Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

101st Giro d'Italia (2.UWT) 19e etappe

Gepost door Cecchini 
Ger 25 mei 2018 19:24
Cyclad Schreef:
-------------------------------------------------------
> Wat een gejank hier over Froome, sorry hoor.
> Hij mag hier starten, dus wat mij betreft
> volstrekt legitiem om zijn prestatie door een
> neutrale bril te bekijken (los van het feit of je
> wel of niet voor Dumoulin supportert)
> Wat Froome hier doet is echt groots. Dumoulin
> rijdt t prima, maar Froome verliet nergens iets op
> hem en is dus de sterkste.
> Prachtige topsport gezien. Dit maakt wielrennen
> nou zo boeiend.
> Morgen kan Tom proberen om die 40 seconden weg te
> poetsen, maar zelfs als Froome niet okselfris meer
> is wordt dat een heidens karwei tegen de volstrekt
> superieure Skyploeg. En al wordt Tom 2e, hij laat
> wel zien dat hij tot de absolute wereldtop behoort
> als ronderenner.

Jouw mening over Froome maar absoluut niet de mijne. Te veel gebruikt van wat dan ook is strafbaar. Dus had hij al geschorst moeten zijn.
El Chaba 25 mei 2018 19:24
Helemaal mee eens!
Kuiperberg 25 mei 2018 19:27
Dumoulin opvallend coulant in zijn commentaar op de prestatie van Froome. Of speelt hij toneel ?
Bergvlakte 25 mei 2018 19:32
Ger Schreef:
-------------------------------------------------------
> Cyclad Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Wat een gejank hier over Froome, sorry hoor.
> > Hij mag hier starten, dus wat mij betreft
> > volstrekt legitiem om zijn prestatie door een
> > neutrale bril te bekijken (los van het feit of
> je
> > wel of niet voor Dumoulin supportert)
> > Wat Froome hier doet is echt groots. Dumoulin
> > rijdt t prima, maar Froome verliet nergens iets
> op
> > hem en is dus de sterkste.
> > Prachtige topsport gezien. Dit maakt wielrennen
> > nou zo boeiend.
> > Morgen kan Tom proberen om die 40 seconden weg
> te
> > poetsen, maar zelfs als Froome niet okselfris
> meer
> > is wordt dat een heidens karwei tegen de
> volstrekt
> > superieure Skyploeg. En al wordt Tom 2e, hij
> laat
> > wel zien dat hij tot de absolute wereldtop
> behoort
> > als ronderenner.
>
> Jouw mening over Froome maar absoluut niet de
> mijne. Te veel gebruikt van wat dan ook is
> strafbaar. Dus had hij al geschorst moeten zijn.

Wat heeft hij behalve de salbutamol dan gebruikt?
Ger 25 mei 2018 19:36
Heb ik gezegd dat hij nog meer gebruikt heeft? Goed lezen.
Inigo 25 mei 2018 19:41
Weet dat Sky de komende grand tours zijn natuurlijke bondgenoot zal zijn...
Eindhovuh 25 mei 2018 19:44
Een zelden of nooit geëvenaarde prestatie van een wielrenner uit een verdachte ploeg, die eerder betrapt is.
En daar mogen geen vraagtekens bij worden gezet, ondanks alles wat er in het peloton heeft plaatsgevonden de afgelopen tig jaar.
Want dan ben je een chauvinistische janker, jaja.
Lekker naief blijven.
Sub Culture 25 mei 2018 19:45
Chauvinistische janker.
Nomath 25 mei 2018 19:45
Froome : indrukwekkend. Sterke kop op een sterk lijf.
Dumoulin : terechte verliezer. Durfde man-tegen-man gevecht niet aan. Hing zijn lot op aan zwakke broeders, die bovendien weinig belang hadden om hem te helpen.
rustdag 25 mei 2018 19:52
Tom heeft hulp nodig. dit kan echt niet. Hij bewijst weer wat een klasbak hij is. Dan verdien je meer dan een talent en een ouwe man met een baard. ( Lau en Bau is niet meer)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2018 19:53 door rustdag.
Tinuz 25 mei 2018 19:52
De wonderbaarlijke escapades van Simonis Yates de eerste 2,5 week van de Giro waren achteraf gezien wanhoopsdaden, kan je stellen.
JW 25 mei 2018 19:54
Ondanks alle prikkers die een paar dagen geleden nog hun uiterste best deden om hier te onderstrepen dat zijn dominantie in deze Giro en zijn route naar eindwinst heel logisch en verklaarbaar was ("niets wonderbaarlijks aan"winking smiley bewees Yates vandaag dat hij een drieweekse grote ronde (nog) niet aan kan.

Jammer voor hem, die inzinking.
Maar beter voor zijn geloofwaardigheid.
JW 25 mei 2018 19:55
Ja.
Kelderman was vorig jaar van meer nut.
Ontmantelde in zijn eentje de Sky-ploeg smiling smiley
Carlos Danger 25 mei 2018 20:01
valse trage Schreef:
-------------------------------------------------------
> Aha, jouw bril is de neutrale bril. Wat is een
> neutrale bril?


Rechts -5, links +5.
rustdag 25 mei 2018 20:04
Los daar van, verdient Tom meer dan hij nu heeft. Hij heeft nu aan getoond dat hij echt een klassementsrenner is, voor een grote ronden. Vorig jaar was niet eenmalig.
Nelis! 25 mei 2018 20:17
Nee ik ben inderdaad niet objectief, ik supporter voor graag voor Nederlanders en een aantal (waaronder Dumoulin) in het bijzonder!
Maar... vooraf had ik al gezegd geen zin te hebben om Froome te zien winnen, omdat ik vind dat hij hier nooit aan de start had mogen staan. Dat hij nu met zo'n ongeloofwaardige aanval Dumoulin alsnog verlaat maakt het niet leuker....
stoempert 25 mei 2018 20:19
Tsja, wat is reserve? Zoals ie het zei klonk het toch alsof ie nog harder had gekund maar dit met het oog op morgen niet heeft gedaan. Das wat mij betreft reserve.
Horsie is back 25 mei 2018 20:30
Op het internet komen de vergelijkingen tussen Hamilton 2003, Landis 2006 en Froome 2018 langzamerhand boven water drijven.
Zo werd bij Landis in 2006 een gewichtsverlies van 2,5% geconstateerd: van 68 naar 66,3 kg. Hoeveel bij Froome, Dumoulin en Yates?

En morgen weer een nieuwe kans voor een 80 km raid en ze hoeven ziet zo hoog meer. Wie weet? grinning smiley
Blueprint 25 mei 2018 20:33
Zo, dit was toch wel een van de mooiste bergritten die ik ooit heb gezien. Misschien wel de allermooiste.
Carlos Danger 25 mei 2018 20:33
Sjorsoll Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gemiddelde straat in Parijs vanmiddag:



Bloody hooligans.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 25/05/2018 20:34 door Carlos Danger.
Curzio 25 mei 2018 20:39
t was niet serieus bedoeld, maar bedankt voor je opinie.
Frederik D. 25 mei 2018 20:49
Ja, zielig voor hem. En ook voor ons. Hij was toch een grote smaakmaker.
Curzio 25 mei 2018 20:50
Nee, dat was de Giro-organisator en werd direct teruggefloten door ik meen de UCI.
Curzio 25 mei 2018 20:52
Hier geloof ik ook wel in. Over de drie weken gezien is Dumoulin gewoon de beste. Dus dat zou morgen wel eens kunnen blijken.
Curzio 25 mei 2018 20:53
Frederik D. 25 mei 2018 20:53
Objectief gezien heb je wellicht gelijk. Misschien zijn er mooiere geweest. Maar deze was ook zeer mooi. Zeer spannend.
Bromertà 25 mei 2018 20:56
Moment van de dag. LLS laat zich terugzakken na alweer een uitlooppoging deze drie weken. Net zo onvermoeibaar als Schumacher in zijn beste dagen en 100 keer fitter dan Gesink. LLS rijdt naast Froome en raakt aan de babbel. "Is er nog een vacature bij jullie voor volgend jaar?" Froome lacht hartelijk, terwijl het 9,5% bergop gaat en de meesten op hun limiet zitten. LLS pakt een reep en geeft deze door aan Froome: "Goed spul hè?"

Later in de reportage zien we met regelmaat de wattages van Froome versus Dumoulin. Die van Froome is vastgezet op 350w. Bergop of af, 15km/u of 90km/u, linksom of rechtsom, door de grindbak, achter de motards, overal altijd 350w. Mogen we iets niet weten of zo?

Zit ik dan verdikkeme weer naar een berg leugens te kijken?
Curzio 25 mei 2018 20:58
Vooral toch wat overmoed van Mitchelton-Scott lijkt me. Te vroeg de trui gepakt (JW hamert hier niet voor niets altijd op) en nadien teveel met de krachten gesmeten, zowel door Yates als de ploeg. Dat is mijn mening in elk geval. Verder opvallend dat Yates er op dezelfde manier doorzakt als Chaves: vroeg in de etappe en compleet. Terwijl hij in eerdere rondes vrij constant subtop was.
Bromertà 25 mei 2018 21:01
Yates kreeg exact dezelfde inzinking als Chaves. Nou ja inzinking. Dat is gewoon hartstikke ziek zwak en misselijk.

Een oude wielerwijsheid luidt: "Waar een bbz aan het licht komt, volgen er meer."
Horsie is back 25 mei 2018 21:09
Als argeloze tv-kijker sta je er niet zo bij stil, maar zo'n raid als vandaag vergt natuurlijk een enorme planning, waarbij heel wat mensen betrokken moeten zijn.
Niet alleen moet er een uitvoerbaar strategisch plan worden uitgedokterd, maar ook uitgerekend hoeveel energie wordt verbruikt, alsook waar en op welk tijdstip dit moet worden aangevuld. Froome had dus niks aan waterdragers, want die waren immers long gone, behalve Wout dan. Maar desondanks zie je, dat Froome in de eindfase toch behoorlijk wat substantie had verloren, maar aangezien de anderen op dat moment niet beter waren, maakte hem dat niet veel uit. Morgen gaat hij immers nog een keer stappen en hij staat op voorsprong.

Dave Brailsford, door sommigen ook heel vilein Dave Brailsfraud genoemd, legt het allemaal uit op cycling.weekly.
Sjorsoll 25 mei 2018 21:11
Dit is grappig.
Eddy Veen 25 mei 2018 21:11
Dan ben ik benieuwd hoe dit af gaat lopen. Het zou zomaar kunnen dat hij zowel de zege in de Vuelta als die in de Giro moet inleveren. Ik zie hem trouwens nog wel geweerd worden uit de Tour.
Fcdh 25 mei 2018 21:15
Zelfs door mijn chauvinistische bril af te doen slaat deze prestatie van Froome nergens op.
Helemaal als je weet dat die ploeg al een aantal keer "slecht" in het nieuws gekomen is en we soortgelijke solo's van Hamilton en Landis in het verleden hebben gezien en we weten allemaal hoe die afgelopen zijn. Denk dat een aantal hier eerder hun naïeve bril af moeten doen.
Maargoed zelfs zonder chauvinistische bril of naïeve bril op en wel of geen dope kan ik ook wel genieten van dit soort etappes en prestaties. Liever dit dan met een groep van 80 naar de laatste bergop aankomst en dan wachten tot de laatste 500 meter.
Dumoulin kan zichzelf niet veel verwijten of het moet de extreem voorzichtige afdalingen zijn. Overwinning voor hem morgen geloof ik niet meer echt in helemaal als je de Sky ploeg vandaag zag op de Finestre.

Btw Oomen in de top 10 dat is toch wel super voor die jongen op 22 jarige leeftijd in de schaduw van een kopman.
Bromertà 25 mei 2018 21:22
Ik had Oomen liever op een 100ste stek gezien in het klassement, zodat ie vandaag in de rol van Reichenbach had kunnen zitten !
Horsie is back 25 mei 2018 21:31
Als je aalmoezen geeft, laat dan je linkerhand niet weten wat je rechterhand doet, Bromertà.
Horsie is back 25 mei 2018 21:42
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> Yates kreeg exact dezelfde inzinking als Chaves.
> Nou ja inzinking. Dat is gewoon hartstikke ziek
> zwak en misselijk.
>
> Een oude wielerwijsheid luidt: "Waar een bbz aan
> het licht komt, volgen er meer."

Dit doet me wel aan Pollentier's urinedump denken, maar een buitenbaarmoederlijke zwangerschap? grinning smiley
Wat suggereer je nu of zoek ik het te ver?
Hoentie 25 mei 2018 21:47
Deden ze dat maar, hij komt steeds terug.
Horsie is back 25 mei 2018 21:48
Inmiddels @Mihai Cazacu als ware hij de Roemeense Jan Willem (behoeft geen nadere beschrijving) bezig de video van vandaag te bekijken. Hij is er bijna.
Hilarische commentaren bij tijd en wijle. Niet alleen vandaag.
Hoentie 25 mei 2018 21:55
Flauwekul, hij kon Froome gewoon niet volgen. Nets met durf te maken.
rustdag 25 mei 2018 21:56
Zou Trek nog trek hebben in Yates.
Curzio 25 mei 2018 22:01
Het was erg mooi, maar heb toch wel eens nog meer op het puntje van m'n stoel gezeten. Ook omdat de situatie de laatste 80 km vrij vast lag (met wel de hoop/verwachting van een kantelpunt, wat dan uitblijft).

Bijvoorbeeld de raid van Andy Schleck waar toen Evans in de achtervolging moest was ook groots. Of ook in de Tour de aanval van Contador die Schleck meekreeg, Voeckler die ertussen zwom en Evans die in een peloton bleef zitten, voor de slotklim volgens mij alles weer bij elkaar (was dat niet de rit die Rolland won voor Sanchez en Contador op Alpe d'Huez?). De giro 2005 rit over de Colle delle Finestre met Rujano. En dan natuurlijk nog Fuente De, mijn favoriete etappe ooit, maar misschien categoriseer je die niet als bergrit.
Curzio 25 mei 2018 22:02
Hij hield zich vooral op de vlakte was mijn indruk.
Nomath 25 mei 2018 22:05
[www.cyclingnews.com]
"He dropped me on the climb but not by much. Then on the descent, I twice decided to wait for Reichenbach because he wanted to ride with me. Maybe that wasn't a good decision. On my own, I can descend just as fast as Froome, but Reichenbach descends kind of like an old lady. With hindsight that wasn't the best idea. But it's easy to speak afterwards."/

Valt op dat Dumoulin kort na de finish al een veel beter besef van zijn fout had dan veel van de commentaren hier.
Curzio 25 mei 2018 22:09
De enige technische afdaling was van de Finestre, daar verloor hij max 50 seconden, in het hele deel erna verliezen ze nog bijna twee minuten. Dus ik geloof er niet zo in. Wel dat Reichenbach niet hard genoeg reed. De enige manier waarop het anders had kunnen lopen was wanneer of Lopez of Carapaz niet mee had gezeten. Dan had je met drie kopmmannen rond kunnen draaien.
Curzio 25 mei 2018 22:10
Lijkt me wel toch? 't ventje is 25.
Nomath 25 mei 2018 22:13
1. Hij had niet op Reichenbach moeten wachten.
2. Hij had Pinot, Lopez en Carapaz er op de Sestriere-klim af moeten rijden.
Precies datgene wat Froome wel aandurfde en uitvoerde.
Tinuz 25 mei 2018 22:52
Lijkt me ook dat hij niet had moeten aarzelen toen Froome wegreed, al kan ik het krachtenarsenaal van Dumoulin niet exact aanvoelen en is de raid van Froome van buitensporige proportie, dus is het moeilijk om bij zoiets de juiste beslissingen te nemen.
Achteraf gezien had hij vol de afdaling van de Finestre moeten doen en vol omhoog naar Sestriere moeten rijden.
ton duk 25 mei 2018 22:55
Zelf denk ik dat de tijdrit Yates gekild heeft...te ver in het rood voor secondenwerk
gr
Frederik D. 25 mei 2018 23:10
En zichzelf opblazen?
Frederik D. 25 mei 2018 23:16
Zou kunnen. Maar ik vind wel dat hij fraai reed in de tijdrit. Maar dan nog ga je diep en misschien wel te diep
Fashionisto 25 mei 2018 23:19
Is dit een record aan posts?
Erik S. 25 mei 2018 23:20
Bij het nieuwe prikbord wel...
Horsie is back 25 mei 2018 23:21
De aap komt uit de mouw. Het waren de jeugdherinneringen uit Kenia, die de trick deden. Rijden op onverharde wegen.

Wat wel weer mooi is hoe het landschap van het wielrennen verandert als het dag in dag uit ieder voor zich is, door Berg en Dal, langs ravijnen en rivieren, door tunnels en vandaag zelfs langs besneeuwde wanden en op grote hoogten, waar SKY oxygen the limit is. Zelfs de gems zaten in hun holen, want de stokstaartjes hadden hen al lang gewaarschuwd.

En dan pakt een kamikaze actie zou je zeggen toch goed uit. Als iedereen okselfris is, dan maakt het niets uit of iemand even voorligt. Je hebt altijd de gelijkmakende beurt, maar als dat niet het geval meer is, dan kan het ook voorkomen, dat de runner-up toch gaandeweg ongezien wat duvels heeft verloren.
Horsie is back 25 mei 2018 23:24
Fashionisto Schreef:
-------------------------------------------------------
> Is dit een record aan posts?

Morgen wordt de K1 beklommen alhoewel horse riding Vicky Pendleton daar recent op 6400m hoogte bijna het leven liet.
Bromertà 25 mei 2018 23:55
Het hoofdschudden van Martin toen Aru over de finish kwam tijdens de tijdrit was veel betekenend. Bennett gaat daar grandioos overheen bij het horen van het mirakel van Froome: "Are you kidding me? He did a Landis?"
Horsie is back 26 mei 2018 01:15
@ammattipyöräily heeft weer niet stil gezeten. De Fin heeft per kilometer de achterstand van Dumoulin op Froome gecalculeerd. Interessant.
Je zou denken dat Froome ontketend was, maar je ziet dat hij "toch maar" in ongeveer de helft van de gevallen uitloopt en dus in de andere helft weer tijd verliest. Je hoeft natuurlijk geen Einstein zijn om te bedenken, dat de winst van Froome steeds hoger moet zijn geweest dan zijn verlies.

Ruwweg per 10 kilometer is voor Froome de volgende winst/verlies rekening te reconstrueren:
55/34/40/35/11/13/24 en -9, tezamen dus 3:23.
De eerste 10 km zat Froome dus geëxtrapoleerd op een 7:20 winst voor de 80,3 km, zoals Eddy Merckx dus in 1969, zij het over een grotere afstand.
In de laatste 40 km liep dit per 10 km terug naar 1:28; 1:44; 3:12 en - 1:12

Dat maakt Froome weer wat menselijker. Maar als hij 's avonds in zijn bedje niet zit te huilen bij al die tienduizenden reacties op zijn raid...
Het kan natuurlijk ook zijn, dat Froome denkt, dat ie de voorste ooievaar is, want die vliegen zoals onderzoek heeft uitgewezen het verst.
Zoals bekend is de afleverdatum ergens in augustus. Voor de boreling is het te hopen dat Papa papa verlof genoeg krijgt.

De - 1:12 (dus 0;36 want 40 km is de helft van 80 km) zou Dumoulin weer moed kunnen geven. Zijn er morgen ook weer boni's? grinning smiley
Andere Peter 26 mei 2018 01:39
Dat had ik ook. Wel de Landis-associatie, maar zonder dopingbijgedachte.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2018 01:59 door Andere Peter.
Andere Peter 26 mei 2018 01:40
Andere Peter 26 mei 2018 01:44
Inderdaad. De dag na zijn exploot op de Zoncolan leverde Froome fors in. Op dat moment in de wedstrijd recupereerde Dumoulin beter. Ik zeg het bewust zo omdat alles erop wijst dat Froome nu beter is dan 1 week geleden.
Andere Peter 26 mei 2018 01:44
Andere Peter 26 mei 2018 01:46
Huh? De verdedigers van Yates (tegen ongefundeerde dopingaantijgingen) wezen er juist op dat Yates niet zo extreem dominant was en dat hij een vrij normale doorbraak beleefde. Lijkt mij dat de verdedigers van Yates zich juist gesterkt kunnen voelen door de laatste 2 dagen.
Andere Peter 26 mei 2018 01:52
Exact. Goed verwoord. Zó wil ik wielrennen beleven. Ik stoor mij ook aan het gejammer. Omdat het zo ongefundeerd is.

Ik vond 20 jaar lang de Fransen irritant. Iedereen die in de Tour harder reed dan de Fransen werd verweten doping te hebben gebruikt. De argumentatie was dat ze... harder hadden gereden dan de Fransen. Nu we een (geweldige) Nederlander in de frontlinie hebben, blijken we geen haar beter. Als hij niet wint, dan is die ander (voor een aanzienlijk deel van de prikkers) per definitie verdacht. Slechte verliezers. Als het nu ergens eenvoudig is om je groots verliezer te tonen dan is het hier wel, na zo'n historische etappe.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2018 03:13 door Andere Peter.
Andere Peter 26 mei 2018 01:53
Andere Peter 26 mei 2018 01:56
Je negeert hier voor het genmak dat Dumoulin op alle stukken verloor tov Froome,
- Op de Finistere
- In die afdaling
- In de klim naar Sestriere
- In die afdaling
- Op de lopende stukken
- In de slotklim
Andere Peter 26 mei 2018 01:57
Leek mij heel vlot te recupereren. Zo fris als een 'Hoentie' in de interviews.
Andere Peter 26 mei 2018 02:00
Misschien wel die bonificatiesprintjes.
Andere Peter 26 mei 2018 02:05
Fijn dat er aan het eind van het draadje ook nog wat mensen langskomen die dit 'gewoon' een fabelachtig mooie etappe vonden. Het was uniek.

Het is niet mooi om Froome te zien en ik zie ook liever een andere winnaar, maar hij is een fantastische renner. De beste ronderenner van zijn generatie leverde de beste prestatie uit zijn carrière. Alles kwam samen. De uitgekiende planning (hij zou toch op dit moment goed zijn?) gekopppelde aan een rijke fantasie. Want die is nodig om dit te durven uitvoeren.
Andere Peter 26 mei 2018 02:08
Leuke reactie. Netjes dat ze het laten staan. En ook netjes dat ze het op Twitter verduidelijken. Het moet niet worden gezien als insinuatie. Froomie, van harte!
Prikdude 26 mei 2018 02:45
Er raast momenteel een storm over alle sociale media over deze prestatie. #Landis zou zomaar trending kunnen zijn geweest vandaag. Van Australië naar België tot de Verenigde Staten. Maar op een Nederlands wielerforum is het omdat iedereen een slechte verliezer is? Of moeten Nederlanders zich nu juist als 'verliezers' zijnde kritiekloos opstellen omdat ze anders zelf in het ongefundeerde verdachtenbankje van Peter terecht komen?

(Vond het zelf fenomenaal en heb geen enkele bedenking, al had ik eerder bij Yates wel terughoudendheid, wat logisch is als je ook eens koers kijkt buiten de grote ronden. Hield mezelf wel voor te wachten met Yates (' goede naam) zonder rechtspraak te berechten en op een houtstapel in de fik te steken alvorens hij niet zou zijn ingestort in de derde week.)
Andere Peter 26 mei 2018 03:20
Het is 2x in één ronde, hè? Eerst lijkt Dumoulin 2e te worden achter Yates en dan is alles wat Yates doet plots verdacht. En uiteraard nu bij Froome.

Dat de raid van Froome wereldwijd tot verdenking leidt, zegt vooral iets over het wielrennen en weinig over nationaliteiten. Ongetwijfeld valt die verdachtmaking niet alleen hier. Maar ik reageer op wat ik hier zie. Veel gejammer. Eerst bij Yates en nu bij Froome. Er is eigenlijk maar één overeenkomst. Ze verwijzen onverwachts een Nederlandse favoriet naar de 2e plaats.
ton duk 26 mei 2018 08:30
Het ging dan ook vooral "mis" op de vlakte gisteren...
gr
Curzio 26 mei 2018 08:53
De vraagtekens bij Froome worden wereldwijd gesteld, dus hebben geen chauvinistische oorsprong. Punt.
De vraagtekens bij Yates hadden te maken met het feit dat hij dit niveau van presteren in een grote ronde nog niet eerder had laten zien. Wat leidde tot de overweging dat hij erdoor zou zakken in de derde week of dat zijn presteren op dit nieuwe, hoge niveau met verboden hulpmiddeltjes tot stand kwam. Ook hier is een chauvinistische oorsprong totaal niet aantoonbaar.
Daar kun je nog bij op tellen dat beide renners niet van onbesproken gedrag zijn op gebied van ongeoorloofd gebruik van middelen.

Het is een leuke hypothese, dat het allemaal door chauvinisme komt, maar niet te staven en wat mij betreft ongegrond.
JW 26 mei 2018 09:07
Daar geloof ik absoluut niet in.
De Froome van nu is een andere dan die van vorige week.
JW 26 mei 2018 09:13
thumbs up

Als Froome niet bij een rijke machtige ploeg als Sky had gezeten had hij hier nooit aan de start gestaan maar zat hij thuis wegens een schorsing.
Hij hoort hier niet !
Fashionisto 26 mei 2018 10:36
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je negeert hier voor het genmak dat Dumoulin op
> alle stukken verloor tov Froome,
> - Op de Finistere
> - In die afdaling
> - In de klim naar Sestriere
> - In die afdaling
> - Op de lopende stukken
> - In de slotklim

Nogmaals, heeft dit ook niet te maken met het feit dat Froome gedurende die 80km een meer constante inspanning leverde? Dumoulin reed met kornuiten kop-over-kop reed, wat hand-in-hand gaat met verschillende hartslagzones en vermogens: welke methode is efficiënter? Hierbij moet ook nog worden meegenomen dat Reichenbach, en in mindere Pinot, natuurlijk geen ideale gezellen waren: het tempo zou lager liggen wanneer zij op kop reden, en bovendien verloor Dumoulin veel tijd door te wachten op Reichenbach. In bepaalde opzichten was deze rit een kopie van de rit naar Sappada, al was het toen Yates die relatief dicht bij de finish zichzelfde lanceerde maar wel met een Dumoulin die achteraf spijt had van zijn manier van rijden, denkende dat coöperatie loont.
Wat zeggen de bewegingswetenschappers hiervan?
Nelis! 26 mei 2018 10:46
Deze ongelooflijke prestatie is nu net iets wat we van deze coureur niet kunnen gebruiken in de wielersport. Ook daarom had hij dus niet aan de start mogen staan.
Ger 26 mei 2018 11:24
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> thumbs up
>
> Als Froome niet bij een rijke machtige ploeg als
> Sky had gezeten had hij hier nooit aan de start
> gestaan maar zat hij thuis wegens een schorsing.
> Hij hoort hier niet !


En zo is het precies.
Bromertà 26 mei 2018 11:42
Ger 26 mei 2018 11:50
Heb je ook een Franse of Italiaanse versie?
LD88 26 mei 2018 12:17
Dat hij een sterke ploeg verdient ok, maar in die situatie van gisteren had hij alleen iets gehad aan een knecht die zelf podium kan rijden in een grote ronde of zelfs winnen en dat is niet erg waarschijnlijk. Een Heras (voor Armstrong), Froome (voor Wiggins) of Landa (voor Aru/Froome) niveau knecht.. zelfs Poels zat er ook al niet bij.
Het is jammer dat hij Carapaz en Lopez niet kon overtuigen mee te rijden. Of dat Pozzovivo, Oomen en co niet bij Reichenbach zaten.



3 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/05/2018 12:20 door LD88.
Bromertà 26 mei 2018 12:22
Dit is niet waar. Als Reichenbach nog diensten kan verrichten voor Pinot dan had Sam Oomen dat toch minstens veel en veel beter kunnen doen? Maar ja, die is al 18 etappes lang bezig om zich te handhaven in het klassement. Sunweb heeft zijn luitenant verkeerd ingezet.

Dat is volgens mij de cruciale fout. Tom stond er weer alleen voor. @$^%^@%^@$^
Ger 26 mei 2018 12:27
Nelissen na zege Froome: 'Ik knap af op de sport door deze zaak en alles eromheen'


Door

Bram van der Ploeg


In de leiderstrui


Danny Nelissen heeft zijn twijfels bij de overwinning van Chris Froome in de Giro op vrijdag. De analist denkt niet zozeer dat de Brit heeft vals gespeeld, maar hij heeft wel de salbutamol-zaak in het achterhoofd.



'Hij had helemaal niet mogen starten! Positief is positief, dat roep ik al het hele jaar. Als je positief bent bevonden, als er te veel salbutamol bij je is aangetroffen, moet je langs de kant staan en zou je, tot de zaak is opgelost, gewoon niet mogen fietsen. Dit is een valse start voor David Lappartient. Het is de UCI. Zij kunnen hem ook verbieden te starten', zo is Nelissen duidelijk tegenover de NOS.

Overigens denkt Nelissen niet dat de aanval per se fysiek onmogelijk is en zonder hulpmiddelen gereden kan worden. 'Het is gewoon een hele goede renner, ook al ben ik tegen zijn deelname hier. En hele goede renners kunnen dit. Kijk naar Gilbert in Vlaanderen vorig jaar. Als hij hier doping heeft gebruikt, zou het wel heel erg dom zijn.'

Tegen de Limburger laat Nelissen weten: 'Het is een schande dat Froome er is. Ik knap af op de sport door deze zaak en alles eromheen. Waarom zeiden ploegen van tevoren niet: wij starten niet als Froome meedoet? De ophef nu is wel erg makkelijk, want hij rijdt al weken rond in de Giro en de affaire speelt al maanden.' (foto: Team Sky)
Orakel 26 mei 2018 12:59
Lilian Calmejane
@L_Calmejane
·
19 u
Attention je ne juge pas la performance, juste, une logique implacable d’être transparent sur ses données quand on est dans la tourmente et que tout le monde doute de ses performances! 2/2 #froomey
Curzio 26 mei 2018 13:00
Nee dat lijkt me niet. Misschien als Froome er nog zou wonen en dan ook nog op hoogte, wat volgens mij niet het geval is. Maar zelfs dan. De effecten van wonen op hoogte kan je met een hoogtestage voor zover we weten afdoende nabootsen. Anders zouden Quintana en Lopez Moreno er boven de 2000 meter iedereen af moeten rijden.

Wel grappig de verklaringen die voorbij komen. Sky heeft het minutieus uitgedacht en stond met verzorgers langs de kant. Ah, dus dat was wat alle wielrenners voorheen altijd verkeerd deden! Nee, Froome is gewend aan grintwegen omdat hij in Kenia geboren is (volgens mij kwam hij daar zelf mee). Boehaha, wat een kolder. Want Dumoulin heeft nog nooit grint gezien en Froome traint al jaren alleen maar op onverharde wegen ofzo?
Curzio 26 mei 2018 13:02
Bij Contador werd zijn Giro wel afgepakt toch, die hij won na de clenbuterol zaak?
Bromertà 26 mei 2018 13:03
LD88 26 mei 2018 13:31
Je denkt dat Oomen veel beter is dan Reichenbach?

Ik vind het nogal een wat-als scenario om te veronderstellen dat Oomen dan wel bij de beste klimmers van deze Giro had gezeten. En ook nog fris genoeg zou zijn om een grotere bijdrage in de achtervolging te hebben dan Reichenbach had.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen