Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

101st Giro d'Italia (2.UWT) 3e etappe

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 mei 2018 18:18
Stage 3 » Be'er Sheva › Eilat (229k)





Eilat


WielerFlits blikt vooruit.

Parcours
Voor de laatste rit op Israëlisch grondgebied, reist de karavaan door naar Be’er Sheva. Van daaruit wordt er vanaf vanaf 11:30 koers gezet in zuidelijke richting voor een wedstrijd van 226 kilometer. De rit door de Negevwoestijn voert over brede en goed geasfalteerde wegen met een rotslandschap als decor. De wind zou hier een rol kunnen spelen.

Onderweg krijgen de renners meer hoogteverschil te verwerken dan op zaterdag, al is er op papier maar één gecategoriseerde klim. Deze hindernis met de naam Feran River is 1,2 kilometer lang en kent een gemiddeld stijgingspercentage van 6,5%. De top ligt op 101 kilometer van de aankomst.

Het laatste gedeelte van de route gaat in dalende lijn richting de kust. In de slotfase rijden de renners over een lange, rechte weg finishplaats Eilat binnen. Deze populaire badplaats ligt aan de Golf van Akaba, een uitloper van de Rode Zee

Op 1,6 kilometer van het einde neemt het peloton op een rotonde een bocht van 180 graden, alvorens ze de slotkilometer aansnijden. De laatste bocht is op 350 meter van de meet. Die ligt getrokken in een brede boulevard. Hier wordt omstreeks vijf uur de finish verwacht.

Het parcours mag aanvankelijk dan de nodige hoogtemeters bevatten, de laatste honderd kilometer zijn zo goed als vlak. De verwachting is dan ook dat er in Eilat gewoon gespurt zal worden om de zege.

Algemeen Klassement
1 Dennis Rohan BMC Racing Team 20 4:03:21
2 Dumoulin Tom Team Sunweb 0:01
3 Campenaerts Victor Lotto Fix All 0:03
4 Gonçalves José Team Katusha - Alpecin 0:13
5 Dowsett Alex Team Katusha - Alpecin 0:17
6 Bilbao Pello Astana Pro Team 0:19
7 Yates Simon Mitchelton-Scott 0:21
8 Schachmann Maximilian Quick-Step Floors 0:22
9 Martin Tony Team Katusha - Alpecin 0:28
10 Pozzovivo Domenico Bahrain Merida Pro Cycling Team





1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2018 12:40 door Cecchini.
Sjorsoll 05 mei 2018 18:27
Dat is dan wel weer een mooi plaatje
Eindhovuh 06 mei 2018 10:50
Gezien het verloop gisteren wordt het vandaag nummer 2 voor Viviani.
Ik kom er de zon niet voor uit.
Slimmerd 06 mei 2018 11:50
Barbin, Boivin en Frapporti zijn vanuit de start weggereden en gaan vandaag de vlucht van de dag vormen
Sub Culture 06 mei 2018 12:15
Een rit van 229 km is belachelijk.
Dat kon minstens 50 km minder.
Slimmerd 06 mei 2018 13:17
Viviani weer actief bij de tussensprint en sprokkelt extra punten voor zijn trui, Modolo in zijn wiel. Overigens wel enkele minuten achter de koplopers
Horsie is back 06 mei 2018 13:19
Don't let the sun catch Chris Froome crying sings the pacemaker 0-30 km 36.6 km/h 183W. Lekker herstellen.
Rocketman Gissy 333 km/h herstelt niet meer. Een gat in de weg werd hem fataal.
Horsie wist wel dat di E-bikers niet te vertrouwen waren. Nationale E-bike test blijft te zijn gefraudeerd.
Den Onkel Fevere wil niet achter zijn schoenen staan. Aimabele man. grinning smiley
Curzio 06 mei 2018 13:41
Het zal toch voor de Guardini's en Mareczko's wel wat uitmaken denk ik.
LD88 06 mei 2018 13:43
Alleen als ze in het noorden waren gebleven of midden in de woestijn waren gestart.
Ze nemen de snelste route en er ligt zo goed als niets tussen Beershaba en Eilat, waar ze heen moeten want daar is enige vliegveld in de verre omtrek.
Bromertà 06 mei 2018 13:44
Bromertà 06 mei 2018 15:15
Horsie is back 06 mei 2018 15:21
Klöpp. Zelf gaan trainen bij 26 graden Celsius oost tot noordoostelijke wind.
rustdag 06 mei 2018 15:21

Laatste kilometers
Clavan 06 mei 2018 15:24
Zzzzzzzzz tieten zzzzzzzzzz
Orakel 06 mei 2018 15:28
Kans op valpartij laatste 280 meter, lijkt mij bijna 50/50.
Slimmerd 06 mei 2018 16:45
1. Viviani
2. Modolo
(3. S. Bennett)
4. Mareczko
5. D. van Poppel
6. Debusschere
7. Belletti
8. Planckaert
9. Pedersen
10. Goncalves



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2018 16:48 door Slimmerd.
Sjorsoll 06 mei 2018 16:49
Er zaten gaten in het peloton.
Slimmerd 06 mei 2018 16:51
Dennis kreeg het al voor elkaar om in de Tour en Vuelta de leiderstrui na één etappe te verliezen, zal het vandaag ook lukken...
Fashionisto 06 mei 2018 16:51
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Er zaten gaten in het peloton.

Het zal me niets verbazen als er besloten wordt iedereen dezelfde tijd te geven.
Sjorsoll 06 mei 2018 16:54
Nee die zat erbij.

Edit: als reactie op Slimmerd dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2018 16:57 door Sjorsoll.
Sub Culture 06 mei 2018 16:57
Koersen is fietsen van punt A naar punt B en op het einde wint Quickstep. #zegetrein
Sjorsoll 06 mei 2018 17:03
Joah, uiteindelijk boeien deze ritjes mij weinig. Dat roze op het einde is tien keer zo belangrijk.
ton duk 06 mei 2018 17:04
waarbij men in Israel toch altijd wel graag weet waar de trein heen gaat...
gr
Tjappie2 06 mei 2018 17:05
cool smiley maar kan de zegetrein voldoende bergop? Ik denk van niet.
ton duk 06 mei 2018 17:06
Er zaten toch wel juweeltjes van panoramische vergezichten bij....
gr
ton duk 06 mei 2018 17:08
Hoewel niet echt meegedaan voor de winst, deed DvPoppel dat waarvoor hij meegegaan is...mooie top 5 (of 4e)
gr
Sub Culture 06 mei 2018 17:22
Vooral ploeg rond Viviani en eventuele rittenkapers.
In de bergen verwacht ik weinig.
ton duk 06 mei 2018 17:28
vanaf plek 93 begint men te tellen met achterstand...op 1e blik geen schokkende renners ( Lindeman waarschijnlijk wel) daarbij
gr
Slimmerd 06 mei 2018 17:34
Dr voormalig nummer 3 van het klassement wel hè, dr roze droom van Victor is over
El Chaba 06 mei 2018 18:33
Zeg maar gerust 'niets'. Maar daar zijn ze ook niet voor gekomen..
El Chaba 06 mei 2018 18:34
Bizar dat Bennet niet gedeklasseerd is..
Cyclad 06 mei 2018 18:44
Snap ik ook niet. Als een volleerde slingeraap ging hij alle kanten op. Misschien pleit het voor hem dat hij weer naar links stuurde toen Viviani naast hem kwam, maar dit was toch echt regelrechte kamikaze.
Cyclad 06 mei 2018 18:45
Robert Gesink laat wel heel erg merken dat hij tijd wil "nemen" om op de Etna aan te vallen. Koen Bouwman loste gezellig met hem mee.
Kuiperberg 06 mei 2018 19:51
Een kilometer of tien voor de eindstreep vlogen ze met 80 km per uur over grote vierhoekige verkeersdrempels. Echt een wonder dat er geen gewonden zijn gevallen. Dumoulin had groot gelijk om aan te geven dat dit gekkenwerk was.
Eddy Veen 06 mei 2018 19:54
In een interview na de finish prees Dumoulin de driesecondenregel, maar hij had ervan geprofiteerd als die vandaag niet was toegepast. Hij zat met Oomen (17de en 21ste) nog iets meer vooraan dan gisteren.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/05/2018 21:22 door Eddy Veen.
valse trage 06 mei 2018 20:07
Inderdaad, blijkbaar moet er eerst iemand vallen, of hijzelf winnen, wil er een DSQ gegeven worden. Dit was metersdik over de rand.
Bromertà 06 mei 2018 22:22
Cecchini 06 mei 2018 22:56
Na die oervervelende ouverture in Israel, hoop ik als ze een volgende keer buiten Italie starten ze Yorkshire aandoen. Vandaag weer prachtige plaatjes gezien.

Pyama 06 mei 2018 23:14
En die stelling onderbouw je dan met een heel oud fotootje niet uit de Tour of Yorkshire?
Cecchini 06 mei 2018 23:43
Ach als die zuurpruim Pyama niet iets te zeiken heeft ga ik me zorgen maken. Vooruit doe ik er nog 2 bij. Aan u heilige Pyama uit welk jaar zijn deze foto's , en zijn die überhaupt wel uit de Tour of Yorkshire ? Uit de prijsvraag Raad een plaat.







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2018 00:34 door Cecchini.
Tjappie2 07 mei 2018 00:34
Ik ben niet heilig, en ik ben ook geen pyama. Ik heb zelfs geen pyama winking smiley . Deze foto is uit 2014 toen de Tourstart in Yorkshire was. De eerste Tour de Yorkshire was in 2015.

Voor de rest ben ik het met je eens. Israel viel tegen, Yorkshire is prachtig. En ik ben blij dat we vanaf maandag (of dinsdag) in Italië zitten.
Tjappie2 07 mei 2018 00:55
Wat is het prijzenpakket bij deze prijsvraag? grinning smiley
Horsie is back 07 mei 2018 01:01
Snelste finale is hier toch relatief. Alleen Viviani reed de laatste 250m gemiddeld 60 km/h.
Terwijl het peloton de Eilat Highway (kleine 4 km langer dan de Proloog) afdenderde met een gemiddelde van rond de 70km/h. Cadans Dumoulin 110, anderen die minder groot hadden gestoken, dus nog meer. Dat is te doen, maar of je dit doet in je eentje onder gecontroleerde omstandigheden op een wielerbaan of met zoveel anderen op een onoverzichtelijk parkoers is natuurlijk wel een dingetje. Horsie leed ooit aan het Syndroom van Wobbling. 't is me wat! grinning smiley
Tjappie2 07 mei 2018 01:05
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie leed ooit aan het Syndroom van
> Wobbling. 't is me wat! grinning smiley

Dat honden daar last van kunnen hebben wist ik. Maar paarden? Je leert hier steeds weer wat nieuws. thumbs up
Horsie is back 07 mei 2018 01:33
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Horsie leed ooit aan het Syndroom van
> > Wobbling. 't is me wat! grinning smiley
>
> Dat honden daar last van kunnen hebben wist ik.
> Maar paarden? Je leert hier steeds weer wat
> nieuws. thumbs up

Wel eens van shimmyen gehoord, Tjappie2?
Wie geeft jou trouwens het idee, dat Horsie een paard is? Het is een renfiets. grinning smiley
Tjappie2 07 mei 2018 02:00
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wel eens van shimmyen gehoord, Tjappie2?
> Wie geeft jou trouwens het idee, dat Horsie een
> paard is? Het is een renfiets. grinning smiley

Oei, dus er is hier op het forum een renfiets aanwezig die in de derde persoon over zichzelf spreekt. "Het wordt steeds vreemder..." om de grote Aad van Toor maar eens van stal te halen.
Horsie is back 07 mei 2018 02:30
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wel eens van shimmyen gehoord, Tjappie2?
> > Wie geeft jou trouwens het idee, dat Horsie een
> > paard is? Het is een renfiets. grinning smiley
>
> Oei, dus er is hier op het forum een renfiets
> aanwezig die in de derde persoon over zichzelf
> spreekt. "Het wordt steeds vreemder..." om de
> grote Aad van Toor maar eens van stal te halen.

Het is jou toch ook bekend, dat een ongeschreven wet voorschrijft, dat je een nick name van een prikker niet in het belachelijke mag trekken.
Want dan weet ik er nog wel een paar. grinning smiley

Je weet verder ook dat ik seit eh und je veel wattage gerelateerde zaken netjes ter sprake breng, vooral waar anderen in mijn optiek uiteraard dat laten liggen.
James Watt introduceerde ooit het begrip hp = horse power, in het Nederlands werd dat paardenkracht. De bakermat voor de moderne Watt-meting.
Vandaar de mooiste nick name aller tijden Horsie is back, alhoewel Velodroom er ook mocht zijn.
Dus ter meerdere glorie van het paard nam ik de laatste keer de nick name (Horsie is back) aan. Dat back / weer terug, verwees naar de terugkeer op het forum, nadat ik door malheur even afwezig was.

Kijk, dat ik niet altijd uitsluitend voor mezelf schrijf/spreek is gewoon een truc, om wat meer te kunnen zeggen, suggereren desnoods.
Ik ben namelijk een zachtzinnige, maar woorden kunnen wel degelijk pijn doen.
Onlangs introduceerde ik Horsie Raleigh en Horsie Puch B City, een renfiets en een fiets.
Dus paarden zie ik alleen in de wei, maar ja op papier kun je natuurlijk met alles flirten.

En weet je nou wat shimmyen is? grinning smiley
Tjappie2 07 mei 2018 10:44
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------


> Het is jou toch ook bekend, dat een ongeschreven
> wet voorschrijft, dat je een nick name van een
> prikker niet in het belachelijke mag trekken.
> Want dan weet ik er nog wel een paar. grinning smiley


Uiteraard. Ik was alleen even in verwarring omdat Horsie geen prikker maar een renfiets en vervolgens toch weer een prikker mét een renfiets bleek te zijn. Tot voor kort dacht ik dat dat het Wattbeest geen naam had winking smiley

> Je weet verder ook dat ik seit eh und je veel
> wattage gerelateerde zaken netjes ter sprake
> breng, vooral waar anderen in mijn optiek
> uiteraard dat laten liggen.
> James Watt introduceerde ooit het begrip hp =
> horse power, in het Nederlands werd dat
> paardenkracht. De bakermat voor de moderne
> Watt-meting.


Voor het doorgronden van wattage, stippen aan de horizon en "the perfect cyclist" ben ik niet in de wieg gelegd. Ik ben opgegroeid met het idee dat 2:06:50 de absolute max was en Belayneh Densamo een god.

> Vandaar de mooiste nick name aller tijden Horsie
> is back, alhoewel Velodroom er ook mocht zijn.
> Dus ter meerdere glorie van het paard nam ik de
> laatste keer de nick name (Horsie is back) aan.
> Dat back / weer terug, verwees naar de terugkeer
> op het forum, nadat ik door malheur even afwezig
> was.


Ik denk dat qua nickname Museeuwigzonde ook meedingt naar de titel "mooiste nickname".

> Kijk, dat ik niet altijd uitsluitend voor mezelf
> schrijf/spreek is gewoon een truc, om wat meer te
> kunnen zeggen, suggereren desnoods.
> Ik ben namelijk een zachtzinnige, maar woorden
> kunnen wel degelijk pijn doen.


Dat is denk ik niet afhankelijk van het wel of niet gebruiken van de derde persoon. grinning smiley


> Onlangs introduceerde ik Horsie Raleigh en Horsie
> Puch B City, een renfiets en een fiets.
> Dus paarden zie ik alleen in de wei, maar ja op
> papier kun je natuurlijk met alles flirten.


"Flirtation, attention without intention." aldus de grote Léon Paul Blouet

> En weet je nou wat shimmyen is? grinning smiley

Dankzij de Roemeense dj Geo da Silva weet ik dat, ja. Ben jij zo goed voorzien van voren? grinning smiley
Horsie is back 07 mei 2018 12:14
Wattbeest heet Wattbike2 en is zelfs door een Maserati moeilijk van zijn plek te krijgen. Koppig beest.
Belayneh Densamo is intussen afgedaald naar plek 338.
Wat herinner ik me van 1988?
Het eerste wat me te binnen schiet is de proloog met Knetemann en Zoetemelk, Nijdam, die de ZHW omhoog vliegt.
veluweracer 07 mei 2018 16:51
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Snap ik ook niet. Als een volleerde slingeraap
> ging hij alle kanten op. Misschien pleit het voor
> hem dat hij weer naar links stuurde toen Viviani
> naast hem kwam, maar dit was toch echt regelrechte
> kamikaze.

Ik begrijp niet dat een renner dit doet in een sprint. Ik kan daar werkelijk met de kop niet bij.
Als ik zijn ploegleider was dan had ik hem daar ernstig op aangesproken. Hij brengt een ander simpelweg in levensgevaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2018 16:52 door veluweracer.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen