Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Poels houdt ondanks operatie vertrouwen in Tourdeelname

Gepost door JW 
JW 01 mei 2015 09:16
Poels houdt ondanks operatie vertrouwen in Tourdeelname

Wout Poels heeft er ondanks zijn schouderoperatie vertrouwen in dat hij komende zomer in topvorm aan de start van de Tour de France verschijnt.

"Ik blijf er vol voor gaan en ik heb het idee dat de ploeg er ook nog wel vertrouwen in heeft", aldus de Sky-renner, die ongeveer zes weken uit de roulatie is, tegen NU.nl.

De 27-jarige Poels moet de komende tijd nog met een mitella om zijn arm lopen, maar hoopt binnen een week al binnen op de 'roller' te trainen. De termijn van zes weken richting zijn rentree is ruim genomen.

"We willen niet te veel risico's nemen, maar ik hoop eigenlijk over 5,5 week te starten in de Dauphiné. Dan blijft meedoen aan de Tour realistisch, al loopt het nu natuurlijk iets anders dan gepland."

Vervelend

De Limburger heeft van Sky nog geen zekerheid gekregen over zijn plek in de Tourselectie, maar de eerste signalen waren goed. Zo ging Poels in de voorbereiding op dit seizoen al op trainingskamp met kopman Chris Froome, Tourwinnaar van 2013.

"Ik lag goed op schema en reed ook een supermooi voorjaar. Dan is dit natuurlijk heel vervelend, al mis ik eigenlijk alleen de Ronde van Romandië die nu bezig is. Het zal allemaal van mijn herstel afhangen, maar mijn basis blijft prima en die goede benen komen wel weer."

Bij een val in de Waalse Pijl brak Poels een stukje bot af in zijn schouder. De artsen in Manchester hebben dat gedeelte door middel van vier ankertjes vastgezet zodat het gewricht niet telkens uit de kom schiet. Daarbij zijn gaatjes in de voor- en achterkant van zijn schouder geboord.

"Dat klinkt allemaal heel serieus, maar het is eigenlijk erg goed gegaan. Ach, zo lang ik straks maar kan klimmen en sprinten, dat is alles wat ik nodig heb als wielrenner. Dan zien we later wel weer hoe goed ik die arm kan gebruiken, want die spieren zijn natuurlijk wel aangetast door de operatie."

Ervaring

Poels is bekend met revalideren door zijn zware val in de Tour van 2012. De klimmer lag destijds op de intensive care met een gescheurde nier en milt, gekneusde longen en drie gebroken ribben. Het herstel kostte hem ruim een halfjaar.

"Misschien helpt die ervaring me nu wel een beetje. Ik hoorde van mensen uit mijn omgeving dat ze wel geschrokken waren van hoe ik er nu bij lag en daaraan moesten denken. Ik heb het zelf gelukkig niet zo beleefd. Toen heb ik ook wel geleerd dat tegenslag gewoon bij topsport hoort."

Voorafgaand aan het seizoen zou Poels eigenlijk de Giro d'Italia rijden, maar hij koos ervoor om alles op de Tour te zetten. De voormalig renner van Vacansoleil-DCM en Omega Pharma-QuickStep won dit jaar een etappe in de sterk bezette Tirreno-Adriatico
JW 01 mei 2015 09:18
De kans op Tourdeelname lijkt me toch wel serieus in gevaar.
Rudy t. 01 mei 2015 09:31
Die JW, altijd in voor een gewaagde uitspraak. Tot half juni 6 weken uit de roulatie en hopen op deelname aan de Dauphine. Ik denk dat je wel eens gelijk zou kunnen hebben..
Eazster 01 mei 2015 11:00
Mwah denk dat het wel meevalt. Nu zou er neem ik aan toch een rust periode voor Poels aankomen. Op de rollen oppakken binnen 2 weken zoals hij aangeeft ,Dauphine voor wat ritme en daarna nog een hoogtestage moet lukken voor de Tour.
Met Konig en Porte die vol voor de Giro gaan heeft Poels in principe Nieve en Thomas te duchten als meesteradjunct van Froome .
Deze heeft aangegeven dat ie Poels graag erbij heeft in de Tour.
Quarantanove 01 mei 2015 17:28
Hopelijk draagt tijdens de Tour ook Poels bij aan Hup Limburg.
malheur 01 mei 2015 18:15
Ja, fingers crossed.
Eddy Veen 01 mei 2015 18:52
Over een week of vier wordt vast en zeker bericht over een wonderbaarlijk snel herstel. Dat is vaak zo in dit soort situaties.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 01/05/2015 22:16 door Eddy Veen.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen