Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto-Soudal hoopt Boonen voor de neus van Quick-Step Floors weg te kapen

Gepost door El Chaba 
El Chaba 16 februari 2018 11:54
[www.indeleiderstrui.nl]

Lotto-Soudal hoopt Boonen voor de neus van Quick-Step Floors weg te kapen.

Lotto-Soudal maakt serieus werk van de komst van Tom Boonen naar de ploeg. CEO Paul De Geyter laat in de Gazet van Antwerpen weten dat hij de oud-renner graag toevoegt aan het team.

De Belgische ploeg ziet een rol voor Boonen weggelegd op het publicitaire en sportieve vlak. 'Ik hoop dat hij er op wil ingaan', stelt De Geyter. Voor Boonen zou het een opmerkelijke stap zijn, aangezien hij veel meer binding lijkt te hebben met Quick-Step Floors. De ploeg van Patrick Lefevre heeft bovendien ook al laten weten dat het Boonen graag bij de ploeg ziet.

De Geyter hoopt echter dat zijn persoonlijke band met Boonen hem over de streept trekt. De nieuwe CEO van Lotto-Soudal was jarenlang de zaakwaarnemer van Boonen. 'Tom blijft een persoonlijkheid. Hij kan op alle domeinen van waarde zijn. Ook sportief, ja. Liefst had ik hem zelfs als wegkapitein terug naar de ploeg gehaald. Dat is helaas uitgesloten. Maar dat ik hem er dolgraag bij wil in de werking? Absoluut', vertelt hij.
____________________________________________________________________________________

Zou toch wel opmerkelijk zijn..
Eindhovuh 16 februari 2018 22:31
Kan me het niet voorstellen. Maar ik ken de precieze verhoudingen tussen de belse teams niet. Is dat zoals vroeger Post en Raas of meer zoals nu LottoNL en Sunweb(redelijk onverschillig)?
Sub Culture 17 februari 2018 07:48
Dat leefde in het begin wel een beetje, vooral opgeklopt door de media.
Maar nu niet meer.
Lotto is Belgisch en Quickstep toch vooral imternationaal gezelschap, met meer geld..
Wim De Craene 18 februari 2018 08:35
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Quickstep toch vooral imternationaal gezelschap


Helaas wel. Deze Belgische ploeg trekt onnodig veel buitenlanders aan. Een nieuwe aanwinst voor dit seizoen is Jakobsen en dat is mij een doorn in het oog. Want waarom deze Nederlander aantrekken terwijl je in eigen land een Jasper Philipsen hebt. Jasper Philipsen is van hetzelfde type als Jakobsen maar dan een klasse beter blijkt overduidelijk uit de resultaten bij de beloften. Werkelijk ergerlijk om dan die inferieure Jakobsen te verkiezen boven Jasper. Ik kan er 's nachts niet van slapen.
merijntje mortirolo 18 februari 2018 09:23
-
Geheel eens, belachelijk bijvoorbeeld ook dat ze een Colombiaans sprintertje in dienst hebben van wie ze dit jaar wonderen verwachten, terwijl ze de afgelopen transferperiode iemand met veel superieurdere genen als Jürgen Roelandts hadden kunnen oppikken.

Of neem die, zij het redelijk getalenteerde, Fransman Alaphilippe die er al vier jaar rijdt, terwijl een geboren Vlaamse wereldtopper als Ben Hermans sinds 2010 gedwongen zijn heil in het buitenland moet zoeken.

#prutserdieLefevere
Sub Culture 18 februari 2018 20:09
Philipsen is nog een tiener..
Wim De Craene 19 februari 2018 14:20
Een wat dramatisch gebrachte ironie. Maar Patje is niet iemand die enkel succes heeft gehad met het aantrekken van buitenlandse renners. De Spanjaard Pecharroman bijvoorbeeld was niet bepaald een hoogtepunt. En los daarvan heb ik weinig moeite met het aantrekken van enkele buitenlanders. Maar wanneer je in eigen land betere opties tot je beschikking hebt dan vind ik wel dat je daarvoor moet gaan. En de Belg Jasper Philipsen is nu eenmaal een stuk sterker dan de Nederlander Jakobsen.
Wim De Craene 19 februari 2018 14:20
Wat goed is komt nu eenmaal snel.
Tjappie2 19 februari 2018 14:46
Voor een sprinter is dat niet onbelangrijk natuurlijk.
merijntje mortirolo 19 februari 2018 15:18
-
Ja ja ja. Enkel jij hebt humor.

Lefevere is met afstand de slimste c.q. beste ploegleider van het stel, dus als hij iemand haalt, Nederlander, Colombiaan, Fransman, Tsjech of Belg, is de kans groot dat die renner meer talent tot slagen heeft dan heel wat anderen die in de ogen van mongolen als jij en ik meer talent hadden/hebben. Dat jij dan de idioot bent (of graag voordoet te zijn) die zichzelve de beperking oplegt dat het om Belgen/Vlamingen moet gaan maakt jou net eventjes een iets grotere mongool dan (dat het) mij (maakt).

#kusjes
LD88 19 februari 2018 18:54
Los van de vraag wie er sterker is spelen er nog tig andere factoren mee. Als het Belgje zo ontzettend veel beter is zal hij waarschijnlijk ook een hoger salaris en/of vrijere rol krijgen bij zijn ploeg dan het Nederlandse loonslaafje zou durven te vragen. Of misschien vindt hij Pat gewoon een vervelende man.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen