Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

'Tom Dumoulin gaat de Tour winnen'

Gepost door El Chaba 
El Chaba 27 februari 2018 10:56
[www.indeleiderstrui.nl]

Visbeek bevestigt deelname van Dumoulin aan de Tour: 'Tom Dumoulin gaat de Tour winnen'

Aike Visbeek heeft in een podcast met ART19 bevestigd dat Tom Dumoulin meedoet aan de Tour van 2018. De ploegleider geeft verder een inkijkje in de werkwijze van Team Sunweb. De Nederlandse ploeg loopt graag voorop op het gebied van ontwikkeling, maar daarvoor is wel een meegaande renner vereist. Ook doet hij een verrassende Tour-voorspelling...

Visbeek, die benadrukt dat bijvoorbeeld Warren Barguil niet per se om dat keurslijf is vertrokken, zou inmiddels wel twee keer nadenken of hij rock and roll-renner Peter Sagan aan de ploeg zou toevoegen. 'Dan zal hij op onze manier moeten werken. Als we er afspraken over kunnen maken, dan zou het kunnen, maar op dit moment zie ik dat niet gebeuren.'

Een duidelijk statement, want bij Team Sunweb is men overtuigd van de eigen werkwijze. Dumoulin is volgens Visbeek dan ook om die reden sneller beter geworden. In 2018 moet de ploeg vooral 'volwassen worden'. 'Het is ieder jaar beter gegaan, maar dat zal een keer afvlakken. Daar hou je rekening mee, maar wat voor verwachtingspatroon plak je erop? Als Tom vierde wordt in de Tour en hij wint een etappe in de Giro, heb je dan een minder seizoen gedraaid?'

Visbeek is in ieder geval blij met het niveau van de ploeg, dat in de breedte beter is geworden, zo zegt hij. Met veel jonge renners is er dus wel genoeg ruimte om weer te presteren. Dumoulin moet dat doen in de Giro en de Tour, Wilco Kelderman in de Tour en de Vuelta. Visbeek loopt niet weg voor die ambities, getuige zijn Tour-voorspelling. 'Tom Dumoulin gaat de Tour winnen, dat hopen we toch allemaal? Er is een groep van vijf man die kans maakt en daar hoort hij ook bij. In de Giro denk ik dat het gaat tussen Aru en Tom.'
Spaak 27 februari 2018 11:07
Pittige uitspraak van Visbeek, al is het natuurlijk de vraag op welke toon hij heeft gezegd.Wel raar dat Tom Dumoulin zelf zei dat hij pas na de Giro zou nadenken over een tourstart, maar dat die beslissing blijkbaar al door het team is genomen.
Het lijkt mij niet logisch om beide ronden voor het klassement te rijden.
Eindhovuh 27 februari 2018 11:08
Heel vreemd om dit zo te stellen. Nergens zegt hij iets over afnemende kansen in de Tour door competitieve deelname aan de Giro.
En hij weet blijkbaar meer over een eventuele schorsing van Froome, anders is het verbijsterend hem niet te noemen.
Super Grover 27 februari 2018 11:23
Of hij weet dat zijn en andere ploegen het niet zullen acepteren dat Froome start en dat Froome dus buiten beschouwing kan worden gelaten.
Orakel 27 februari 2018 11:25
Verbijsterend. Benieuwd of Dumoulin blij is met dergelijke uitspraken... (denk het niet).
Siem 27 februari 2018 11:26
Aike Visbeek die Zakarin "die jongen van Katusha" noemde... Hij maakt waarschijnlijk graag een impliciet statement.

Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> En hij weet blijkbaar meer over een eventuele
> schorsing van Froome, anders is het verbijsterend
> hem niet te noemen.
Eazster 27 februari 2018 11:35
Moet je iemand die Sagan misschien wel te Rock and Roll vind voor zijn team,omdat die niet in het. ... ja daar is ie weer proces valt nog al te serieus nemen?
Iedereen wil Sagan toch in zijn team.
De uitspraak met de Tour misschien in een bredere context zien. Misschien bedoeld hij dat er zo'n vijf renners zijn die de komende jaren de Tour kunnen winnen en Tom er volgens hem daar zeker een van is. Dit jaar met de Giro in de benen lijkt me dat onmogelijk ,welk vernieuwend proces ze ook bij Sunweb bekokstoven.

Wat ik in elk geval hoop is dat ze bij stagnerende prestaties niet alleen renners ,maar ook staf onder de loep zullen nemen. Vorig jaar was echt een boerenjaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/02/2018 11:36 door Eazster.
Ger 27 februari 2018 11:36
Nou hij maakt volgens mij een goede kans. Maar dan moet wel zijn materiaal in orde zijn. hot smiley
Inigo 27 februari 2018 11:37
Giro gewoon starten voor de poen en na 7 dagen afstappen met "zitvlakproblemen". Niemand die dat gaat controleren. Dan rustig en zonder druk naar de Tour toewerken. Geniaal.
Eindhovuh 27 februari 2018 11:39
Waar maak jij uit op dat er een vorm van boycot zou ontstaan. Was in de ruta del sol niets van te merken.
El Chaba 27 februari 2018 12:12
Wat betreft het materiaal en de omkadering heeft Kerckhoffs ook wel iets op te merken:

[www.indeleiderstrui.nl]

Kerckhoffs openbaart 'ondercapaciteit' bij Sunweb: 'Successen hebben probleem verbloemd'

Raymond Kerckhoffs stelt in De Telegraaf dat Tom Dumoulin recht van spreken heeft met zijn boosheid over het materiaal van Team Sunweb. De Nederlander moest in de Abu Dhabi Tour in de tijdrit en in de laatste etappe van de fiets vanwege pech.

De journalist stelt dat het geen incidenten meer zijn. 'De ploeg is de laatste jaren wellicht te snel gegroeid ten opzichte van de ontwikkelingen in de organisatie. De successen hebben een probleem, dat al enkele jaren onderhuids in Team Sunweb broeit, verbloemd. Intern is al diverse keren gewezen op de ondercapaciteit qua personeel, de vele onervaren mankrachten en de enorme werkdruk tijdens rittenkoersen met onder andere meetings tot in de nachtelijke uren. Tientallen signalen zijn er richting het kantoor in Deventer afgegeven dat de organisatie en werkwijze nog eens onder de loep moesten worden genomen.'

Kerckhoffs noemt Team Sunweb 'een uitzendbureau' met onervaren personeel, mede door het vertrek van drie ervaren en ontevreden mecaniciens. Met het snelgroeiende budget moet nu geïnvesteerd worden in het personeel. 'Het is nu aan Tom Dumoulin om aan te tonen dat hij dé kampioen Tom Dumoulin is. Hij moet nu zijn stem laten horen. Er kan bij Team Sunweb wel geroepen worden dat het individu altijd ondergeschikt is aan het team, maar met de Maastrichtenaar heeft Spekenbrink misschien wel de beste renner van deze generatie in huis. Van de acht renners die straks in de Giro d’Italia starten zijn er immers zeven inwisselbaar. Eentje niet. Zoals alle grote kampioenen moet Dumoulin ook een vaste staf, waar hij blind op vertrouwt, om zich heen verzamelen.'
Super Grover 27 februari 2018 12:13
Dat baseer ik verder nergens op. Ik ga slechts verder met speculeren. Volgens jou moet Visbeek wel meer weten over een eventuele schorsing, ik denk dat het meer aannemelijk is dat een boycot gaat volgen als het om de echte knikkers gaat.
Carlos Danger 27 februari 2018 12:14
In his dreams.
Spaak 27 februari 2018 13:40
Ik lees nu op Twitter dat Sunweb zegt dat de uitspraak van Visbeek voorbarig was en dat ze pas na de Giro beslissen over de Tour.
predator 27 februari 2018 15:53
Laat ze maar eerst zorgen dat die fietsen heel blijven.
El Chaba 27 februari 2018 16:25
Haha, zelfs op het radiojournaal van NPO 1 is het bericht overgenomen..
Sjorsoll 27 februari 2018 16:30
Niet slim, zeker omdat hij eerst de Giro rijdt, dan lijkt indekken voor de Tour me juist gepast. Maar misschien zei Visbeek het met een grappende ondertoon.
lodjan 27 februari 2018 17:23
Luister zelf, zou ik zeggen: [art19.com]
Sjorsoll 27 februari 2018 17:50
Ik ben te ongeduldig voor een interview van een uur.
Tinuz 27 februari 2018 18:06
Laatste 5 minuten doet Visbeek de betreffende uitspraken.
JW 27 februari 2018 18:54
Domme uitspraak. Daar doet hij Tom naar mijn idee geen plezier mee.
Ook al neemt hij later gas terug, het bericht is toch al overal overgenomen.

Ik had steeds begrepen dat Tom voor de Giro koos omdat hij dat parkoers meer op zijn maat vond....
Sjorsoll 27 februari 2018 22:00
Thanks. Tsja het is vrij onschuldig maar niet zo handig.
Andere Peter 28 februari 2018 01:53
Ik ga dat interview ook niet luisteren. Ik vind lezen fijner. Ik stel zo al wel vast dat veel consternatie ontstaat nadat deze kop wordt gemaakt:

Tom Dumoulin gaat de Tour winnen

van deze quote:

'Tom Dumoulin gaat de Tour winnen, dat hopen we toch allemaal? Er is een groep van vijf man die kans maakt en daar hoort hij ook bij. In de Giro denk ik dat het gaat tussen Aru en Tom.'
diravi 28 februari 2018 02:04
Enkel hyperintelligenten ontmantelen fake news.
Sjorsoll 28 februari 2018 12:32
Ik vind het raar dat Visbeek het in de Giro tussen Tom en Aru vindt gaan en in de Tour tussen Froome, Quintana, Bardet, Porte en Tom.
Waarom noemt hij Froome in de Giro niet en in de Tour wel?
Tinuz 28 februari 2018 13:48
Het enige dat ik eruit opmaak is dat Dumoulin/Sunweb serieus de mogelijkheid in het hoofd heeft zitten om voor de winst in de Giro en de Tour te gaan.
Arsimo 28 februari 2018 13:54
Dat Dumoulin en de ploeg het serieus overwegen om hem beiden te gaan (laten) rijden is oud nieuws. In interviews werd al gezinspeeld op o.a. de extra week - vanwege het WK voetbal - tussen Giro en Tour.

Maar dat er blijkbaar(?) serieus over wordt nagedacht dat Tom Dumoulin in beide voor de winst zou kunnen gaan is wel nieuw. Zou een stunt van jewelste zijn als dat zou lukken.
Tinuz 28 februari 2018 14:00
Dat laatste, inderdaad. Eerder kreeg je de indruk dat de Tour erbij gedaan kan worden als rittenkaper en helper van Kelderman en Matthews. We zullen het zien. Dumoulin heeft wel lekker uitgerust deze winter in opbouw naar het nieuwe seizoen.
Eddy Veen 28 februari 2018 14:02
Hij is sterker en wijzer, heeft een betere ploeg dan vorig jaar tot zijn beschikking en de concurrentie is zeker niet groter. Hij hoeft zich dus waarschijnlijk niet binnenstebuiten te keren om de Giro te winnen en zou zodoende in goede vorm aan de Tour kunnen beginnen. Dan zal er in het klassement rekening met hem moeten worden gehouden.
Sjorsoll 28 februari 2018 15:55
Er zitten maar 44 kilometers aan tijdrit in de Giro hè... Kan me niet voorstellen dat hij de rest bergop even aan gort rijdt of moeiteloos volgt. Daar doet u de Giro ook tekort mee.
Eddy Veen 28 februari 2018 20:07
Er zit wat mij betreft nog wel wat licht tussen 'hoeft zich [...] niet binnenstebuiten te keren' en 'de rest even aan gort rijdt of moeiteloos volgt'. Hij moet er wel voor zorgen dat hij zich snel en gemakkelijk kan omkledenwinking smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/02/2018 20:08 door Eddy Veen.
LD88 28 februari 2018 20:09
Het is dan ook een rare keuze dat hij voor de Giro gaat.

Tenzij het inderdaad alleen is om even de proloog te winnen, startgeld op te halen en na een weekje "ziek" of "geblesseerd" naar huis te gaan.
JW 28 februari 2018 23:06
Ik denk dat hij zich wèl (spreekwoordelijk) binnenstebuiten moet keren om de komende Giro te winnen.
Het parkoers is minder op zijn maat dan vorig jaar, en de concurrentie is een stuk sterker. Zeker als Froome meedoet.
Daarna in de Tour meedoen lijkt me (afgaande op de ervaring van sterke renners die dat afgelopen jaren probeerden, en het loodzware parkoers van komende Tour) zo goed als onmogelijk.

Maar goed, ik heb er geen enkel bezwaar tegen als hij ze allebei wint winking smiley
Eddy Veen 01 maart 2018 08:48
Het lijkt mij sterk dat Froome meedoet. Mocht het wel zo zijn, dan zal hij zijn pufjes thuis (moeten) laten. Dat scheelt een slok op een borreldrinking smiley Kun jij me uitleggen wat/wie de concurrentie een stuk sterker maakt in jouw ogen, nu Nibali en Quintana ontbreken?



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2018 08:48 door Eddy Veen.
JW 01 maart 2018 12:01
Aru, Yates en Chaves lijken me tegen standers die elk jaar wat sterker worden.
Maar vooral Froome rijdt gewoon de Giro, tenzij er wonderen gebeuren. Zijn ploeg trekt hem zelf niet terug (dan hadden ze dat beslist al veel eerder gedaan !).
En de UCI durft de strijd met het machtige Sky niet aan.

Zelfs als die wonderen gebeuren en Froome blijft thuis, dan blijft Sky nog de te kloppen ploeg (Henao als kopman ?).
Ik wil niks afdoen aan de winst van Dumoulin, maar het letterlijk uit de koers vallen van de Skyploeg was meegenomen.
LD88 01 maart 2018 14:19
Het maakt niet uit hoe sterk Sky is als ze geen kopman hebben die de rest kan verslaan. Henao is domweg niet goed genoeg, Landa was dat misschien wel (of Thomas maar dat geloof ik niet).
Eddy Veen 01 maart 2018 14:34
Dat laatste is waar, al moet je aantekenen dat Dumoulin daarbij Kelderman als meesterknecht verloor. Na Oropa was het zonder poepincident al een uitgemaakte zaak geweest.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2018 14:35 door Eddy Veen.
Sjorsoll 01 maart 2018 15:00
Lijkt me sterk dat Yates en Chaves even goed zijn als Quintana en Nibali. Lopez lijkt me wel een gevaarlijke.
Henao heeft nog nooit iets bewezen in grote rondes, dus als hij kopman is dan is Sky als de te kloppen ploeg een onzinpunt. Als Froome meedoet, dan zijn ze het wel.
JW 01 maart 2018 21:02
Voor alle duidelijkheid: Ik vind het prima als in de koers mijn ongelijk wordt aangetoond ! cool smiley
Sjorsoll 01 maart 2018 21:41
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen