Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Het EK op de weg

Gepost door Curzio 
Curzio 05 augustus 2018 15:24
De vrouwenkoers.

Beetje vreemd verloop tot nu toe, met twee eenlingen die 2 minuten voorrijden op het peloton en Lucinda Brand die zich laat ringeloren door een Italiaanse.

Mijn fortuin zet ik uiteraard alsnog op Vosje.
predator 05 augustus 2018 15:28
Van de Breggen lijkt me wel loeisterk. Die kan op die heuvel in één keer wegknallen.
predator 05 augustus 2018 16:10
Blaak doet een Blaakje hot smiley
Slimmerd 05 augustus 2018 16:17
Hup Cecchini, prikkers eerst!
Orakel 05 augustus 2018 16:41
Hebben die cameramensen op de motor gezopen? Dat schuddende beeld nodigt niet uit om even anderhalf uurtje te kijken...
El Chaba 05 augustus 2018 16:42
De Nederlandse vrouwen rijden nu hard op kop terwijl ze twee man in de kopgroep hebben?
Slimmerd 05 augustus 2018 16:43
Vijf koplopers met 30", waaronder VD Breggen en Mackaij.... daarachter koerst Nederland vol op dit terug te halen
predator 05 augustus 2018 16:43
Heel bijzonder inderdaad
El Chaba 05 augustus 2018 16:43
En nog steeds. Zelfs de commentator spreekt zijn verbazing uit..
Slimmerd 05 augustus 2018 16:44
Enige kans om een volledig podium te halen ..smileys with beer
El Chaba 05 augustus 2018 16:46
Van der Breggen nu weer met Longo weggesprongen uit de kopgroep.
Slimmerd 05 augustus 2018 16:47
VD Breggen en Longo Borghini zijn inmiddels nog met zijn tweeën over op 7km van de streep
El Chaba 05 augustus 2018 16:48
Zij gaan het uitmaken.
predator 05 augustus 2018 16:57
Slimmerd 05 augustus 2018 16:58
predator 05 augustus 2018 16:58
Slimmerd 05 augustus 2018 16:58
El Chaba 05 augustus 2018 16:59
Ongelofelijk, zo dom heb ik ze nog nooit zien rijden.
Zelden vertoond..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2018 16:59 door El Chaba.
Slimmerd 05 augustus 2018 16:59
Hier alvast acht dames die niet Van Vleuten op het WK hoeven te ondersteunen, gewoon nul koersintelligentie getoond!
Orakel 05 augustus 2018 17:00




1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2018 17:01 door Orakel.
El Chaba 05 augustus 2018 17:00
Inderdaad, zelfs toen ze weer met zijn tweeën waren heeft Van Dijk nog op kop lopen beuken..
Horsie is back 05 augustus 2018 17:01
De Wet van de Remmende Voorsprong is here to stay.
Orakel 05 augustus 2018 17:01
Wat is dom? Zonder oortjes valt men snel terug op de vooraf besproken tactiek.
Luijt 05 augustus 2018 17:02
Zelden zoiets doms gezien. En maar koersen achter vd Breggen aan. En vd Breggen zelf niet overnemen bij dat strijkijzer. Daar had ze met 1 been van gewonnen.
Eazster 05 augustus 2018 17:02
Dit is inderdaad te gek voor woorden. Echt dom. Dat mag ook wel eens gezegd worden bij zo'n fout.
Waarom gokken op een meisje van 19 jaar terwijl van der Breggen tegen Longo Borghini 75 % kans heeft om het af te maken.
Commentatoren op Eurosport vonden de sprint ook wel ok,echt raar.
Slimmerd 05 augustus 2018 17:02
En waarom VD Breggen in de laatste kilometers niet gewoon met Longo naar de streep rijdt is ook een raadsel.
Slimmerd 05 augustus 2018 17:02
Behalve Vos, want die reed puur haar sprint
pl0rk 05 augustus 2018 17:03
Wie is daar de ploegleider? Heeft Maarten Ducrot een bijbaantje ofzo.
Robobas 05 augustus 2018 17:03
Onbegrijpelijk dom koersen van Nederland, wat een prutswerk. Dan verdien je het ook niet te winnen.
Eazster 05 augustus 2018 17:04
Wat is dom? Zonder oortjes valt men snel terug op de vooraf besproken tactiek.

Uhm ze kennen de voorsprong en ze kennen de kwaliteiten van van der Breggen toch?Dan mag je zelf ook wel wat eigen koersintelligentie vertonen ipv terugvallen op wat van tevoren is besproken.
El Chaba 05 augustus 2018 17:05
Alsof je zonder oortjes helemaal niets van het koersverloop zou weten.
En die vooraf besproken tactiek was ook al niet slim. Wiebes en/of Vos sneller dan Bastianelli? En als ze daarop gokken waarom gaat van der Breggen dan?
En waarom ging Van der Breggen al veel te ver voor de streep niet meer overnemen?
Waarom ga je op kop beuken als je twee man in de kopgroep hebt waaronder de beste renster ter wereld?



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2018 17:10 door El Chaba.
ton duk 05 augustus 2018 17:07
Het was wel zo dom dat zelfs Ton DUK leedvermakelijk zit te lachen....
gr
El Chaba 05 augustus 2018 17:07
Dat zegt inderdaad heel veel.. winking smiley
Luijt 05 augustus 2018 17:09
Kuiperberg 05 augustus 2018 17:11
Hebben de dames een hekel aan elkaar ? Domste tactische koers ooit. Twee Oranjevrouwen voorop en daarachter rijden de Oranjedames volle bak ?? En daarna vander Breggen die makkelijk de sprint had kunnen winnen maar geen trap extra doet en zelfs niet een keer achterom kijkt ?
Onbegrijpelijk en dom gereden. Dit is een weggegeven gouden plak. De Belgen komen niet meer bij van het leedvermaak cool smiley



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2018 17:12 door Kuiperberg.
Orakel 05 augustus 2018 17:13
Ik denk dat vd Breggen zich (vandaag) niet sterk genoeg voelde tegenover Longo.
Of Nederland in groepje van 5, of 2, beter had gedaan is speculatief.
De teneur is nu een beetje: alles minder dan winst is “dom”. Onterecht.
Als vd Breggen de sprint verloren had hoorde je natuurlijk de kritiek dat de dames hadden moeten pokeren op een sprint.
Afgezien van winst lijkt niets goed genoeg.
El Chaba 05 augustus 2018 17:13
Eazster 05 augustus 2018 17:15
Het is eigenlijk wel zo dat dit soort fouten natuurlijk afgestraft moeten worden. Anders heeft de winnaar gelijk die echt never nooit niet gelijk zou hebben.
Net als Duk had ik na de irritatie wel wat leedvermaak.the finger smiley
El Chaba 05 augustus 2018 17:18
Waarom verspillen ze dan energie om überhaupt een kopgroep te formeren? Dat is toch compleet van de zotte als je die kopgroep vervolgens terug gaat halen?
Eazster 05 augustus 2018 17:19
Als vd Breggen de sprint verloren had hoorde je natuurlijk de kritiek dat de dames hadden moeten pokeren op een sprint.
Afgezien van winst lijkt niets goed genoeg.

Net als de commentatoren doe je nu net alsof je met een sprint van een pak of 20 meer zekerheid hebt als 1\2. Dat is natuurlijk sowieso niet zo.Los daarvan of Wiebes sneller is dan Brennauer of Bastianelli.
ton duk 05 augustus 2018 17:19
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
> De Belgen komen niet meer
> bij van het leedvermaak cool smiley

ach, die lol heb ik nu al een week of 5...
gr
Horsie is back 05 augustus 2018 17:21
Dit was niet volgens het boekje, ongekend, maar klopt het boekje van Sanne dan wel?
El Chaba 05 augustus 2018 17:21
Ook onzin. Er worden genoeg argumenten aangehaald waarom er (extreem) dom is gekoerst. Als van der Breggen door was gegaan en had verloren had ik echt niet gezegd dat er dom was gekoerst. Dan had de beste gewonnen..



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2018 17:21 door El Chaba.
Kuiperberg 05 augustus 2018 17:21
NOS teletekst...pagina 874 Nederlands plan onbegrijpelijk....
Orakel 05 augustus 2018 17:23
Ik neem gewoon aan dat vd Breggen in deze positie met reden haar benen stil houdt. Als ze sterk genoeg was, had ze natuurlijk meegereden en gesprint. Als je slechte benen hebt en daardoor pokert om de kans op goud in leven te houden, dan ben je ineens ‘dom’ op dit forum.

Het is enkel dom indien vd Breggen een goede dag had.
Horsie is back 05 augustus 2018 17:23
Och, wielrennen. De kannibaal schudt zijn wijze hoofd. Vroeger reed ik ook maar 1 op 3.
Horsie is back 05 augustus 2018 17:26
Horsie doet graag glibberig, maar reed het spook van La Course op het spookachtige eiland van Jekyll & Hyde en Heatcliff niet te vergeten toch nog mee.
Slimmerd 05 augustus 2018 17:26
Van der Breggen en Longo waren toch duidelijk de sterkste in koers, kijk hoe ze weg rijden bij die andere drie en hoe ze daarna rap bijna 40" pakken. Maar om dan vanaf 2.5 km van de streep beiden geen trap meer te geven is natuurlijk gewoon dom vanuit NL oogpunt. Longo weet dat ze de sprint (normaal gesproken) verliest van VD Breggen en heeft bovendien een rappe Bastianelli achter de hand, dus dwing de ander maar tot werk. Dat die ander niks doet en gokt op een 19-jarig talent, die blijkbaar niks meer over had gezien haar sprint, is toch gewoon tactisch dom?
Slimmerd 05 augustus 2018 17:29
Waarom sprint ze wel voor die nutteloze 8e plek dan? Ze opende ook totaal niet de weg voor Wiebes, evenals Mackaij overigens.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/08/2018 18:12 door Slimmerd.
Kuiperberg 05 augustus 2018 17:35
Ook zo vreemd dat vd Breggen geen een keer achterom keek in de laatste kilometers ? Ze reden zonder oortjes dan lijkt het me toch redelijk verstandig om af en toe eens te kijken wat er achter je rug gebeurd.
Wanny 05 augustus 2018 17:44
Het had al veel geholpen als Wiebes tijdig had aangegeven dat ze niks meer over had. Mocht er dan toch een sprint zijn gekomen, dan hadden ze voor Vos kunnen rijden en had die zich wat meer kunnen sparen in die laatste rondjes. Vos leek me zeker prima in orde.
Horsie is back 05 augustus 2018 18:05
Gelukkig hebben we vanavond Louis, die ons gaat uitleggen, dat hij de enige is in Nederland, die verstand van voetballen heeft.

Horsie vindt ook, dat d'n Eddy 7 keer WK had moeten worden en de TDF ook 7 keer moeten winnen (avant-la-lettre) zullen we maar zeggen.
Alleen Holy Moses deed het 122 keer achtereen. Zelfs een losse schoenveter bracht hem niet in de war.
predator 05 augustus 2018 18:34
Horsie is back Schreef:
-------------------------------------------------------
> Horsie doet graag glibberig, maar reed het spook
> van La Course op het spookachtige eiland van
> Jekyll & Hyde en Heatcliff niet te vergeten toch
> nog mee.

Daar leek het wel op. Ik vind dit niks voor van der Breggen.
Curzio 05 augustus 2018 19:23
Waanzin, waanzin.

De enige die geen blaam treft is Blaak.
Curzio 05 augustus 2018 19:24
Longoborgini heeft twee pogingen gedaan om VDB eraf te rijden, bergop en in de bochtensectie, en dat lukte niet. Nadien was het gewoon binnen voor Anna, kapot of niet. Alleen moet je wel zorgen dat je met z'n tweeen bij de meet komt voor het peloton.
Curzio 05 augustus 2018 19:26
De Belgen hebben de hele middag geprobeerd te doen alsof er ook Belgische vrouwen meereden, maar ik heb ze niet gezien, dus dat lijkt me een fabeltje.
Andere Peter 05 augustus 2018 19:35
Als je het verneukt, dan moet je het goed doen. En niet op een WK of OS, maar op een EK.

Dit is wel goed hoor. Ze waren toch al te dominant aan het worden. Het is de Italiaansen gegund.

Misschien is het een beetje verklaarbaar als VdBreggen en inzinking had die ze niet verwachtte?
JW 05 augustus 2018 19:41
Duidelijk gevalletje van match-fixing.
De Nederlandse vrouwen hadden duidelijk al hun geld gezet op een Italiaanse.
Nu hebben ze een heel prettig weekend.
Curzio 05 augustus 2018 19:57
Doe toch maar met oortjes dan. Anders alleen de renners onderling laten communiceren, kan dat?

Wel een mooi parcours trouwens. Wordt een makkie voor Matthieu.
Walnoot 06 augustus 2018 09:41
Zeker dadde, Mathieu gaat met vijf minuten verschil winnen. Als mongolen zoals Crack, Sagan en Viviani je grootste concurrenten zijn, kan het natuurlijk amper mis gaan.
Eddy Veen 06 augustus 2018 10:12
Wel leuk dat van der Poel en Sagan het tegen elkaar opnemen: [www.indeleiderstrui.nl]
Sjorsoll 06 augustus 2018 10:21
Kun je voortaan quoten? Het is op deze manier onduidelijk dat je die eerste alinea niet zelf geschreven hebt. Nu haal ik het er wel uit, maar het kunnen rare berichten worden. Tip winking smiley
Sjorsoll 06 augustus 2018 10:27
.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 06/08/2018 10:29 door Sjorsoll.
Sjorsoll 06 augustus 2018 10:30
Niks van gezien en meestal lees ik dit soort topics vluchtig, maar dit was een genot, dank. Ik ga ff een samenvatting zoeken grinning smiley
Blueprint 06 augustus 2018 10:47
Van der Poel is dan wel kopman, maar Veneberg heeft al aangegeven dat Hofland de man voor de sprint is. Heeft de bondscoach het NK gemist of gelooft hij echt dat Hofland iets kan betekenen tegen mannen als Kristoff, Viviani en Sagan?
Wanny 06 augustus 2018 10:56
Veneberg meldt dat Wiebes in de finale last kreeg van kramp en dat ze toen zijn overgeschakeld op Vos voor de sprint. Dat liep op zich goed alleen was er eentje sneller.

Dat kun je toch niet met droge ogen beweren als iedereen ziet dat Wiebes door 2 vrouwen gepiloteerd werd en Vos het in haar eentje aan het uitzoeken was. Zeg dan gewoon eerlijk dat er niks van klopte.
lodjan 06 augustus 2018 11:01
Waarschijnlijk bedoelt ie dat Hofland zich kan/mag sparen voor de sprint (vorig jaar pakte hij zo ook brons) en dat Van der Poel er in mag vliegen (zoals ie dat graag doet). Dat het alsnog tot een medaille kan leiden in de sprint zoals op het NK ben ik met je eens, maar daar heeft Van der Poel geen leadout voor nodig, hij vindt zijn weg wel.
ton duk 06 augustus 2018 11:14
Geheel zijn antwoord sloeg nergens op ...

vderBreggen zelf gaf ook geen goede uitleg mbt haar niet echt doorrijden....

gr
Horsie is back 06 augustus 2018 12:05
Marianne Vos, die met haar tweede plaats de meubelen redde, heeft verder geen recht van spreken.
Was het niet uitgerekend de beste wielrenster aller tijden (volgens Horsie zelfs .., maar dat zullen sommigen arbitrair vinden), die vijf keer achtereen tweede werd op de WK van de weg. grinning smiley
Horsie is back 06 augustus 2018 12:14
Longo Borghini maakte een ijzersterke indruk en dat moet van der Breggen tegen zijn gevallen. Haar aarzelende finish werd haar daarom noodlottig.
De voorsprong, die beiden hadden leek veel, maar over 5 kilometer is dat "maar" een verschil in gemiddelde snelheid van 1 meter per seconde.
En als de meute echt op stoom komt wordt het verschil nog groter.
Horsie is back 06 augustus 2018 12:19
Andere Peter Schreef:
-------------------------------------------------------

> Misschien is het een beetje verklaarbaar als
> VdBreggen en inzinking had die ze niet verwachtte?

Of dat ze onverwacht moest inzien, dat Longo Borghini wel heel goed was en er niet zo maar afgereden kon worden.
In dat stukje bergop was het Longo Borghini, die van der Breggen op sleeptouw nam en niet andersom.

Ik denk, dat de meeste prikkers hier ronde prikkers zijn, die veronderstellen, dat er ook in eendaagse wedstrijden een herhaling komt om alles weer recht te zetten. grinning smiley
Luijt 06 augustus 2018 12:44
Dat wist ik niet, van die ene meter per seconde. Dank!
Arsimo 06 augustus 2018 12:53
1 m/s is gelijk aan 3,6 km/uur. Voelt al wat meer.
Kuiperberg 06 augustus 2018 13:32
Raar commentaar van Veneberg. Kunnen de dames niet meer denken of met elkaar overleggen? Was toch duidelijk te zien dat van der Breggen nog alleen was met die trage Italiaanse ?
Ook de houding van van der Breggen was bizar en vreemd. Ze keek nooit om of er nog rensters naderden dit in tegenstelling tot de Italiaanse renster.
ton duk 06 augustus 2018 13:44
Kuiperberg Schreef:
-------------------------------------------------------
>Kunnen de dames niet
> meer denken of met elkaar overleggen?

Jawel maar het was toch echt te laat voor een gezamenlijke plaspauze....

Ik ben toch wel heel benieuwd WIE het teken tot rijden heeft gegeven bij de dames in het peloton....en ook WAAROM niet gestopt is nadat de 3 (Barnes,Mackaay en die francaise) werden teruggepakt ??

gr
Cecchini 06 augustus 2018 13:46
Anna was onlangs te gast bij Tour du Jour, ze begon wat meer flair en allure te vertonen. De haren zaten wat wuft en het leek zelfs of ze een beetje uit de hoogte deed. Une Femme Fatale bijna. Annemiek daarentegen begint meer en meer verlegen te worden. Zeg maar de Coppi en Bartali van deze tijden.
ton duk 06 augustus 2018 13:49
Grappig, ik zie dit volledig andersom...
gr
Tjappie2 06 augustus 2018 14:19
Wat interessant zou zijn is om te weten hoe het vrouwenpeloton dat ziet en hoe beide dames in dat peloton 'liggen'.

(ik ben geen vrouw en ik zit/lig ook niet in het vrouwenpelotonwinking smiley )
ton duk 06 augustus 2018 14:23
Blueprint Schreef:
-------------------------------------------------------
> Van der Poel is dan wel kopman, maar Veneberg
> heeft al aangegeven dat Hofland de man voor de
> sprint is. Heeft de bondscoach het NK gemist of
> gelooft hij echt dat Hofland iets kan betekenen
> tegen mannen als Kristoff, Viviani en Sagan?

Gezien de dameskoers zou hij hier best eens voor 100% in kunnen geloven....
gr
Tjappie2 06 augustus 2018 14:27
We hebben het hier natuurlijk wel over de man die ooit, de toch zeker niet trage, Vaitkus er genadeloos oplegde in een sprint a deux. Die weet een sprint natuurlijk wel in te schatten. smiling bouncing smiley
Eddy Veen 06 augustus 2018 14:28
Een paar jaar geleden had je toch niet kunnen bedenken dat die twee Marianne Vos zo in de schaduw zouden zetten.
Horsie is back 06 augustus 2018 14:34
Die Ereignisse überstürzten sich toen Horsie aan het kijken was. Ineens was de achtervolgende jagersmeute onder aanvoering van ditmaal de Vos dichtbij. Keek Horsie al weer naar La Course. En dan gaat het snel. Mijn versie is, dat mede door het gebrek aan communicatie in dat korte tijdsbestek, de voorsprong ineens zo sterk terugliep, omdat Anna van der Breggen en Elisa Longo Borghini niet alleen maar in hun psyche bezig waren met een relatieve sur-place. Arme Luijt kan dan wel zo amechtig doen om Horsie's rekenkundige kwaliteiten (1 meter per seconde), dat verklaart wel alles.

Kijk, de immense energie, die wordt gegenereerd in zo'n wilde stampede laat zich niet zo maar afstoppen.
Waarom denkt U dat een grote steen eenmaal door Sisyphus op de Olympus gerold zo snel weer naar beneden zal rollen?

Meten is Weten, orakelde ook gisteren onze next president Louis van Gaal.
Ik wil niet naar Moneyball toe, hoe innovatief ook, maar wattage meters zouden een fantastisch verhaal hebben gegenereerd.
Horsie is back 06 augustus 2018 14:42
Eddy Veen Schreef:
-------------------------------------------------------
> Een paar jaar geleden had je toch niet kunnen
> bedenken dat die twee Marianne Vos zo in de
> schaduw zouden zetten.

Het absolute wereldniveau is nog steeds niet volledig bereikt, alhoewel er dichtbij.
Individuen kunnen een tijd lang samenvallen met dit wereldniveau en het ook bepalen, maar niet voor "eeuwig".

Interessant zou zijn hoe in objectief opzicht (wattage) de verschillen tussen verleden en heden werkelijk zijn.
Zoals Vos in 2011 in de Giro bergop reed. Dat deed me echt aan Ricco (optisch dan) denken.
Maar hoe verhoudt van Vleuten zich nu met Vos 2011.

Maar waarom heeft niemand het over Brennauer, die eerst een Schotse inpakte op de 3 kilometer individuele achtervolging en zondag brons?
predator 06 augustus 2018 15:58
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Anna was onlangs te gast bij Tour du Jour, ze
> begon wat meer flair en allure te vertonen. De
> haren zaten wat wuft en het leek zelfs of ze een
> beetje uit de hoogte deed. Une Femme Fatale
> bijna. Annemiek daarentegen begint meer en meer
> verlegen te worden. Zeg maar de Coppi en Bartali
> van deze tijden.

Ik word van Annemiek heel verlegen eerlijk gezegd.
Curzio 06 augustus 2018 16:05
Helemaal mee eens. Van der Breggen had de koers zelf in de hand. Zij is degene geweest die heeft aangegeven dat die Britse snel was en dat ze dus moesten gaan rijden. Toen ze alsnog met Longoborgini op kop kwam heeft ze niet doorgereden, terwijl ze in het interview nota bene zegt dat ze haar er in de sprint op legt. Ook hoor ik nergens dat ze vreesde voor een inzinking of erdoor zat. Alleen dat er geen communicatie was. Maar achterom kijken deed ze ook niet. Belangrijker is echter: je hebt geen communicatie nodig om je eigen kans in te schatten als je voorop zit en dus om vol door te rijden.
Curzio 06 augustus 2018 16:07
De Vlaamse co-commentator bij Sporza was in elk geval zeer positief over Marianne Vos, wars van sterallures.
Kuiperberg 06 augustus 2018 18:41
Je vraagt je dus sterk af, wie zit hier van de dames te jokken. Niets zo lastig als het begeleiden van groep sportende vrouwen. Als er eenmaal intern gerommel is, kun je je lol op.
ton duk 06 augustus 2018 18:56
volgens mij staat dat zowiezo buiten kijf
gr
Tjappie2 11 augustus 2018 16:56
Sebastian Langeveld gaat morgen niet van start. Hij is gestoken door een bij.
El Chaba 11 augustus 2018 17:38
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen