Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Gaat Froome c.s. gebruikmaken van Leids onderzoek?

Gepost door Bromertà 
Bromertà 07 mei 2018 14:07
De zaak Froome ettert voort als een stinkende zweer en de geur walmt tot in Jeruzalem. Sinds kort verschijnen er berichten in de media over een onderzoek uitgevoerd door hetzelfde instituut dat eerder EPO uit de verdachtenbank dacht te halen: 't CHDR uit Leiden. Het onderzoek is zo vers dat de inkt nog van de A4'tjes druipt: "Manuscript accepted: 22 April 2018."

Ross Tucker is er ook een beetje ingedoken en heeft e.e.a. via Twitter op een rij gezet:

[twitter.com]

[www.wielerflits.nl]

[www.thetimes.co.uk]

[bpspubs.onlinelibrary.wiley.com]





Ik zou graag willen weten wie dit onderzoek heeft betaald.



.
Tjappie2 07 mei 2018 14:18
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ik zou graag willen weten wie dit onderzoek
> heeft betaald.

Ik gok dat Team Sky heeft bijgedragen.
Als je het echt graag wilt weten kan je natuurlijk even een mailtje sturen: jheuberger@chdr.nl
Sjorsoll 07 mei 2018 14:30
Dit kreeg ik terug:

---
Hey Sjors,

Bedankt voor je mail gap. We hebben de nodige euro's ontvangen van de heer Brailsford om dit onderzoek met bijbehorende en van tevoren al vaststaande conclusie te schrijven.

Spreek je. Joe, hoi.

---

Nou dan weet je het wel.
Horsie is back 07 mei 2018 14:37
Het aloude adagium uit de 19e eeuw (is er nog wel iemand alive om me tegen te spreken?) Lies, damned Lies and Statistics is misschien voor eeuwig geldig.
Tjappie2 07 mei 2018 14:38
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dit kreeg ik terug:
>
> ---
> Hey Sjors,
>
> Bedankt voor je mail gap. We hebben de nodige
> euro's ontvangen van de heer Brailsford om dit
> onderzoek met bijbehorende en van tevoren al
> vaststaande conclusie te schrijven.
>
> Spreek je. Joe, hoi.
>
> ---
>
> Nou dan weet je het wel.

Oef! Klinkt toch heel anders dan: "Competing interest

The authors declare no conflicts of interest. JH is a recreational cyclist and is a fan of professional road cycling, but other than as a spectator and from its clinical pharmacology aspects not involved in the sport. SvD and AC watchprofessional cycling but are mainly excited byits clinical pharmacology aspects
."

Heeft Sjorsoll hier een scoop? grinning smiley
Sjorsoll 07 mei 2018 14:48
Ik ben er ff ingedoken en die man is waarschijnlijk ene Dave Brailsford, dat blijkt dus de baas van Sky te zijn. Die laat dus een onderzoek schrijven over salbutamol, terwijl er net een renner van hem daarop betrapt is.

Die gozer probeert de UCI gewoon te saboteren.
Tjappie2 07 mei 2018 14:56
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------

> Die gozer probeert de UCI gewoon te saboteren.

Als dat - los van de specifieke zaak - zijn doel is heeft hij mijn zegen thumbs up drinking smiley
Sjorsoll 07 mei 2018 15:00
Mijne ook wel eigenlijk smiling smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 07/05/2018 15:00 door Sjorsoll.
Orakel 07 mei 2018 16:53
Ik ga er van uit dat het onderzoek goed gedaan is en klopt.
De resultaten zijn zoals ze zijn.

Wat (net als bij het epo-onderzoek) hier ook weer speelt is dat de conclusies geëxtrapoleerd worden.
Dit onderzoek zegt niets over Froome, zegt niets over 'normaal gebruik' van puffers.
Het zegt enkel dat een dosering die op papier onder de 1000 zit, via het plasje boven de 1000 kan uitkomen.
En het zegt iets over honden.

Dat de wetenschappers zichzelf volslagen belachelijk maken en niet meer serieus te nemen zijn is binnen mijn wetenschappelijk onderzoek bij deze ook een 'feit'.
Frederik D. 07 mei 2018 19:21
- Spreek je. Joe, hoi. -

Idioot taalgebruik.
Sjorsoll 07 mei 2018 20:32
Ik zal hem erop attenderen.
Horsie is back 07 mei 2018 20:47
Orakel Schreef:
-------------------------------------------------------

> En het zegt iets over honden.

Dat is maar een futiliteit, Orakel.
In short, a PK model of salbutamol in dogs was used as the basis and extrapolated to humans using allometric scaling
Eindhovuh 08 mei 2018 10:07
Bromertà 08 mei 2018 11:02
Gelukkig brengen de schaduwleden van Lucas deze draad ook weer een beetje op 't gewenste sjors-en-sjimmie niveau. Hier had natuurlijk zo'n kek bewegend poppetje achter gemoeten. Maar hé, er zijn grenzen.
El Chaba 08 mei 2018 11:13
Eén zwaluw maakt nog geen zomer..
Sjorsoll 08 mei 2018 11:16
Je deed een JW'tje met je spatie en daarna pas je uitroepteken. Dat is wat ik laatst bedoelde (dacht dat het een bewussie was aangezien je het over hem had).
Tjappie2 08 mei 2018 12:07
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gelukkig brengen de schaduwleden van
> [url=http://wielerprikbord.nl/read.php?8,163744,16
> 4435#msg-164435]Lucas[/url] deze draad ook weer
> een beetje op 't gewenste sjors-en-sjimmie niveau.
> Hier had natuurlijk zo'n kek bewegend poppetje
> achter gemoeten. Maar hé, er zijn grenzen.

Het moet voor jou toch niet moeilijk zijn om met behulp van wat data en een stip aan de horizon te berekenen in hoeverre ik the perfect El Chaba benader.

On topic. Ik ben benieuwd of de advocaten van Froome dit onderzoek aan gaan halen als het tot een zaak komt. Die Heuberger lijkt me geen potentiële Nobelprijs-winnaar.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 08/05/2018 12:08 door Tjappie2.
Massimo 08 mei 2018 16:41
Schaduwleden, alter ego's, betreffende de handel en wandel van "gezelligheidsdier" Lucas en zijn vele duplicaten ben ik zo langzamerhand het spoor redelijk bijster. En speciaal voor Lucas kop ik 'm zelf even in eigen doel: niet alleen wat bovenstaande betreft.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen