Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto-JumboNL en de grote rondes

Gepost door JvR 
JvR 30 oktober 2017 09:00
Brandende vragen zijn er om beantwoord te worden door het alwetende prikkersgilde. Daarom: wat doet LTJ volgend jaar met de grote rondes?

Gaat Roglic voor een klassement in een grote ronde? En is dat dan de Giro, omdat het parcours dat daar ligt hem het beste zou moeten liggen, of de tour vanwege de commerciële belangen van de sponsoren (of de voorkeur van de renner zelf)? Gaat Kruijswijk weer voor de Giro? Gaat Gesink voor een klassement? En Bennet dan?

Ik zou zelf wel benieuwd zijn wat Roglic zou kunnen als hij voor het klassement zou gaan in de komende Giro, maar Kruijswijk zal daar al wel dibs op hebben.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 30/10/2017 11:17 door JvR.
Wanny 30 oktober 2017 09:15
Tour hetzelfde als dit jaar. Roglic en Bennet kunnen vanuit een vrije rol kijken of ze een klassement in de Tour kunnen rijden. Groenewegen voor de sprints. Boom voor de kasseienrit en Gesink mag het ook weer proberen in de bergen.

Giro en Vuelta zijn voor Kruijswijk
Eindhovuh 30 oktober 2017 09:42
Dit denk ik ook ja.
Voor Kruijswijk wordt het wel een belangrijk jaar qua status. Ondedayfly of potentiële podiumkandidaat.
Blueprint 30 oktober 2017 10:30
Eerst maar even het Giro-parcours afwachten, maar ik zou Roglic daar graag voor het klassement zien gaan, eventueel samen met Kruijswijk. Bennett, Gesink en Groenewegen voor ritzeges naar de Tour.
Bromertà 30 oktober 2017 11:12
"Lotto-JomboNL en de grote rondes" Ik denk 't njet, maar of TLJ daarentegen iets met grote rondes heeft dan weer wel. Verder is te hopen dat er ergens nog een restje sportmanschap in het afgeschraapte lijf van ene Gesink in 2018 te vinden zal zijn; op de niet voortgaande fiets naast Herman vontikkumnie slecht. En ach dat sneue rittenkapen. Roglic en Bennet hebben in de verste verte geen houdbaarheid in de buurt van 3 weken. Het gaat er dus naar uit zien dat de eendagsvliegen de meubelen moeten redden; op de kasseien of op een scheefgetrokken eindmeet.
Bromertà 30 oktober 2017 11:14
Gelukkig hebben we de Giro nog, waar Kruijswijk een levenslang abonnement geniet, en vele liefhebbers met hem.
Marcos 30 oktober 2017 13:01
Die wil juist graag een keer voor de Tour gaan, geloof ik..
Blueprint 30 oktober 2017 13:07
Prima, dan Roglic/Bennett naar de Giro en Kruijswijk/Gesink naar de Tour.
Carlos Danger 30 oktober 2017 13:35
Simpel:
Kruijswijk wint de Giro
Roglic wint de Tour
Gesink wint de Vuelta.
ton duk 30 oktober 2017 13:39
waarbij gemakshalve de kopman Groenewegen wordt vergeten......

Sponsortechnisch gaan ze gewoon weer voor Kruijswijk (Giro) en Groenewegen-Gesink (TdF)
gr
Blueprint 30 oktober 2017 14:19
Groenewegen had ik al eerder genoemd. Wel jammer dat de ploeg voor hem geen meedogenloze, ervaren sprintloods heeft aangetrokken.
Tinuz 30 oktober 2017 14:19
Zou tof zijn als Kruijswijk weer gaat schitteren in de Giro als in z'n beste dagen, maar dan met een happy ending!

En dan is het altijd weer kijken wat Robertico Gesink gaat doen, die door omstandigheden voortdurend van plan heeft moeten wisselen de afgelopen jaren.
Bewonderenswaardig dat hij steeds weer opkrabbelt, toch!
Luijt 30 oktober 2017 14:25
Gesink:
gaat wat mij betreft voor het klassement in de Tour of de Vuelta. Anders dan velen hier zoveel graagte debiteren heeft hij nimmer uitgesproken zijn klassementsambities definitief te hebben opgeborgen.

Kruijswijk:
Giro en evt Vuelta

Roglic:
Tour of Giro

Bennet:
Vuelta
Andere Peter 30 oktober 2017 19:01
Anders dan velen hier zoveel graagte debiteren heeft hij nimmer uitgesproken zijn klassementsambities definitief te hebben opgeborgen.

Volgens mij zegt bijna niemand dat hier. Dat ze dat zouden zeggen maak jij ervan. Gesink heeft inderdaad nooit in definitieve termen gesproken hierover. En dat weet de vaste bezoeker hier wel.

Iets anders is dat velen het niet verstandig vinden voor Gesink om voor een klassement te gaan.

(Spamcode: kUTj3. Echt waar)
Luijt 31 oktober 2017 10:24
Jij behoort inderdaad tot de door mij bedoelde categorie.
cyclingfreakske 31 oktober 2017 15:57
TD mag thuisblijven..De winst is al verdeeld.
JW 31 oktober 2017 22:57
Kruijswijk in de Giro.
Dat lijkt me voorlopig het belangrijkste.
Daarna zien we wel verder.

Dat Gesink nog een keer voor het Tourklassement gaat lijkt me onwaarschijnlijk.
Hoe graag ik hem nog een keer dagelijks voorin zie bikkelen.
Maar zijn lichaam heeft al zo veel klappen gehad dat het een keer ophoudt.
Horsie is back 01 november 2017 01:52
JW Schreef:
-------------------------------------------------------

> Maar zijn lichaam heeft al zo veel klappen gehad dat het een keer ophoudt.

Een waar woord. Natuurlijk worden er in dit opzicht soms ongelofelijke prestaties verricht, maar de crux is hier natuurlijk: het is niet voor de eerste keer.
Ik denk toch dat in de moderne tijd kampioen zijn van de wilskracht (nu actueel wegens het uitkomen van een boek met 432 kloeke pagina's en 400 foto's) niet meer voldoende is weer de top te halen. Met scheef op de fiets zitten als uiteindelijk gevolg van een zware val op jonge leeftijd win je ook geen tijdritten meer, zoals ook Eddy Merckx zijn wielerloopbaan drastisch beperkt zag worden door een dramatische val.

Het kan ook zijn, dat Gesink vooralsnog alleen voor zichzelf wil bewijzen dat hij weer een top wielrenner kan worden wat voor hem dan beslist ook niet synoniem zal blijken te zijn met wat sommige fans nog dagdromen.
Luijt 01 november 2017 15:37
Tot op heden heb ik nog niet gehoord dat Gesink blijvend beperkt is door één van zijn operaties/blessures.
Hartprobleem is naar eigen zeggen juist definitief opgelost.
JW 01 november 2017 19:06
Ik heb ook niets gehoord.
Het is puur mijn eigen inschatting.

De blessure die hij dit jaar opliep was er één uit een lange reeks. Bovendien een bijzonder vervelende.
Hij zal blij zijn als hij volgend jaar weer echt op niveau kan meedoen.
De rol van rittenkaper is een stuk relaxter dan die van klassementsrenner.

Het lijkt mij dan een voor de hand liggende keuze.
Horsie is back 01 november 2017 20:34
Bijna 4 maanden na de val is Robert Gesink wel goed bezig de nodige kilometers te maken.
Vandaag toch maar 1077m hoogtemeters. Lees dit met je eigen mindset.

Rijdt ie toch maar 6,4km/h bergop over een klein stukje klim. Ai, dat is knockin on heavens door.
Maar je verzint het niet: de klim met die naam bestaat, heeft een hoogteverschil van 35m, is nauwelijks 100m lang, wordt door Strava aangegeven met 19%.
Ze gebruiken daar de oude TI's van je weet wel. Maximale hartslag 137 en gemiddeld overall 130. Iets te nauwkeurig.

Het lijdt geen twijfel. Robert Gesink zal goed herstellen, maar of dat voldoende is dan veel meer dan alleen meerijden in het grote peloton, waar doorgaans niet wordt gewacht, zullen we moeten afwachten. Dus Robert, 1077 kudo's gewenst.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen