Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

72nd Tour de Romandie (2.UWT) 4e etappe

Gepost door Cecchini 
Cecchini 28 april 2018 11:28
Stage 4 » Sion › Sion (149.2k)



 Départ : 13:25:00
 Arri­vée (esti­mée) : 17:10:00

Algemeen Klassement
1 Roglic Primoz Team LottoNL-Jumbo 10 8:39:39
2 Bernal Egan Arley Team Sky 0:06
3 Porte Richie BMC Racing Team 0:27
4 Kruijswijk Steven Team LottoNL-Jumbo 1:02
5 Costa Rui UAE-Team Emirates 1:17
6 Dennis Rohan BMC Racing Team 1:22
7 Latour Pierre AG2R La Mondiale ,,
8 Martin Daniel UAE-Team Emirates 1:42
9 Buchmann Emanuel BORA - hansgrohe ,,
10 Izagirre Ion Bahrain Merida Pro Cycling Team 1:55


Eindhovuh 28 april 2018 13:14
LottoNLJumbo mag aan de bak! Maar in principe hebben ze een aardige ploeg bij om Roglic te ondersteunen.
Ridder Kale Knikker 28 april 2018 13:31
JW 28 april 2018 13:35
Aanval De Gendt vanuit de start.
Gelukkig terug gehaald.
Vandaag is de koninginnenetappe.
Te mooi voor een hele koers De Gendt-hysterie.
Wat mij betreft, althans.
Cecchini 28 april 2018 13:48
Wat mij betreft ook.
Slimmerd 28 april 2018 13:59
Wagner is natuurlijk al wel naar huis en Tankink schijnt naar huis te willen ivm bevallende vrouw
Eddy Veen 28 april 2018 14:10
Sporza meldt dat meer dan de helft van de #zegetrein wegens tijdsoverschrijding naar huis issmileys with beer



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2018 14:10 door Eddy Veen.
ton duk 28 april 2018 14:16
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wagner is natuurlijk al wel naar huis en Tankink
> schijnt naar huis te willen ivm bevallende vrouw

...(kort Bosch woord,3 letters) wijf...dat doet ze dan maar maandag
gr
Cyclad 28 april 2018 14:24
Thomas de Gendt is wél weg, met 3 anderen. Voorsprong nog maar rond de minuut. Volgens mij zit Hugh Carthy er ook bij, die staat nog vrij kort, dus heel veel ruimte zal Thomas dit keer niet krijgen.

Edit: De Gendt heeft Carthy, Amador, Nieve en Pernsteiner bij zich.
Pernsteiner is de best geplaatste op 2.35, Nieve en Carthy daar kort achter.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2018 14:27 door Cyclad.
El Chaba 28 april 2018 15:26
Wat mij betreft ook.
El Chaba 28 april 2018 15:27
Dat was gisteren al bekend.
Leon 28 april 2018 15:36
Van zegetrein naar lege bus...
lodjan 28 april 2018 15:45
Thomas is op zoek naar de bergtrui van Minnaard.
Eindhovuh 28 april 2018 16:09
Nog 60km LottoNLJumbo controleertmet 1 mannetje.
Eindhovuh 28 april 2018 16:11
En nu een regen van aanvallen met oa Buchmann.
Eindhovuh 28 april 2018 16:15
Nog maar 1,20 voor
Koplopers, erachter komen ze niet enorm weg..
Sky is gaan controleren, achteraan veel volk eraf oa van Garderen.
Eindhovuh 28 april 2018 16:19
1 minuut voor overgebleven koplopers, buchman J Izaguirre en Martinez hebben 15 seconde.
Peloton nog 50 a 60 man, 3 LJ(zag ik)
Eindhovuh 28 april 2018 16:21
Tel er nu nog maar 2 van LJ, in groep 40 man, op weg naar laatste klim.
Eindhovuh 28 april 2018 16:57
Aanval Bernal op laatste klim. Roglic makkelijk mee.
rustdag 28 april 2018 17:15
Kruijswijk lijkt ze 4de plek kwijt
Eindhovuh 28 april 2018 17:20
Nu 5 man over Roglic, Bernal, Porte, Fuglsang en Rui Costa.
Eerste 2 waren sterkste bergop.
Nog 19km. Afdalen en vlak.
LD88 28 april 2018 17:33
Fuglsang gaat de ritwinnen en naar de 4e plek in het klassement stijgen, Costa ook voorbij Kruijswijk.
Eindhovuh 28 april 2018 17:36
Boni's weg dus Roglic vindt het prima.
Nog 4km. 46 sec.
Orakel 28 april 2018 17:39
Lang niet gezien zo’n strijd tussen de twee sterkste klimmers.
Herinneringen aan Contador vs Rasmussen 2007.
LD88 28 april 2018 17:43
1 Fuglsang
2 Roglic
3 Bernal

Roglic pakt dus nog 2 seconden op Bernal
Slimmerd 28 april 2018 17:43
Roglic wint zelf sprint om plek 2
Pyama 28 april 2018 17:45
Strijd???
Misschien moet je 2007 nog eens terugkijken want dat was van heel andere orde.
Slimmerd 28 april 2018 17:47
Een mens is snel tevreden blijkbaar, paar leuke speldenprikken, maar de klim was te eenvoudig en Roglic simpelweg te sterk voor deze nog jonge Bernal
Cecchini 28 april 2018 17:55
Te eenvoudig ? Iedereen werd er zwaar afgereden door Bernal en Roglic. Dat Rui Costa, Fuglsang, en Porte (geen misselijke renners) nog terugkwamen lag aan die 2 heren samen niet verder wilden. Roglic is langzamerhand echt een grote geworden. Was hij niet doorpech gehinderd geweest had die ook de Tirreno gewonnen. Als ....



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 28/04/2018 17:56 door Cecchini.
ton duk 28 april 2018 18:03
Kruijswijk zakt helaas van 4 naar 6 maar daar zal bij TLJ.NL terecht niemand om treuren
gr
JW 28 april 2018 18:08
Mooie dag voor TLJ.
Alles goed gedaan, en dankbaar geprofiteerd van de Sky-trein.
Roglic is gewoon de sterkste in deze ronde.

En opnieuw plezierig Kruijswijk zo rustig te zien rijden.
Cecchini 28 april 2018 18:49
Nou ja mooi, de Tier en Boom, na eerder Wagner, vandaag ook al naar huis. En dan maar hopen dat de weeën van mevrouw Tankink niet te heftig worden. Want dan moet er geen valpartij zoals in Baskenland plaatsvinden waar Roglic bij zat, want dan kan het best nog wel eens gaan spoken voor de Lotto Jumbo ploeg. Die Roglic moet langzamerhand ook wel eens gaan nadenken of hij wel bij de juiste ploeg zit.
El Chaba 28 april 2018 19:14
Gewoon in het wiel van Bernal blijven. Als die door pech - en hij dan ook - in de problemen komt, kan hij rekenen op de Skyploeg..
Orakel 28 april 2018 19:29
Wel de juiste ploeg? Het lijkt een gouden combinatie. Dus JUIST een uitstekende ploeg voor Roglic.
Cecchini 28 april 2018 19:51
Het is eerder ondanks dan dankzij de ploeg. Niets ten nadele van Kruiswijk en Clement, die hun werk meer dan voldoende doen/deden
Eindhovuh 28 april 2018 20:06
Meer sterke knechten hebben ze nu eenmaal niet.
Tenzij Gesink, Bouwman etc niet meer mogen rittenkapen.
Eazster 28 april 2018 21:03
Tja Lotto Jumbo zag het wel in deze renner en geeft hem in dit soort 1 weeks koersen voldoende kansen. Dat hij nog meer potentie heeft dan hij blijkbaar zelf nu nog weet lijkt me ook wel waar, maar daar zal Jumbo wel op inspelen (groter contract). Leuk duo voor de Tour met Kruiswijk.
JW 28 april 2018 21:23
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Het is eerder ondanks dan dankzij de ploeg. Niets
> ten nadele van Kruiswijk en Clement, die hun werk
> meer dan voldoende doen/deden

Zó negatief lees je ze niet vaak !!
Voor Romandië heeft TLJ hier toch een heel redelijk team.
Ik vraag me af wat je dan had verwacht. Geen enkel team is hier in zijn allersterkste opstelling.
Je doet enkele ploeggenoten ook te kort; zeker Tankink heeft zijn aandeel geleverd.
Clement is een waardige knecht, en Kruijswijk als rechterhand is toch een luxe waar concurrenten jaloers op zullen zijn.
Daarmee is het mogelijk ook bij eventuele tegenslag nog dingen recht te zetten.

Natuurlijk is de zege nog niet binnen. Maar die komt nu wèl dichtbij !
Orakel 28 april 2018 21:39
Ondanks de ploeg?
Roglic was 3 jaar geleden een nobody.
TLJ heeft deze diamant geslepen.
Bromertà 28 april 2018 21:45
Vroeger bestond er nog zo iets als de tienduizenduren regel.
Horsie is back 28 april 2018 21:54
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Vroeger bestond er nog zo iets als de
> tienduizenduren regel.

Talent en de mythe van de 10.000 uren regel.
Heel zelden hebben topsporters 10.000 uren nodig.

Je hoeft maar één website te bezoeken en je weet bijna alles hierover.
tvm 28 april 2018 22:23
Ach, ondanks of dankzij... wat duidelijk mag zijn is dat in de kleine WT-rondes de ganse Jumbo ploeg aangewend dient te worden ten faveure van Roglic. Als hij zich hier op blijft toeleggen valt er een sloot aan wt-punten binnen te halen in de toekomst. Eerlijk gezegd denk ik niet dat hij een grote ronde kan winnen in de toekomst. Meerdere langdurige bergetappes achtereen zal vermoedelijk te zwaar zijn. Of ik onderschat hem.
Slimmerd 28 april 2018 22:29
Het lukt ook met deze ploeg, dus waarom moet dat veranderen..
Tinuz 28 april 2018 22:47
Nee. LottoNL is mijns inziens de perfecte ploeg voor Roglic.
Niet teveel gezeik en keurslijf. Hij kan zich in alle rust bewegen en ontwikkelen binnen de ploeg.
Eindhovuh 28 april 2018 22:56
Ik beveel Outliers van Malcolm Gladwell aan.(ook als luisterboek)
Horsie is back 28 april 2018 23:04
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik beveel Outliers van Malcolm Gladwell aan.(ook
> als luisterboek)

Even opgezocht. Snap je hint, maar in het kader van topsport lijkt het me toch minder relevant. Dus toch maar sportsscientists.
Cecchini 29 april 2018 01:27
Ik zeg juist dat Clement en Kruijswijk uitstekend werk deden. Maar als je een potentiele winnaar in de ploeg hebt voor een WT Tour ronde als Romandie waarom stuur je hier een Wagner mee ? Voor de sprinttrein ? Boom die in een koers als Romandie koersritme komt opdoen. Hoe verzin je het. De Tier leek in AGR nog wat, maar zag je in de WP en LBL al armetierig achterin. Ja ik had hier Gesink en Bouwman opgesteld. Gesink zit alleen maar uit eigenbelang te denken om ergens een ritje te kapen, maar had voor de Giro hier mooi koersritme kunnen opdoen met als bijtaak knechtenwerk voor Roglic Had hem daarom niet opgesteld voor de Ardense klassiekers, waar een top 10 plek toch al niet of nauwelijks te verwachten zou zijn. Bouwman had hier in plaats van de Tour des Alpes ook voor de Giro kunnen trainen en kunnen knechten. Roglic heeft als topper nu al 2 WT etappe koersen met een B ploeg moeten rijden, daar waar Gesink het voor het uitzoeken heeft waar hij denkt te willen rijden. Roglic zou als enige echte wereldtopper van zijn ploeg wel iets meer omlijsting mogen verdienen.
Eazster 29 april 2018 10:34
Hier heb je zeker een goed punt Cechinni . Zo zie je ook dat een grotere kern van renners met zoveel koersen toch wel een pre is ,dus geen 26 maar 30.
Het budget laat dit vaak niet toe,maar zorg dan in elk geval dat je de juiste renners aantrekt voor de koersen waar je wilt scoren. Zo'n Wagner rijd er inderdaad wat verloren bij,net als Boom die toch eigenlijk gewoon het voorjaar moest doen. We weten waardoor dat niet mogelijk is ,maar inderdaa Romandie is geen trainingskoers ,gebruik dan zoals je aangeeft Tour of the Alps.
De pech is natuurlijk wel dat Daan Olivier en Tolhoek nog uit de running zijn en dat zijn toch wel behoorlijke klimknechten voor Roglic in de toekomst.
ton duk 29 april 2018 12:08
zie vandaag ...het zou geruststellender zijn als Roglic nog 5 knechten had dan 3....maar ja, budget, programmakeuze, Groenewegen maken het tot wat het nu is
En dan is Baskenland en (mogelijk) Romandie winnen een wereldprestatie van Roglic en TLJ.NL ...

Ik blijf er dan weer niet voor thuis vanmiddag...
gr
ton duk 29 april 2018 12:10
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee. LottoNL is mijns inziens de perfecte ploeg
> voor Roglic.
> Niet teveel gezeik en keurslijf. Hij kan zich in
> alle rust bewegen en ontwikkelen binnen de ploeg.

Die Zeeman doet toch best wel dingen goed.....
gr
Slimmerd 29 april 2018 12:10
Niks loos toch vandaag, het is spijkers op laag water zoeken. Dat jij niet thuis blijft, verbaast uiteraard niemand. Liever juichen voor plek 11 van een Lammertink waarschijnlijk dan voor succes van een NL ploeg
Eindhovuh 29 april 2018 12:40
Hele interessante passage over selectie en begeleiding bij Canadees ijshockey, bv.
ton duk 29 april 2018 12:56
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Liever juichen voor plek 11 van
> een Lammertink waarschijnlijk dan voor succes van
> een NL ploeg

Ietwat overdreven.. ik zat gisteren toch best gespannen te kijken of en hoe Roglic de aanvallen Bernal pareerde
gr
Bromertà 29 april 2018 13:19
Laten we het bij wielrennen houden, aub. Ik ken al die lectuur niet, maar weet wel dat je de zaak niet kan omdraaien. Die zaak volgt de logica van talentontwikkeling en dat vergt tijd, veel tijd. Wat charlatans vervolgens aan boeken produceren om elkaars ongelijk aan te tonen interesseert mij niet.

Vanzelfsprekend kan niet iedereen die 10.000 uren ergens in investeert de top halen, maar ook is het niet waar dat een talent zo maar uit de lucht komt vallen en zich meteen met de wereldtop kan meten zoals Roglic. Gekscherend heeft Antoine Vayer hem een VO2max ( voornamelijk genetisch bepaald ) toegeschreven vér voorbij de menselijke limiet.

Leestip: Ross Tucker.
Horsie is back 29 april 2018 13:20
Eindhovuh Schreef:
-------------------------------------------------------
> Hele interessante passage over selectie en
> begeleiding bij Canadees ijshockey, bv.

Geloof ik graag, maar de vraag was toch of je pas echt EXCELLENT kunt worden als je (minimaal) 10.000 uur oefening er op hebt zitten.
Dat is overigens bijna 14 jaar 2 uur elke dag.

Ik geloof graag dat iedereen na zoveel oefening over de evenwichtsbalk kan lopen en misschien wel een ONGEKENDE pirouette kan draaien, maar dan moet die persoon wel alle marshmellows in zijn leven genegeerd hebben.
Misschien, dat van Zetten ons kan vertellen hoeveel uren oefening ons aller Sanne heeft gedaan voordat ze Olympisch Goud won.

In 2001 gestart en op 15 augustus 2016 klonk het sindsdien veelvuldig gehoord: Het is ongekend. Krek, dat zijn 14 jaar.
Maar op 17 oktober 2010 had ze al een dubbele pirouette met gestrekt geheven been op de balk.

Maar dan die kleuter, die op haar tweede al Mozart pingelt op de piano. Zou die al in de baarmoeder begonnen zijn?
Of Magnus Carlsen, die op zijn vijfde begon.

Waar ging het al weer over? grinning smiley
Bromertà 29 april 2018 13:27
Voor wie niet meer weet waar het over gaat:

Eindhovuh 29 april 2018 14:16
Een boek niet lezen en dan de gerespecteerde schrijver afdoen als een charlatan. Dan heeft een gesprek weinig zin.
El Chaba 29 april 2018 15:42
Een gesprek met die narcist heeft sowieso geen zin..
El Chaba 29 april 2018 15:44
Volledig mee eens!
Horsie is back 29 april 2018 15:59
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------

> Vanzelfsprekend kan niet iedereen die 10.000 uren
> ergens in investeert de top halen, maar ook is het
> niet waar dat een talent zo maar uit de lucht komt
> vallen en zich meteen met de wereldtop kan meten
> zoals Roglic. Gekscherend heeft Antoine Vayer hem
> een VO2max ( voornamelijk genetisch bepaald )
> toegeschreven vér voorbij de menselijke limiet.
>
> Leestip: Ross Tucker.

Uit de lucht vallen noemt Bromertà dat. Let op de pointe! grinning smiley
Als een erkend hoogvlieger ineens (wielrenner vanaf 2013, dus al jarenlang) een laagvlieger wordt dan trekt dat uiteraard veel aandacht. Roglic heeft onderhand de 10.000 uur wel achter de rug al zal dat niet alleen in het wielrennen zitten. Wielrennen is natuurlijk niet alleen het domein van de one-trick pony, een toddler leert al fietsen binnen 3 kwartier zonder te slingeren. Het niveau van Sagan haalt 99% van het peloton nooit en never nooit nie.

Och, professeur know-it-all-Vayer. Hij dacht de Australische achtervolgingsploeg aan de Goudkust in een kwader daglicht te kunnen stellen. Totdat Horsie even zijn gestrekt been uitstak en hem er fijntjes op attendeerde, dat hij een en ander wel op de verkeerde cijfers baseerde.
De charmante Fransman gaf Horsie niet eens een bedankje terug voor het attent maken.

Waarom denk ik toch altijd: wat zijn toch de overeenkomsten tussen Vayer en Bromertà. Not normal.

Even dacht ik nog, reageert Bromertà weer direct op Horsie. Neuh, ook voor Bromertà geldt de tijdbarrière. 13.19 uur is geen 13.20 uur.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2018 16:00 door Horsie is back.
Bromertà 29 april 2018 17:42
En je gaat maar door met op de man spelen. Sneu.
El Chaba 29 april 2018 19:59
Mijn eerlijkheid in twijfel trekken en dan verwacht je dat ik dat over mijn kant laat gaan? Huilebalk..
Bromertà 29 april 2018 22:32
Ik vind het heel vervelend voor je dat het beeld dat jij hebt van je eerlijkheid niet overeenkomt met hoe je je op dit forum presenteert.


.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen