Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lappartient schopt wild om zich heen

Gepost door Blueprint 
Blueprint 15 november 2017 14:53
Na eerder al teams te willen reduceren tot 6 renners per koers en zijn geschreeuw over mechanische valsspelerij is het nu de beurt aan de grijsgedraaide "alle voormalige zondaars mogen niet meer meedoen" plaat. Ik geloof niet dat Lappartient de wielersport echt gaat helpen door constant de aandacht op negatieve dingen te vestigen en zichzelf steeds in de spotlights te zetten. Al is dat laatste natuurlijk wel nodig, want een bescheiden UCI-voorzitter heeft slechts beperkte houdbaarheid in zijn functie...

Quote
Lappartient
“Er is geen plaats voor voormalige dopingzondaars in de wielersport. Iets anders zeggen is hypocriet. We moeten één front vormen. Wielrennen moet geloofwaardig zijn, anders is alles verloren. Renners als Riis en Vinokourov hebben zich gedopeerd en zijn niet meer welkom in het huidige wielermilieu. Zij hebben de sport ernstig schade berokkend en moeten nu met de gevolgen leven.”

Met de groeten van Vino!



[www.wielerflits.nl]
Tjappie2 15 november 2017 15:02
In een flits dacht ik op die foto Herman Finkers te zien staan.
Arsimo 15 november 2017 15:04
Lappartient slaat door en sloopt meer dan hij "repareert" op deze manier. Sukkel.

Hoewel ik er niet voor zou zijn, zou ik het nog kunnen begrijpen als zo'n (maat)regel zou gelden voor toekomstige dopingzondaars. Dan weet iedereen waar die aan toe is vanaf nu. Maar niet met terugwerkende kracht waarbij iedereen kon uitgaan van de algemene regel "Na uitzitten straf mag men weer terugkeren" (waarbij bij recidive de straf steeds zwaarder kan worden, maar dat staat daar los van)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 15/11/2017 15:05 door Arsimo.
El Chaba 15 november 2017 15:55
Virenque is tegenwoordig in de Tour gastheer in het Village Départ en aan de aankomstlijn van Carrefour, de sponsor van de bolletjestrui.
Benieuwd wat Lappartient daarvan vindt..
Eindhovuh 15 november 2017 16:54
Handig dit. Bekennen wordt zo dommer en dommer. Renners als Knaven en E. Dekker gaan dus nooit meer iets bekennen, en mensen die dat wel hebben gedaan als Boogerd en de Jongh zouden niet meer mogen werken.
Wat een onkunde.
Goozzer 15 november 2017 17:27
Reeds bij zijn aantreden had ik enige vrees dat het deze kant op zou gaan. Een holle schreeuwlelijk aan de macht, een uit de heupen schietend haantje. Een zich zonnekoning wanende UCI-voorzitter. Iemand die denkt dat de sport kennelijk om hem draait, iemand die zich constant meent te moeten profileren - zo nodig ten koste van de sport. Cookson was in meerdere opzichten zo gek nog niet...
JW 15 november 2017 23:22
thumbs up

Helemaal eens.
Die paar jaar Cookson was een verademing voor de wielersport.
Niet dat alles zo geweldig was, maar hij probeerde in elk geval op een onopvallende manier de sport te verbeteren
Blueprint 16 november 2017 08:22
Helaas spreekt dat onopvallende kennelijk weinig aan, gezien de korte duur van Cookson's voorzitterschap.
cyclingfreakske 16 november 2017 11:55
ach... ASO sletje moet weer even in de kijker... mediageile marionet.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/11/2017 11:55 door cyclingfreakske.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen