Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour 2018 kiest volgens lokale krant opnieuw voor aankomst bovenop Alpe-d’Huez

Gepost door Wim De Craene 
Wim De Craene 09 oktober 2017 16:26
Quote

Tour 2018 kiest volgens lokale krant opnieuw voor aankomst bovenop Alpe-d’Huez

Vandaag om 15:36 door gvdl

Als we de lokale krant Le Dauphiné mogen geloven, dan finisht het Tourpeloton volgend jaar opnieuw bovenop Alpe-d’Huez. Het Tourparcours wordt volgende week dinsdag officieel voorgesteld.

Het is intussen al van 2015 geleden dat de Tourkaravaan voor het laatst de legendarisch col beklom. De dagzege ging naar Thibault Pinot, het was een van de zeldzame momenten dat we Chris Froome in de problemen zagen.

In 2015 reden de renners pas in het slotweekend naar Alpe-d’Huez. Dat zal volgend jaar volgens Le Dauphiné helemaal anders zijn. Op dinsdag 17 juli - daags na de eerste rustdag - zou er gekoerst worden van Annecy naar Le Grand Bornand met onderweg beklimmingen van de Col des Fleuries, de Côte de Romme en de Col de la Colombière. Op woensdag rijden de renners dan van Albertville naar La Rosière. het drieluik in de Alpen wordt op dondag 19 juli afgesloten met een een rit van Bourg-Saint-Maurice naar Alpe-d’Huez.

De Tour start volgend jaar op 7 juli, op 29 juli bereikt het peloton Parijs. Dat is één week later dan normaal maar organisator ASO wil absoluut de concurrentie met het WK voetbal zo veel mogelijk uit de weg gaan.

[www.standaard.be]

Gelukkig houdt de Tour in 2018 rekening met het WK voetbal door een week later aan te vangen. Maar desondanks blijft er sprake van overlap want de finale van het WK wordt immers op 15 juli gespeeld. Jammer wel want dan moet ik mijn aandacht bij twee evenementen tegelijk er goed bij houden en dat is zeker geen eenvoudige opgave. Ik bedoel wanneer je een hele nacht gefeest hebt omdat de Rode Duivels in de finale staan na een zinderende match maakt je niet bepaald fit voor de dag erop met bijvoorbeeld Laurens De Plus die dan zijn duivels ontbindt. Tja, dan hebben zij die fan zijn van het Nederlandse voetbal en wielrennen het toch een stuk gemakkelijker en dat maakt mij best wel jaloers.
Carlos Danger 09 oktober 2017 16:29
Tour start niet eerder of later, maar gewoon zoals altijd op de eerste zaterdag van juli.

De Tour wacht op niemand en al helemaal niet op voetballers.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 09/10/2017 16:30 door Carlos Danger.
Wim De Craene 09 oktober 2017 16:39
Die verrekte De Standaard ook altijd. Met het kopmanschap van Barguil in de Vuelta zaten ze er ook al naast. grinning smiley
El Mik 09 oktober 2017 16:44
De Tour startte in 2012 en 2013 op de laatste zaterdag van juni. Er is helemaal geen 1e zaterdag in juli traditie.
Hij start nu 2 weken na de NK's (van de meeste Europese landen) en dus een week later dan traditioneel.
Carlos Danger 09 oktober 2017 17:04
Van de laatste 20 edities, 18 keer op eerste zaterdag. Noem het een gewoonte.
Luijt 09 oktober 2017 17:15
Dweilen met de craen open
El Mik 09 oktober 2017 17:33
De kalender schuift gewoon elk jaar 1 dag op, behalve in schrikkeljaren dan 2 dagen. Alle grote koersen liggen in principe in een vast patroon ten opzichte van elkaar, de Tour de France altijd een week na het NK, dat weer een week na Zwitserland etc zo helemaal door tot de Omloop die in principe dan ook altijd een vast aantal weken voor de Tour gereden wordt.
De hele kalender wordt niet bepaald vanuit een gedachte dat de Tour in juli moet beginnen, dat valt in de praktijk alleen meestal zo uit, maar ook bv in 1990 en 1996 niet. Maar komend jaar is het ook niet de eerste keer dat ze deze uitzondering maken.


[www.velowire.com]
Carlos Danger 09 oktober 2017 17:37
Mijn kalender hangt gewoon aan de muur.
Lucho Herrera 09 oktober 2017 21:21
De Belgen hebben een prachtig elftal richting WK Rusland. Maar het is wel nu of nooit. Want de afgelopen toernooien was het eindresultaat gewoon matig. Bij WK 2014 roemloos ten onder tegen Argentinië. En dat potje tegen Wales was bijna beschamend voor de rode Duivels. Met zulke goede voetballers moet je op het komende WK minimaal halve finale halen.
El Chaba 10 oktober 2017 05:24
Gaat niet gebeuren. Ze missen één belangrijk kwaliteit om ver te komen op een WK: gif..
Luijt 10 oktober 2017 08:47
Ander forum (veel plezier vanavond met roemruchte 8 - 0 wedstrijd)
Horsie is back 10 oktober 2017 12:41
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ander forum (veel plezier vanavond met roemruchte
> 8 - 0 wedstrijd)

Ik zag overigens dat een tekenaar Dickie A. achterstevoren op een ja, kreupel paard had gezet. grinning smiley
Andere Peter 11 oktober 2017 01:35
Dat kan door omstandigheden ontstaan.
JW 11 oktober 2017 19:41
Zorry Zoos, maar het lijkt er niet op dat de dag na de halve finale een spetterende Tourdag gaat worden.

[http://www.velowire.com/article/1027/fr/tour-de-france-2018---les-rumeurs-sur-le-parcours-et-les-villes-etapes--.html]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 11/10/2017 21:59 door JW.
Tinuz 12 oktober 2017 17:34
Lijkt me een Tour te worden niet ongeschikt voor Tommeke Dumoulin, al zal het aantal individuele tijdritkilometers met volgens de geruchten max 35 km waarschijnlijk weer beperkt zijn.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen