Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Sivtsov / Sioutsou betrapt op doping

Gepost door Cecchini 
Cecchini 05 september 2018 13:22
Het klinkt als een bericht uit vervlogen tijden. Toch is opnieuw een renner geschorst op verdenking van het gebruik van van EPO.

Bij de 36-jarige Kanstantsin Sivtsov zijn op 31 juli buiten competitie sporen aangetroffen van het prestatiebevorderende middel. De Wit-Russische renner van Bahrein-Merida is door de UCI voorlopig geschorst in afwachting van de uitkomst van de B-staal.

In 2004 werd Sivtsov in het Italiaanse Verona wereldkampioen op de weg door Thomas Dekker voor te blijven. Als prof kon hij die belofte nooit echt waarmaken, al wist hij twee keer in de toptien te eindigen van het algemeen klassement in de Giro d'Italia. In 2009 won hij de achtste etappe in de Ronde van Italië.

Van de NOS site



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 05/09/2018 13:23 door Cecchini.
Slimmerd 05 september 2018 13:31
Even een kuurtje om nog ergens een contract te verdienen, ouwe vos.
Johan 05 september 2018 13:44
Niet meer de juiste dokteren om het te verbloemen bedoel je.
Leon 05 september 2018 14:30
Speciaal voor Cecchini nog maar eens een taallesje Witrussisch (binnenkort wellicht in het collectief aanbod)

Sioutsou doet denken aan een zangeres zonder banshees of een zuidkoreaans automerk. De eerste o mag dus weg.

De V wordt in het Witrussisch als een U geschreven, uitspraak blijft een soort dikke W.

Dus SIVTSOV wordt SIUTSOU (spreekt uit: siw-tsow)
Cecchini 05 september 2018 14:42
In de ontspanningsruimte mag ik aannemen, dat taallesje ?
Walnoot 05 september 2018 16:07
Reed jarenlang bij Columbia en Sky. Moet inderdaad een kwestie zijn van niet meer de professionele hulp kunnen krijgen om het te kunnen maskeren. Dat pleit in zekere zin voor zijn huidige ploeg, want dit wijst er op dat ze de dope daar in ieder geval niet strak geregeld hebben.
Sub Culture 05 september 2018 17:17
Wat een dwaze verregaande conclusie
Walnoot 05 september 2018 17:35
Ja joh. Groetjes aan nokkel Lefvevefrefevere.
El Chaba 05 september 2018 17:49
Dus iedereen bij Quick-Step en Sky zit aan de dope maar bij die ploegen kunnen ze dat goed maskeren en bij bijvoorbeeld Bahrein niet? Die ploeg van Nibali, Pellizotti en Gasparotto waar ze maar liefst vijf doktoren in dienst hebben en waarvan er vier Italiaans zijn?
Massimo 05 september 2018 18:32
En wat heeft de nationaliteit van de ploegdoktoren daar mee vandoen?
Sjorsoll 05 september 2018 19:44
De Italiaanse bevolking heeft gemiddeld 17,8% meer verstand van doping dan mensen met een andere nationaliteit.
Prikdude 05 september 2018 19:58
Wijze Walnoot.
Massimo 05 september 2018 21:02
Waarschijnlijk is een beter antwoord inderdaad niet te produceren.
Walnoot 05 september 2018 21:35
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus iedereen bij Quick-Step en Sky
Dat zeg ik niet.

> zit aan de dope
Met "het" bedoel ik professionele farmaceutische begeleiding, of dat dope is ligt in de meeste gevallen aan je definitie.

> maar bij die ploegen kunnen ze dat goed maskeren
Ja, dat zeker.

> en bij bijvoorbeeld Bahrein niet?
Die kunnen het vast ook, maar dat betekent niet automatisch dat ze het ook doen.

> Die ploeg van Nibali, Pellizotti en Gasparotto waar ze maar
> liefst vijf doktoren in dienst hebben en waarvan
> er vier Italiaans zijn?
Dit lijkt me op verschillende redenen bezijden de kwestie.
Luijt 05 september 2018 21:58
De pakhaas. Ik wist t.
veluweracer 05 september 2018 22:48
El Chaba Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dus iedereen bij Quick-Step en Sky zit aan de dope
> maar bij die ploegen kunnen ze dat goed maskeren
> en bij bijvoorbeeld Bahrein niet? Die ploeg van
> Nibali, Pellizotti en Gasparotto waar ze maar
> liefst vijf doktoren in dienst hebben en waarvan
> er vier Italiaans zijn?

Tweemaal correct.
Sjorsoll 06 september 2018 01:42
lodjan 06 september 2018 12:23
WF:

Kanstantsin Siutsou heeft op Instagram de uitslagen gedeeld van de dopingtests die hij dit jaar onderging. Gisteren werd bekend dat er bij een test op 31 juli afwijkende waarden zijn geconstateerd, wat kan duiden op het gebruik van EPO. Siutsou snapt er niets van. “Ik begrijp niet wat er aan de hand is”, schrijft hij.

Siutsou schrijft het bericht in gebrekkig Engels. Dat de coureur van Bahrain Merida gefrustreerd is, wordt wel duidelijk. Hij geeft aan dat zijn huis doorzocht is en dat hij een proces wil aanspannen. Daarnaast wil hij vrijgesproken worden.

Op de foto die Siutsou deelt bij het bericht is zichtbaar dat de controles in zijn bloedpaspoort sinds mei 2017 geldig zijn, tot de betreffende test van 31 juli 2018. Daar staat ‘ongeldig’ bij het resultaat van de analyse. Andere controles op bloed of urine zijn allemaal negatief.

De UCI heeft de Wit-Rus naar aanleiding van de afwijkende waarden (AAF) voorlopig geschorst. Ook Bahrain Merida heeft de winnaar van de Ronde van Kroatië op non-actief gezet. De ploeg had in een eerder stadium al besloten om hem volgend jaar geen nieuw contract aan te bieden.
Slimmerd 06 september 2018 12:30
Ook opvallend dat hij tussen sept-13 en begin-17 schijnbaar nooit gecontroleerd is...
Horsie is back 06 september 2018 12:45
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> De pakhaas. Ik wist t.

Verwacht jij nog iets met Krissemes?
Leon 06 september 2018 14:43
yep, met boksbal binnen handbereik
Orakel 06 september 2018 15:07
Slimmerd Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ook opvallend dat hij tussen sept-13 en begin-17
> schijnbaar nooit gecontroleerd is...


@laurenstendam
"Bij mij even teruggekeken. Heb hetzelfde. zal een fout zijn in het systeem maar bij mij tussen 2013 en 2017 ook geen resultaten"
Slimmerd 06 september 2018 15:25
Aha ok, apart, maar dan zal Sivtsov tussendoor ook wel gecontroleerd zijn
Luijt 08 september 2018 09:24
Leuk hoe je t oppakt.
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen