Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Nippo-Vini Fantini vist Juan José Lobato op

Gepost door Anony 
Anony 23 februari 2018 17:48
Nippo-Vini Fantini heeft vrijdag de Spanjaard Juan José Lobato gecontracteerd. Lobato, die in december ontslagen werd bij het Nederlandse WorldTour-team LottoNL-Jumbo, tekende bij het Italiaanse procontinentale team een overeenkomst tot eind 2018, met optie op nog een extra seizoen.

De 29-jarige Lobato, een spurter van de tweede rij die in het verleden goed was voor ritoverwinningen in onder meer de Ronde van Wallonië, Ronde van Burgos, Tour Down Under en Ronde van Dubai, werd eind 2017 ontslagen bij LottoNL-Jumbo voor het gebruik van slaapmiddelen tijdens het trainingskamp van de Nederlandse ploeg in Girona.

Lobato slikte samen met de jonge Nederlanders Antwan Tolhoek (22) en Pascal Eenkhoorn (20) de slaapmiddelen Noctamid en Stilnoct, in combinatie met het gebruik van snustabak. Het trio moest vervolgens in zorgwekkende toestand opgenomen worden in het ziekenhuis. De volgende dag werden ze huiswaarts gestuurd. Lobato werd op staande voet ontslagen, Tolhoek en Eenkhoorn kregen een schorsing van twee maanden.

Bij Nippo-Vini Fantini krijgt Lobato onder meer de Italiaanse oud-Girowinnaar Damiano Cunego als ploegmaat.

Bron: Het Nieuwsblad



Toch een postje waard, leek me.
Tjappie2 23 februari 2018 19:31
Ik gun het hem wel. Die jongen schijnt een heftig jaar achter de rug te hebben. Misschien kan hij zichzelf nu weer bij elkaar rapen.
Snorfietser 24 februari 2018 19:53
Nu het contract binnen is kan hij weer rustig slapenspinning smiley sticking its tongue out
jonglins 25 februari 2018 11:22
Waarom is Lobato eigenlijk ontslagen en die twee anderen niet?
Snorfietser 25 februari 2018 19:25
Als ik het goed begrepen heb, heeft Lobato de medicijnen meegenomen en aan de andere twee verstrekt.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/02/2018 19:26 door Snorfietser.
PVW 26 februari 2018 06:56
Buitenlander zal ook niet in zijn voordeel hebben gewerkt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen