Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Roompot hoopt te scoren: "Vanaf nu is het volle bak"

Gepost door Hangmat 
Hangmat 30 april 2015 14:32
In de voorjaarsklassiekers liet Roompot Oranje Peloton zich de afgelopen weken goed zien. De ploeg had in vrijwel iedere World Tour-koers een mannetje in de kopgroep en deed daarmee wat het moest doen, want meedoen om de zege op het hoogste niveau zat er niet in. Dat kan de komende periode mogelijk wel.

Want nu veel grote namen uit het peloton wat gas terug nemen om zich te richten op de Giro of de Tour, kan Roompot in de kleinere koersen proberen om successen te boeken. De Nederlandse formatie start in onder meer de Ronde van Yorkshire, Rund um den Finanzplatz Eschborn - Frankfurt, Vierdaagse van Duinkerke, de Bayern Rundfahrt, Tour des Fjords, Ronde van België, World Ports Classics en Ster ZLM Toer.

"De meeste ploegen gaan nu in de revisie, maar voor ons komt er juist een heel drukke periode aan", zegt ploegleider Michael Boogerd van Roompot in AD Sportwereld. "Inderdaad, voor het grote publiek is het nu rustig. Wij gaan koersen rijden van mindere statuur, maar voor ons zijn ze nog steeds lastig zat. Dit zijn de podia om te scoren. We hopen nu een keer een mooie dikke uitslag te rijden. Vanaf nu is het volle bak."

Boogerd is benieuwd hoe zijn talenten ervoor staan. "Veel jonge jongens hebben zware koersen uitgereden. In de Ronde van Vlaanderen en Amstel kwamen we met zes man aan de finish. Voor jongens als Sjoerd van Ginneken en Brian van Goethem is dat heel leerzaam. Ik ben benieuwd of we, als we zo op iets lager niveau rijden, zien dat ze een stap hebben gezet. Maar het kan ook zijn dat we het pas volgend jaar terugzien."

www.fcupdate.nl

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Moest wel lachen om die titel, hebben ze hiervoor op reserve gereden?
ton duk 30 april 2015 14:54
In ieder geval met een andere intentie...
gr
sijbriskie 30 april 2015 16:14
Tot op heden was het blijkbaar géén volle bak?
malheur 30 april 2015 16:21
Ik ben nu officieel Orange-moe, in veel koersen ongeveer evenveel te zoeken gehad als suikerpatienten in MSR. de PR draait harder dan de wielen binnen de equipe. Gelukkig nu het circuit in waar ze wel een rol van betekenis zouden kunnen gaan spelen.
Pyama 30 april 2015 16:57
Veel startende PCT met een gebrek aan kwaliteit mogen in hun 1e jaar veel minder WT koersen rijden. Je ziet toch wel vaak het ingroei-model, bijv. met CCC (ja, ik weet dat zij ook al eens de Giro reden). Wat dat betreft vind ik het dus raar dat Roompot dit jaar al in veel WT koersen mocht starten itt bijv. UHC. Uiteraard speelt daarbij nationaliteit van renners en ploeg een rol.
testa della corsa 30 april 2015 19:30
toch vind ik het wel een logische en realistische doelstelling: nu voor echte uitslagen gaan in Duinkerken, Seaports en Yorkshire. Dat zou trouwens ook weleens mogen, een keer een zege boeken.
Quarantanove 30 april 2015 20:00
Dat heeft eerder te maken met het netwerken van Breukink , Boogerd en van Poppel.
Quarantanove 30 april 2015 20:03
Beter wat publiciteit door mee te zijn in de vroege vlucht in een grote (TV) koers dan een zege in genoemde kleine koersen met nauwelijks publiciteit
Quarantanove 30 april 2015 20:24
PR is waar het sponsoren om te doen is.
Pyama 30 april 2015 21:05
Denk je? De klassiekers waar men mocht starten waren in NL en B. Niet in Parijs-Roubaix of MSR. Je ziet de afgelopen jaren toch het effect dat iedereen uit NL en B een wildcard krijgt voor de klassiekers van de Lage Landen.
Olano 01 mei 2015 21:20
Parijs-Roubaix is sowieso de mooiste koers!
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen