Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Colnago door de jaren heen

Gepost door Columbus SLX 
Columbus SLX 06 oktober 2017 09:17
Ik heb er nooit eentje gehad. Zou er eigenlijk nooit een willen hebben.
Maar voor mij toch altijd een mytisch merk. Zo hoort een fiets te heten, zo hoort een fiets eruit te zien.
En uiteraard met de enige onderdelen die er toe doen - Campagnolo.

Voor de techneuten onder ons:

Colnago draadje

Bron: cycling news
bakfiets 06 oktober 2017 09:52
ja nu is de best verkochte racefiets in nederland een duitser (cube) the times are changing
Luijt 06 oktober 2017 11:12
Colnago is een fijn Italiaans merk. Wel te duur. Op www.italiaanseracefietsen.com tref je nog ruim 1000 andere Italiaanse merken aan, het ene nog mooier dan het andere. Omdat ik nu zelf op een Bianchi rijd, vind ik nu dat ff het mooiste merk.
Prikdude 06 oktober 2017 11:20
[Edit: Gezien is gezag]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/10/2017 11:22 door Prikdude.
Columbus SLX 06 oktober 2017 11:24
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Omdat ik nu zelf op een
> Bianchi rijd, vind ik nu dat ff het mooiste merk.

Ik rijd op oersaaie Canyons.
Ziet er niet uit... maar stond steeds bovenaan in die Duitse blaadjes.
En je kan veel van Duitsers zeggen, maar als ze iets gaan testen, doen ze het ook grondig.

Qua stijl, vormgeving, historie en traditie buig ik uiteraard deemoedig het hoofd voor jouw Bianchi.
Hoop dat het een Oltre is, oid.
Arsimo 06 oktober 2017 13:23
Leuk die site. Beetje rommelig, maar goed initiatief.

Ooit, vroegah, hield ik een lijst van Italiaanse fietsen/framebouwers bij. Zo rond 1983/1984. Ik las toen veel Italiaanse wielertijdschriften, waaronder een Italiaanse variant van "Fiets". Alle merken, zeker als ik er een adres bij had, noteerde ik dan in een digitale lijst die ik bijhield op een DEC VAX-minicomputer (*) via een VT-100 terminal. Om de maand printte ik die lijst opnieuw uit. Moet ik toch ergens nog een afdruk van kunnen terugvinden, misschien in een kast bij mijn ouders. De digitale versie heb ik niet meer toen mij universiteitsaccount verliep. Op die lijst had ik zeker 200 merken met adressen. De meesten ongetwijfeld inmiddels terziele.

Zelf koerste ik enkel jaren op een Viner. Een Italiaans merk dat een tijdlang geimporteerd werd door
Veltec/Rentmeester voordat die alles op Concorde ging zetten. O.a. reed de toen beroemde Jan van Erp ploeg enige tijd op Viner - blauwe frames met een ster in de lugs. Precies zo een had ik ook. Alleen een Campagnolo-portemonnee had ik niet, dus ik sjoemelde mijn eigen set bij elkaar via kleine goedkopere Italiaanse onderdelenmerken: Modolo, Ofmega, Gipiemme, Rolo, 3TTT e.a.


(*, nb: mini-computer betekende toen nog dat het geen mainframe was. Een IBM PC of een homecomputer heette toen een microcomputer - nog kleiner dan mini dus - vandaar ook de naam Microsoft die zich op die markt richtte. Ach ja, alles verandert dus ook computerclassificaties)
Eindhovuh 06 oktober 2017 13:32
Carlos Danger 06 oktober 2017 14:34
Heb (en rij) nog altijd mijn twee RIH's
Poupoe 06 oktober 2017 22:39
Ik trap mijn kilometers weg op een Gazelle Champion Mondial uit 1983.
Deze fiets loopt nog altijd zeer soepel en is nog in mint-condition.
Maar het is nu toch echt tijd voor een fiets uit deze tijd.
De buiscommandeurs en remkabels over het stuur gaan mij nu een beetje irriteren.
De mooie ivoorwitte Gazelle gaat hangen aan een zwarte muur in de woonkamer.
Hoe fietst een moderne fiets? Ik ben benieuwd. En daarna natuurlijk ook naar al mijn nieuwe persoonlijke records op Strava.winking smiley
Toevallig ben ik mij nu suf aan het zoeken naar een nieuwe fiets. Eentje van aluminium (comfort en prijs).
Lastig kiezen.
Ik denk dat de Cannondale CAAD 12 Disc geen verkeerde keuze is.
merijntje mortirolo 06 oktober 2017 22:53
-
De mooie ivoorwitte Gazelle gaat hangen aan een zwarte muur in de woonkamer.

hot smiley
Poupoe 07 oktober 2017 08:22
Aan een zwarte muur merijntje. In plaats van Alma Tadema. Voor hem heb ik een ander mooi plekje.smiling smiley
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen