Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Dennis van Winden terug naar Lotto-Jumbo

Gepost door lodjan 
lodjan 29 april 2015 07:39
Van Winden vindt onderdak bij Lotto-Jumbo

Van onze Telesportredactie
Dennis van Winden keert terug naar de ploeg die dit jaar als Lotto-Jumbo deel uitmaakt van het profpeloton. Na zes seizoenen bij Rabobank, Blanco en Team Belkin kreeg hij afgelopen winter geen contract meer bij de Nederlandse formatie.
Van Winden vond voor dit seizoen onderdak bij de Pro-Continentale formatie Synergy Baku Cycling Project. Nu bij Lotto-Jumbo blijkt dat het team door blessures te weinig renners heeft, is er voor Van Winden weer een plek gecreëerd.
De 27-jarige Zuid-Hollander liep begin 2013 bij een operatie aan zijn liesslagader complicaties op, waardoor hij nog eens drie keer onder het mes moest
Sub Culture 29 april 2015 07:54
Tja, dat is toch ook absolute armoede troef.
Een afgeserveerde renner opvangen om het gebrek aan kwantiteit op te vangen..
lodjan 29 april 2015 08:00
Nee, het gebrek aan kwantiteit wordt opgevangen. Ze hadden al weinig renners en door de blessuregolf werd het helemaal penibel. Vanwege gebrek aan budget kon er geen topper aangetrokken worden. Sowieso, welke toppers zouden nu nog beschikbaar zijn?
Spaak 29 april 2015 08:25
Dat zegt ie toch ook?
D. Marrage 29 april 2015 08:46
Nee, hij zegt dat het gebrek aan kwantiteit wordt opgevangen.
Hollo Retenstein 29 april 2015 08:55
Van Winden is best met een lekker seizoen bezig dus zo'n knuppel is het niet. Gun het hem ook wel gezien alle problemen die hij heeft gehad.

Andere vraag die bij mij direct boven kwam: kan dit 'zomaar' midden in het seizoen?
JW 29 april 2015 08:58
Sub is hier wel wat warrig.

Als het om de kwantiteit gaat is elke getalsmatige uitbreiding prima. Ook deze.

Als het om de kwaliteit gaat kun je het armoede troef noemen, omdat Van Winden eerst buiten de ploeg werd gelaten om kwalitatieve redenen.

Overigens denk(/hoop) ik dat dit helemaal niet zo'n slechte beslissing is. Want zo slecht is Van Winden niet.
Ed@ 29 april 2015 09:04
Onbegrijpelijk.
Van Winden is gewogen en te licht bevonden en moest daarom vertrekken.
Nu er blessures zijn halen ze hem terug. Dan contracteer je toch iemand anders
waarvan je denkt dat die wel het niveau aan kan.
JW 29 april 2015 09:35
Wat een gemakkelijke onzin, "iemand anders".

a. door de reglementen is de keuze beperkt;
b. door de budgettaire beperkingen is de keuze beperkt;
c. ze weten heel goed wat ze aan Van Winden hebben.
Zo'n gekke keuze is dit dan helemaal niet.
Prikdude 29 april 2015 09:39
Sub Culture 29 april 2015 09:39
Ik merk enige tegenstrijdigheid in je punt c en de laatste regel.

Ze wisten idd heel goed wat ze aan hem hadden na al die jaren, of blijkbaar wat ze net niet aan hem hadden.

Vandaar dat ik het een gekke keuze vind.
Lucho Herrera 29 april 2015 09:40
Of het logisch is weet ik niet, maar voor van Winden zelf is dit fantastisch. Die jongen was bijna dood hè! En dan zijn er hier toch mensen die zitten te mekkeren dat hij gewogen is en te licht werd bevonden. Nee hij fietse met nauwelijks 1,5 been en was bijna dood. Nu is hij weer springlevend en fit! Hup Dennis. Grijp je kans. Het is je van harte gegund.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 29/04/2015 09:40 door Lucho Herrera.
Duh 29 april 2015 09:45
Trainingsmakker van Gesink in Girona

https://instagram.com/robertgesink/
Ed@ 29 april 2015 09:46
JW, wat is het toch dat je altijd in een kramp schiet als er iets kritisch over Lotto Jumbo wordt geschreven.
Natuurlijk is het budget minder, natuurlijk zijn er goede renners vertrokken, natuurlijk was er wat pech.
Desondanks presteren ze ondermaats en is de beslissing om van Winden terug te halen een hele vreemde.
JW 29 april 2015 09:53
Begrijpelijke opmerking.
Zoals bekend was Van Winden voor al die problemen met die liesslagader toch een renner voor wie een behoorlijke toekomst als renner leek weggelegd.
Na die operaties duurde het herstel lang, en lukte het vorig jaar nog niet echt om zijn oude niveau weer op te pakken. En onzeker was of dat nog zou gaan lukken.
Bij de samenstelling van de nieuwe ploeg viel hij daarom blijkbaar buiten de boot.

Dat hij nu alsnog een nieuwe kans krijgt (duur zal hij niet zijn, en ze kunnen bij hem beter inschatten in hoeverre hij bij de ploeg past en het niveau aankan dan bij een willekeurige onbekende renner) kan ik me goed voorstellen.
Bovendien is de pool waaruit gekozen kan worden natuurlijk heel beperkt.
JW 29 april 2015 09:54
Cecchini 29 april 2015 10:13
Dan gelijk Jetse Bol er ook maar bij.
ton duk 29 april 2015 11:11
Keizer,Bulgac...vWinden is de 3e in de noodsprongrij waarbij Keizer wel meeviel trouwens
gr
Eazster 29 april 2015 13:17
De vraag is of dit ook wel eerlijk is tegenover een renner als van Winden? Ok natuurlijk zal hij zich liever nogmaals willen bewijzen in een WT ploeg.
Maar wat gebeurde er volgend jaar? Mag van Winden dan weer op zoek naar een nieuwe ploeg als de contracten voor het volgend jaar weer worden herverdeeld?
Bij Senergy had die natuurlijk wel vastigheid.

van Winden heeft wel laten zien dat hij aardig kan knechten (Vuelta 2011) voor zijn blessureleed ,maar laten we niet doen alsof het geen noodgreep is ,dat is het zeker. Kom ik weer terug op mijn kritiek punt Lotto Jumbo had dit moeten voorzien .Hadden maar een 24 koppige selectie met veel jongen renners die een zwaar seizoen niet zomaar aankunnen. met een beetje pech en blessureleed dat altijd te verwachten valt hebben ze hun selectie naar mijn inzage niet op orde ,al vind ik Keizer halen inderdaad wel een goede zet.
Iwan 29 april 2015 15:43
Van Winden hoeft natuurlijk geen contract te tekenen. Als hij vastigheid wilt dan blijft hij toch waar hij zit?
MarcoV 29 april 2015 15:54
precies, het is gewoon werk en Van Winden kan zelf kiezen. Maar sowieso een apart aanname dat het werken voor Synergy Baku Cycling Project als ultieme vastigheid in het leven kan worden beschouwd, als dat z'n levensdoel is kan hij wellicht beter bij de Belastingdienst ofzo gaan werken ...
El Chaba 29 april 2015 16:38
Of de gemeente Arnhem... grinning smiley
lodjan 29 april 2015 16:48
Inderdaad, ik had het wat te snel gelezen: Sub kennende en de woorden 'armoe troef' deden mij 'kwaliteit' verwachten.
lodjan 29 april 2015 16:57
Ja, dat kan als een renner op hoger niveau een contract kan tekenen. Zo kan Lotto bv een PCT- of CT-renner aantrekken, terwijl MTN alleen uit de CT-vijver kan vissen.

Overigens kan met goedvinden van de UCI een renner ook op gelijk niveau overstappen (zie R. Dennis vorig jaar).
Leon 29 april 2015 17:44
Een contract bij de gemeente Arnhem is tegenwoordig een stuk moeilijker te verkrijgen dat een een contract bij Lotto-Jumbo...
ton duk 29 april 2015 17:54
Leon Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een contract bij de gemeente Arnhem is
> tegenwoordig een stuk moeilijker te verkrijgen dat
> een een contract bij Lotto-Jumbo...

hihi,heel herkenbaar en helaas voor vele flexkrachten sad smiley
gr
Cyclad 29 april 2015 18:33
Pyama 29 april 2015 18:36
Van de mooie outfit van Baku project naar Lotto Jumbo...moei.
JW 29 april 2015 21:35
Wie had jij dan allemaal binnen willen halen, wijsneus.
Noem er maar gerust een paar. ..
Pyama 29 april 2015 22:34
Van Hummel?
Kessiakoff?
Leon 29 april 2015 23:14
Pyama Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van Hummel?
> Kessiakoff?

Twee gestopte renners die eerst weer een paar maanden in training zouden moeten om weer op niveau te komen? Verder moet zo'n renner ook in een bloedpaspoortprogramma zitten lijkt me, om direct inzetbaar te zijn.
Pyama 29 april 2015 23:42
Joh ik roep ook maar wat. Ja had het niet tegen mij. Sánchez begon vorig jaar ook laat bij BMC. Je weet niet wat zo een renner heeft gedaan. Cipo fietst nog elke dag. Bloedpaspoort mag je toch wel een maandje of wat overslaan?
Er zijntrouwens nog wel meer uitgerangeerde wt en pct renners te vinden.
JW 30 april 2015 10:14
Ik ben geen insider, maar denk dat aanvulling ook een beetje bij de ploeg moet passen (en bij de sponsors).
(Zoals destijds ook bij Euskaltel het geval was).
Pyama 30 april 2015 10:29
Eens. Maar je kan toch wel stellen dat de ploegleiding/directie van LJ zijn werk afgelopen winter niet goed gedaan heeft.
Gebruikernaam 30 april 2015 11:00
Ik lees op nu.nl dat Lotto-Jumbo de wereldkampioen junioren binnen heeft gehaald, dat is dan wel positief!
JW 30 april 2015 11:03
Daar kan ik moeilijk een oordeel over geven, alleen al omdat ik niet in hun portemonnee kan kijken.

Dat de ploeg getalsmatig klein was, kon bij aanvang van het seizoen wel vastgesteld worden. Dat was ook de reden om een kleiner programma te rijden.
Dat ze tegen zó veel zieken en geblesseerden aan zouden lopen was niet te voorzien. Kun je van te voren daarmee rekening houden ?
JW 30 april 2015 11:06
Al het tweede talent van Jong-Oranje, dat binnen wordt gehaald.
Schijnt ook wel aardig te kunnen schaatsen.....
El Chaba 30 april 2015 11:46
Het schijnt dat een onevenredig groot deel van het budget is opgegaan aan staf-, management- en directieleden. Als dat werkelijk zo is, zet dat toch wel aan het denken.
JW 30 april 2015 12:17
Zonder meer mee eens.
Maar ook die cijfers heb ik nooit gezien.
Sehnsucht 30 april 2015 21:38
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Leon Schreef:
> --------------------------------------------------
> -----
> > Een contract bij de gemeente Arnhem is
> > tegenwoordig een stuk moeilijker te verkrijgen
> dat
> > een een contract bij Lotto-Jumbo...
>
> hihi,heel herkenbaar en helaas voor vele
> flexkrachten sad smiley
> gr

Maar bij de volgende verkiezingen gewoon weer VVD66 of CDA stemmen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen