Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Het zit Daan Olivier niet mee

Gepost door Cecchini 
Cecchini 08 mei 2018 21:34


De pechduivel blijft Daan Olivier maar achtervolgen. De Nederlandse klimmer van LottoNL-Jumbo kwam tijdens training in het Amerikaanse Boulder ten val in een afdaling, en liep daarbij een gebroken linkervoet en enkel op. Dit laat de Nederlandse formatie weten op zijn website.

De 25-jarige Olivier was samen met zijn ploeggenoot Sepp Kuss op pad toen het ongeluk gebeurde. “In een bocht naar links lagen veel stenen. Ik zat bij Sepp in het wiel toen ik plots zo’n steen raakte. We zaten in de middle of nowhere, maar Sepp heeft me ontzettend goed geholpen. Ik probeerde nog om door te fietsen, maar ik kon door de pijn niet meer verder.”

“Gelukkig kwamen we uit bij een grote weg, waardoor zowat elke auto stopte om hulp aan te bieden. Uiteindelijk hebben mensen me overtuigd om een ambulance te raadplegen, want ik verloor vrij veel bloed”, doet Olivier zijn verhaal.

Tweede blessure in korte tijd
Voor Olivier is het een tweede tegenvaller in korte tijd. Eind januari kwam de klimmer namelijk hard ten val tijdens het Towards Zero Race-criterium in Melbourne. Hierbij liep hij een breukje in zijn rechterknie op. Na een afwezigheid van twee maanden maakte hij eind maart zijn comeback in de Internationale Wielerweek Coppi e Bartali, die hij als 121e beëindigde. Hierna reed hij ook nog de Volta Limburg Classic (opgave), de Brabantse Pijl (95e) en de Tour of the Alps (78e).

Olivier was in Boulder om zich voor te bereiden op de Tour of California, die aanstaande zondag van start gaat. Hij baalt opzichtig van deze nieuwe tegenslag. “Ik voelde me juist weer sterk worden, en had ook goed getraind in Boulder. Het is tot nu toe echt een rotjaar.” Toch ziet de Nederlander de toekomst positief in. “Ik denk dat het herstel sneller zal verlopen dan met mijn knie.”
ton duk 09 mei 2018 08:57
We hebben een opvolger voor Gesink was gisterenavond mijn 2e gedachte ...
1e gedachte was een ... (kort Bosch woord,3 letters) uitroep
gr
Ridder Kale Knikker 09 mei 2018 09:31
Echt enorm balen voor Daan, sterkte jongen!
rustdag 09 mei 2018 10:47
Daan veel sterktethumbs up
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen