Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Lefevere misrekent zich

Gepost door Carlos Danger 
Carlos Danger 18 mei 2018 12:51
Een paar dagen geleden foeterde Patrick nog op de organisatoren van de Ronde van België en hun
gebrek aan respect voor hem en zijn ploeg (lees, te laag startgeld). Om deze een lesje te leren
koos hij voor Noorwegen en California, maar nu is het over de grote oceaan ook al hommeles.
In plaats van het kennelijk door hem verwachte vijf-sterren verblijf, zit zijn ploeg 'gevangen' in
een wat minder mondaine omgeving.

[www.sporza.be]


Arme Patrick.
Adje Wijnands 18 mei 2018 13:01
Ik heb een hekel aan mensen die respect eisen.
Remko 18 mei 2018 13:05
Is inderdaad net een Amerikaanse gevangenis, daar heeft hij wel een punt.
Brieske 18 mei 2018 13:10
Tjappie2 18 mei 2018 13:11
Remko Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is inderdaad net een Amerikaanse gevangenis, daar
> heeft hij wel een punt.

Wie neemt dan de kans waar als ome Patrick zijn zeepje laat vallen? Dat is de vraag.
Massimo 18 mei 2018 13:21
De mede-hoofdrolspeler uit The Green Mile lijkt me een prima kandidaat. Zeer waarschijnlijk kan nonkel Patrick dan ook een poos niet op zijn praatstoel plaats nemen.
Horsie is back 18 mei 2018 13:40
Send in the Eagles to comfort the clown.
El Chaba 18 mei 2018 13:53
En dan op de manier die de mede-hoofdrolspeler van The Green Mile hem zelf 'kreeg' in Pulp Fiction.. grinning smiley
Ger 18 mei 2018 13:59
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Send in the Eagles to comfort the clown.


Waarom schrijf jij bijna alles in het Engels. Zou zeggen doe het in het Nederlands dan kan iedereen het lezen.
Horsie is back 18 mei 2018 14:14
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie is back Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Send in the Eagles to comfort the clown.
>
>
> Waarom schrijf jij bijna alles in het Engels. Zou
> zeggen doe het in het Nederlands dan kan iedereen
> het lezen.

Laat de arenden binnen om de clown op te beuren.
Klinkt toch wel wat anders.

Eagles verwijst uiteraard naar de popgroep the Eagles met hun Hotel California (you tube 153.559.716 keer verzocht te draaien).
De crux van Hotel California schijnt mij te zijn: You can check in any time, but you can never leave.
De kans, dat Lefevere dit lied niet kent is nihil. Hij heeft er kennelijk nu nog nachtmerries van.

Oh, ja: er zit feitelijk ook nog een verwijzing in naar Send in the clowns, veel gezongen door Judy Collins en Barbra Streisand.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2018 14:14 door Horsie is back.
Ger 18 mei 2018 14:22
Goed zo. Zou zeggen houden zo in het Nederlands. thumbs up
Simeone 18 mei 2018 15:03
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> En dan op de manier die de mede-hoofdrolspeler van
> The Green Mile hem zelf 'kreeg' in Pulp Fiction..
> grinning smiley


Advies, ga de films nog maar eens goed terugkijken.
Prikdude 18 mei 2018 15:49
Mijn dag is toch een stukje beter geworden bij de aanblik van Lefevere aan zijn kartonnen bord met hondenbrokken en melk, terwijl in de achtergrond op een krakkemikkige radio Hotel California speelt - en dat een Alvaro Hodeg dat dan goed gemutst mee neuriet.

De vergelijking naar een gevangenis en het constante geëmmer over gebrek aan respect deed me in eerste instantie hieraan denken.
Luijt 18 mei 2018 15:53
Behalve dat gekoketteer in het Engels met die beweerdelijke muziekkennis (vooral die middle of the road bullshit, herstel: 30-in-een-dozijn- stierenschijt, uit de eind zestiger/begin zeventiger jaren lijkt de knol zeer aan te spreken) zijn er ook nog wel wat andere puntjes van aandacht ....
Adje Wijnands 18 mei 2018 16:02
Carlos Danger 18 mei 2018 16:07
Nog meer Engels.
Prikdude 18 mei 2018 16:07
Horsie is back 18 mei 2018 16:15
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Behalve dat gekoketteer in het Engels met die beweerdelijke muziekkennis (vooral die middle of the road bullshit, herstel: 30-in-een-dozijn-
> stierenschijt, uit de eind zestiger/begin zeventiger jaren lijkt de knol zeer aan te spreken) zijn er ook nog wel wat andere puntjes van aandacht ....

Je vergeet de trainingslabeur.

Ken jij die platlander ook, die zo laag staat, dat hij niet weet, hoe hij beneden moet komen?
Met zijn ene hand houdt hij de hand vast een koorddanser en met zijn andere hand die van zijn zoon met de glazen bol.
El Chaba 18 mei 2018 16:23
Ik zou niet weten waarom?
Heisenberg 18 mei 2018 16:34
Michael Clarke Duncan (al een paar jaar geleden overleden) speelde niet mee in Pulp Fiction. Dat was Ving Rhames.
El Chaba 18 mei 2018 16:40
Sub Culture 18 mei 2018 16:47
"Patrick heeft gelijk", zegt Jan Bakelants stellig. "Wat vorig jaar onder het mom van veiligheid verpakt werd, namelijk het terugbrengen van ploegen van 8 naar 7, is eigenlijk een economische maatregel en heeft wat de vergoedingen betreft niets veranderd."

"Daar profiteert niemand van, op de organisator na. Hij moet minder betalen, want er komt minder volk logeren. Het verwondert mij dat ik een van de weinigen ben die er iets over durven te zeggen. De rest blijft er in meegaan."

"Ik vind dat er veel meer gedaan moet worden aan het verkrijgen van billijke vergoedingen om een renner in alle comfort een wedstrijd te laten rijden. Een tennisspeler zou je niet in zo'n hotel moeten onderbrengen."

"Zelfs in de WorldTour-koersen, toch de Champions League van onze sport, ben ik als renner nog maar zelden in een hotel geweest waarvoor ik zelf zou betalen als ik zou terugkomen."

"Maar het gaat niet alleen over de hotels", vervolgt Bakelants. "De vergoedingen zouden veel hoger moeten zijn. Het is niet normaal dat ploegen kosten overhouden aan een wedstrijd, wat nu vaak het geval is."

"Ik vind het daarom een goeie beslissing van Patrick Lefevere om niet naar de Ronde van België te komen als hij in diezelfde week in Noorwegen veel meer betaald wordt."

"Kijk ook naar de overzeese rittenkoersen in de WorldTour. Alle renners werden voor die koersen op andere continenten in businessclass gevlogen, betaald door de organisatie."

"Bij de Ronde van Californië is dat geen verplichting. Ik weet dat mijn ploegmaats bij AG2R allemaal in economy gevlogen zijn."

"De Tour Down Under is een voorbeeldkoers van wat vergoedingen en accommodatie zouden moeten zijn", gaat Bakelants verder. "Alle renners vliegen in businessclass, logeren in een prima hotel en de ploegen komen zeker uit de kosten. Die koers steekt er bovenuit."

"Dat heeft uiteraard te maken met het budget van de organisator. Maar als je de centen niet hebt, dan moet je geen koers organiseren. En als je wil dat de sterren van de sport komen, dan moet daar iets tegenover staan."

"Iedereen wil tegenwoordig de goeie renners aan de start. Bij de Giro is er blijkbaar klassejustitie: als Sky Froome meebrengt, dan krijgt het heel veel geld. Als AG2R Bardet thuis laat, dan krijgt het maar een fractie van het bedrag van Sky."

Welke stappen kan het peloton dan ondernemen? "Ik vind het vervelend, maar wielrennen is een kleine sport die weinig evolueert. Ondertussen accepteert iedereen dat maar en voelen organisatoren zich ook gesterkt. Ze weten dat er niemand tegen opkomt, maar het is tijd dat dat wel gebeurt."

Wanneer wordt Jan Bakelants eens UCI-voorzitter?
Desnoods als actief renner.
Sub Culture 18 mei 2018 16:48
Zijn dat wel een en dezelfde acteur?
Prikdude 18 mei 2018 17:13
8 -> 7 was ook een attractieve maatregel, die voorlopig zijn weerga niet kent. Winnende solo's in de Omloop, Strade Bianche, Milaan - Sanremo, de E3, Dwars door Vlaanderen, Ronde van Vlaanderen en Luik-Bastenaken-Luik. Ook Parijs-Roubaix en de Amstel Gold Race werden sterk beïnvloed door een vroegtijdige schaarste aan knechtvee.

In de Giro d'Italia rijdt men momenteel nog met 8 maar zijn wel de klassieke massale valpartijen vooralsnog uitgebleven. Ook in andere koersen gevoelsmatig minder grote valpartijen dit jaar, al is het voor de ultieme bevestiging even wachten op de eerste Tourweek. Nou weet ik niet of 8 renners nou zoveel meer kosten voor een organisatie opleveren dan 7, vooral wat betreft het aantal hotelkamers, maar een ding lijkt wel evident: als peletonsvullingen gelijk Gezwam Bakelants met pensioen worden gestuurd en de ploegen krimpen, dan zouden de teams genoeg geld moeten overhouden voor een business class hier of een ontbijtbuffet daar.
Carlos Danger 18 mei 2018 17:15
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> "Patrick heeft gelijk", zegt Jan Bakelants
> stellig. "Wat vorig jaar onder het mom van
> veiligheid verpakt werd, namelijk het terugbrengen
> van ploegen van 8 naar 7, is eigenlijk een
> economische maatregel en heeft wat de vergoedingen
> betreft niets veranderd."
>
> "Daar profiteert niemand van, op de organisator
> na. Hij moet minder betalen, want er komt minder
> volk logeren. Het verwondert mij dat ik een van de
> weinigen ben die er iets over durven te zeggen. De
> rest blijft er in meegaan."
>
> "Ik vind dat er veel meer gedaan moet worden aan
> het verkrijgen van billijke vergoedingen om een
> renner in alle comfort een wedstrijd te laten
> rijden. Een tennisspeler zou je niet in zo'n hotel
> moeten onderbrengen."
>
> "Zelfs in de WorldTour-koersen, toch de Champions
> League van onze sport, ben ik als renner nog maar
> zelden in een hotel geweest waarvoor ik zelf zou
> betalen als ik zou terugkomen."
>
> "Maar het gaat niet alleen over de hotels",
> vervolgt Bakelants. "De vergoedingen zouden veel
> hoger moeten zijn. Het is niet normaal dat ploegen
> kosten overhouden aan een wedstrijd, wat nu vaak
> het geval is."
>
> "Ik vind het daarom een goeie beslissing van
> Patrick Lefevere om niet naar de Ronde van België
> te komen als hij in diezelfde week in Noorwegen
> veel meer betaald wordt."
>
> "Kijk ook naar de overzeese rittenkoersen in de
> WorldTour. Alle renners werden voor die koersen op
> andere continenten in businessclass gevlogen,
> betaald door de organisatie."
>
> "Bij de Ronde van Californië is dat geen
> verplichting. Ik weet dat mijn ploegmaats bij AG2R
> allemaal in economy gevlogen zijn."
>
> "De Tour Down Under is een voorbeeldkoers van wat
> vergoedingen en accommodatie zouden moeten zijn",
> gaat Bakelants verder. "Alle renners vliegen in
> businessclass, logeren in een prima hotel en de
> ploegen komen zeker uit de kosten. Die koers
> steekt er bovenuit."
>
> "Dat heeft uiteraard te maken met het budget van
> de organisator. Maar als je de centen niet hebt,
> dan moet je geen koers organiseren. En als je wil
> dat de sterren van de sport komen, dan moet daar
> iets tegenover staan."
>
> "Iedereen wil tegenwoordig de goeie renners aan de
> start. Bij de Giro is er blijkbaar klassejustitie:
> als Sky Froome meebrengt, dan krijgt het heel veel
> geld. Als AG2R Bardet thuis laat, dan krijgt het
> maar een fractie van het bedrag van Sky."
>
> Welke stappen kan het peloton dan ondernemen? "Ik
> vind het vervelend, maar wielrennen is een kleine
> sport die weinig evolueert. Ondertussen accepteert
> iedereen dat maar en voelen organisatoren zich ook
> gesterkt. Ze weten dat er niemand tegen opkomt,
> maar het is tijd dat dat wel gebeurt."
>
> Wanneer wordt Jan Bakelants eens UCI-voorzitter?
> Desnoods als actief renner.


Ik onthoud hiervan, dat Jan Bazelmans graag business class vliegt en in (te) dure hotels verblijft.
Een prima UCI-voorzitter dus.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/05/2018 17:23 door Carlos Danger.
Curzio 18 mei 2018 17:38
Eindhovuh 18 mei 2018 20:07
Als Jan B. zijn zin krijgt blijven er nog 5 koersen over. Wel met goede hotels, dat wel.
Andere Peter 19 mei 2018 00:37
You can check out any time you like, but you can never leave is hier wel zeer goed getroffen.
Sjorsoll 19 mei 2018 01:19
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------

> You can check in any time, but you can never
> leave.

Als je dit nou meteen zegt is het ook meteen grappig.

Het moet bij jou altijd via een veel te grote omweg die mensen dus niet nemen.
Fcdh 19 mei 2018 08:01
Zo over bruine arme gesproken. Laat me raden Bakelants is zeker einde contract bij AG2R en heeft stiekem al een mondeling akkoord met Quick Steps?

Mbt de Giro kan ik het woordje klassenjustitie niet plaatsen, iemand? Het is toch volkomen logisch dat een ploeg meer startgeld krijgt als hij met zijn kopman start?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen