Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Italiaans kampioen Aru verruilt Astana voor UAE Team Emirates

Gepost door Cecchini 
Cecchini 17 oktober 2017 11:55


Fabio Aru rijdt de komende drie jaar voor UAE Team Emirates. De ploeg uit de Verenigde Arabische Emiraten maakte dat dinsdag bekend op zijn site.
De 27-jarige Italiaan komt over van Astana, waar hij sinds zijn profdebuut in 2012 voor reed. In dienst van de Kazachse ploeg won hij in 2015 de Vuelta a España, door in de laatste week de leiderstrui over te nemen van Tom Dumoulin. In alle grote rondes wist Aru een etappe te winnen.

"Ik ben vereerd dat het team en zijn sponsors onze wielerdoelen wil verenigen", aldus de regerend Italiaans kampioen op de weg. "Ik dank de ploeg voor het vertrouwen en hoop dat ik de verwachtingen kan waarmaken."

De Arabische ploeg is in zijn nopjes met de komst van de Italiaan. "Een kampioen zoals Fabio past perfect bij de ambities van dit team", reageert ploegleider Carlo Saronni. "Door zijn aanvallende manier van rijden is hij het ideale uithangbord."

Dit jaar reed Aru onder meer de Tour de France en de Vuelta a España. In Frankrijk won hij een etappe en eindigde hij op de vijfde plaats in het eindklassement. In Spanje moest hij het doen met de dertiende stek.

UAE Team Emirates versterkte zich eerder voor volgend jaar al met Alexander Kristoff, Daniel Martin en Rory Sutherland, maar zag Louis Meintjes naar Dimension Data vertrekken.
tvm 17 oktober 2017 13:36
Welke kopmannen voor de grote rondes blijven nog over voor Astana?
Fuglsang? M.A. Lopez?

Met Hirt, Fraile en Villela hebben ze natuurlijk goede klimmers gekozen, maar daar kun je in een grote ronde niet mee aankomen.
cyclingfreakske 17 oktober 2017 13:43
Mogelijk gaan ze vooral voor etappes en een klassement als optie.
Fugslang heeft dit jaar weer bewezen een steengoedrenner te zijn en kreeg een rol die hij eindelijk verdiende.
maar een grote ronde zit en zat er nooit in voor hem.
Blueprint 17 oktober 2017 14:16
Fuglsang reed ooit al eens top-10 in de Tour en was dit jaar prima onderweg tot hij geblesseerd uitviel. Hij zou het dus best moeten kunnen, al gaat hij natuurlijk niet de Tour winnen.
Walnoot 17 oktober 2017 15:06
Lopez inderdaad, en dat lijkt me al voldoende. Wat die liet zien in de tweede week van de Vuelta was redelijk hallucinant. Een serieuze outsider voor winst in een grote ronde, volgend jaar al zou ik zeggen.
Eindhovuh 18 oktober 2017 13:35
Dat denk ik eigenlijk ook.
Op zich goed dat Aru bij een andere ploeg gaat rijden, hoe meer toprenners gespreid zijn over verschillende teams hoe beter.
Voor de tour krijg je volgend jaar dan mogelijk:
- Sky - Froome
- Sunweb - Dumoulin
- Ag2r - Bardet
- FdJ -Pinot
- Movistar - Quintana (Landa?)
- UAE -Aru - D. Martin
- Astana - Lopez
- Bahrein - Nibali
- BMC - Porte

Dat zou ook qua ploegenspel een aardige wedstrijd kunnen worden.
Slimmerd 18 oktober 2017 14:05
Types als Chaves, 2x Yates, Zakarin, Mollema, Kruijswijk, Meintjes worden allemaal bewust overgeslagen of zijn die ploegen niet interessant genoeg?
lodjan 18 oktober 2017 14:21
Fuglsang is de kopman voor Astana in de Tour. Ik verwacht Lopez in de Giro en/of Vuelta. Al zal het seizoen van Lopez ook afhangen van zijn eventuele valpartijen en opgelopen blessures (zoals voorgaande jaren).
Eindhovuh 18 oktober 2017 15:19
Deels ja. De namen die ik noem hebben allemaal recent minimaal podium gereden in een grote ronde, of een andere renner die ik al noemde uit die ploeg.
Op Lopez na, maar daar ging het eigenlijk over. Porte heb ik als eeuwige belofte toegevoegd.

Chaves had ik ook kunnen noemen vooral in combinatie met zijn ploeggenoten Yates. Maar Chaves was vorig seizoen wel heel matig. De gebroeders Yates reden nog geen podium. Mollema en Meintjes ook niet en die zie ik dat ook niet doen.
Kruijswijk lijkt me voor de Tour ook geen podiumkandidaat komend seizoen.
Zakarin heb ik over het hoofd gezien.
Snorfietser 21 oktober 2017 16:16
Lopez is natuurlijk de coming man, Fuglsang kan top-10 rijden in de Tour en Lutsenko is een aardige renner, maar dan ben je er wel zo'n beetje betreft renners die iets uit kunnen richten in de grote koersen.
Walnoot 23 oktober 2017 16:29
Kangert niet vergeten, die leek tot zijn valpartij onderweg naar een aardige ereplaats in de Giro dit jaar. En Valgren en Cort Nielsen zijn leuke aanwinsten met een mooi potentieel. Sanchez zal zijn momenten wel weer pakken en ook Hirt zou in staat moeten zijn om top 10 te rijden in de minder bezette koersen. Mannen zoals Villela, Bilbao en Fraile kunnen ook zekker gekke uitschieters hebben. Lijkt me zo'n ploeg die onverwacht goed kan gaan presteren als het eenmaal begint te lopen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen