Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

105th Tour de France (2.UWT), etappe 11

Gepost door Orakel 
Orakel 18 juli 2018 08:49
Na een toch wat tamme eerste Alpenrit trekt het peloton vandaag verder richting La Rosiere.
Een korte etappe met vrijwel enkel klimmen en dalen. Om hier een rit te kapen moet je van hele goede huize komen.

Tijdens de rit gaat het peloton over de Montée de Bisanne (1723 meter/12,4 km à 8,2%), de Col du Pré (1748 meter/12,6 km à 7,7%) en de Cormet de Roselend (1968 meter/5,7 km à 6,5%). De finish ligt in het skiresort La Rosière (1855 meter). De slotklim is 17,6 kilometer en heeft een gemiddeld stijgingspercentage van 5,8 procent.

In het Critérium du Dauphiné ging het peloton ook naar La Rosière. Toen was de vroege vluchter Pello Bilbao van Team Astana de beste. Geraint Thomas (Team Sky) eindigde als tweede vlak voor Daniel Martin (UAE Team Emirates) en Romain Bardet (AG2R La Mondiale).



Sjorsoll 18 juli 2018 09:00
'Eindelijk gaat de Tour echt beginnen'
Johan 18 juli 2018 09:06
De minst steile beklimming weer als laatste, ze doen het erom...
Gaat weer seconden sprokkelen worden.
Sub Culture 18 juli 2018 09:16
Quintana gaat zijn duivels ontbinden.
predator 18 juli 2018 09:45
Sub Culture Schreef:
-------------------------------------------------------
> Quintana gaat zijn duivels ontbinden.

Een aantal jaren geleden dacht ik dat inderdaad, maar hij lijkt veel minder aanvallend geworden.
Luijt 18 juli 2018 10:23
En weer hopen we op aanvallen van alles wat niet een Sky-shirtje aan heeft. En weer gaan die boys een enorm tempo ontwikkelen zodat eenieder de lust bij voorbaat vergaat. Kwiat, Poels en Bernal geven er om de beurt een snokje aan en iedereen ligt weer op apegapen.
Blueprint 18 juli 2018 10:29
Als Froome niet zelf gaat aanvallen, zie ik vandaag weinig bijzonders gebeuren voor het klassement.
Kuiperberg 18 juli 2018 10:39
Ben ook bang dat alleen Froome op het laatst ervan tussen gaat en dat de rest al op apegapen ligt door de Sky trein. Laat het niet gebeuren maar ik vrees er wel voor...sad smiley
Eddy Veen 18 juli 2018 10:48
Dat moet hij dan in de laatste afdaling doen. Er is ook een scenario mogelijk dat Froome zelf moet passen. Daar hebben we in de Giro een paar voorbeelden van gezien. Hier zou het toptrio van de Giro van 2017 het hem moeilijk kunnen maken als er samengewerkt wordt.
Kuiperberg 18 juli 2018 11:02
We gaan het zien. Vooralsnog verwacht ik er weinig van. Maar ik hoop dat ik er naast zit spinning smiley sticking its tongue out
Walnoot 18 juli 2018 11:03
Het verschil tussen deze etappe in die van gisteren is dat hier een vroege aanval niet bij voorbaat kansloos is. Gisteren waren de vlakkere stukken in het midden van de etappe zo lang dat er altijd ruimte was om werkmieren terug te laten komen. Ook in het geval van vroege oorlog hadden Kwiat en co. daardoor gespaard kunnen worden tot het laatste uur.

Als de aanvallers vandaag op de Col du Pré al losgaan, kan er niet gewacht worden op de genoemde mieren: die zullen niet meer lang genoeg op kop kunnen rijden om het wachten te compenseren. Dus zal Sky al direct zijn betere klimmers moeten aanspreken en kan het op de Rosière wel eens mano a mano worden. Ik blijf hopen...
Inigo 18 juli 2018 11:27
Ronde van Zwitserland nochtans zeer actief in de aanval..
Inigo 18 juli 2018 11:27
Durft Froome de trui de pakken voor Alpe d'Huez?
JW 18 juli 2018 11:40
Gisteren waren de verwachtingen vrij hoog ("nù gaat het beginnen"winking smiley, vandaag erg laag. Dan kan het dus alleen maar meevallen winking smiley

Vraag is alleen wie durft èn kan.
Movistar is sterk, maar Quintana was in de Tour nooit een aanvaller; integendeel.
Bardet is meer een aanvaller, maar zijn ploeg is al aardig aangetast. Dat maant toch tot voorzichtigheid.
Dumoulin durft m.i. ook wel wat risico te nemen, maar die mist sterke knechten.
Misschien Fuglsang ? Of Kruijswijk ?

En als iemand wat wil moet hij in elk geval niet wachten tot de laatste klim maar al vroeg in de koers in de aanval gaan.
Op die manier is Sky al eerder in problemen beland.
Hangmat 18 juli 2018 11:43
De teams met meerdere kopmannen zouden nu toch echt het spel kunnen gaan openbreken. Ik kom echter niet verder dan Movistar en misschien Lotto Jumbo NL
Andere Peter 18 juli 2018 12:14
Ik heb ook indruk dat Sky die trui liever zo laat mogelijk heeft. Later dan in andere jaren (toen hadden ze 'em al na een bergrit). Misschien heeft het mannetje minder ermee te maken. Misschien is er bewustzijn dat het geel Froome nog meer tot target zou kunnen maken.

Ik zie bij geen enkele concurrent het individuele belang om nu (vroeg) aan te vallen. Misschien wel een collectief belang. Maar wedstrijdbeslissingen worden niet genomen op basis van collectieve belangen.

Dat wordt dus aanhaken in de trein. Die ook gewoon zo hard rijdt dat niemand meer dan 30 sec kan pakken. Ik houd er serieus rekening mee dat het tempo zo stabiel is dat Van Avermaet tot de laagtste klim erbij blijft en misschien nog wel een dagje geel houdt. Of valt hij weer aan? Heeft er niks mee te verliezen, hè? En hij is er sterk genoeg voor,
Frederik D. 18 juli 2018 12:41
Van Avermaat koerst heel verstandig. Hij zal zoveel mogelijk bij proberen te blijven en als er een goede kans is om met een ontsnapping mee te gaan, zal hij die pakken. Aldus Frederik Clavan. smiling smiley
Ron de Renner 18 juli 2018 13:09
De Pyreneeën zijn dit jaar veel minder selectief, dus ik denk juist dat Sky vandaag en morgen flinke verschillen wil maken. Froome heeft nog veel mannen in de buurt of zelf voor zich staan, en kan niet alleen op die laatste tijdrit vertrouwen (ook rekening houdend met het feit dat explosieve renners als Valverde en Yates nog bonificaties kunnen sprokkelen).

Na de Alpen zie ik eigenlijk alleen in die ultrakorte rit nog echt sterke verschillen ontstaan, en de vraag is of dat een etappe is die Sky en Froome goed ligt...
Ron de Renner 18 juli 2018 13:12
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Gisteren waren de verwachtingen vrij hoog ("nù
> gaat het beginnen"winking smiley, vandaag erg laag. Dan kan
> het dus alleen maar meevallen winking smiley

Wat op zich wel gek is, want gisteren had je kunnen verwachten dat het een dag voor de vluchters zou zijn, terwijl vandaag juist alles aanwezig is om koers te maken: korte rit, geen tussenstukken én aankomst bergop. Hopelijk werkt ook de wind deze Tour eindelijk eens mee...
JW 18 juli 2018 13:48
Ja en nee...
Op zich was het parkoers heel geschikt voor een vluchtgroep. Alleen in de eerste bergetappe van de Tour is iedereen nog erg gretig, waardoor een vlucht vaak niet slaagt.
Naarmate de Tour vordert worden veel renners meer vermoeid, hebben meer renners een grote achterstand (waardoor ze niet gevaarlijk meer zijn) en zie je vaker grote vluchtgroepen het ruime sop kiezen. Dat is ook waar Gesink gisteren op doelde.
veluweracer 18 juli 2018 14:01
Waren tijdrijders voorheen niet bijna altijd dikbenige fietsbeulen?
Heisenberg 18 juli 2018 14:40
Barguil, Caruso, Navarro, Sicard, Alaphillipe en Van Garderen vormen de kopgroep. Achterstand peloton al bijna 4 minuten.

Is bekend hoe het met Groenewegen gaat. Zou mooi zijn als hij de Alpen overleeft, maar het zal lastig worden.
Hangmat 18 juli 2018 14:42
Een grote groep erachteraan (met 29 renners). Met de Gendt, Izagirre, Chavanel
Sjorsoll 18 juli 2018 14:42
Alaphilippe mee, dat kan goed nieuws zijn voor jou smiling smiley
Horsie is back 18 juli 2018 14:43
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Barguil, Caruso, Navarro, Sicard, Alaphillipe en
> Van Garderen vormen de kopgroep. Achterstand
> peloton al bijna 4 minuten.
>
> Is bekend hoe het met Groenewegen gaat. Zou mooi
> zijn als hij de Alpen overleeft, maar het zal
> lastig worden.

155. op 4:32
Andere Peter 18 juli 2018 14:46
Ik heb de indruk dat ze steeds meer durven te vertrouwen op dat berekenende. Dat zie je bv ook aan de dubbel Giro/Tour. Onze modellen zeggen dat het kan, dus we doen het. O ja, wel zorgen dat we niet top beginnen, maar dat we pas top zijn in de 3e week. Dan houden we dat wel vast tot en met de Tour.

Ze misrekenen zich bijna nooit. Alles is planbaar. Alles is recht te zetten. Dat betekent ook dat je geen 3 minuten voorsprong meer nodig hebt. Ik denk dat ze met plezier met het huidige klassement de Pyreneën in zouden gaan. Dertig tellen voor Dumoulin bij aanvang slottijdrit is genoeg. Valverde of Nibali? Ongeveer gelijk is genoeg. Yates, Bardet of Quintana? Die mogen dan zelfs ietsje voor staan.

Dat betekent dat er geen nodzaak is om een groot gat te s;aan. Het is zelfs een risicootje.

Overigens lach ik mij kapot als ze een groep een kwartier geven en het geel een weekje gunnen aan Barguil, Caruso, Alaphilippe of Pauwels.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 14:51 door Andere Peter.
Kuiperberg 18 juli 2018 14:47
Voorlopig komt mijn voorspelling gewoon uit..Sky trein rijdt voorop en verder een grote kopgroep met een voorsprong van een paar minuten. Voorspelbaarheid troef. De toppers durven (helaas) geen oorlog te maken. Jammer dat Tolhoek niet in de kopgroep zit, was wel iets voor hem geweest.
Andere Peter 18 juli 2018 14:48
Dat is dan ook een soort voorspelling van op welk tijdstip morgen de zon zal opkomen.
rustdag 18 juli 2018 14:51
Tolhoek toch gelost, of ging hij drinken halen
Andere Peter 18 juli 2018 14:55
Pauwels (op 5.12) met Nieve (op 7.11) de best geplaatste mannen in het klassement. Verder zijn als ik het goed heb de nrs 26 t/m 33 van het AK allemaal vooruit.
Kuiperberg 18 juli 2018 15:01
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dat is dan ook een soort voorspelling van op welk
> tijdstip morgen de zon zal opkomen.

Klopt, was een makkelijke voorspelling net als het weer tegenwoordig. Voor wie vandaag niet hoeft te werken, een heerlijke etappe om een middagdutje te doen.
Andere Peter 18 juli 2018 15:05
Het valt mij van Wuyts/De Cauwer niet mee dat ze nu al 2 dagen verbaasd zijn over de moeizaam rijdende Mollema. Ze hebben kennelijk niet meegekregen dat hij last heeft van die val in de kasseienrit. Een teken dat ze niets van NL media volgen. Begrijpelijk misschien, maar toch.
rustdag 18 juli 2018 15:10
hij ging dus drinken halen
rustdag 18 juli 2018 15:13
Sjorsoll 18 juli 2018 15:16
Je hoeft maar 1 keer iemands naam te Googelen en je ziet het laatste nieuws rond diegene.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 15:16 door Sjorsoll.
Andere Peter 18 juli 2018 15:18
TV heeft ook alle mythevorming gedood. Het is niet goed om alles te zien.

In de jaren '50 was deze etappe in krantenverslagen in de verf gezet als de ultieme en kansrijke poging van Serge Pauwels om de Tour te winnen. Samen met de gevaarlijke Nieve zou hij alle klassementsrenners in deze helletocht hebben overklast. Zelfs de bikkelhard achtervolgende Sky-trein moet zomaar 6 minuten prijsgeven! Dat het formidabel hard gaat, moge wel blijken uit alle lossende grote namen: Groenewegen, Cavendish, Greipel en al die andere slavenarbeiders van de weg. Dramatiek rond Franse aanvallers Alaphilippe en Barguil, rond de capitulerende Van Avermaet...

In 1980 zou Theo Koomen met overslaande stem de Nederlanders de zenuwen op het lijf hebben bezorgd omdat Terpstra mee vooruit is. En rijdt 'de halve Nederlander' Van Garderen in een poging zijn carrière als klassementsrenner te redden naar het podium? Nee, nee, meer Nederlanders zijn er niet vooruit, want die sparen zich om morgen op de 'Nederlandse' Berg 1-2-3-4 en 5 te worden.

Ik ben misschien te nostalgisch of te romantisch, maar die overdrijving paste de sport beter dan het (op zichzelf uiterst voorspelbarte) geklaag over voorspelbaarheid.



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 15:20 door Andere Peter.
Andere Peter 18 juli 2018 15:20
Psies, dat valt me dus tegen.
JW 18 juli 2018 15:25
Nostalgisch ? Romantisch ?
Lijkt me toch eerder last van zonnesteek smoking smiley

Als er niks gebeurt gebeurt er niks.
Dat was vroeger zo, en nu nog. In mijn beleving althans.
Verschil is vooral dat het huidige peloton nogal verschilt van het vroegere.
Ook toen staken renners er bovenuit etc., maar het computergestuurde wielrennen van Sky was nog niet bekend.
Ik denk toch dat vooral dàt verlammend werkt.
ton duk 18 juli 2018 15:28
Die zitten al een week elke avond te lezen in Remco's biografie, opgestuurd door een niet met name te noemen prikker
gr
Andere Peter 18 juli 2018 15:29
Tuurlijk. Maar dat hoor ik al zo vaak. En lees nog eens een krantenverslag uit de tijd van vóór de TV. Ze pakten uit.

Er waren toen méér wandeletappes. Maar we keken er niet 4 ur lang naar.

Theo Koomen bedacht soms zelfs niet-bestaande ontsnappingen als hij het radioverslag wat wilde opleuken.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 15:30 door Andere Peter.
Eindhovuh 18 juli 2018 15:34
Als ik een renner zoals Quintana was, met zijn ploeg, zou ik ook zo lang mogelijk wachten met een poging om mijn achterstand goed te maken.
Je kan het het beste aan laten komen op de laatste col van de laatste etappe.
Eindhovuh 18 juli 2018 15:36
Sky met een verschroeiend tempo. Maximaal 100 man kan volgen. De koplopers kunnen amper 6 minuten uitlopen.
Niets tegen te beginnen.
JW 18 juli 2018 15:39
Dat was al eerder het recept van Quintana.
Goed recept om de Tour nooit te winnen.
Frederik D. 18 juli 2018 15:44
En wie rijden er vooruit? Duclos, Lasalle. Eén van beiden gaat zeker winnen. En Vennegoor of Hesseling scoorde.
JW 18 juli 2018 15:46
In de jaren '70 was het ook al mogelijk de koers behoorlijk goed te volgen.
En in de tijd van internet nog een stuk beter, via tickers. . En ook steeds meer tv, vooral van de bergetappes.

Lange uitzendingen zijn prachtig, mits er wat gebeurt of dreigt te gebeuren.
Wat Sky doet is kwaliteit, klasse, maar vooral veel geld.
Geef Dumoulin, Bardet of Kruijswijk een handvol van zulke sterke knechten. Echte concurrentie voor Sky.
Dan wordt het toch een ander verhaal.
merijntje mortirolo 18 juli 2018 15:49
Orakel 18 juli 2018 15:57
Valverde valt aan (alleen)
Kuiperberg 18 juli 2018 15:59
Eindhovuh 18 juli 2018 16:02
Hup Valverde! Sloop die dodelijke trein!
rustdag 18 juli 2018 16:03
Valverde valt alweer stil, als de timing klopt
Orakel 18 juli 2018 16:05
Valverde heeft 50s
Abraham Olano 18 juli 2018 16:07
Alaphilippe kan het vooraan niet meer volgen en zal vandaag geen punten meer halen voor de bollen.
Orakel 18 juli 2018 16:08
Valverde (met Soler) heeft een minuut
rustdag 18 juli 2018 16:09
Andere Peter 18 juli 2018 16:10
Ik vind het een beetje vervelend dat jij óók verzandt in geklaag, na een post van mij die juist eens een ander geluid wil laten horen.

Natuurlijk is Sky weer een stapje verder. Zoals de opvolgher van Sky wéér wat verder zal gaan. Maar in wezen is er niet veel anders dan ten tijde van de Armstrong-trein. Bij Indurain werd ook al geklaagd over de voorspelbaarheid. Pakte 3 minuten in een tijdrit en reed de rest van de Tour in de verdediging. Met Olano en Beltran als helpers. Zelfs nog Delgado.

Je raakt wel de oplossing. Ik denk niet dat je het bidget van de andere ploegen kunt verhogen. Maar een salary cap zou ooit wel kunnen helpen. Dan rijdt de helft van de Sky-trein voor een andere ploeg. Ik zie daar meer in dan in parcourskritiek (zoals gisteren en vandaag ook weer blijkt).
Walnoot 18 juli 2018 16:13
Sky stopt met rijden, het lijkt erop dat ze het niet meer weten.
Eindhovuh 18 juli 2018 16:15
Slimmerd 18 juli 2018 16:16
Sky wil gewoon dat andere favorieten ook wat doen, al die lamlullen reageerden ook niet op Valverde...

En sowieso spaart Sky nog krachten, ze rijden/reden notabene met Moscon en Castroviejo achter Valverde aan
Heisenberg 18 juli 2018 16:18
Die andere lamlullen hebben eigenlijk pas kans als Movistar eerst Sky (gedeeltelijk) sloopt.
Eindhovuh 18 juli 2018 16:18
Verschil 2 minuten.
Orakel 18 juli 2018 16:18
En 2 minuten nu
Walnoot 18 juli 2018 16:18
Sky kan van alles willen maar voorlopig pakt Valverde virtueel geel en staan zij met Thomas 2e. Het is dus aan hen.
Walnoot 18 juli 2018 16:19
De mietenbrigade was aan het wachten op Moscon, die is nu weer op kop aan het rijden. Intussen heeft Valverde 2 minuten.
Slimmerd 18 juli 2018 16:22
Rustig gewacht op Moscon
Eindhovuh 18 juli 2018 16:24
Zo hard gaan ze niet als er zoveel kunnen volgen.
En dan gaat Nibali zijn ploeg laten rijden, manman.
Walnoot 18 juli 2018 16:29
Moscon ging duidelijk veel te traag, wachten op hem was een zwaktebod van Sky. Ik denk dat Nibali bloed ruikt: nu met Pellizotti op kop smelt de voorsprong als sneeuw voor de zon en wie weet wil Nibali zo in de afdaling naar Valverde.
Slimmerd 18 juli 2018 16:30
Soler is in de beklimming van de Roseland een soort van blok aan het been van Valverde, wint tot op heden slechts 10" t.o.v. de kopgroep in de beklimming.

Maar Valverde zal hem mee willen hebben over de top.
Andere Peter 18 juli 2018 16:31
De strijd van met zijn alleen tegen Sky bestaat dan ook alleen in de hoofden van volgers. Zelfs al zou dit over plaatsbescherming gaan.dan is er daar niks mis mee. Zou raar zijn om niet te reageren.

Weet ook niet of ze hetzelfde tempo rijden of ites harder. Er is overigens kans dat Nibali in de afdaling wil aanvallen. En nu een paar Sky-dalers overboord wil.
rustdag 18 juli 2018 16:32
Echt knap van Tolhoek, dat hij er nog bij zit.
Orakel 18 juli 2018 16:33
Dijkstra “de menselijke maat is terug”
Sjorsoll 18 juli 2018 16:34
Leuk voor de laatste beklimming straks.
Ron de Renner 18 juli 2018 16:34
Ze blijven toch ook gestaag inlopen?

De afdaling schijnt aardig technisch te zijn, dus wellicht heeft Nibali inderdaad een plannetje.
El Chaba 18 juli 2018 16:35
Waarom kijk en luister je daar nog naar..?
Orakel 18 juli 2018 16:36
Valverde dikke minuut op de top (op peloton). Kansloze missie helaas. Nibali rijdt gat langzaam dicht met zijn ploeg.
Slimmerd 18 juli 2018 16:37
Poels al weer gesneuveld volgens mij, althans niet vooraan de groep
Andere Peter 18 juli 2018 16:38
Niet iedereen kan een dalende Nibali volgen. Valverde is ook een goede daler en hij houdt Soler er niet voor niets bij. Ik denk dat een minuutje op de top voor Movistar conform planning is.

Als we alles al zo snel kansloos noemen...
Slimmerd 18 juli 2018 16:40
Misschien rijdt Valverde in dienst van Landa of Quintana, al kan ik me dat bijna niet voorstellen
Orakel 18 juli 2018 16:41
Dat is waar. Het is een moeilijke missie, maar Froome heeft wel eens een grotere aanval succesvol afgerond.
El Chaba 18 juli 2018 16:43
Gaat het toch nog een mooie etappe worden waar de favorieten om de winst strijden..
Andere Peter 18 juli 2018 16:46
In dienst van vind ik wat sterk. Maar voor mij is het waarschijnlijker dat die 2 een beter eindklassement gaan rijden.

Je valt éérst aan met je kleinste troef. Zeker als dat de grootste naam is.

Morgen Landa op de één na laatste col.
Ron de Renner 18 juli 2018 16:48
De GPS rammelt al de hele dag.
Andere Peter 18 juli 2018 16:49
Aanvalletje Dumoulin in de afdaling. Met Kragh.
Slimmerd 18 juli 2018 16:50
Zelfs de versnelling van Tommetje kregen we niet te zien, maar met SKA rijdt hij al voor de meute uit
Slimmerd 18 juli 2018 16:53
Aan de voet van de slotklim nog vijf leiders: Barguil, Nieve, Valgren Andersen, Caruso en een ploeggenoot van Barguil
Orakel 18 juli 2018 16:54
Dumoulin op 20 sec van Valverde, 30 sec voor peloton.
Andere Peter 18 juli 2018 16:58
Die slotklim met Dumoulin èn Valverde wel aardig liggen, hè?
Eindhovuh 18 juli 2018 17:00
Nogmaals, Sky rijdt gewoon niet hard door om watvoor reden dan ook. Groep is heel groot.(en dat kwam nog door Nibali ook).
Hup Dumoulin!
Eindhovuh 18 juli 2018 17:02
Poedel Poels leidt de achtervolging.
En kan Ducrot ophouden over dat rekenen?
Walnoot 18 juli 2018 17:05
Wie is Ducrot?
Eindhovuh 18 juli 2018 17:06
Poels en Tolhoek eraf, knap van Tolhoek.
Valverde wil niet overnemen.
Ducrot legt nog wat uit over metertjes en rekenen.
Slimmerd 18 juli 2018 17:06
Valverde werkt niet meer mee met Dumoulin....
El Chaba 18 juli 2018 17:07
Niet meer?
Hij heeft überhaupt niet meegewerkt, de lafaard..
Slimmerd 18 juli 2018 17:08
Nog 11km voor Caruso, Barguil, Nieve en Valgren.

40" op de eerste achtervolgers met G. Martin, Kangert

Groep Froome 2'20
Eindhovuh 18 juli 2018 17:08
Nibali vind ik ergerlijker.
El Chaba 18 juli 2018 17:08
Waarom luister je naar hem?
Inigo 18 juli 2018 17:09
Zelfs Castroviejo rijdt nog op kop voor Sky. Hopeloos. Salary cap iemand?
Slimmerd 18 juli 2018 17:09
Valgren krijgt het nu wel moeilijk.
Navarro en Herrada op 20" ook nog ertussen
Dumoulin en Valverde op 1'50.
Eindhovuh 18 juli 2018 17:09
Macht der gewoonte. Zo briljant vind ik de Belgen ook niet.
Inigo 18 juli 2018 17:09
Valverde.. zucht.
El Chaba 18 juli 2018 17:10
Tja, als Valverde nou mee zou werken zouden ze een kans maken. Nu is het hopeloos..
El Chaba 18 juli 2018 17:12
Echt onbegrijpelijk dit, waarom is hij dan eigenlijk in de aanval gegaan?
Slimmerd 18 juli 2018 17:12
Sky nog met Kwiatkowski, Bernal, Thomas en Froome.

Volgen op 24" van Valverde en Dumoulin
Slimmerd 18 juli 2018 17:13
Dumoulin laat Valverde achter
Slimmerd 18 juli 2018 17:14
Navarro en Herrada sluiten aan bij Barguil, Caruso en Nieve.

Laatstgenoemde versnelt, terwijl Yates lost
Slimmerd 18 juli 2018 17:15
Caruso en Navarro zijn de eerste achtervolgers op Nieve
Slimmerd 18 juli 2018 17:16
Dumoulin op 1'12, groep Froome 1'45
Slimmerd 18 juli 2018 17:17
Valverde wordt opgeraapt door Kwiatkowski, Latour harkt op 8 meter van deze groep...nog even en het is lossen
Slimmerd 18 juli 2018 17:17
Zakarin lost weer
Slimmerd 18 juli 2018 17:19
Groep bestaat nog uit Kwiatkowski, Bernal, Thomas, Froome, Landa, Quintana, Fuglsang, Bardet, Roglic, Kruijswijk, D. Martin, Nibali



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 17:19 door Slimmerd.
Slimmerd 18 juli 2018 17:20
Fuglsang lost nu ook
Slimmerd 18 juli 2018 17:20
Dumoulin ruim 40" voor die groep.

Raapt nu Barguil en Navarro op, Barguil lijkt nog even te rijden voor hem. (Op 1'00 van Nieve)

Nog.6.4km



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 17:21 door Slimmerd.
Slimmerd 18 juli 2018 17:24
Slimmerd 18 juli 2018 17:25
Kwiatkowski dus nog altijd met het tempo.

Benieuwd of zo Thomas moet werken...
Slimmerd 18 juli 2018 17:25
Slimmerd 18 juli 2018 17:26
Landa en Kruijswijk kijken te passen
Slimmerd 18 juli 2018 17:27
De rest kijkt naar elkaar, Landa en Kruijswijk weer terug.
Slimmerd 18 juli 2018 17:28
Counters van Bardet en Froome, worden allemaal teruggehaald.

D. Martin heeft ook zwaar.

Thomas vliegt richting Dumoulin
Slimmerd 18 juli 2018 17:28
Bardet counters weer, Froome keert terug met Quintana, Roglic en Nibali
Slimmerd 18 juli 2018 17:28
Nibali kraakt bij versnelling Froome
Slimmerd 18 juli 2018 17:29
Dumoulin, Caruso en Thomas op 35" van Nieve
Slimmerd 18 juli 2018 17:29
Martin en Nibali sluiten weer aan bij groepje Froome, Martin vliegt er meteen overheen en krijgt Froome mee
Slimmerd 18 juli 2018 17:31
Nog 3 km;

Nieve
Dumoulin, Thomas en Caruso 29"
D. Martin en Froome 51"
Quintana, Bardet, Nibali, Roglic en Kruijswijk 1'12
Eindhovuh 18 juli 2018 17:32
Sky is een kutploeg.
Slimmerd 18 juli 2018 17:32
Froome en Martin lijken op weg naar groepje Dumoulin
Slimmerd 18 juli 2018 17:33
Nog 2km voor Nieve
Slimmerd 18 juli 2018 17:33
Dumoulin, die al het werk doet, volgt op 24" met Thomas en Caruso op het wiel
Slimmerd 18 juli 2018 17:34
Martin en Froome op 40"
Inigo 18 juli 2018 17:35
Sky betaalt Dan Martin ook?
Slimmerd 18 juli 2018 17:35
Nog 1km voor Nieve
Eindhovuh 18 juli 2018 17:35
Dan Martin onderweg naar een indrukwekkende 8ste plek in het eindklassement.
Slimmerd 18 juli 2018 17:36
20" op groep Dumoulin, Froome allee op weg
Eindhovuh 18 juli 2018 17:36
Lance Froome is weer in vorm hoor.
Slimmerd 18 juli 2018 17:37
1. Thomas
2. Dumoulin 20"
3. Froome
4. Caruso 22"
5. Nieve
6. D. Martin 27"
7. Herrada 57"
8. Bardet 59"
9. Quintana
10. Nibali
11. Roglic



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 17:40 door Slimmerd.
Inigo 18 juli 2018 17:37
Het wordt Thomas vs Froome, mede dankzij een paar kapotte spaken van Dumoulin in Bretagne.
Slimmerd 18 juli 2018 17:39
12. Kruijswijk 1'07

Landa en Bernal 1'47
Zakarin 1'58
Latour 2'59
Valverde 3'30
Fuglsang 3'53
Jungels en Yates 4'42
Majka en Mollema 11'29



4 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 17:57 door Slimmerd.
Inigo 18 juli 2018 17:39
Prachtige etappe van Dumoulin. Dat wel.
Slimmerd 18 juli 2018 17:40
AK

1. Thomas
2. Froome 1'25
3. Dumoulin 1'44
4. Nibali 2'14
5. Roglic 2'23
6. Kruijswijk 2'40
7. Landa 2'56
8. Bardet 2'58
9. Quintana 3'16
10. D. Martin



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 17:45 door Slimmerd.
Inigo 18 juli 2018 17:41
Wat is het jammer dat er geen vlakke tijdrit in deze Tour zit. Maar gelukkig heeft Bardet niet te veel verloren in de ploegentijdrit want die zorgt wel altijd voor spektakel!!
Eindhovuh 18 juli 2018 17:42
Aanval Dumoulin loonde best wel.
Erik S. 18 juli 2018 17:42
Walnoot 18 juli 2018 17:42
Had je echt niet door wat er vandaag gebeurde?
Eindhovuh 18 juli 2018 17:45
En nu aanhaken bij skytreintje en dan wachten tot Thomas er doorheen zakt. En dan in de tijdrit Lance pakken.
spinning smiley sticking its tongue out
Kuiperberg 18 juli 2018 17:52
Gelukkig had ik mis. Geweldige etappe. Wel kut van die Nibali om Sky te helpen toen Valverde ervandoor was. Nibali is me zwaar tegengevallen. Dumoulin was fenomenaal.
ton duk 18 juli 2018 17:54
Alle hoop op bocht 13 dan maar....
gr
predator 18 juli 2018 18:00
Trots op Dumoulin. En eerlijk is eerlijk, Sky gewoon weer sterk.
Eddy Veen 18 juli 2018 18:11
Zonder straftijd had Dumoulin nu tweede gestaan.
Horsie is back 18 juli 2018 18:17
Chercher le temps perdu orakelt Horsie in zijn beste Frans (ooit het beste rapportcijfer).
Dumoulin die in deze omgeving als 8-jarig jongetje leerde skiën en zijn geluk niet op kon.

Dumoulin bewijst zichzelf (een geweldige dienst) maar rijdt wel heel veel tijd in zijn uppie.
JW 18 juli 2018 18:21
De Armstrongtrein ?
Wie was Armstrong ?
Ik heb gegoogled, maar die heeft nooit een Tour gewonnen !
JW 18 juli 2018 18:21
Hij kon blijkbaar niet beter.
Slimmerd 18 juli 2018 18:25
OTL
Kittel
Zabel
Renshaw



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 18:26 door Slimmerd.
Slimmerd 18 juli 2018 18:26
Cav is ook OTL

Zabel wordt nu wel als 162e in de uitslag opgenomen, zo blijft Katusha met in ieder geval nog vijf renners over.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 18/07/2018 18:47 door Slimmerd.
JW 18 juli 2018 18:26
Dumoulin: held !

(of hij nu winnaar of 20e wordt in deze Tour, of voortijdig moet afstappen. Maakt niets uit)
JW 18 juli 2018 18:27
Yep. Ook eruit.
ton duk 18 juli 2018 18:33
Tolhoek ook vandaag weer goed bezig...goed leerjaar !
gr
Sjorsoll 18 juli 2018 18:42
Wat een held, die Tom.
Eddy Veen 18 juli 2018 18:43
Dumoulin van 11 naar 3, Valverde van 3 naar 11.
Sjorsoll 18 juli 2018 19:04
Wie had dat gedacht? Van 'ik rijd voorbij Tom', naar toch andersom.
Eindhovuh 18 juli 2018 19:18
Wie had dat gedacht, ondanks betrapt op veel te veel Salbutamol, naar een prijzenkast helemaal vol.
Wie had dat gedacht na de bekentenis door Lance, wint de volgende bedrieger gewoon zijn 5de Tour de France.
Cecchini 18 juli 2018 19:32
Je vraagt toch af wat Dumoulin verkeerd heeft gedaan de laatste jaren. In de Giro was iedereen te beroerd om met hem mee te rijden (Lopez Moreno, Carapaz, en nog een paar) eerst om een gat naar S. Yates dicht te rijden, en later in achervolging op Froome. In de Mur de Bretagne die onredelijke straftijd, terwijl je iedereen ziet stayeren. Vandaag weer Valverde, toen ging Thomas weer achter hem in het wiel zitten, daarna Daniel Martin weer vol voor Froome Hij moet alles zelf doen, nooit eens iemand die met hem in de slag wil. Waarvoor respect.
Eddy Veen 18 juli 2018 19:36
Iedereen weet wel dat Dumoulin gewoon de sterkste renner van het peloton is.
Eazster 18 juli 2018 19:37
Prachtig die aanval van Dumoulin. Ik vind alleen die verwensingen naar SKY niet terecht. Ze laten de neuzen dezelfde kant opstaan (Al kan er een vete tussen Thomas of Froome ontspinnen) en hebben blijkbaar toch de juiste tactiek.
Ik vind het aan de andere ploegen om daar een antwoord op te vinden. Ik weet dat iedereen zijn lijfsbehoud van plekjes belangrijk vind ,maar als het niet iedereen (Of in elke geval een coupe van enkele ploegen bij elkaar ) tegen SKY word kan deze ploeg op dezelfde manier wel 50 Tours achter elkaar winnen.
Sjorsoll 18 juli 2018 19:41
Lopez en Carapaz hebben we toen besproken, die waren voor de witte trui in een onderlinge strijd. Dat snap je neem ik aan toch wel?
Valverde kon vandaag niet, een kilometer na z'n weigering moest hij er vanaf.
Over die tijdstraf: die was terecht. En ik ben het met je eens dat iedereen die dat doet dan zo'n straf moet krijgen.

Verder weet ik nog dat Jungels, Yates en Mollema er vorig jaar aan hebben bijgedragen dat hij de Giro won, dus zó erg is het allemaal ook weer niet.

Ik vrees wel dat Eddy gelijk heeft: iedereen ziet hoe vreselijk goed hij is en wil daarvan profiteren.
Slimmerd 18 juli 2018 19:43
JW 18 juli 2018 20:25
Je redenering klopt.

Maar er waren vandaag zo veel mooiere scenario's denkbaar.

Eerst maakte Nibali een vreemde move achter Valverde door het werk van Sky over te nemen.
Ik ben benieuwd naar hun verklaring.

Daarna de aanval van Dumoulin in de afdaling (!).
Op een mooie dag was Nibali achter hem aan gesprongen, en waren ze samen naar een grotere voorsprong gereden.

Op een mooie dag had Valverde meer power gehad en had hij samen met Tom die aanval doorgetrokken. Dat hij dat niet kon valt hem moeilijk kwalijk te nemen.
Maar op die mooie dag was het ook voorstelbaar geweest dat Quintana op de slotklim naar het tweetal was toegereden en samen met Tom van die aanval een succes had gemaakt. In plaats van "aanvaller" Martin, die Froome naar voren sleept. Naar Thomas die geen meter kop doet maar wel aan het eind wegspringt voor de zege....

Het rekenwerk van Tom klopte wel.
Het zat allemaal echter niet echt mee vandaag.....
Horsie is back 18 juli 2018 20:30
We rijden met het duo door het eindeloze hooggebergte.
Het is een graad of dertig, het is zomer en vrij heet.
De paardenhoeven knersen in het brandende asfalt.
Het is avond in La Rosière en ergens brult een leeuw wat na.

Vrij naar Drs. P en een kordate beschrijving van wat vele volgers ervaren bij de SKY ploeg. Dukrot in de eerste plaats. grinning smiley
Horsie is back 18 juli 2018 20:33
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je redenering klopt.
>
> Maar er waren vandaag zo veel mooiere scenario's
> denkbaar.

De geschiedenis herhaalt zich ook nooit. Simon Yates in de Giro.
Carlos Danger 18 juli 2018 20:33
Nog wat gebeurd vandaag?
Eddy Veen 18 juli 2018 21:08
Ritmisch verdient het nog wat aandacht...
JW 18 juli 2018 21:43
Net als El Chaba vandaag vraag ik me wel eens af hoe mensen in hemelsnaam Ducrot langer dan 10 seconden kunnen aanhoren smiling smiley
JW 18 juli 2018 21:43
Horsie is back 18 juli 2018 21:57
JW Schreef:
-------------------------------------------------------
> Net als El Chaba vandaag vraag ik me wel eens af
> hoe mensen in hemelsnaam Ducrot langer dan 10
> seconden kunnen aanhoren smiling smiley

Praat me niet over hemelsnaam, SKY is bij mij al the limit.
JW 18 juli 2018 21:59
Carlos Danger 18 juli 2018 22:18
Fcdh 18 juli 2018 22:46
Wat een knal etappe van Dumoulin en wat een groei heeft hij doorgemaakt.
Na Froome gewoon de beste ronderenner op het moment zoveel is nu wel duidelijk wat er ook nog gaat gebeuren.

Deze Sky ploeg is niet te verslaan en het is uiterst treurig met wat voor ploeg Dumoulin op pad wordt gestuurd.
Vandaag bij Sporza hadden ze het erover en Dumoulin bij Wielerflits gister zelf ook voor het eerst dat hij wel heel mager omringd is "maar het is niet anders" waren zijn woorden. Wordt toch wel eens tijd om met de vuist op tafel te slaan want zo'n kopman verdiend 20 renners die in dienst rijden voor hem zoals bij Bahrein, Astana en Sky etc. wel gebeurd.

Een Vuelta zege en een Giro zege zijn al aan zijn neus voorbij gegaan door de zwakke ploeg, hoeveel zullen er nog volgen?
Hopelijk zet 1 van de jonge Australiërs een stap het komende jaar en blijft Kelderman eens op zijn fiets zitten.
Andere Peter 18 juli 2018 23:24
Slachtofferredenering. Elke klassementsrenner komt tegenslag tegen. Elke klassementsrenner maakt mee dat het lijkt dat het hele peloton op zijn wiel rijdt.
Andere Peter 18 juli 2018 23:28
Mooie rit. Aantrekkelijk gekoerst, ook door Sky.
Tinuz 19 juli 2018 00:12
Het was een behoorlijk aantrekkelijke rit. Alleen de Sky dominantie geeft een onbehaaglijk en gefrustreerd gevoel.
Sjorsoll 19 juli 2018 00:34
Misschien heeft iemand deze link vandaag al gepost hier, staat me bij, maar dit is de reden dat Dumoulin weer alleen zit.
Andere Peter 19 juli 2018 01:41
Ik vind het veel te dramatisch aangezet. Volgens mij zijn er 2 mogelijkheden.

1) Het is een impliciete beschuldiging aan Sky, Movistar en nog zo wat anderen.

2) Zonneveld redenering deugt niet. Als je al vindt dat bv Sky-helpers schoon genoeg zijn (dus de 1e mogelijkheid vervant), dan zouden ze prima bij Sunweb kunnen rijden. Dat lukt niet, vanwege budget. Dát is dus gewoon de hoofdreden. Als je maar genoeg betaalt dan kun je heus de 5 schoonste/beste hulpklimmers contracteren.

Budget dus. Gecombineerd met dubbele doelen: Giro/Tour en Dumoulin/Matthews.
Sjorsoll 19 juli 2018 02:02
Natuurlijk is budget de hoofdreden, maar alsnog zou Sunweb budgettair gezien veel meer kunnen aanschaffen dan dat ze nu doen. Dat stoort mensen blijkbaar, mij tot voor kort ook. ´´Weer een matige ploeg voor in de bergen, weer snel alleen.´´ Maar als je dit leest dan snap je waarom ze niet iedereen kopen die ze kunnen kopen, en ook misschien ook waarom niet iedereen die ze willen kopen, daadwerkelijk naar Sunweb toe wil (als ik Zonneveld mag geloven).
Cecchini 19 juli 2018 02:05
God, ga je met 3 kopmannen naar de Tour, en dan "leg je dit vandaag op de mat ".
El Chaba 19 juli 2018 07:36
Zoals Zonneveld na afloop terecht opmerkte: dat hoort nou eenmaal bij de status die Dumoulin inmiddels heeft bereikt, ook hij zelf heeft dat inmiddels geaccepteerd. Maar af en toe frustrerend om als fan te moeten aanzien, blijft het wel, ja..
Eindhovuh 19 juli 2018 07:40
Jij vindt een treintje van 7 aantrekkelijk? Of de aanval van Thomas op de laatste klim met een paar km te gaan. Kinderhand.
Hangmat 19 juli 2018 08:34
Movistar slecht, maar ik vond het rijden van Nibali en zijn ploeg nog genanter. Die Nibali begint mij echt mateloos te irriteren.
ton duk 19 juli 2018 09:11
Ik heb wat vage kennissen staan in bocht 13...
gr
JW 19 juli 2018 10:46
AP schreef: "Mooie rit. Aantrekkelijk gekoerst, ook door Sky."

Lekker provocerend, na al die negatieve kritiek op Sky. Een troll zou het zelfde schrijven, in de hoop veel boos commentaar te krijgen. Om zich dan in een hoekje te gaan verkneukelen dat ze er wéér ingetrapt zijn.

AP is geen troll, dus we mogen aannemen dat hij dit serieus meent.
Hoe de dag van gisteren zich verhoudt tot zijn verhaal over die spanningsboog richting einde van de Tour lijkt me een goeie vraag.
Immers: nog zo'n dag vandaag, en de ASO kan de Tour wel afsluiten, het is dan klaar. Het klassement is gemaakt, de rest is overbodig.
Meneer 60% 19 juli 2018 10:59
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Je vraagt toch af wat Dumoulin verkeerd heeft
> gedaan de laatste jaren. In de Giro was iedereen
> te beroerd om met hem mee te rijden (Lopez Moreno,
> Carapaz, en nog een paar) eerst om een gat naar S.
> Yates dicht te rijden, en later in achervolging op
> Froome. In de Mur de Bretagne die onredelijke
> straftijd, terwijl je iedereen ziet stayeren.
> Vandaag weer Valverde, toen ging Thomas weer
> achter hem in het wiel zitten, daarna Daniel
> Martin weer vol voor Froome Hij moet alles zelf
> doen, nooit eens iemand die met hem in de slag
> wil. Waarvoor respect.

Mwoah. Ik zat gisteren ook de vloeken, maar effe realistisch zonder oranje-bril.

Straftijd: was gewoon terecht. Moet bij anderen ook, maar het stayeren bij Dumoulin was wel héél duidelijk.
Valverde: was op dat moment zelf raar, maar met de kennis van later (hij had gewoon de benen niet) compleet logisch.
Thomas: ook logisch. Froome is kopman, Dumoulin na gisteren zijn grootste concurrent (exclusief Thomas zelf). Die ga je niet in het zadel helpen. Zou heel dom zijn.

De hulp van Barguil, hoe klein ook, had ik dan weer niet verwacht. En in de Giro vorig jaar kreeg hij in de voorlaatste etappe belangrijke hulp van o.a. Jungels. Verder moet je gewoon snappen dat die renners helemaal niet bezig zijn met haat tegen Sky of sympathie voor Tom. Alleen maar met eigen succes. Nibali of Valverde boeit het echt helemaal niets of Dumoulin of Froome de tour wint.

Dumoulin heeft gewoon de pech dat hij geen sterke ploeg heeft. Was bijvoorbeeld Roglic maar een Sunwebber geweest.
Andere Peter 19 juli 2018 11:02
Natuurlijk meen ik dit serieus. En natuurlijk prikkel ik bewust.

Nee, ik vind niet alles leuk aan zo'n treintje. Maar je beticht Thibaut Courtois toch ook niet van spelbederf omdat hij de tegenstander doelpunten afneemt?

Ik vond het mooi hoe Sky wachtte op helpers, alvorens de achtervolging op Valverde in te zetten. Ik vond het mooi dat Thomas ging, waar je misschien Froome zou verwachten. Ik vond het mooi dat Thomas tamelijk vroeg ging (we zijn gewend geraakt aan springveerversnellinkjes van 1,5 km). Ik vind het mooi dat Froome er daarna achteraan ging. Na een mooi spel met directe concurrenten. Ik vond het mooi dat er een moment was waarbij Thomas bij Dumoulin in het wiel zat, terwijl tegelijkertijd Froome aan het wiel van Martin bleef hangen. Als TI-Raleigh in de beste dagen). Dan heb je je overwicht wel leuk uitgespeeld. Ik vond het mooi dat Thomas daarna alsnog demarreerde. En ook echt de ritwinst pakte. Ik vond het mooi dat Froome hetzelfde deed. Ik had zelfs even de illusie dat Froome Dumoulin die boni-seconden wel gunde (ja, dat is waarschijnlijk onzin).



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2018 11:08 door Andere Peter.
Prikdude 19 juli 2018 12:25
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------
> Nee, ik vind niet alles leuk aan zo'n treintje.
> Maar je beticht Thibaut Courtois toch ook niet van
> spelbederf omdat hij de tegenstander doelpunten
> afneemt?


Dat zou meer zijn als Bernal die alle aanvallen countert. Dit is meer Frankrijk (België) die met een wereldelftal voor de goal hangt, enkel het winnen vooropstelt en geen boodschap heeft aan het bestaansrecht (amusement) van (de) sport. Maar als ze er dan uitkomen...

> Ik vond het mooi dat er een moment was waarbij
> Thomas bij Dumoulin in het wiel zat, terwijl
> tegelijkertijd Froome aan het wiel van Martin
> bleef hangen...
> Dan heb je je overwicht wel leuk uitgespeeld.


.....verbluffend catenaccio, inderdaad.
Andere Peter 19 juli 2018 12:26
Prima, 2x eens.
rustdag 19 juli 2018 20:24
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 19/07/2018 20:42 door rustdag.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen