Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Excuustrein Lotto-Jumbo dendert voort

Gepost door Ron Meijers 
Ron Meijers 13 april 2015 08:02
Vanmarcke reed op wiel van dertig jaar oud

Sep Vanmarcke was goed op weg in Parijs-Roubaix, maar op zo'n twintig kilometer van de finish reed de Belg van Lotto-Jumbo lek. Een heel slecht moment, want hij zat op dat moment in de kopgroep. De neutrale wagen gaf hem daarop een wiel. Dat wiel was volgens ploegleider Nico Verhoeven zeker dertig jaar oud.

"In een wedstrijd als Parijs-Roubaix moet je geen pech hebben. Hij rijdt eerst op een slecht moment lek. Dan krijgt hij een wiel, daar heb ik zelfs nog op gekoerst vroeger. Dat wiel was zeker dertig jaar oud. Dan kun je wel tot de finish komen, maar je kunt niet meer dat beetje extra doen", mopperde Verhoeven bij NOS Langs de Lijn.

Verhoeven begrijpt niet waarom er nog zulke wielen worden gebruikt. "Het model is dertig jaar oud. Het zijn niet allemaal dezelfde wielen die de neutrale wagens bij zich hebben, dat is gek. Ik vind het heel raar dat er in zo'n wedstrijd zulke wielen in omloop zijn."
87 jaar oud

Ook Vanmarcke was niet te spreken over het materiaal dat hij kreeg. De 26-jarige kopman van Lotto-Jumbo dikte het nog ietwat aan.

"Ik kreeg een wiel van 87 jaar oud. Het was niet een wiel dat ik nodig had. Het is echt jammer, want ik wilde nog een keer alles geven en had het idee dat er dan niet veel mannen zouden overblijven. Het lot besliste er echter anders over, zoals wel vaker dit voorjaar", zei Vanmarcke tegenover Het Nieuwsblad.
"Beschamend"

Wielercommentator Danny Nelissen was in NOS Lang de Lijn ook duidelijk in zijn oordeel over het materiaal: "Niet dat het heel veel had uitgemaakt voor de uitslag, maar het is natuurlijk wel beschamend voor het bedrijf Mavic. Dat ze met zo'n wiel op de proppen komen."\\

[nos.nl]
Arsimo 13 april 2015 08:37
Het is wel het voorjaar van de orginele smoesen. Tanden verloren, aftandse reservewielen e.a.
Sub Culture 13 april 2015 08:37
Tja het kan nu toch perfect zo zijn dat hij effectief een zeer slecht wiel heeft gekregen en dat dat hem heeft beperkt in de finale een mogelijk net iets beter resultaat te rijden?

Ik vind niet dat je Vanmarcke of Lotto-Jumbo kan afrekenen op flauwe excuses, gaven vorige week na de Ronde toch ook gewoon toe te hebben gefaald?

Een minder geslaagd voorjaar voor Sep, maar op het einde van het jaar is er nog Richmond natuurlijk.
Al zal het daar mss vooral in dienst rijden zijn.
Sub Culture 13 april 2015 08:38
Walnoot 13 april 2015 09:18
Nu ben ik wel benieuwd naar het model van het wiel.
JW 13 april 2015 09:29
Sappige topic-titel, Ron.
Creatieve variant op de zegetrein van EQS van Sub.
Op mijn tv-scherm kon ik ook heel duidelijk zien dat dat wiel rond was.

Sep reed een beresterk seizoen op de kasseien, maar staat na afloop met lege handen.
In de meeste koersen smeet hij met zijn krachten, maar dat leverde geen winst op. Dus werd hem zijn inzet verweten.
In de RVV reed hij daarom zo onzichtbaar mee dat hij de winnende trein miste.
Gisteren reed hij voortdurend attent voorin, goed omringd door ploeggenoten, en zonder een trap te veel te doen. Totdat hij echt aanzette en liet zien
dat hij op de kasseien erg goed is, de concurrentie dunde snel uit. Het leek de aanzet tot de geplande ultieme aanval op de in aantocht zijnde vijf-sterrenstrook.
Ongelooflijk dom om juist op dat moment lek te rijden. Met die helse achtervolging, een heel peloton op sleeptouw, rookte hij zijn ploeg en zich zelf op. "Operatie geslaagd, patiënt overleden".

Prima topictitel, Ron.
Zoveel domheid verdient die hoon.
Meneer 60% 13 april 2015 09:40




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2015 09:41 door Meneer 60%.
JW 13 april 2015 09:43
Prima wiel !
Inderdaad overdreven gezeur
william 13 april 2015 09:52
Het was idd een gewoon wiel, zo een waar nog 10000en wielrenners mee rond rijden. Onzin dat dit de reden zou zijn dat hij niet vooraan in de uitslag te vinden is.
nachtwacht 13 april 2015 09:55
Was een Mavic Open Pro velg met een Mavic SSC tube. Ging om een voorwiel. Geen hoge carbon velg, beetje old school, maar ook weer niet heel erg slecht. Niet geheel objectief, want van Mavic zelf, maar Mavic zegt er het volgende over:

The reference rim for high performance wheel building. Open Pro is the latest version of Mavic "Open" rims, and as such is the most advanced evolution. Optimized up to the limit of material potential, Open Pro is probably the best Road rim available.
Weight : 435 grams (700C)
Sub Culture 13 april 2015 09:55
Er zal wel iets van aan zijn zeker?
Vanmarcke is niet de man om goedkope excuses te zoeken.
Ron Meijers 13 april 2015 09:56
JW, betrapt. Ik heb inderdaad opzettelijk een sappige titel verzonnen (eerder een verwijzing naar de gesloten spoorwegovergang gisteren, maar onbedoeld ook een andere verwijzing ingebouwd, leer jij me!). Waarom? Om reacties uit te lokken natuurlijk. Ik ga niet ontkennen dat Lotto-Jumbo veel pech heeft gehad -- ook al worden veel zaken ten onrechte pech/geluk genoemd, denk ik -- maar ik vind de ploeg een beetje zeurderig overkomen in de media. Of ligt dat dan vooral weer aan de media? Leek me leuk discussievoer. Deze onderwerpregel prikkelt toch net wat meer tot lezen en reageren dan de standaardtitel. Jij bewijst dat. Zulk vurig pleidooi was wellicht uitgebleven met een standaardtiteltje!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2015 10:05 door Ron Meijers.
Walnoot 13 april 2015 10:14
Ok, redelijk standaard dus. Je kan niet van Mavic verwachten dat ze een wiel naar keuze leveren bij lek natuurlijk. Neemt niet weg dat het vervelend is voor Vanmarcke. Dat is een beetje de wet van Roubaix: niet de sterkste wint, maar de sterkste van degenen die niet op een heel slecht moment (lees: overal in de laatste 50km) veel pech heeft. Sagan, Thomas, Devolder, vul maar aan... konden ook niet hun beste benen laten zien.

Punt met Vanmarcke is wel dat dit soort dingen hem te vaak overkomen, maar dat heb ik al eerder gezegd.
malheur 13 april 2015 10:20
Leuk om zo'n slap excuus eruit te pakken, lachen.

Het wiel zal niet geholpen hebben maar evenmin de reden van verlies zijn geweest. Het lekrijden an sich lijkt me bepalender geweest te zijn.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 13/04/2015 10:21 door malheur.
Eazster 13 april 2015 10:42
Combinatie van de sterkste en luck of the draw bepalen toch de ereplaatsen in Roubaix . Vanmarcke is misschien wel de renner die het meest met deze koersen in Vlaanderen bezig is met verkennen en analyseren waar de wind waait etc. Hij kan bij wijze zeggen elke steen (kan ze misschien zelfs allemaal benoemen) heb ik ergens gelezen. Nieuwe stelling: Heeft het nut om Vlaanderen en Roubaix uitbundig te verkennen?
Hoentie 13 april 2015 11:37
Zdenek Maertens? Of Freddy Stybar?
JW 13 april 2015 16:49
Ik heb inderdaad opzettelijk een sappige titel verzonnen
Waarom? Om reacties uit te lokken natuurlijk
Deze onderwerpregel prikkelt toch net wat meer tot lezen en reageren dan de standaardtitel. Jij bewijst dat. Zulk vurig pleidooi was wellicht uitgebleven met een standaardtiteltje!...

Tsja, Ron... Ik weet niet wat ik "bewijzen" moet, en waar ik "zulk vurig pleidooi" houd.
Een goede topic-titel dekt m.i. de daaronder verwoorde inhoud.
Als je nu (om die titel waar te maken) een bloemlezing van alle onterechte "smoezen" in de achterliggende voorjaarskoersen had opgesomd was zou je m.i. wat meer recht van spreken hebben.

Ik vind het maar een slappe uitleg van je...
malheur 13 april 2015 19:07
Prima titel die goed bij het ronduit belabberde seizoen van Rabo past.
Nu de schone taak aan Blanco om te zorgen dat Ron Belkin niet opnieuw de maat kan nemen.
El Mik 13 april 2015 22:39
Rabo doet het toch best aardig, zo zonder Vos...
Ron Meijers 14 april 2015 07:52
JW, ik zou het wat betreft de regels t.a.v. een titel/kop volledig met je eens zijn als het een nieuwsbericht betrof. Ja, dat is het ook. Maar we zitten op een discussieforum en een 'triggerende' kop als de mijne zorgt eerder voor discussie dan copy-paste. LottoNL-Jumbo-bashers, waarvan ik er geen ben, lachen in hun vuistje. Fans schieten in het verweer. We maken er veel te veel van, JW, ik was niet meer van plan dan een kop te verzinnen die mensen misschie enigszins irriteerde, ja. Zonder het per se zélf ermee eens te zijn. Daarom laat ik een goeie argumentatie ook achterwege. Al vind ik wel dat Lotto-Jumbo veel excuses opvoert. Ik vind het niet zozeer 'smoezen' hoor. Pech als reden opvoeren is geen smoes verzinnen. Een smoes is per definitie onwaar. Het lijkt er echter wél op dat sommige personen in het kader van de ploeg bijna last lijken te hebben van zelfmedelijden. Al kan dat beeld ook geschetst worden door de media.
JW 14 april 2015 09:32
Ja, dat zou prachtig zijn geweest ! Alwèèr zo'n boeiende "discussie".....
Jumbo-bashers vallen je enthousiast bij, Jumbo-fans schieten fel in het verweer, een laaiend discussievuur op dit discussieforum.... Over wat confused smiley

M.i. maak je een hele foute inschatting, Ron.
Het onderwerp is afgelopen weken al volledig uitgekauwd, ook voor de meeste Jumbo-bashers is de lol er af als ze zo veel gelijk krijgen. En het aantal diehards dat de ploeg nog verdedigt is miniem geworden. Of is te verstandig op elke natte scheet serieus te reageren.
Bovendien kon de ploeg juist afgelopen zondag m.i. niet zo veel verweten worden.

Dat het wielerseizoen voor de nieuwe ploeg vrij desastreus begonnen is valt voor elke geïnteresseerde volger vast te stellen.
Dat het team door het uitblijven van een klinkend succesje in een negatieve flow beland is lijkt me ook duidelijk. Het programma komende maand is ook niet zodanig dat een ommekeer op korte termijn te verwachten valt.
Wat verwacht je dan ? Dat ze nu de stekker eruit trekken ?

M.i. kunnen ze weinig anders doen dan hopen dat de geblesseerden snel weer topfit worden, er keihard voor blijven werken, en hopen dat het dubbeltje een keer de goede kant op valt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen