Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kelderman Ardennenman, mooi of teveel hooi?

Gepost door malheur 
malheur 15 april 2015 20:57
Is het een goede zaak dat Kelderman met toenaam naar voren geschoven wordt voor de Ardennen of vraagt men nu teveel van deze jonge kerel terwijl hij ook nog eens als kopstuk voor de tour voorzien is?


Ik denk dat het geen klassieke renner is en men beter kiest voor een beetje aanvallen en Martens als kop-van-jut in plaats van, bij gebrek aan beter, als speerpunt te benoemen.

AGR en Luik vrij rijden om 'ervaring op te doen' was misschien nog wel een piste geweest maar dit is toch een beetje teveel denk ik.
Slimmerd 15 april 2015 21:06
Zolang Gesink niet koerst hebben ze idd geen echte kopman voor deze koersen , daarvoor is geen vervanging gekomen van Nordhaug en Mollema.

Kelderman zal in Luik misschien nog wel een rol kunnen spelen, maar zondag lijkt me niet direct iets voor hem
Arsimo 15 april 2015 21:09
Gewoon lekker proberen. Alleen geen verwachtingen hebben als ploeg en volgers - gewoon zien waar het schip strandt.

Vorig jaar 17de in Lombardije, toch ook geen misselijke klassieker. Voor de rest nauwelijks een grote klassieker gereden, een keer Waalse Pijl. Eigenlijk is er niets over te zeggen of hij er wel of niet geschikt voor zou zijn.

Na de Ardennen, rust en goed voorbereiden op de Tour. Van die 3 Ardennenwedstrijden gaat Kelderman echt niet voortijdig slijten.
malheur 15 april 2015 21:21
Naar mijn mening is het predikaat 'misselijke klassieker' nou juist wel op de 'nieuwe' RvL van toepassing…

Natuurlijk is 17e een mooi resultaat maar het gaat me meer om het feit dat hij nu de ogen op zich gericht krijgt terwijl dezelfde schouders ook de last van de tour moeten dragen. Stel dat er nou een 50e stek in AGR en DNF te Luik uit komt rollen als 'kopman'. Gaat dat goed doen of niet?
malheur 15 april 2015 21:23
Ik heb trouwens ooit eens Basso met de 10 besten zien aankomen in Luik en zelden grotere 'wat doe ik hier?'-ogen gezien.

Een goede ronderenner doet het vaak wel aardig in Luik maar of ze er nou thuishoren?
Arsimo 15 april 2015 21:28
Zijn uitslagen in de Ardennen zal weinig uitmaken. Belangrijker voor de Tour is hoe hij het doet in Dauphine of Zwitserland (zal wel de eerste rijden neem ik aan?) zowel voor hemzelf, de ploeg, de media en publiek. Op dat moment is men sowieso zijn Ardennen vergeten. Behalve dan als hij (stomtoevallig) een topuitslag had in AGR of LBL.
Walnoot 15 april 2015 23:19
Dat ligt waarschijnlijk aan jou dan, want Basso reed toch met enige regelmaat top-10 in klassiekers. Denk in Luik alleen al een keer of vijf.
Blueprint 15 april 2015 23:25
Ik geloof er niet in, maar het kan geen kwaad om het eens te proberen.
Pyama 15 april 2015 23:33
Was Basso ook niet eens met Frank Schleck en Cunego (???) aan het sprinten in Lombardije oid?
Eindhovuh 16 april 2015 07:28
Basso is idd 3de geweest in LBL, 2de in de WP en 3de in Lombardije.
Daarnaast nog enkele keren top 10 in deze koersen. Malheur zijn herinnering lijkt niet helemaal te kloppen.

Kelderman lijkt me geen top 5 favoriet, maar proberen kan weinig kwaad.
shake 16 april 2015 09:28
malheur Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik heb trouwens ooit eens Basso met de 10 besten
> zien aankomen in Luik en zelden grotere 'wat doe
> ik hier?'-ogen gezien.
>
> Een goede ronderenner doet het vaak wel aardig in
> Luik maar of ze er nou thuishoren?


Afgelopen 5 jaar in top 10 LBL:
Valverde, Rodriguez, Pozzovivo, Hesjedal, Bardet, Mollema, Scarponi, Nibali, Andy en Frank Schleck, Uran, Evans, Horner en Contador.

Ik tel meer dan 10 Tour/Giro/Vuelta-overwinningen en bijna 50 top 10 klasseringen.
Arsimo 16 april 2015 09:39
Idd. En dan vergeet je nog Vinokourov, winnaar in 2010 en hoewel geen klassementsrenner pur sang misschien, toch ook een Vuelta winnaar en Tour podium. (zijn foute medische oppeppers laat ik even voor wat ze zijn)
Walnoot 16 april 2015 09:42
Kan me ook nog een niet-zo-prangend sprintje à deux herinneren in San Sebastian met Bettini. Mooie renner die Basso.

Overigens, die Armstrong, die kon ook nog weleens uitpakken in de Amstel als ik het me goed herinner. De lijst klassementsmannen die in genoemde wedstrijden presteren is schier eindeloos, afgelopen jaren bijvoorbeeld ook nog Sanchez, Mollema, Kreuziger. Volgens mij is er geen enkele reden waarom een sterke klimmer niet zou kunnen presteren in Luik. Enige wat nodig is, is uithoudingsvermogen. Explosiviteit is ook wel handig als je hoog wil eindigen, maar niet per se voor een mooie klassering. Volgens mij heeft Kelderman van beiden wel een beetje, dus op termijn zeker iemand die top-10 moet kunnen halen. Denk niet dat er iemand is die het nu van hem eist, en zover ik weet ook een jongen die vrij onverschillig blijft onder druk. Lekker laten fietsen dus.
Eddy Veen 16 april 2015 10:16
Kelderman is nog niet helemaal fit na een fikse griep. Hij is momenteel verkouden en was in de Brabantse Pijl 'ineens helemaal leeg'. Hij kwam enkele minuten na de winnaar over de streep en fietste vervolgens met Martens 30 km naar het hotel. Deelnemen aan de Amstel Gold Race gaat wel lukken, maar voor ereplaatsen komt deze te vroeg (vrij vertaald uit het AD).
Sehnsucht 17 april 2015 08:27
Het wordt tijd dat Kelderman weer eens wat van zijn klasse laat zien. Zijn 4de plek in de tijdrit van de Dauphine 2012 beloofde veel gezien de tegenstand aldaar maar zijn tijdrijden in grote koersen is er sindsdien niet beter op geworden. En in de Dauphine van 2014 ging hij uitstekend omhoog maar dat klimvermogen heeft hij dit jaar nog niet laten zien. Het lijkt er op dat het allemaal wat minder aan het worden is bij Kelderman dit seizoen. Hopelijk vanwege de veranderde voorbereidingsstrategie en niet door bijvoorbeeld een concrete afname van zijn fysieke mogelijkheden. Wanneer hij zijn klasse weet terug te vinden denk ik dat LBL hem wel moet liggen.
malheur 17 april 2015 09:02
Bedankt voor alle terechtwijzingen etc, wordt hier veel verwezen naar de periode vlak voordat ik het wielrennen weer oppakte. mooi mooi.

Hup Kelderman Ardennenman!
Arsimo 17 april 2015 09:43
Again: Kelderman's prestaties in dit seizoen tot nu toe liggen precies in het verlengde van zijn prestaties vorig jaar tot op dit moment in het seizoen. Trek dus niet te vroeg conclusies, wacht daarvoor eerst de Dauphine af (of welke voorbereidingskoersen hij gaat rijden richting de Tour)
El Mik 17 april 2015 10:29
Als hij daar "tegen valt", dan nog..
Vorig jaar was zijn Dauphiné een "even meepakken" koers met topvorm uit de Giro tegen renners die in opbouw waren naar de Tour, nu is hij daar zelf in opbouw naar de Tour..

Ontopic:
het barst natuurlijk van de ronderenners die goed uit de voeten kunnen in heuvelklassiekers, als ze zelf geen topuitslagen rijden, dan wel in dienst van de ploeg waar ze meer waarde hebben dan een of andere veel minder getalenteerde knecht.
Ik zie geen reden waarom Kelderman dat niet zou kunnen, zie bv. zijn uitslagen in explosieve finales in de Vuelta vorig jaar waar hij niet eens op zijn best was en toch een keer 3e en 4e werd tussen de Matthews, Martins, Moreno's en Valverdes van deze wereld.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 17/04/2015 10:32 door El Mik.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen