Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lotto NL trekt zich terug als sponsor, Jumbo nieuwe hoofdsponsor en wel voor 5 jaar!

Gepost door Ridder Kale Knikker 
Ridder Kale Knikker 28 februari 2018 22:01
Toch wel verrassend nieuws lijkt me. In het eerste persberichtje nog niet duidelijk wanneer Lotto zich terug trekt. Hopelijk is er een goede nieuwe sponsor te vinden voor de enige Nederlandse WT-formatie.

EDIT: inmiddels is duidelijk geworden dat supermarktketen Jumbo het hoofdsponsorschap voor haar rekening neemt en wel voor een termijn van 5 jaar!



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/03/2018 14:02 door Ridder Kale Knikker.
Blueprint 28 februari 2018 22:08
Volgens nu.nl is er dus al een nieuwe sponsor:

Quote

Lotto trekt zich terug als hoofdsponsor van het schaats- en wielerteam Lotto-Jumbo. De Nederlandse loterij wil de weg vrijmaken voor een nieuwe financiƫle ondersteuner.
"In de afgelopen vier jaar hebben we samen met het schaats- en wielerteam veel bereikt en een nieuw organisatiemodel neergezet voor de Nederlandse sport door twee disciplines te combineren", zegt marketingdirecteur De Jong van Lotto.

"Dat is uniek en succesvol gebleken. Door terug te treden als hoofdsponsor geven we de ruimte aan een ander om onze rol over te nemen."

Het schaatsteam van Lotto-Jumbo won onder leiding van coach Jac Orie op de Olympische Winterspelen van deze maand in Pyeongchang vier gouden medailles.

Volgens De Jong wordt de nieuwe hoofdsponsor snel bekend. Op namen wil hij niet ingaan.
Erik S. 28 februari 2018 22:34
Dan weet ik waarom Spaak die inzameling deed. Leuke naam, wielerprikbord-Jumbo...!
Ruudje2209 28 februari 2018 22:40
Hopen dat het waar is van de nieuwe sponsor ziet er anders voor de wielerwereld niet zo rooskleurig uit.

LottoNL dat zich terugtrekt. BMC dat zich terugtrekt. De onzekerheid rond Astana. Ook het contract van Katusha - Alpecin en Mitchelton Scott lopen af.
JW 28 februari 2018 22:52
Er worden meerdere namen genoemd.
Friesland Campina lijkt me daarvan de meest voorstelbare. Voor de wielerploeg dan.
Wie het ook wordt, ik ben vooral benieuwd naar duur en budget.

En ondanks alles wat er is misgegaan: het zal nooit meer zo goed worden als in de Rabo-tijd.
Daar heb ik toch nog altijd heimwee naar winking smiley
Carlos Danger 28 februari 2018 23:41
Andere Peter 01 maart 2018 01:22
Als ik een bank in het midden des lands was, dan zou ik het wel weten...
Clavan 01 maart 2018 07:27
Jumbo verlengt met 5 jaar en verhoogt het budget naar 15 mln voor decwielerploeg volgens het Volk en Vaderland
lodjan 01 maart 2018 07:43
Wim De Craene 01 maart 2018 07:46
Clavan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Jumbo verlengt met 5 jaar en verhoogt het budget
> naar 15 mln voor decwielerploeg volgens het Volk
> en Vaderland


Slecht nieuws dit voor de medewerkers van de distributiecentra. Die zullen nu nog extremer uitgeknepen worden door Jumbo. Het geld moet toch ergens vandaag komen niet?

[www.youtube.com]
Eindhovuh 01 maart 2018 09:25
Prima toch? Ploeg weet voor jaren gered!
Ridder Kale Knikker 01 maart 2018 10:07
Contract van 5 jaar is een ongelooflijke luxe in wielerland, geeft continuiteit en zekerheid. Hopelijk lijdt dit niet naar een soort gezapigheid, al neem ik aan dat de leiding van Jumbo daar alert op zal zijn.
Ridder Kale Knikker 01 maart 2018 10:09
Blueprint 01 maart 2018 10:39
Is het niet 15 miljoen in totaal voor schaatsen + wielrennen?
Arsimo 01 maart 2018 10:46
De bedoeling is dat sponsoring het bedrijf uiteindelijk geld oplevert. Indien niet dan is de sponsor zakelijk gezien heel dom bezig en feitelijk aan het hobbyen.
PVW 01 maart 2018 10:51
Hiervoor heeft van Frits van Eerd jarenlang met de sponsoring van Jumbo meegedaan aan Le Dakar. Dat was zeker overwegend hobbyisme. Ik acht dat dus niet onmogelijk.
Arsimo 01 maart 2018 11:05
De Jumbo-sponsoring van autosport (zie ook zijn Max Verstappen adoratie) is idd veredelde hobby. De sponsoring van de schaats- en wielerploeg is dat volgens mij niet (of nauwelijks).

Overigens is er zakelijk niets mis mee om met zakelijk doel te sponsoren en het tegelijkertijd ook leuk te vinden.

Het is zakelijk wel dom om zakelijk verlies met sponsoring te maken, maar als je geen andere aandeelhouders hebt en geen schuldeisers (banken e.d.) dan moet je dat als eigenaar ook nog zelf weten - al kan het gezeik opleveren met allerlei medezeggenschap/inspraak-clubjes binnen je bedrijf.
Fcdh 01 maart 2018 11:37
Kruijswijk 3 jaar langer bij Jumbo.
Overigens bijna uitzonderlijk te noemen een sponsor die een contract tekent voor 5 jaar.
Zeer goed voor het Nederlands wielrennen dit.
Hoentie 01 maart 2018 11:40
Frederik D. 01 maart 2018 12:30
Dus als ik bij de Jumbo koop, betaal ik mee aan de sportploegen? Ik ga toch echt op zoek naar een supermarkt die geen relatief hoge prijzen hanteert om sportploegen te bekostigen. Doet de Aldi aan sportsponsering? En de Lidl?

Bie de Lidl
Eindhovuh 01 maart 2018 13:01
Precies, de Aldi heeft geen hoge prijzen omdat ze niet sponsoren en ze behandelen hun personeel en leveranciers super goed....
Frederik D. 01 maart 2018 13:11
Net als al die (al die ...) andere supermarkten. smiling smiley
Arsimo 01 maart 2018 13:21
Lidl is al enige tijd co-sponsor van de Quickstep-ploeg. Kijk maar op de mouwen, net onder schouderhoogte.
Frederik D. 01 maart 2018 13:29
Eindhovuh 01 maart 2018 13:36
Ik koop zelf zo weinig mogelijk bij supermarkten. Bakkers, slagers, kaasboeren e.d. hebben meer mijn sympathie.
En 3 dagen worden verzorgd door Boerschappen, rechtstreeks van de boer/teler/etc.
Ridder Kale Knikker 01 maart 2018 14:00
Lees nu dat er een opleidingsploeg komt, dat is helemaal top lijkt me. Het lijkt de goed-nieuws-show wel!
valse trage 01 maart 2018 18:21
thumbs up Same here. Misschien ietsje duurder uit, maar de kans dat je je laat verleiden door al die schappen 'industrial food' is ook een stuk minder aanwezig. Bij mij i.i.g. een stuk lager chips, nootjes en koekjesverbruik = -10 kg in afgelopen half jaar.
Andere Peter 02 maart 2018 02:05
Wie zegt dat het effect van de sponsoring een prijsstijging is? Er zijn meer manieren om een investering terug te verdienen dan de prijs te laten stijgen.
Wanny 02 maart 2018 08:39
LottoNL is dat hetzelfde als Nederlandse Loterij? Dan kunnen ze wellicht bij NL loterij de bijdrage aan Roompot wat omhoog gooien, zodat die ook wat hoger op de ladder komen.
Blueprint 02 maart 2018 10:01
Ik zeg: hup Sligro.
Frederik D. 02 maart 2018 12:02
Door een hogere omzet en door lagere salarissen en lagere andere kosten. Maar toch, ook reclames kosten geld, al hoopt men die kosten weer terug te kunnen verdienen.
JdB 02 maart 2018 17:47
Wellicht willen ze uitbreiden naar andere landen. Dan kan deze deal best interessant voor Jumbo zijn.
Carlos Danger 02 maart 2018 18:23
Niet meer dan een speeltje voor de Van Eerds. Met een (geschat) vermogen van 2-2,5 miljard euro
is 15 miljoen per jaar een schijntje.
El Chaba 03 maart 2018 14:32
Jij denkt dat ze er eigen geld in stoppen?
Carlos Danger 03 maart 2018 16:38
Komt zeker niet allemaal uit de Jumbo-kassa.
Snorfietser 04 maart 2018 09:22
Als die 15 miljoen is voor de wielerploeg en de schaatsploeg, dan moeten er zeker nog wat andere sponsoren aan worden getrokken om de topploegen te kunnen beconcurreren, zeker als je er ook nog eens een opleidingsteam bij wilt starten.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen