Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Armstrong maakt comeback in profpeloton

Gepost door Niels 
Niels 15 april 2015 19:08
Wielrenster Kristin Armstrong keert op 41-jarige leeftijd terug in het peloton. De Amerikaanse, die zowel in 2008 (Peking) als 2012 (Londen) de tijdrit won op de Olympische Spelen, maakt haar comeback op 7 mei bij de Pan-Amerikaanse kampioenschappen in Mexico. Uiteraard doet ze dat in haar favoriete discipline: de tijdrit.

Armstrong nam na haar olympische succes in 2012 afscheid van de sport, maar door de recente ontwikkelingen in het vrouwenwielrennen heeft ze toch besloten de draad weer op te pakken. “Het is geweldig om te zien hoe de sport groeit, niet alleen in de Verenigde Staten, maar in de hele wereld”, meldt ze op Facebook. “Met mijn terugkeer hoop ik daar zelf ook een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Hoe haar schema er na de Pan-Amerikaanse kampioenschappen uitziet, durft Armstrong nog niet te voorspellen. “Ik kijk er nu gewoon naar uit om de competitie weer aan te gaan.” Voor de Amerikaanse is het niet de eerste keer dat ze terugkomt op haar besluit om te stoppen. Ook in 2009 hing ze haar fiets aan de wilgen, om twee jaar later een comeback te maken.

[www.wielerflits.nl]

--------------------------------------------------------------------------

Wel opzienbarend op deze leeftijd, zou ze in Rio nogmaals kunnen vlammen?
Robert Koopman 15 april 2015 19:17
El Mik 15 april 2015 20:21
En Eddy Merckx doet mee met het WK!

Driebanden.
malheur 15 april 2015 20:42
“Het is geweldig om te zien hoe de sport groeit, niet alleen in de Verenigde Staten, maar in de hele wereld”, meldt ze op Facebook. “Met mijn terugkeer hoop ik daar zelf ook een bijdrage aan te kunnen leveren.”

Ik vind dat dus een onwaarschijnlijk onzinstatement. Als de sport zo 'in ontwikkeling is', wie zit er dan nog te wachten op een oudgediende die even de chrono weggrist?
Da's net zo funest als Stybar die 1 dag per jaar blubbertrapt en meteen wereldkampioen wordt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen