Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Wielerploeg BMC ontslaat positieve Samuel Sánchez

Gepost door Luijt 
Luijt 05 oktober 2017 10:36
Van NOS.nl

Samuel Sanchez ontslagen door BMC AFP
Wielerploeg BMC heeft Samuel Sánchez op staande voet ontslagen wegens dopinggebruik. De 39-jarige Spanjaard liep begin augustus bij een controle buiten wedstrijden om tegen de lamp. Donderdag werd bekend dat ook de B-staal van Sánchez positief is.

De olympisch kampioen op de weg van 2008 was in afwachting van de contra-expertise al voorlopig geschorst.

Sánchez reed sinds 2014 voor BMC. Daarvoor kwam hij uit voor Euskaltel.

Hij werd in 2010 tweede in de Tour de France. In 2007 (derde) en 2009 (tweede) stond hij ook op het podium in de Vuelta.
Luijt 05 oktober 2017 10:37
Ach ja.

"Keb t nie gedaan, ik zweer"
Luijt 05 oktober 2017 10:40
Al met al loopt het aantal dopinggevalletjes weer aardig op. Het blijven door de jaren heen van die golfbewegingen.
Hoewel deze krasse knar tot het oude wielrennen mag worden gerekend is het nieuwe alweer ten grave gedragen....
Gelukkig is het Nederlandse wielrennen schoon.
Eddy Veen 05 oktober 2017 11:02
Nog een keer Olympisch goud voor Fabian Cancellara, totdat diens motorgebruik ontdekt wordt en Dumoulin daarvan profiteertwinking smiley
ton duk 05 oktober 2017 11:22
Waarom,Sammie,waarom ?

1: Ik gebruikte heel mijn carriere en ben verslaafd maar vergat dit keer goed te maskeren....
2: Eenmalig want ik wilde als 39-jarige toeslaan in mijn laatste Vuelta....
3: andere reden maar die mag ik contractueel niet verklaren...
4 : verzin zelf maar....
gr
veluweracer 05 oktober 2017 19:07
Voor Spanjaarden zijn de regels te streng.
Prikdude 06 oktober 2017 11:04
Er loopt een heel sterke zaak tegen Sunweb. De UCI wil voor het einde van het jaar hoofdsjoemelaars Dumoulin, Kelderman, Barguil en Matthews veroordelen. Bron: L.
Luijt 06 oktober 2017 11:14
Bromertà 06 oktober 2017 12:56
Paul Verhoeven heeft er nog een film over gemaakt. Een van z'n betere, vind ik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen