Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Giro d'Italia: de eerste rustdag (van de drie)

Gepost door merijntje mortirolo 
merijntje mortirolo 07 mei 2018 08:56
-
Voor uw na- en voorbeschouwingen. Wie valt tegen? Wie valt mee? Valt er überhaupt iets af te lezen of is dit een kultopic?

Dumoulin lijkt me beresterk, dat wel. Gaat die gekke Gesink de Etna-etappe proberen te winnen? Als Jantje fucking Polanc dat kan...

Enniewee: merijntje vliegt zo naar Catania. (Het mooiste in Eindhoven is het vliegtuig naar)

#doei
El Chaba 07 mei 2018 09:13
Have fun daar! smileys with beer
Luijt 07 mei 2018 09:17
Vreemd dat Rohan Dennis z'n klassementsambities heeft opgeborgen. Andere jaren had ie die wel.
Cecchini 07 mei 2018 09:20








Nu maar hopen dat Pyama niet tot de ontdekking komt, dat deze foto's uit de Ronde van Oman uit 2015 zijn.
Luijt 07 mei 2018 09:29
O ja Merijn, ik heb m'n portemonnee een keer op m'n auto laten liggen in Taormina. Was kwijt daarna. Ben toen gaan vragen bij het plaatselijke politiebureau of ze 'm gevonden hadden. De luie man met pet was zo geïrriteerd door mijn vraag dat ik vervolgens iedere dag van mijn vakantie ben terug gegaan naar het bureau om aan hem te vragen of het onderzoek al tot resultaten had geleid. Kicks voor niks zal ik maar zeggen. Misschien kan jij de komende dagen nog even terug gaan om te vragen of de portafoglio van Luijt al is gevonden? De pet zit er vast nog.
Cecchini 07 mei 2018 09:33
Three Billboards outside Ebbing Missouri is mijn eerste gedachte als ik Luijt's irritaties zo lees.
Tjappie2 07 mei 2018 10:08
Hoge heren in Taormina!
Blueprint 07 mei 2018 10:53
Geen grote valpartijen in de eerste dagen, dat is heel fijn.
Tjappie2 07 mei 2018 10:57
Zou die "3-secondenregel" daar (ook) invloed op hebben? Anyway, ik vind het in elk geval prettig dat klassementsambities niet om zeep worden geholpen door een breukje in het peloton in de laatste kilometer.
Clavan 07 mei 2018 11:13
Wat een vreselijk desolate omgeving deze etappes Daar ga je toch geen oorlog om voeren...drinking smiley
Slimmerd 07 mei 2018 12:07
Of de 22 man minder in koers...
Sjorsoll 07 mei 2018 12:09
Dit is niet de Tour de Yorkshire.
Tjappie2 07 mei 2018 12:24
"Kamelen brengen eresaluut aan regerend Giro-kampioen"

Als het tenminste geen dadels zijn die ze achter hun bips hebben liggen.
Bromertà 07 mei 2018 12:35
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> Voor uw na- en voorbeschouwingen.

Morgen begint de Giro voor 't eggie. Hoogtepunten dusver: Froome niet al te stuurvast, gaat bocht verticaal in en horizontaal uit. Let wel, tijdens 'n verkenning. Dumoulin doet alles goed, zelfs het weggeven van het roze was in amper 10 seconden gebeurd. Iemand schreef dat 'm dat veel meer dan 12 minuten zou kosten, maar het levert hem meer dan een uur tijdwinst per dag op. Verder de mooiste schouderduw in een sprint uit de gehele wielergeschiedenis: Elia Viviani. Prachtig !



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2018 12:36 door Bromertà.
Horsie is back 07 mei 2018 12:43
Voor alle prikkers blijft op en ook na deze rustdag na de "black-out van Doha" het advies van Dafne geldig: blijven ademhalen.
Wat een vreemde opmerking dacht ik meteen, zoals bekend, ademen sprinters immers niet.
Maar het bleek door haar overdrachtelijk bedoeld te zijn, zo van raak niet al te zeer geobsedeerd over het hoe en waarom van of blijf niet te lang stilstaan bij tijden, maar ga rustig door, later ook weer met nadenken. Zaterdag aanstaande Shanghai.
Koppi 07 mei 2018 13:43
Shanghai?eye popping smiley Ik dacht naar Montevergine di Mercogliano.
Sjorsoll 07 mei 2018 13:55
Die laatste spatie, die was bewust tongue sticking out smiley
Bromertà 07 mei 2018 14:12
Ja, ik ben als de dood dat er plotseling zo'n bewegend poppetje verschijnt: emoticons of zo.
Horsie is back 07 mei 2018 14:15
Kan Chris Froome op zijn rustdag aufatmen?

Van Lijden in Last naar Leiden in Bevrijding?

Onderzoek van Leidse onderzoekers o.l.v. Jules Heuberger (bekend van EPO werkt niet) zou wijzen op de futiliteit van WADA's drempelwaarde voor Salbutamol.
In 15,4 % van de gevallen een valse positieve uitkomst bij inname van maximaal toegestane waarde..
Luijt 07 mei 2018 14:19
Wordt in Leiden overigens verschillend over gedacht, over de uitkomsten van dat onderzoek.
Geldt ook voor eerdere onderzoek van Heuberger.
Tjappie2 07 mei 2018 14:22
Dat heb je vaker met onderzoek winking smiley

Maar goed, voor Froome zou dit natuurlijk de strohalm kunnen zijn.
Die weet met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid namelijk zelf toch wel dat die 2000 nanogram niet puur toevallig in z'n pis kwam.
D.R.E. 07 mei 2018 15:49
Rohan Dennis ging toch juist wel kijken hoever hij kan komen in het klassement?
Verwachten jullie dat BMC morgen de koers gaat controleren of zou een ontsnapping de ruimte krijgen?drinking smiley
Sjorsoll 07 mei 2018 16:23
Ik denk dat BMC liever een ontsnapping zonder mensen die kort staan ziet. Als je de ontsnapping terughaalt dan lok je namelijk meteen een strijd uit tussen de favorieten om voor de dagzege te gaan, want die finale is nog best lastig. Dan kan Dennis best 3 seconden t.o.v. Dumoulin verliezen (of boni's t.o.v. anderen).
Cecchini 07 mei 2018 16:39
Dat wordt nog een hele expeditie met 120 renners binnen de 2 minuten
Sjorsoll 07 mei 2018 17:15
Mmh, ur right, dat zijn er te veel.
Dan gaan ze controleren vermoed ik grinning smiley
Sjorsoll 07 mei 2018 17:16
Heb gehoord dat ze die trui de hele week vast willen houden.
Walnoot 07 mei 2018 17:42
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik denk dat BMC liever een ontsnapping zonder
> mensen die kort staan ziet. Als je de ontsnapping
> terughaalt dan lok je namelijk meteen een strijd
> uit tussen de favorieten om voor de dagzege te
> gaan, want die finale is nog best lastig. Dan kan
> Dennis best 3 seconden t.o.v. Dumoulin verliezen
> (of boni's t.o.v. anderen).

Zal wel meevallen denk ik. Die helling van morgen is ook weer niet zo zwaar, 900 meter aan 8,5%. Niet meteen iets waar Dumoulin favoriet is en ook niet iets waar ze Dennis zomaar los gaan rijden. Verwacht eerder een sprint met een mannetje of twintig in dezelfde tijd. Misschien dat een Yates of een Ulissi of een Woods er een paar seconden voor kan blijven (of een Poels, maar is die in vorm en zou hij mogen?)
rustdag 07 mei 2018 19:50
Israëlische douane ondervraagt Dumoulin: wat deed u in Jeruzalem?

[nos.nl]
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen