Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Alpe d'huez bezoeken.

Gepost door D.R.E. 
D.R.E. 13 juni 2018 12:28
Wij zijn van plan om deze zomer voor het eerst de Nederlandse berg te gaan bezoeken tijdens de Tour de France.
Nu heb ik hier wel een paar praktische vragen over.

1. Tot wanneer kan je met de auto omhoog? Is er genoeg plek voor auto's op de berg/boven?
2. Klopt het dat je overal je tentje kan neerzetten op de berg (dus niet alleen op campings)?
3. Voor het geval we er een dagtrip van gaan maken. Tot hoe laat mag je op de dag van de etappe zelf omhoog lopen en kan je de auto onderaan de berg goed kwijt?

Alvast bedankt voor jullie reacties/tips!
Bromertà 13 juni 2018 12:39
U rijdt diesel? Mijn tip: pak de fiets en rij vanaf thuis naar die berg, maak er 'n fietsvakantie van, CO2 uitstoot, weet je wel.
rustdag 13 juni 2018 12:47
Deze had ik nog staan bij mijn favorieten

[www.camping-frankrijk.nl]
Slimmerd 13 juni 2018 13:10
Je kan inderdaad op de berg gewoon bivakkeren, de weg naar de top wordt meestal de avond/nacht van tevoren gesloten. Beneden is wel aardig wat plek, maar dat loopt toch ook wel snel vol. Aan de voet wel de nodige campings
Andere Peter 13 juni 2018 13:34
Alpe d'Huez hoef je niet per se via dezelfde weg te benaderen als de renners doen. Je kunt het ook proberen via Allemond en Villard-Reculas. Of vanaf L'Éclose en dan afdalen. Zo ver mogelijk met de auto. Proviand mee in rugzakken en er een mooie wandeling (fietstocht) van maken.
Horsie is back 13 juni 2018 13:52
Bromertà Schreef:
-------------------------------------------------------
> U rijdt diesel? Mijn tip: pak de fiets en rij
> vanaf thuis naar die berg, maak er 'n
> fietsvakantie van, CO2 uitstoot, weet je wel.

En de terugweg dan, Bromertà? Overigens had ie dan beter vorige week kunnen gaan. Hele dag exposure op tv.
Adje Wijnands 13 juni 2018 17:29
Mijn tip is om Alpe d’Huez te vermijden tenzij je van dronken, verklede en meerennende “supporters” houdt.
Zoek een andere berg met mooi uitzicht, koelbox met verfrissingen, barbecue aansteken en lekker lunchen.
Dan ff een tukje doen en wakker worden als de helicopters er aan komen!
Veel plezier!
tvm 13 juni 2018 19:41
Naar de Alpe d'Huez gaan tijdens de tour...drinking smiley
Carlos Danger 13 juni 2018 22:50
Zal dit jaar nog wel erger zijn dan gebruikelijk. NL'ers kunnen geen stoom afblazen bij de voetbal-WK.
JW 13 juni 2018 22:56
Andere Peter 14 juni 2018 08:17
Sub Culture 14 juni 2018 08:31
Ik ben ooit eens de Alpe D'Huez opgereden in 2004.

Mijn kameraden die voorheen al een paar keer de Alpe D'Huez hadden opgefietst waarschuwden voor vervelende taferelen thv Bocht 7 en heb het Raleigh truitje van mijn vader aangetrokken, kan je niet veel verkeerd mee doen.

Maar de zwart-geel-rode kleuren van mijn truitje werden kennelijk verkeerd geïnterpreteerd door de 'wielerkenners' gezien de 'kankerbelg' opmerkingen die ik te horen kreeg, ook de bierdouches en het bespuwen waren van een bedenkelijke aard in de oranje zone.

Nu weet ik ook wel dat de meesten daar staan met de beste bedoelingen, maar gruwel nog altijd een beetje na bij soortgelijk wielerhooliganisme telkens de Tour een passage heeft over de Alpe D'Huez.
Luijt 14 juni 2018 14:25
Ja Sub, dat is een tamelijk troosteloos stelletje wat daar doorgaans staat.
Heb je nog prikkers herkend toen je onder werd gepist?
Slimmerd 14 juni 2018 14:31
Je hoeft natuurlijk niet in bocht zeven of hoger te gaan staan
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen