Curzio 05 oktober 2017 19:52
Wat een dom gepraat. We weten toch helemaal niet echt wat er gebeurd is? Als klopt wat Reichenbach zegt dan heeft hij groot gelijk om het zo aan te pakken, ook ter bescherming van andere renners in de toekomst. De praktijk van de eigenrechting zijn we toch hopelijk voorbij.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/10/2017 19:53 door Curzio.
JW 05 oktober 2017 19:56
Foei, wat een beschuldigende taal !
Heeft Reichenbach een keer in je bordje Brinta gepiest ?

Als ( ik zeg àls !) de beschuldiging van Reichenbach op waarheid berust ( en dat is doodgewoon een mogelijkheid !) dan is er weinig reden voor een goed gesprek. Nog los van het feit dat Reichenbach daar na de koers niet meer toe in staat was.
Dan lijkt het me eerder zinvol om Moscon een jaartje buiten het peloton te parkeren om na te denken over afgelopen jaar.
Want dan hoort hij daar gewoon niet thuis !
cyclingfreakske 05 oktober 2017 20:53
we weten niet wat er gezegd is geweest tussen het Resa incident en dit gebeuren. dat is wat ik bedoel,
er zal wel meer gezegd en gebeurd zijn dan hij wil laten uitschijnen... bovendien is er niks bewijs.
Als Moscon in zijn buurt reed, wil het nog niet zeggen dat het effectief zo is. anderzijds is het Reisenbach alleen die zegt dat er getuigen zijn...de rest is overleden ?
Snorfietser 05 oktober 2017 22:56
Als het waar is (lastig zonder beelden), dan lijkt 4 jaar schorsen me een prima straf. Dit zou dan de derde keer zijn in een jaar dat hij iets flikt wat niets met wielrennen te maken heeft. Racisme of iemand bewust ten val brengen zijn in mijn optiek veel erger dan doping.
Luijt 06 oktober 2017 11:16
"De kat op het koord" mooi!

Ik had vroeger een baas die altijd zei dat je het vogeltje mooi te ver over het touwtje moet late vliegen. Misschien kan die Reichenbach daar ook zn voordeel mee doen.
El Chaba 06 oktober 2017 21:02
Zo is het Luijt.
Heb ik in het verleden al meerdere malen en meerdere prikkers aan het verstand proberen te brengen, maar vrijwel altijd tevergeefs..

Groet,

Lucas
El Chaba 06 oktober 2017 21:03
merijntje mortirolo 06 oktober 2017 21:24
-
Heet jij Lucas???

Grappig. Vroeger wassur hier een prikker met die naam.
El Chaba 06 oktober 2017 22:45
"Wat een dom gepraat."
Vind het al knap dat je kan lezen wat er staat.. winking smiley
El Chaba 06 oktober 2017 22:52
Nee, dat was Lukas. Wel op blijven letten, hè..
Luijt 09 oktober 2017 17:11
Lucas,... klopt Mortirolo, die heeft zich van het forum afgewend.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen