Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Froome rijdt Giro en Tour

Gepost door rustdag 
rustdag 27 november 2017 12:34
Froome rijdt Giro en Tour


Chris Froome geeft komend jaar acte de présence in de Giro d’Italia en Tour de France. Dat bevestigt een bron binnen RCS, organisator van de Ronde van Italië, aan Telesport.


Het nieuwe schema van de Italiaanse ronde wordt woensdag in Milaan bekendgemaakt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2017 12:47 door rustdag.
rustdag 27 november 2017 12:37
Eddy Veen 27 november 2017 12:38
Als Dumoulin dat ook doet, hebben we twee keer pleziersmiling smiley
Bromertà 27 november 2017 13:23
Gaan "we" hierzo nou ook al nepnieuws zittend te lopen verspreiden?
Horsie is back 27 november 2017 15:50
NOT NORMAL, ENCROYABLE.

Gaan we de board computer van Froommie weer 3x bijna 1000w zien oplichten; zijn hartslag boven de 160 zien uitkomen en de snelheid boven de 30 km/h (7%).
Ik trek het niet meer, want lijdend aan het Mont Ventoux syndroom, voor het eerst beschreven door huisarts Vayerism in 2013.
Orakel 27 november 2017 17:57
Zou geweldig nieuws zijn. Dumoulin dan ‘op zeker’ naar de Tour met een echt goede kans op eindoverwinning.
lodjan 27 november 2017 18:08
-



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/11/2017 18:55 door lodjan.
lodjan 27 november 2017 18:54
‘Israël betaalt Froome voor Giro-deelname’ 

Door WF 

Chris Froome heeft besloten om de Giro d’Italia te betwisten komend seizoen. Dat beweren althans De Telegraaf en CyclingWeeky. Israël heeft daar naar verluidt twee miljoen euro voor over. Froome kan bij winst in de Giro voor het eerst in de geschiedenis de Tour de France, de Vuelta a España en de Giro achter elkaar winnen in het tijdsbestek van één jaar. 

Israël zwaait met geld 
Het Engelstalig medium baseert zich onder andere op een bron die stelt dat Israël een startpremie van twee miljoen euro overheeft om de Brit naar haar land te lokken. Dat land organiseert de Grande Partenza – dat volgens de insider in totaal zo’n tien miljoen euro kost – in Jerusalem, om het toerisme in Israël een boost te geven. In het verleden zou ook Lance Armstrong een bak geld hebben ontvangen voor zijn deelname aan de Giro van 2009. 

Combinatie tussen Giro en de Tour 
De organisatie van de Giro zou het routeschema zo’n twee weken geleden al naar Sky hebben opgestuurd. Teammanager Sir David Brailsford sprak daar met onder andere Tim Kerrison over, de persoonlijke trainer van Froome. Er is door de teamleiding serieus over gedebatteerd, waarna zij weer contact hebben gezocht met RCS Sport. Kerrison denkt dat een combinatie Giro-Tour in 2018 mogelijk is, gesterkt door Froome’s overwinningen in de jongste Tour en Vuelta. 

Vegni heeft belangrijke mededeling 
Aankomende woensdag presenteert RCS Sport het routeschema. CyclingWeekly verwacht dat Sky voor die tijd Froome’s deelname bevestigt, of dat de organisatie tijdens de presentatie een video-boodschap van de Brit laat zien. RCS Sport-directeur Mauro Vegni wakkert het vuur aan. “Klaarblijkelijk is het een strijd tussen verschillende media om de route op voorhand te publiceren. Maar we hebben nog een belangrijke mededeling te onthullen met betrekking tot de deelnemers.”
Horsie is back 27 november 2017 20:25
It giet oan
It giet net oan
but
It's on with Uncle Harry & Meghan, het best bewaarde geheim van de Britten, nog beter dan de jiffy bag. grinning smiley
Andere Peter 28 november 2017 08:38
Als hij zijn 5e Tour wint, na de Giro te hebben gewonnen, dan hoort hij definitief bij de allergrootsten. Zou dan als ronderenner alleen nog Merckx en Hinault voor zich dulden. Hij zet hiermee in met 4 opeenvolgende grote ronden winnen: Tour - Vuelta - Giro - Tour.
Wanny 28 november 2017 08:47
De jaren zullen bij Froome ook wel gaan tellen, hij is komende Tour ook alweer 33. Normaal gezien begint het dan minder te worden. En dan ook nog een zware Giro in de benen.
Eddy Veen 28 november 2017 11:22
De Tour winnen na je 33ste verjaardag is niet zo bijzonder; Zoetemelk en Evans deden dat (en Armstrong). Jeannie Longo, Amber Neben en Claudia Pechstein hebben laten zien dat het extremer kan.
Carlos Danger 28 november 2017 11:30
33 Is niet oud voor een renner, die zich - buiten de Rondes - nauwelijks laat zien in het peloton.
Cecchini 28 november 2017 11:50
Niet vergeten Chris Horner
Blueprint 28 november 2017 11:54
Ik denk dat dat niet zo leeft bij Froome. Combinatie van 2 miljoen euro en een nieuwe uitdaging (na het winnen van Tour-Vuelta) lijkt me belangrijker.
Bromertà 28 november 2017 12:41
Aan de start verschijnen is een ding, meedoen voor de knikkers een ander, om over het innemen van de hoogste trede op 't eindpodium nog maar te zwijgen. Niemand weet onder welke voorwaarden meneer Froome z'n bitcoins kan binnenhalen. Wel weet ik dat hij niet erg koubestendig is, en dat ie z'n kansen lelijk vergooit als ie niet al zijn kaarten op een hystoerische vijfde Tourzege zet. 2 miljoen? Dat hept die gast toch al lang niet meer nodig?
Eindhovuh 28 november 2017 13:22
Kan Pechstein ookal wielrennen?
Eddy Veen 28 november 2017 14:08
Misschien nu wel beter dan Froome over dertien jaar.
Horsie is back 28 november 2017 14:43
Volgens mij is de koubestendigheid oftewel het vetpercentage van Bouke lager dan die van Chris.
Hystoerisch dat weer wel.
cyclingfreakske 28 november 2017 15:48
de kans dat Froome de Tour wint , word met deze combinatie wel een stuk kleiner..... kan weleens op een situatie als die van Quintana uitdraaien...
bij de combinaties Giro-Tour kwam hij altijd te kort, vooral vorig jaar veel te kort.... de scherpe tempoversnellingen waren er niet meer... niet fris genoeg.
Andere Peter 28 november 2017 20:26
Dat denk ik ook.

Maar dat leeft bij mij minder.
Andere Peter 28 november 2017 20:34
Froome lijkt in niets op Quintana. Won Quintana het jaar ervoor Tour+Vuelta?

Sky staat bekend als zeer planmatig en poogt heus de eigen winstkansen te maximaliseren. Ik denk eerder dat ze in 2017 hebben gezien (gemeten dus) dat Froome, indien hij op hetzelfde niveau blijft, in staat moet zijn om in 2018 deze dubbel te doen met behoud van topvorm in de Tour.
Andere Peter 28 november 2017 20:38
Als het een uurtje koud is in de Giro dan zal dat Froome niet zijn Tourklassement kosten (misschien wel zijn Giroklassement). Als het voortdurend koud is in de Giro dan kan hij afstappen.

Ik acht de kans nihil dat koud weer in Italië Froomes Tourkansen zal verminderen. Rijdt hij de Giro niet, dan rijdt hij elders. Daar zijn ook risico's.
cyclingfreakske 29 november 2017 00:08
heb ook niet gezegd dat ze op elkaar lijken qua mogelijkheden........
in het huidige wielrennen is het wel duidelijk geworden dat de Tour - Vuelta elkaar beter liggen, dan te gaan voor Giro-Tour zege.

het probleem na de Giro is dat de Tour te ver af ligt om een goede vorm constant aan te houden of te kort of weer fris te zitten en naar de hoogvorm op te werken.
Je bent bijna verplicht nog wat te koersen terwijl die Giro lang in de benen blijft hangen wegens een vaak zwaarder parcours dan de Tour.
De kans om kopje onder te gaan word wel zeer groot na 10 dagen Tour.

Tour-Vuelta is iets makkelijker te overbruggen, je hoeft niet te koersen daartussen. Kies je voor geen criteriums, nog beter maar je loopt wel flink zakgeld mis.
uiteraard is het af te wachten hoe je de vuelta aanvang, rustig of vrij agressief ?t.... en hoe hard de Tour nog doorweegt en de vorm snel daalt in week 3 ?
Van de afgelopen Vuelta hebben we geleerd dat de strijd bitsiger is door de kleinere tijdverschillen, en men ook niet verlegen zit om hand en spandiensten..

in het geval van Quintana kan je stellen dat hij in 2015-2016 en 2017 teveel gekoerst heeft en al vrij snel redelijk moe aan de start verscheen.
dat kan wem verklaren dat de snedigheid bergop bij hem ver te zoeken was (2016- 2017).
jor 30 november 2017 20:43
Als Froome slaagt dan is hij de allergrootste ronderijder ooit. Maar als hij begin mei nog niet in topvorm is dan denk ik niet dat hij van start zal gaan. Risico te groot op Quintana scenario. Respect dat hij het aandurft. Toch hoop ik dat eens iemand anders wint.
Eddy Veen 30 november 2017 21:21
Quintana werd tweede achter Dumoulin, die dit jaar niet mee doet (veronderstel ik). Op het parcours van 2018 had Quintana waarschijnlijk zelfs gewonnen. Als Froome Quintana's vorm van mei 2017 evenaart, is er geen vuiltje voor hem aan de lucht.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen