Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

LottoNL-Jumbo trekt Deense klimmer aan

Gepost door rustdag 
rustdag 01 augustus 2018 08:54
LottoNL-Jumbo beschikt de komende twee seizoenen over de diensten van Jonas Vingegaard, weet WielerFlits. De 21-jarige Deen staat te boek als een talentvolle klimmer. Onlangs won de renner – die de voorbije jaren uitkwam voor ColoQuick-CULT – de klimproloog in de loodzware Giro Ciclistico Valle d’Aosta-Mont Blanc U23.
Eind 2016 viel de jonge Deen voor het eerst op, toen hij als broekie van negentien jaar oud als tweede eindigde in de Tour of China I. Vorig seizoen kwam Vingegaard niet veel in actie, nadat hij zijn heup brak in de Tour des Fjords. Dit seizoen bevestigde hij zijn talent als ronderenner, door als vijfde te eindigen in de Vredeskoers U23. Eerder dit seizoen werd hij ook al vijfde in de Tour de Loir et Cher en negende in Le Triptyque des Monts et Châteaux.

Afgelopen juli zou LottoNL-Jumbo de jongeling meenemen op trainingskamp naar Oostenrijk. Een val in de eerste rit in lijn van de Giro Valle d’Aosta strooide echter roet in het eten; de Deen liep een hersenschudding op. In een eerder stadium had LottoNL-Jumbo hem al getest, net als een aantal andere talenten uit het U23-circuit. Vingegaard kwam daaruit als beste naar voren. De jonge klimmer maakt in 2019 zijn profdebuut.

Naar verluidt gaven eerder Laurens De Plus en Mike Teunissen al hun ja-woord voor komend jaar. Daarnaast lijkt ook Wout van Aert zich in de toekomst ook bij de Nederlandse ploeg te voegen. Vooralsnog blijft de wereldkampioen veldrijden in 2019 bij zijn huidige werkgever Veranda’s Willems-Crelan.




[www.wielerflits.nl]
ton duk 01 augustus 2018 08:58
Mijn 1e gedachte was dat de opvolger Gesink is binnen gehaald...
gr
Fcdh 01 augustus 2018 09:12
Jonas Vingegaard Rasmussen
Dat kan alleen maar zorgen voor succes... zelfde moeder?
Leon 01 augustus 2018 09:38
Zoon van, of zelfde vader, zou je dan kunnen vragen: 't Is geen Spanjaard, dus de laatste naam Rasmussen is van zijn vader.
Maar ik kan me inderdaad voorstellen dat hij als wielrenner liever alleen zijn middennaam Vingegaard gebruikt, misschien zelfs op verzoek van de ploeg...
Heisenberg 01 augustus 2018 10:23
Lijkt een goede aankoop.

Ik ben benieuwd of er ook nog versterking komt voor het Vlaamse voorjaar als Van Aert nog een jaar bij Vérandas Willems / Crelan / Aqua Blue rijdt.
veluweracer 01 augustus 2018 16:44
Heisenberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> Lijkt een goede aankoop.
>
> Ik ben benieuwd of er ook nog versterking komt
> voor het Vlaamse voorjaar als Van Aert nog een
> jaar bij Vérandas Willems / Crelan / Aqua Blue
> rijdt.

Versterking voor Boom?
Heisenberg 01 augustus 2018 17:06
Nee, een kopman voor 2019. Het zou me verbazen als Boom volgend jaar nog bij Jumbo rijdt.
Carlos Danger 01 augustus 2018 18:45
Ik kijk nu al uit naar zijn slottijdrit in de Tour.
Blueprint 01 augustus 2018 18:49
Teunissen kan best een jaartje kopman spelen tot Van Aert erbij komt.
ton duk 01 augustus 2018 19:37
want van Aert rijgt nu al de zeges aaneen in 2018 ??
gr
Sub Culture 01 augustus 2018 22:08
Dit.
Matig voorjaartje gereden die Van Aert. En toch ook alweer 23 intussen.
Cecchini 01 augustus 2018 22:39
Mogelijke versterkingen Lotto Jumbo

[www.wielerflits.nl]
ton duk 01 augustus 2018 22:43
Bij Tao Geoghegan Hart moest ik hard lachen. Die heb ik ,schat zo in 5 jaar geleden, al bij Rabo/Belkin/TLJ.NL op de scoutingslijst laten zetten smiling smiley
gr
ton duk 02 augustus 2018 18:04
Met de juiste motivatie piekt ie weer als vanouds..
gr
Sjorsoll 03 augustus 2018 00:47
Ik las de tekst niet, keek wel naar de foto en dacht 'Hey, die ken ik'.

Doet hij zijn hoogtestages in Mexico of in de Dolomieten?
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen