Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Vantornhout botst met hond

Gepost door Quarantanove 
Quarantanove 15 april 2015 22:41
Klaas Vantornout is in Spanje op training omvergelopen door een loslopende hond. "Ik ging helemaal over de kop", zegt de veldrijder, die beseft dat de gevolgen erger hadden kunnen zijn. "Een groot stuk van mijn helm werd losgerukt."

Vantornout maakte gisteren samen met Rob Peeters een trainingsrit. "Twee honden liepen plots de weg op tijdens een afdaling", vertelt de Belgische kampioen op de website van zijn ploeg Sunweb-Napoleon Games.

"Ik had nooit de tijd om te remmen en ging helemaal over de kop." De 32-jarige West-Vlaming bleef naar eigen zeggen tien minuten groggy op de grond liggen.
"Nadien bracht de eigenaar van de honden me naar een lokaal ziekenhuis." Daar kreeg Vantornout te horen dat hij geen breuken overhoudt aan de val.
De veldrijder heeft wel last van stramme spieren. "Ik was al vaker stijf na een val, maar zo erg als nu was het nog nooit: elk spiertje doet pijn."
Vantornout beseft dat hij geluk gehad heeft. "Ik viel op de achterkant van mijn hoofd en bij de val werd een groot stuk van de helm gewoon losgerukt."
De renner blijft nog een week in Calpé en hoopt vanaf morgen of overmorgen weer goed te kunnen trainen.
[sporza.be]
Tinuz 16 april 2015 01:11
Die veldrijders hebben eigenlijk een luizenbaantje, bedenk ik me. (overigens vind ik dat elk baantje een luizenbaantje behoort te zijn, maar dit even ter zijde nu)

Vantornout is nu al aan het trainen voor de komende winter. Ik vermoed dat het meer veredelde toerritjes zijn in zonnige oorden, waarvoor die renners ook nog betaald krijgen... Dat is het geluk van Belgie.
Sub Culture 16 april 2015 06:03
Het verdriet van België ja.
JW 16 april 2015 10:17
Klaas Vantornout is in Spanje op training omvergelopen door een loslopende hond

Zo'n tekst wekt de indruk dat de renner slachtoffer was van de hond; gewoon omvergelopen... Dat zou je toch eerder van een neushoorn of olifant verwachten.

Het lijkt me een typisch voorbeeld van de manier waarop de Belgische media met hun heilige veldritgoden omgaan.
Dat arme hondje liep daar gewoon in de vrije natuur, en werd door de fietstoerist overreden. Dat lijkt me het werkelijke verhaal.
Hoe het met het werkelijke slachtoffer afliep vindt de krant zelfs niet vermeldenswaard !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2015 10:17 door JW.
Sub Culture 16 april 2015 11:05
Klaas wordt omvergewaaid door een gematigd zeebriesje. Zie ik zomaar gebeuren.
Bromertà 16 april 2015 11:22
Wat een lammezakkerige reactie JW. Laten we als gedachte-experiment de naam Vantornhout vervangen door Gesink en verder het verhaal helemaal hetzelfde houden. Ben benieuwd hoe je dan gereageerd zou hebben. Nee, laat maar. De blaffende bijtgrage overal schijtende viervoeter verdient slecht twee, nee drie, zaken: een strotafknijpende strakke leiband, een muilkorf en een heel strenge baas.
JW 16 april 2015 12:12
Foei Bromerta. AF ! En in je mandje....!

a. Elk topic ombuigen naar Gesink, dat is toch onzinnig ?? Daar trap zelfs ik niet in.

b. Blijkbaar woon je niet op het platteland, in de vrije natuur. Of ben je dat volledig ontgroeid. Maar er was ook in het overbevolkte Nederland een tijd waarin honden nog gewoon los liepen. In veel landen waar de ruimte nog groot is is dat nog steeds volkomen normaal. Nog afgezien van de vele zwerfhonden in landen als Spanje.

c. Je moet wel een grote hondenhater zijn om zo'n laatste zin op papier te persen. Persoonlijk vind ik een aardige hond zo ongeveer het alleraardigste dat er op onze planeet bestaat. Altijd vriendelijk, zelfs tegen de grootste schoften, betrouwbaar, vrolijk, en zo kan ik nog wel een half uur doorgaan met deze ode. Veel wielrenners denken er overigens net zo over. Huis en have goed bewaakt terwijl ze buitenslands vertoeven, en een enthousiaste begroeting bij hun terugkomst. Wist je dat heel veel wielrenners zo'n hond, waar ze dol op zijn, hebben ? Ongetwijfeld.

Die fietstoeristen die denken dat de hele wereld van hun is, en zelfs in de binnenlanden van Spanje verwachten dat alles en iedereen eerbiedig ruim baan voor ze maakt, die zouden ze aan de ketting moeten leggen.
Sticky Bottle 16 april 2015 12:13
Over lamzakkerige reacties gesproken zeg. Ik ben meer dierenliefhebber dan cyclocrossliefhebber (is enkel leuke winterbezigheid voor wegrenners en renners die als wegrenner mislukt zijn).

Dieren hebben net zoveel rechten als mensen wat betreft weggebruik
Carlos Danger 16 april 2015 12:50
Platteland? Het was in een afdaling!
Walnoot 16 april 2015 12:54
Maar honden hebben net zo goed niet het recht om dwars over straat te kruisen, te slingeren, over te steken waar het niet mag etc. En die beesten zijn veel te arrogant om zich daar aan te houden natuurlijk.

Alle gekheid op een stokje, behalve wat moddermans zelf zegt, hebben we hebben nul info over de situatie. Over het algemeen zijn mensen betrouwbaardere weggebruikers dan honden, dus ik denk dat we het voordeel van de twijfel aan Vantornhout moeten geven
JW 16 april 2015 13:26
Dat is nieuwe toegevoegde info.
Maar niet verbazend. .In Spanje klimmen òf dalen de wegen.
Maar dan snap ik nog niet hoe zo'n hondje Klaas in zo'n afdaling omver kan lopen. Daalde Klaas zó langzaam confused smiley

Of heb je nog meer info uit betrouwbare bron ?
Is de harde werkelijkheid misschien dan tòch (wat ik meteen al vermoedde) andersom, en heeft Klaas als echte wegpiraat het hondje omver gereden ?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 16/04/2015 13:58 door JW.
Niels 16 april 2015 13:35
Goed om te lezen dat Klaas nu alweer bezig is met het opbouwen van een imposante reeks excuses om zich komend veldseizoen achter te verschuilen. Toch wel essentieel in zijn opbouw, dit soort momenten.
JW 16 april 2015 13:35
Je leest toch best vaak krantenberichten waarin wielrenners ervan worden beschuldigd niet zo betrouwbare weggebruikers te zijn.
Bij Klaas heb ik daar zeker mijn twijfels over....

De loslopende hond kan natuurlijk zelf de veroorzaker van de botsing zijn geweest (stak plotseling over, lette nergens op omdat hij achter een konijn aanzat etc. etc.) .
Maar als weggebruiker moet je ook bedacht zijn op plotseling opduikende gevaren. Uitgebroken vee, overstekende geiten of schapen (of honden), kinderen die de weg oprennen, Heeft Klaas zijn fietsbel wel gebruikt, en had hij zijn handen wel bij de remmen ?
Bromertà 16 april 2015 14:07
Soms zijn mensen net zo dom als hun geliefde schijtende blaffende viervoeter. Helaas.

[www.youtube.com]
Bertje 16 april 2015 14:12
Was het Hans met hond?
JW 16 april 2015 14:34
Dat een hond schijt en blaft kun je hem moeilijk verwijten.
Zelfs de veel verstandiger geachte mensen schijten, zeiken, schreeuwen, rochelen en noem maar op.
Toch gebruik je die toevoegingen niet als je het over mensen hebt. Dat is toch een soort willekeur.

En andersdenkenden als "dom" neerzetten, tsja...

Het voorbeeldfilmpje geeft toch een situatie weer waar het gebeuren wat duidelijker is dan in het bovenstaande verhaal.
- Er is een wielerkoers gaande. In die situatie mogen de renners ervan uitgaan dat de weg voor hen vrij wordt gehouden. De renners valt hier dan ook helemaal niets te verwijten.
- Duidelijk is ook te zien dat die hond de renner niet omver loopt.....
- De dommerik hier is niet de hond, die snapt helemaal niet wat er gaande is. De dommeriken hier zijn al die (schijtende, zeikende, gillende) volwassen mensen die totaal niet op de hond letten. Natuurlijk had zijn baas hem hier strak aan de lijn moeten houden. En zelfs als die baas niet in de buurt was (dan nòg treft hem alle blaam) had toch ten minste één van die omstanders toch wel wat oplettender mogen zijn.(Als ik daar gestaan had...) .

Ik zou zeggen: die hond is hier (net als die renner) slachtoffer, de baas en de directe omstanders een paar jaar op water en (oud) brood.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen