Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Timo Roosen en de klassiekers

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 18 februari 2018 21:46
In dit prille seizoen valt me op hoe goed Timo Roosen aan 't worden is. Hij lijkt weer een fikse stap te hebben gezet. Zou deze jongen, die toch langzaam aan een voor een fietser volwassen leeftijd aan het naderen is, een rol in de subtop kunnen spelen tijdens de voorjaarsklassiekers? Zeker omdat ik bij Lotto Jumbo maar weinig renners zie die dat dit seizoen kunnen, dus hij hoeft wellicht niet te knechten in die koersen.
Eindhovuh 19 februari 2018 14:28
Ik denk dat hij dit hele seizoen puur voor Groenewegen moet rijden. Het lijkt mij sterk dat ze gaan riskeren dat hij in bijvoorbeeld Parijs-Roubaix valt.
Goede renner, maar vooral een top lead-out op dit moment.
Arsimo 19 februari 2018 15:52
Timo Roosen maakt zeker indruk op dit moment, petje af. Maar eerst ff afwachten of hij nog steeds zo sterk is t.o.v. de rest van het peloton als we verder in het voorjaar zijn.

Het komt zo vaak voor dat de sterkeren in februari er niet meer zo bovenuit steken als de rest ook op gang is gekomen. Met name de voorloper van Lotto Jumbo had daar meer dan eens last van.
Cyclad 19 februari 2018 19:01
Timo Roosen was vorig jaar in de klassiekers net niet sterk genoeg om bij de beteren te blijven.
Qua explosiviteit geen enkel probleem, maar ik stel me 2 vragen:
- kan hij de veelvoud van elkaar snel opeenvolgende hellingen al bij de besten aan?
- heeft hij inhoud voldoende om klassiekers van 250 kilometer of meer aan te kunnen?

Heeft hij die laatste stappen al kunnen zetten?
Als leadout is hij nu al wereldtop, maar dat maakt hem nog niet meteen tot een geslaagd klassiek renner. Toch heb ik er wel fiducie in.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/02/2018 19:01 door Cyclad.
Bob 19 februari 2018 19:18
Wel leuk dat hij zaterdag de kans krijgt als kopman, kijken wat het wordt
lodjan 19 februari 2018 19:18
Bij afwezigheid van Lars Boom zijn Jansen en Roosen aangewezen als beschermd renner voor de Omloop. Voor Kuurne is Groenewegen kopman.
Heisenberg 19 februari 2018 19:21
Ik verwacht dat Roossen en Jansen zaterdag het goed zullen doen. Renners als Van Avermaet en Sagan zullen ze niet bij kunnen houden, maar een klassering achter in de top-10 zit er, denk ik, wel in. Dat zou al een grote sprong voorwaarts zijn voor de ploeg. Ik hoop dat hij ook een kans krijgt in Vlaanderen en Roubaix.
Ridder Kale Knikker 19 februari 2018 20:30
Ik hoop dat je gelijk hebt Heisenberg, zou heel mooi zijn voor Roosen en een goede opsteker voor hem richting het echte werk.
Ridder Kale Knikker 19 februari 2018 20:33
Ik heb het gevoel dat het met die 250 km wel snor zit, is een jongen met veel inhoud. De opeenvolging van de hellingen denk ik dat dat er te veel aan is. Roubaix zou hem beter moeten liggen verwacht ik. Maar goed, ik moet eerlijk toegeven dat in deze bij mij de wens ook de vader van de gedachte is.
Wim De Craene 20 februari 2018 07:04
Bob Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel leuk dat hij zaterdag de kans krijgt als
> kopman, kijken wat het wordt

Vorig seizoen werd hij 18de in De Omloop. Nu hij een jaar ouder is zou een nog betere uitslag erin kunnen zitten. Wel een slag om de arm houden want de finale van De Omloop van aankomende zaterdag is een stuk zwaarder en het is nog maar de vraag of Roosen dat aankan.

In 2016 reed Roosen de dubbel Vlaanderen en Roubaix met als resultaat bijna 8 en 13 minuten achterstand op de winnaar. Dat is wel erg veel en ik denk dat hij daarom in de echte kasseiklassiekers van dit jaar niet voor een noemenswaardige uitslag in aanmerking komt. Maar dat hoeft ook niet want in die koersen zal niet Timo maar Lars Boom de kopman zijn. Niet dat Lars Boom wat kan klaarspelen hoor maar bij Jumbo hebben ze gewoon niets beters voor dat werk. Best wel armoedig eigenlijk.
Ridder Kale Knikker 20 februari 2018 07:27
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
> Bob Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wel leuk dat hij zaterdag de kans krijgt als
> > kopman, kijken wat het wordt
>
> Vorig seizoen werd hij 18de in De Omloop. Nu hij
> een jaar ouder is zou een nog betere uitslag erin
> kunnen zitten. Wel een slag om de arm houden want
> de finale van De Omloop van aankomende zaterdag is
> een stuk zwaarder en het is nog maar de vraag of
> Roosen dat aankan.
>
> In 2016 reed Roosen de dubbel Vlaanderen en
> Roubaix met als resultaat bijna 8 en 13 minuten
> achterstand op de winnaar. Dat is wel erg veel en
> ik denk dat hij daarom in de echte
> kasseiklassiekers van dit jaar niet voor een
> noemenswaardige uitslag in aanmerking komt. Maar
> dat hoeft ook niet want in die koersen zal niet
> Timo maar Lars Boom de kopman zijn. Niet dat Lars
> Boom wat kan klaarspelen hoor maar bij Jumbo
> hebben ze gewoon niets beters voor dat werk. Best
> wel armoedig eigenlijk.

Denk dat je gelijk hebt Wim, voor wat betreft Vlaanderen. Voor Roubaix denk ik dat het anders ligt. Roubaix is een koers die Timo op termijn moet liggen.
Waar ik echter van schrik is dat ik het volledig met je eens ben dat het best armoedig is wat TLJ aan renners heeft voor de klassiekers. Ben jarenlang een Boom-believer geweest, tegen beter weten in. Mijn laatste kleine restje geloof in een succesvol optreden van Lars in de klassiekers ligt inmiddels ook begraven naast het geloof wat ik jaren heb gehad in een comeback van Frank Vandenbroucke.
Pyama 20 februari 2018 08:44
Cyclad 20 februari 2018 19:35
Wim De Craene Schreef:
-------------------------------------------------------
>
>
> In 2016 reed Roosen de dubbel Vlaanderen en
> Roubaix met als resultaat bijna 8 en 13 minuten
> achterstand op de winnaar. Dat is wel erg veel en
> ik denk dat hij daarom in de echte
> kasseiklassiekers van dit jaar niet voor een
> noemenswaardige uitslag in aanmerking komt. Maar
> dat hoeft ook niet want in die koersen zal niet
> Timo maar Lars Boom de kopman zijn. Niet dat Lars
> Boom wat kan klaarspelen hoor maar bij Jumbo
> hebben ze gewoon niets beters voor dat werk. Best
> wel armoedig eigenlijk.

Ik moet natuurlijk helemaal niet happen, maar in 2016 reed Roosen die koersen puur als knecht. Scorebordjournalistiek is dan een slechte adviseur.
lodjan 20 februari 2018 19:38
... en hij was pas 23 jaar.
bakfiets 21 februari 2018 11:42
jos van emden voor roubaix
Tjappie2 21 februari 2018 15:56
Ik ben nog niet helemaal voorbereid op de start van het nieuwe seizoen. Kan iemand me vertellen hoe veel zwaarder de finale nu echt is ten opzichte van voorgaande jaren? De usual suspects zullen ongetwijfeld op de afspraak zijn, maar de meer sprinttypes gaan te kort komen?
Carlos Danger 21 februari 2018 16:47
Tjappie2 21 februari 2018 17:50
Wow. Vanaf De Haaghoek (150 km) houdt het dus eigenlijk niet meer op.

Om on topic te blijven: ik denk dat dit toch te zwaar gaat zijn voor Roosen. Al hoop ik dat ie lang mee kan.
Wim De Craene 21 februari 2018 19:31
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> ... en hij was pas 23 jaar.


Hoe oud was knecht Boonen eigenlijk toen hij in Roubaix Hincapie op sleeptouw nam in een poging Museeuw te achterhalen?
Tjappie2 21 februari 2018 19:42
In die tijd was het wielrennen nog helemaal niet professioneel. Onzinnig om wedstrijden van toen met 2018 te vergelijken.
LD88 21 februari 2018 19:51
Als je punt is dat Roosen niet zo goed is als Boonen, chapeau... je hebt gelijk.

Verder zeggen die uitslagen van Roosen in zijn eerste klassiekers niet zo veel. Niet iedereen is Boonen of Cancellara, de meeste goede klassieke renners hebben wel wat "slechte" uitslagen in hun eerste jaren staan. (2x top 50 is niet eens echt slecht, Terpstra begon in Roubaix met een 74e en 103e plek om maar wat te noemen)



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 21/02/2018 19:53 door LD88.
Wim De Craene 21 februari 2018 20:11
LD88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Als je punt is dat Roosen niet zo goed is als
> Boonen, chapeau... je hebt gelijk.

Het punt wat ik wilde maken is wat anders. Wanneer je als knecht het kopmanschap ambieert mag je eerst wel eens wat flitsen laten zien waaruit kan blijken dat je daarvoor potentie hebt. Zoals Boonen toen. Maar dergelijke flitsen heeft Timo nog nooit laten zien.
bakfiets 21 februari 2018 20:36
Van Emden in Roubaix daar geloof ik wel in
LD88 22 februari 2018 01:10
Die flitsen kun je ook laten zien in pakweg Kuurne-Brussel-Kuurne of een rit in de Driedaagse van de Panne of ENECO Tour. Nee, dat heeft Roosen ook niet gedaan en ik heb dan ook niet direct een kopman in hem gezien die anderen wel zien, maar wellicht komen die flitsen dit jaar.
Ik vind het alleen onzin om zoveel waarde te gaan hechten aan zijn uitslagen in zijn eerste RVV en P-R, er zijn zat winnaars van klassiekers die het slechter deden dan top 50 in hun eerste deelname. Als je het over al zijn uitslagen in zijn twee eerste profjaren bekijkt heb je al meer een punt, daar zie ik ook niet echt tekenen van grote potentie op dit gebied.
Wim De Craene 22 februari 2018 05:57
LD88 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Die flitsen kun je ook laten zien in pakweg
> Kuurne-Brussel-Kuurne of een rit in de Driedaagse
> van de Panne of ENECO Tour.

Dat is toch een ander niveau. Bijvoorbeeld Traksel, Steven de Jongh en Jasper Stuyven wisten de semi-klassieker KBK te winnen maar speelden (nog) niets klaar in de klassiekers. Ik hecht meer waarde aan de top 5 plek van Benoot in zijn eerste Vlaanderen.

> Ik vind het alleen onzin om zoveel waarde te gaan
> hechten aan zijn uitslagen in zijn eerste RVV en
> P-R,

Het is de combinatie van die uitslagen met het ontbreken van die "flitsen".
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen