Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dope top 40

Gepost door lodjan 
lodjan 04 april 2018 20:52
Armstrong op 1, geen Nederlanders in de lijst: [cyclingtips.com]

Boogerd en Dekker zouden niet misstaan, maar de nadruk ligt op de angelsaksische wielerwereld.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 04/04/2018 21:39 door lodjan.
merijntje mortirolo 04 april 2018 20:59
-
Commentaren bij nummer 40 en 39 (zo ongeveer mijn twee lievelingsrenners aller tijden) zijn redelijk grappig.

Thanks, lodjan, ik ga straks de rest eens lezen, ik kwam slechts tot en met 38. Nu ga ik eten. Biefstuk en groenteprut. En zuipen. Cava brut en Tanqueray.

#doei!
Horsie is back 04 april 2018 21:43
Anyway, the whole thing is a joke. Had de schrijver het daar maar bij gelaten.

Dat het schrijven van zo'n artikel veel haken en ogen zal kennen moge duidelijk zijn.

Maar begin niet iemand als 40 te labelen, terwijl hij feitelijk 1 bedoelt. Enig guilty pleasure gevoel lijkt hem bij Pantani ook parten te spelen. Dat is aan hem.
Vervolgens komen we bij nr 1, Lance Armstrong. Een kind kan de was doen.
Maar dan 2 en 3 gezamenlijk, Chris Froome en Brad Wiggins. Mafkees.

Wellicht denkt de schrijver ook nog, dat we stiekem denken, dat hij helemaal geen ranglijst voor ogen had.

Mijn nr. 1: nu Goozzer vandaag weer is herrezen, is dat natuurlijk Genevieve Jeanson of La Reine, helemaal opgebouwd vanaf het begin door "daddy".
lodjan 04 april 2018 23:02
Why is one alleged doper a pariah and another previously banned rider quietly tolerated — or even loved?
Tjappie2 04 april 2018 23:43
lodjan Schreef:
-------------------------------------------------------
> Why is one alleged doper a pariah and another
> previously banned rider quietly tolerated — or
> even loved?

Omdat het gaat over symphatie of antipathie voor een renner. Of hij wel of geen doping heeft gebruikt doet in eerste instantie niet ter zake. Wanneer iemand al antipathieke gevoelens koestert voor een bepaalde renner kan er ter ondersteuning worden verwezen naar het dopinggebruik, als argument voor het eigen gelijk. "Ik vond het al een eikel, en zie: hij heeft nog doping gebruikt ook".
Horsie is back 04 april 2018 23:55
Het maakt ook uit, denk ik, of je kunt beweren, dat iemand zonder doping ook een wereldtopper is of zou zijn geweest.
Dat maakt met name bij mij uit als het gaat over LA from Austin en uiteraard ook der Ossie, der Ulle aus Rostock.
En ik geef graag de voorkeur aan de huilende La Reine, beste klimster ooit, boven de grienende cricketer met frauduleuze cricket ballen.
Sjorsoll 05 april 2018 00:35
#groenten!

Edit: als verbastering van groetjes. Niet als shout out naar je groenteprut. #bye



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/04/2018 00:38 door Sjorsoll.
Remko 05 april 2018 08:51
Rumsas zou toch ook niet hebben misstaan op dit lijstje
Luijt 05 april 2018 08:57
Een lijst die niet getuigt van veel historisch besef.
Arsimo 05 april 2018 10:47
De lijst zelf is nauwelijks interessant maar wel geven de omschrijvingen en de namen die er wel en ook die er juist niet op staan (o.a. de hier genoemde Rumsas) mooi de perceptie weer van doping en wielerhistorie bij een wielerliefhebber/kenner die uit duidelijk andere cultuur komt dan de klassieke wielerlanden.
Ben 05 april 2018 10:48
Horner op 15? Is hij ooit gepakt? Belachelijke lijst.
Eindhovuh 05 april 2018 14:30
Tja beetje absurde lisjt zo, iets te Angelsaksisch. Wel grappig om dan juist Tom Simson niet te noemen!
merijntje mortirolo 05 april 2018 14:59
-
tWordt op den duur een beetje flauw.

Kortom: zo ongeveer wat lodjan, Luijt, Arsimo, Ben, Remko, Tjappie2, Eindhovuh en, voor zover ik er wijs uitgeraken kan, Horsie zeggen.

Ennu, Sjorsoll: #sluutjes!
Bromertà 05 april 2018 15:00
Misschien zou die top 40 gezien moeten worden als een rangschikking naar ongeloofwaardigheid? Ooggetuige Betsy Andreu had de patiënt uit Texas, de nummer 1 van de lijst, aan de dokter horen verklaren dat ie een waslijst aan dopingmiddelen op z'n programma had staan. Het is aannemelijk dat het talent van deze Amerikaan nog voor ie WK werd, gewoon al uit een potje kwam.
Sub Culture 05 april 2018 15:23
Rabo Trade Team III
lodjan 06 april 2018 05:49
Zo zou ie voorkomen in het Usada-rapport: rider 15. Zie ook de opmerkingen onder het artikel. [www.cyclingnews.com]

Het is een grappige opzet, maar een beetje voor insiders, kenners van doping in de (angelsaksische) wielerwereld. Je moet het niet te serieus willen nemen.

We zouden ook zo'n lijst kunnen maken met de nadruk op Europa of de Benelux.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/04/2018 06:06 door lodjan.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen