Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Enquête Flanders Classics

Gepost door Flanders Classics 
Flanders Classics 31 oktober 2017 15:27
Beste wielerliefhebber,

In het kader van een opdracht in ons afstudeerjaar zijn wij, Dave Koolen en Yorick Hooyen, bezig om in samenwerking met Flanders Classics een beroepsproduct aan te leveren. Het doel van deze opdracht is om de wensen en behoeften qua fanbeleving omtrent de Ronde van Vlaanderen inzichtelijk te maken, denk hierbij aan verschillende activiteiten en side-events. Zodoende zou het ons enorm helpen indien u deze vragenlijst in wilt vullen: [qtrial2017q4az1.az1.qualtrics.com]

De enquête zal anoniem worden afgenomen en de gegeven antwoorden worden vertrouwelijk behandeld.

Alvast enorm bedankt.


Met vriendelijke groet,
Tjappie2 31 oktober 2017 15:40
Als jullie aanbevelingen ertoe leiden dat er tijdens de Ronde geen "BV's" meer over de Kwaremont ploeteren is jullie opdracht geslaagd.
Flanders Classics 31 oktober 2017 15:45
Ik zal het meenemen winking smiley .
Koppi 31 oktober 2017 16:27
Ik heb 'm keurig ingevuld hoewel ik al een beetje onpasselijk word als ik lees over 'verschillende activiteiten en side-events qua fanbeleving'. Fanbeleving? Dat doe je maar wachtend en kijkend langs het parcours of in een obscure kroeg ter plekke. Verder niks aub.
JW 31 oktober 2017 22:51
Tsja...fanbeleving...springkussens... side events..
Zijn het kermiskoersen ?
Flanders Classics 01 november 2017 08:53
Ik begrijp de verontwaardiging vanuit jullie kant over de meestal 'speelse' activiteiten, jullie zijn namelijk de fanatieke toeschouwers.
Echter is de doelgroep groter en moet er daarom een zo breed mogelijk beeld geschetst worden.

@JW Ik ben benieuwd of je andere activiteiten weet waar wij nog niet aan gedacht hebben, let me know!

@Koppi Bedankt voor het invullen!



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/11/2017 08:55 door Flanders Classics.
Bromertà 01 november 2017 11:49
"een beroepsproduct aan te leveren."

In welke wereld leef ik in godsnaam? Vanaf de wieg wist ik dat de mens niet bepaald een verlicht wezen was, is of zal zijn, maar in deze moderne tijd, laat ik zeggen vanaf midjaren 90 toen afdelingshoofd ineens BUM werd, is de duisternis wel onverbiddelijk hard ingetreden. Enquettes? Knul, vraag het aan Google of aan z'n zusterondernemingen, die haarfijne psychometrische modellen weten samen te stellen, die de keuzedrift van de mens voorspelbaar als een weerkaart voor de volgende dag in de jeukende handen van commercie en politiek legt.
Walnoot 01 november 2017 13:01
Wat ook redelijk pijnlijk is, is dat de TS probeert om professioneel over te komen door ‘moeilijke woorden’ zoals ‘echter’ te gebruiken, maar vervolgens geen idee heeft hoe men daar taalkundig mee om dient te gaan. Google is ook daar vast een goede vriend.
Luijt 01 november 2017 15:35
Ik weet ook niet wat een "beroepsproduct" is en "side-activiteiten" kunnen mij ook gestolen worden (althans tijdens de RVV, op andere momenten kijk ik daar anders tegen aan), maar om deze jongens nou zo af te plassen...
veluweracer 01 november 2017 19:06
Dat afzeiken doen ze juist goed. Daar worden ze hard van. Enquêteurs moeten een hoop kunnen verdragen.
Carlos Danger 02 november 2017 00:08
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik weet ook niet wat een "beroepsproduct" is


Een Struise Pannepot.
cire 02 november 2017 12:22
Een tv-scherm, een bar en een snackkraam op een punt op het parkoers waar veel publiek staat is voor mij genoeg. Zoals op de Cauberg tijdens de Goldrace bij de camping en bij het Landalpark.
Tjappie2 03 november 2017 19:11
Ik denk eerlijk gezegd dat op dit prikbord niet de juiste doelgroep zit. Wij komen voor de koers. Side-events kunnen er echter wel voor zorgen dat vrouwlief de Kwaremont nog net acceptabel genoeg vindt op het moment dat het kroost op een springkussen kan en zij zich kan verlustigen aan de opvolger van Eddy W. (God hebbe zijn ziel).

Edit: Uiteraard los van het feit dat je vrouw en kind bij de koers thuis moet laten en gewoon met vrienden moet gaan zuipen...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 03/11/2017 19:13 door Tjappie2.
Flanders Classics 04 november 2017 15:08
@Tjappie2 Uit de gegeven antwoorden blijkt inderdaad dat het jullie zoals verwacht in 9 van de 10 gevallen puur om de koers gaat.
Helaas is het lastig om een forum te vinden waar de mensen meer om de side-events dan om de koers geven en die ook nog eens de enquête in willen vullen.
Hier zijn de liefhebbers die de koers écht willen verbeteren, we hebben al de nodige tips gekregen in de ingevulde enquêtes.
cyclingfreakske 06 november 2017 22:19
eerlijk gezegd wat de Falnders classics betreft, geeft men ook weinig om side events en komt men om de typische sfeer die er altijd rond hangt - als wielerliefhebber.
de doelgroep van de side events die je zoekt zit vooral voor hun tv met een zak chips, en gaan niet in de koude staan wachten op de renners.

wat men wel vaker hoort bij hen die de kinderen mee hebben, zijn bv vaker gebrek aan dingen om hun wat bezig te houden in de paar uurtjes voor de koers passeert - arriveert.
ik zou zeggen, wat leuke springkastelen, het typische hamburgerkraampje met FRISdranken ... iets wat je te weinig ziet en altijd scoort bij het doorsnee publiek.
er is de afgelopen jaren eigelijk enkel op de VIP dorpen ingezet om de kas te spijzen....
Betrek lokale organisaties om wat animatie in elkaar te knutselen - kost je niets en het is altijd fun.

Verder zou het beter zijn GEEN ALCOHOL te verkomen in standjes vlak aan het parcours.... die pis-gooiende en spuwende wannabe fans zijn we echt wel kotsbeu, en geven ook vaak conflict met andere toeschouwers.

dus als ze echt zo wielermindend zijn bij Flanders Classics en voor de ECHTE liefhebber (en geen VIP drankorgel)...... dan mogen ze dit in gedachten houden en iets meer afstappen van het plan van VIPS (die vaak niks om koers geven maar zich gewoon willen tonen) en meer de lokale oragnisaties weer aanspreken.

er is een tijd geweest dat dit steeds vaker spontaan gebeurde...tot Flanders Classics de rem erop duwde en hun eisen gingen stellen, tot gevolg dat lokale initiatieven gefnuikt werden.
Ook betaaltv hoort niet tot de groep wielerfanaten en doelgroep in de breedte die ze willen bereiken.... die gaan die dagen nog liever wat anders doen, of kijken gewoon naar wat anders op tv.
.
ik denk dat dit ook mag gezegd worden en hopelijk lezen ze mee.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen