Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome kijkt uit naar duel met Dumoulin: “Hij is anders dan de rest”

Gepost door El Chaba 
El Chaba 28 oktober 2017 20:39
Uit onderstaand interview blijkt dat Froome heel goed in de gaten heeft wie zijn concurrenten zijn en vooral waarom..

[www.wielerflits.nl]

Froome kijkt uit naar duel met Dumoulin: “Hij is anders dan de rest”

De wielerwereld kijkt reikhalzend uit naar het eerste man-tegen-mangevecht tussen Chris Froome en Tom Dumoulin in een grote ronde. De mogelijkheid bestaat dat het duel doorgang zal vinden in de aankomende Ronde van Frankrijk. De viervoudig Tourwinnaar geeft in een interview met Cyclingnews – daags voor een criterium in Sjanghai – aan ook uit te kijken naar een strijd met de Giro-winnaar.

De Brit ziet voordelen in het ten tonele verschijnen van Dumoulin als klassementsrenner van formaat. “Het is goed dat er iemand opkomt die me nog verder kan pushen. Het was voor mij geen verrassing dat hij de Giro won. Ik had met een paar vrienden voor de ronde gewed dat hij zou winnen. Ik zag het aankomen. Het zat er eigenlijk al een hele tijd aan te komen.”

In tegenstelling tot zijn huidige rivalen, is de Limburger wel in staat om tijd te pakken op Froome in het werk tegen de klok. Zo reed hij op het afgelopen wereldkampioenschap tijdrijden bijna anderhalve minuut weg van de Brit. “Hij is anders dan mijn andere rivalen. Hij is de beste tijdrijder ter wereld, en bovendien ook nog eens erg constant in de bergen. Zijn belangrijkste wapen is misschien wel dat hij het op eigen tempo klimmen tot in de perfectie beheerst. Hij lost nooit echt omdat hij altijd zijn ritme weet te behouden. Hij is de enige klassementsrenner die dat ook doet. Dat is een belangrijk wapen.”

De vraag die nog moet worden beantwoord, is of deze nieuwe rivaliteit volgend jaar al tot ontplooiing komt. En zo ja, in welke grote ronde. Froome heeft al aangegeven dat een vijfde Tourwinst het hoofddoel is, maar hij houdt de deur nog op een kier wat betreft een mogelijke deelname aan de Giro d’Italia. Ook Dumoulin heeft nog niet uitgesproken welke ronde zijn voorkeur geniet. “Ik heb het parcours van de Giro nog niet gezien, maar het is mogelijk. Zoals het er echter nu naar uitziet, zie ik geen reden om me volgend jaar niet te richten op de Tour”, is Froome duidelijk.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/10/2017 20:40 door El Chaba.
jor 29 oktober 2017 00:22
Tegen sky valt niets te beginnen. Daarnaast is Froome ontzettend ervaren in de Tour. Maar ik hoop natuurlijk dat Dumoulin een einde maakt aan die Sky dominantie.
Massimo 29 oktober 2017 01:04
Grootste nieuws toch wel uit dit verhaaltje is dat Froome vrienden heeft.
Erik S. 29 oktober 2017 08:56
Massimo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Grootste nieuws toch wel uit dit verhaaltje is dat
> Froome vrienden heeft.

Dat was toch degene die ruzie maakte met de vriendin van Wiggins?
Bromertà 29 oktober 2017 10:49
Horsie is back 29 oktober 2017 13:30
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> K
> an je met spaghetti-armen ook een beetje
> armpjedrukken?


Het eerste wat mijn vileine ik dacht was, van wie oh wie zou dat duimpje omlaag toch zijn?
Eddy Veen 30 oktober 2017 09:39
Wereldkampioen Sunweb is het nieuwe Skywinking smiley
Cecchini 30 oktober 2017 12:08
Afgelopen maand werd het parcours voor de Tour de France gepresenteerd. De komende maanden volgen ook de Giro d’Italia en de Vuelta a España. De grote vraag voor het Nederlandse publiek is of Tom Dumoulin de Tour gaat betwisten. Sunweb beslist dat pas nadat alle parcoursen geopenbaard zijn. Toch mogen ‘we’ hopen. Wilco Kelderman ambieert het kopmanschap in de Giro en wil daarna Dumoulin helpen in de Tour, vertelt hij aan Cyclingnews.


‘Ik koers graag met Tom’
De 26-jarige Kelderman benadrukt wel dat er nog geen beslissing is genomen. “Er is nog niet over een programma gesproken, maar ik heb het er al wel met Tom over gehad. Ik zou er graag samen met hem koersen en ik denk dat we een goede combinatie vormen. We hebben een goede groep met klimmers en ik zou graag de Giro weer willen doen. Ik denk namelijk dat Tom de Tour gaat rijden. Misschien doe ik dan wel de Giro in combinatie met de Tour, maar dat weet ik nog niet. Ik zou in ieder geval weer graag voor het klassement in de Giro gaan.”
Kelderman werd in zijn eerste deelname aan een grote ronde, zestiende in de Giro van 2013. Een jaar later eindigde hij als zevende. In 2018 hoopt hij beter te doen. “Ik begin komend jaar aan mijn zevende seizoen bij de profs. Ik heb al een een heleboel koersen gereden, maar ik hoop niet dat ik mijn beste resultaat al ergens heb neergezet. Ik heb een goed seizoen achter de rug qua resultaten, maar door blessures was het geen stabiel jaar. Als ik wel wat stabiliteit kan inbouwen in mijn seizoen, kan ik groeien en nog beter worden.”
Luijt 30 oktober 2017 14:31
Die Froome, aardige man hoor, maar wat mij betreft is het nu wel zo'n beetje klaar.
Dankzij zijn ploeg rijdt hij een groter palmares dan hem toekomt, dat irriteert toch....
Walnoot 01 november 2017 17:08
OK, mag die kut-spambeveiling weg nu ze toch niet blijkt te werken?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen