Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sunweb en de grote rondes

Gepost door lodjan 
lodjan 30 oktober 2017 17:19
Kelderman wil kopman zijn in Giro en Dumoulin helpen in Tour

Het is de vraag die alle Nederlandse wielerliefhebbers bezighoudt: Rijdt Tom Dumoulin volgend jaar de Tour de France of verdedigt hij zijn titel in de Giro d'Italia? De renner heeft daar zelf nog geen beslissing over genomen, maar ploeggenoot Wilco Kelderman bij Sunweb licht alvast een tipje van de sluier op.

,,Ons programma voor volgend jaar ligt nog niet vast, maar natuurlijk heb ik wel met Tom gesproken", zegt Kelderman in een interview met Cyclingnews. ,,Ik wil graag samen met hem rijden, want ik denk dat we een uitstekende combinatie vormen.".

,,Zelf wil ik graag opnieuw de Giro rijden, voor een goed klassement. Ik denk dat Tom de Tour gaat doen. Misschien rijd ik de Giro in combinatie met de Tour, maar daar hebben we nog geen beslissing over genomen." De Tour zou Kelderman dan in dienst van Dumoulin willen rijden.

Nieuwe start

Kelderman reed vorig jaar de Giro als meesterknecht van Dumoulin, maar moest na een zware val al na een week opgeven met een gebroken vinger. In de Ronde van Spanje gaf hij zijn seizoen glans met de keurige vierde plaats. ,,Het is een mooi jaar geweest", zegt de van LottoNL-Jumbo overgekomen renner. ,,Het voelde als een nieuwe start."

Het rittenschema van de Tour de France werd twee weken geleden onthuld en lijkt met een beperkt aantal tijdritkilometers niet echt op het lijf van Dumoulin te zijn geschreven. Het complete rittenschema van de Giro, die in ieder geval in Israƫl van start zal gaan, wordt op 29 november bekendgemaakt.

AD
lodjan 30 oktober 2017 17:25
Kelderman Giro
Dumoulin Tour
Oomen Vuelta
Erik S. 30 oktober 2017 18:04
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Kelderman Giro
> Dumoulin Tour
> Oomen Vuelta


Winnen, natuurlijk. Voor minder doen we het niet meer.
Blueprint 30 oktober 2017 20:24
Lijkt me logischer als Kelderman in een aantal voorjaarsrondes en Zwitserland als kopman start en dan voor Dumoulin gaat knechten in de Tour. Afsluiten als Vuelta-kopman.
Eindhovuh 30 oktober 2017 23:03
Froome heeft geen meesterknechten die zich kapot rijden in de Giro...
El Mik 30 oktober 2017 23:06
Landa heeft zich inderdaad niet kapot gereden in de Giro getuige zijn goede Tour..
Arsimo 31 oktober 2017 10:00
En Geraint Thomas. Reed die zich niet letterlijk kapot in de Giro?
Eindhovuh 31 oktober 2017 10:21
Inderdaad niet. Hij zou eigenlijk de Vuelta doen. Maar omdat Poels niet fit was en Landa wel na deGiro is hij toch naar de tour gestuurd.
Dit was niet het oorspronkelijke plan. Maar door een valpartij was hij kansloos voor het klassement en kon hij etappes uitkiezen.

[www.wielerflits.nl]

Bij SKY is het alles voor Froome. Moet Sunweb ook doen, ook als dat vervelend is voor Kelderman zijn ambities.
Luijt 31 oktober 2017 10:29
Zoals Lodjan (die niet(!) in Rosmalen was dit weekend) al liet weten:

Kelderman Giro

Dumoulin Tour

Oomen Vuelta

Kelderman en Oomen omdraaien is ook een optie. Giro is toch wat hectisch voor Wilco.
Blueprint 31 oktober 2017 10:47
Thomas deed hetzelfde in de Tour, daar heeft Froome niet veel aan gehad. Uiteindelijk zijn de sterkste meesterknechten toch vaak degenen die niet eerst drie weken volle bak in de Giro rijden. Wil Sunweb echt de Tour winnen met Dumoulin, dan lijken Kelderman's ambities daarmee in strijd.
El Mik 31 oktober 2017 11:04
Vorig jaar ging Nieve voor de Giro en startte daarna gewoon in de Tour. Konig en Porte ook een keer (al viel Porte uit). Bij Sky mag juist jan en alleman lekker de Giro rijden.. behalve Poels. Net zoals Quintana dit jaar en Valverde vorig jaar bij Movistar, die gokken ook niet alles op 1 paard.

Laat Kelderman lekker de Giro rijden, Dumoulin heeft hem toch niet nodig behalve in de ploegentijdrit. De rest van de ronde moet hij "gewoon" achter Froome/Sky aan rijden en als hij daar niet sterk genoeg voor is dan maakt het gemis van Kelderman ook niet meer uit.
Dumoulin/Sunweb hoeft het gewicht van de koers niet te dragen, tenzij hij per ongeluk eerder in het geel komt dan de tijdrit, maar dan nog zal Sky gewoon doen wat Sky altijd doet voor Froome.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 31/10/2017 11:05 door El Mik.
Orakel 31 oktober 2017 11:50
Dumoulin mag eerst kiezen. Eens zien wat er daarna over is voor Kelderman, Oomen, maar ook Matthews.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen