Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Tour, 13e etappe

Gepost door lodjan 
lodjan 20 juli 2018 10:27
Overgangsetappe van Bourg d'Oisans naar Valence over 169.5 km.

Wordt het een kopgroep die stand houdt of een massasprint?

Start: 13.45 uur
Finish: tussen 17.21 en 17.41 uur
Inigo 20 juli 2018 10:32
Nibali overigens gevallen door een slingerend nekkoord van een fototoestel van een als smurf verklede "fan".
[twitter.com]



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2018 10:33 door Inigo.
Kuiperberg 20 juli 2018 11:18
Was een een luxemburgse smurf. Blijf me verbazen dat volwassen mannen zich als apen, rennende reuzedildo's en opgezette krokodillen verkleden om op de Alp'Huez even een paar seconden aandacht te krijgen. Wat een idioterie. Ga lekker met carnaval, de malloot uithangen. Wat zou Freud ervan hebben gevonden, vraag ik me weleens af.
ton duk 20 juli 2018 11:29
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Blijf me verbazen
> dat volwassen mannen zich als apen, rennende
> reuzedildo's en opgezette krokodillen verkleden om
> op de Alp'Huez even een paar seconden aandacht te
> krijgen. Wat een idioterie. Ga lekker met
> carnaval, de malloot uithangen.

Ik zie die relatie met carnaval niet tenzij je dan wijst richting die "toeristen "van boven de rivieren ?
gr
Eindhovuh 20 juli 2018 11:34
Sagan, Colbrelli, Kristoff, Laporte en Degenkolb nog over?
Dat was het denk ik?
Sub Culture 20 juli 2018 11:34
Cecchini 20 juli 2018 11:45
lodjan 20 juli 2018 11:46
En Cort Nielsen, Boasson Hagen, Impy, Stuyven, Dupont, Theuns, Pasqualon, De Buyst, Boudat, Richeze, RJvR, Arndt, Ferrari.
Eindhovuh 20 juli 2018 12:03
Demare vind ik goede aanvulling.
Jouw rijtje is wel echte een categorie minder toch?
lodjan 20 juli 2018 12:08
Ja, misschien categorie minder, maar er staan wel degelijk winnaars van massasprints in grote rondes tussen. Dat kun je niet zeggen van alle door jouw genoemde namen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2018 12:10 door lodjan.
Luijt 20 juli 2018 12:15
De tijden dat ik met m'n vader op de flanken van de Joux Plane Winnen en Van der Velde stond aan te moedigen naast een oud Frans mannetje die als enige een transistortje bij zich had en dus ook als enige enigszins het koersverloop kende en ons daarvan in moeilijk verstaanbaar Frans mondjesmaat op de hoogte hield (maintenant ils sont sur le Col des Aravis), liggen helaas ver achter ons. Voor alle aanwezigen gold toen nog dat men zich normaal gedroeg, althans niemand rende voor de renners uit om de blote reet op TV te kunnen laten zien. Zelfs die Duitse pik met z'n drietand was er nog niet. Bij hem is de ellende wel zo'n beetje begonnen.
Frederik D. 20 juli 2018 12:18
Precies. Laat de renners met rust en heb respect voor de wielrensport. Heel jammer dat Nibali uitgevallen is. Ik hoop dat onze forumleden als ze bij een koers zijn, zich op voorbeeldige wijze gedragen. Gekkigheid en gal spui je maar op het forum, niet op de weg tijdens de echte koers. En trouwens, ik betreur ook de kwetsuur van Mollema maar dat is een ander verhaal.
JW 20 juli 2018 12:19
De door sommigen geroemde "spanningsboog" in deze Tour had nog ruim een week moeten groeien, maar lijkt na de Alpen toch aardig ingezakt.

De kasseien leverden geen tijdverschillen op, maar wel de eliminatie van een paar favorieten of hun knechten.

En in de Alpen werd duidelijk dat niemand de Sky-hegemonie kan aantasten.
En àls een vermetele Hollander het al waagt om toch wat aan de stoelpoten te zagen, zoals Dumoulin en Kruijswijk probeerden, kan de Sky-ploeg ook nog rekenen op de steun van zijn concurrenten, van Nibali tot Martin, en van Movistar tot Astana of AG2R.
Spanningsboog ? Vergeet het maar.

Ik hoop dat de mannen van Sunweb en TLJ nog anderhalve week in de aanval durven gaan, zoals afgelopen dagen
Maakt me niet uit waar ze eindigen.
Beter eervol verliezen terwijl je het kijkvolk veel plezier bezorgt dan lafjes meerijden voor een "ereplaats" achter de Sky-kopman(-nen).
Walnoot 20 juli 2018 12:21
Tja, Colbrelli heeft in reguliere massasprints nog niets laten zien deze Tour (ik tel de 2e etappe dus niet mee) en Laporte is zo'n beetje het prototype C-sprinter. Als je die erbij gaat zetten vraag je wel om zo'n aanvullend lijstje. Helemaal als je Demare mist, dat is toch van de overgebleven renners de laatste die een echte massasprint in de Tour wist te weten.

Welke sprintersploegen zouden willen gaan rijden? BORA en FDJ? Misschien een mannetje van Kristoff? De rest zie ik het eigenlijk niet zo snel doen, die hebben weinig kans en/of andere belangen in deze Tour. Quick-Step zal denk ik ook liever een mannetje in de aanval sturen dan op kop van het peloton gaan rijden voor Richeze.
Ron de Renner 20 juli 2018 12:34
Froome heeft maar 11 seconde voor op Dumoulin, met nog een tijdrit die Dumoulin als gegoten zit in het verschiet. Lijkt me dus eerder dat Froome tijd moet pakken dan andersom.

Richting Thomas is het natuurlijk een ander verhaal, maar gezien zijn verleden is de hoop dat hij er nog doorzakt niet irreëel.
Cecchini 20 juli 2018 12:45
Dat hoor je vaker over Duitsers
ton duk 20 juli 2018 12:49
juist...mijn spanningsboog is nog geheel gespannen

Hoe gaat het verder tussen Thomas-Froome...?
Blijft Dumoulin binnen schootsafstand tot de tijdrit ?
Komt er nog iets van een Movistar-coupe ?
Wint TLJ.NL nog een overgangs- en of bergrit ?
Blijft Belgie op NUL ?
en dan zal ik nog wat vraagjes laten liggen..........

gr
Thurau 20 juli 2018 12:59
Zo is dat. Thomas heeft volgens nog nooit bewezen een grote ronde aan te kunnen.
Eindhovuh 20 juli 2018 13:17
Conclusie: Paniek bij Sky!
Eindhovuh 20 juli 2018 13:18
Demare heb ik echt gemist. Colbrelli vind ik qua erelijst van een ander kaliber dan genoemde namen. Maar dat mag een ieder anders beoordelen.
Thurau 20 juli 2018 13:27
Heisenberg 20 juli 2018 13:53
Scully, De Gendt en Chavanel de vluchters van de dag. Drie lijkt me wat weinig. FDJ, Bora, Trek en Cofidis gaan er waarschijnlijk een sprintetappe van maken.

Edit: het peloton laat toch nog niet zomaar lopen, Chavanel is al teruggepakt en de voorsprong van Scully en De Gendt is slechts 30".



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2018 13:54 door Heisenberg.
Heisenberg 20 juli 2018 14:10
Nog 145 km.

De Gendt, Scully
Schär, Claeys +49"
Peloton geleid door FDJ en Bora +2'44"
Walnoot 20 juli 2018 14:42
Colbrelli is absoluut een topper maar in de echte massasprints is zijn erelijst niet zo heel indrukwekkend. Af en toe komt het er uit maar meestal is het niks. Hij heeft schijnbaar ook wat last van angst in de voorbereiding tot de sprint (of heeft teveel gezond verstand om een echte sprinter te zijn, net hoe je het wil noemen). Het zou kunnen dat het vandaag iets minder gespannen gaat zijn vanwege minder sprinters, maar ik waag dat te betwijfelen eerlijk gezegd.
ton duk 20 juli 2018 14:49
Inmiddels de 4 samen en peloton op 2+ minuten...
gr
Andere Peter 20 juli 2018 15:16
Helemaal niemand heeft hier die geplande spanningsboog geroemd. Sommigen hebben getracht te verklaren waarom de dingen ze zijn.

Doel van die spanningsboog is (voor ASO) ook weer niet om in de 20e etappe nog steeds 10 man binnen 2 minuten te hebben. Wel om een beslissende voorspri\onmg inde eerste week, liefst 2 weken, hopelijk tweeënhalve week, te vermijden.

Er zijn nog zeker 3 realistische Tourwinstkandidaten. Zonder val zou Nibali de 4e zijn geweest. Dat is wel eens minder geweest na de 3 zware bergritten.

Sky zou dominant zijn op elk parcours. Er is zelfs iets voor te zeggen dat ze dominanter zijn naarmate het parcourts zwaarder wordt. Willen we iets aan die dominantie doen, dan geloof ik meer in salary caps dan in parcoursaanpassingen.
Walnoot 20 juli 2018 15:33
Niet alles gaat over jou Petertje.
Eindhovuh 20 juli 2018 15:45
Ik vind dat hij wel vroeg reageert op de dag. Gisteren wachtte hij tot enkele uren na het einde van de race, om dan met enige distantie commentaar te geven op posts die door mensen in het vuur van de strijd/opwinding race zijn gedaan...
JW 20 juli 2018 15:45
Tsja...die paniek begrijp ik wel..smiling smiley

... als...

- Thomas in de derde week - zoals gewoonlijk - terugvalt...
- Froome en Dumoulin in die derde week ontdekken dat een goede Tour na een zware Giro onmogelijk is...
- Roglic nog niet in staat is drie weken lang goed te presteren...

dan wordt het een strijd tussen Bardet, Landa, Quintana, Martin, Fuglsang èn Kruijswijk !

En daarvan staat maar één renner bekend om zijn fameuze derde week !
Sjorsoll 20 juli 2018 15:48
Cecchini 20 juli 2018 16:52
Movistar vind ik hier ten onrechte genoemd. Ze hebben Valverde al helemaal opgerookt en Quintana probeerde het gisteren ook, maar ze zijn gewoon niet goed genoeg, maar hebben niet alleen maar in het Sky treintje meegereden. En AGR gisteren kon ik nog wel begrijpen toen ze meehielpen in de achtervolging. Bardet ging uiteindelijk wel mee voor de etappe zege
Sjorsoll 20 juli 2018 17:00
En als iedereen in dat rijtje van jou wordt opgezogen door een zwart gat, dan wint Craddock straks de Tour nog.
Slimmerd 20 juli 2018 17:07
Nog 21km, Schär heeft als laatste koploper nog 50" over
rustdag 20 juli 2018 17:18
Slimmerd 20 juli 2018 17:20
Een rotonde binnen de laatste kilometer, ik ben benieuwd
Slimmerd 20 juli 2018 17:20
Nog 9km en 14"
Slimmerd 20 juli 2018 17:25
Binnen de laatste zes kilometer is Schär gegrepen
rustdag 20 juli 2018 17:28
wat een stress weer
Slimmerd 20 juli 2018 17:31
1. Sagan
2. Kristoff
3. Demare
4. Degenkolb
5. Van Avermaet
6. Lampaert
7. Cort Nielsen
8. Pasqualon
9. Colbrelli
10. Phinney



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 20/07/2018 17:33 door Slimmerd.
diravi 20 juli 2018 17:36
Mooie poging van Gilbert.
Andere Peter 20 juli 2018 18:00
Het gaat ook niet over mij. Raar idee dat ik dat zou denken. Het gaat over spanningsboog. Die is hier deze Tour nooit tevoren geroemd. Het woord spanningboog (of vergelijkbare omschrijving) is door enkelen gebruikt om uit te leggen dat ASO bewust kiest voor een bepaalde opbouw.
Sjorsoll 20 juli 2018 18:03
Maar ik hoop ook stiekem dat Kruijswijk in ieder geval top 5 eindigt!
Andere Peter 20 juli 2018 18:06
Zeg dan niet zulke suffe dingen in het heetst van de strijd.

Maar het is mijn fout. Ik was gisteren laat wegens wat afleiding tijdens de koers. Raar dat ik mij verdedig. Maar het is dan raar om het moment van reageren erbij te betrekken.

Ik had er geen rekening meegehouden dat er prikkers kunnen zijn die zo onder invloed van wedstrijdomstandigheden kunnen zijn, dat ze om 18:00 uur een andere mening over de wenselijkheid van succes voor Roglic hebben dan om 24:00 uur. Ik zal in het vervolg rekening houden met dit type overgevoeligheid.
Inigo 20 juli 2018 18:12
Mooi, Demare overklast door zowel Kristoff als Sagan. Lekker voor de jury die nadat Gaviria en Groenewegen af zijn gestapt de tijdslimiet gisteren even verhoogde.
Massimo 20 juli 2018 18:28
Slimmerd 20 juli 2018 18:30
Dat viel toch allemaal reuze mee?
Slimmerd 20 juli 2018 18:31
Je bedoelt Landa?
Andere Peter 20 juli 2018 18:36
Overigens dacht Ramses nog niet aan een spanningsboog toen hij deze opmerkelijke dichtregel zong: ''vandaag span ik mijn regenboog''

De zon verleidt de maan
Eindhovuh 20 juli 2018 19:11
Die wenselijkheid van het succes van Roglic is jouw aanname en projectie.
Walnoot 20 juli 2018 19:29
Zullen ook wel belangen in zitten. Het gaat tenslotte altijd om belangen. Toch Petertje?

@Petertje: Wat is je belang/agenda, behalve het over jezelf hebben?
JW 20 juli 2018 21:40
Nee. En ook niet Fuglsang.
Andere Peter 20 juli 2018 22:04
Erik S. 19 juli 2018 17:26
Als kruiswijk het niet haalt pakt Roglic hem..

Eindhovuh 19 juli 2018 17:27
Daar zou ik 0 vreugde aan beleven.
Hup Kruijswijk

Andere Peter 20 juli 2018 01:26
Alleszeggend.

Eindhovuh 20 juli 2018 06:47
Alleszeggend, dat mag je uitleggen.

Kruijswijk die het na zo'n mooie solo niet haalt is een extreme domper voor een supportende kijker als ik.
Dat dan een volgende ploeggenoot zou winnnen kan me dan niet meer opvrolijken.



Niks aanname, ik ga 100% af op wat jij schrijft. Ik had overigens je laatste reactie nog niet gelezen. Het is allemaal niet zo erg en het behoeft in mijn ogen nauwelijks uitl;eg, maar je vraagt erom, dan ga ik dat niet uit de weg. Het zegt voor mij alles over de manier waarop je wielrennen kijkt. Supporterend voor Kruijswijk, maar niet voor Roglic. Terwijl die mannen echt beogen samen te werken. In één team zitten. Doordat je de moeite nam om zó nadrukkelijk afwijzend te reageren op de suggestie van Erik dat Roglic het misschien zou afmaken, maakte voor mij duidelijk waarom ik veel van je reacties maar moeilijk begrijp. Ik zou het namelijk een fabelachtige kers op de taart hebben gevonden indien Roglic zou hebben gewonnen. Smaken verschillen.
Andere Peter 20 juli 2018 22:11
Je kunt mij een PB sturen als je normaal wil praten. Ik ga er (misschien abusievelijk, dan excuus) van uit dat je hier in dit topic geen normaal gesprek wenst. Ik maak dat op uit:

- vasthouden aan je beeld dat ik over mijzelf wil praten, terwijl ik aangeef dat dit niuet het geval is
- je ergeren aan mijn persoonlijke beleving en dan daarnaar vragen
- 3x kleinerend of lollig 'Petertje' zeggen

Ik ben soms drammerig en vervelend in kritiek op reacties. Maar het streven is daarbij: nooit op de persoon (al interpreteert iemand dat wel eens anders, wat ik dan jammer vind).
Carlos Danger 20 juli 2018 22:22
En dit ging niet over AP.
Andere Peter 20 juli 2018 23:50
Natuurlijk wel. Maar ik wil dat niet. Het is mijn belang/agenda niet (Walnoot vroeg daarnaar). Daarom stel ik ook voor op per PB verder te gaan als iemand het over mij wil hebben.
Luijt 22 juli 2018 12:30
Dank voor de "uitleg".
Was ik maar zoals jij Petrus.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen