Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

Kasseien in Zeeuws Vlaanderen

Gepost door Luijt 
Luijt 22 februari 2019 22:45
Ik was er nog nooit geweest, in Zeeuws Vlaanderen. En na vandaag, 100km en 5 kasseistroken verder, weet ik nog niet hoe het er daar uit ziet. Er was mist. Het verschil met Walcheren was me wel direct duidelijk: Zeeuws Vlaanderen is gewoon België. Fijne mensen (dus) ook.

Groet, Luijt
Tjappie2 23 februari 2019 00:11
Smaken verschillen, zoveel is duidelijk. Ik word nog liever dagelijks aan vijf zweepslagen onderworpen in de Noordoostpolder dan dat ik nog een seconde van m'n leven in Zeeuws-Vlaanderen moet doorbrengen. Wat een afschuwelijke hel is dat.

(en ja, ik weet waar ik het over heb, qua Zeeuws-Vlaanderen dan. Ik heb er 7 jaar moeten wonen. Ik ben er mentaal nog steeds niet overheen)
merijntje mortirolo 23 februari 2019 07:49
-
Vijf zweepslagen vind ik nu ook weer niet heel erg absurd veel.

Voor de rest: boeiend topic, Luijt! Ga zo door.
Sub Culture 23 februari 2019 08:04
Ik kom eigenlijk niet zo vaak in Zeeuws-Vlaanderen.
Ik woon op dit moment ergens aan de Belgische kust waar de Nederlandse grens en de Franse grens min of meer op gelijke afstand liggen.
En dan neigt het toch vaker, ook al omdat ik mij makkelijker in het Frans kan uitdrukken en omdat het er mooier is, naar Frankrijk; Boulogne-sur-Mer, weekendje Normandië.
Niet ver en goedkoop.

Naar ik begrijp valt Zeeuws-Vlaanderen almaar meer ten prooi aan Belgische bouwpromotoren die er residentiële gebouwen neerzetten in Cadzand, dat is jammer want je wil geen betonkust zoals de Belgische.
[www.youtube.com]
Eindhovuh 23 februari 2019 08:30
Ik kom voor mijn werk weleens in Hulst en Terneuzen. Weinig mis mee volgens mij.
En erg dicht bij Gent, dus dat is altijd een plus.
Sjorsoll 23 februari 2019 13:50
Jij hebt Frans als moedertaal? Krijgen jullie Nederlands op school? Er zijn zat Walloniërs die geen Nederlands kunnen, toch?

Complimenten voor je Nederlandsch.
Sub Culture 23 februari 2019 20:15
Ik ben geboren in Brussel en heb pas op de lagere school Nederlandse lessen gehad.
Ik woon intussen wel al 19 jaar in Vlaanderen.

Het Nederlands dat Walen op school krijgen is eerder beperkt, je kan later in de middelbare school voor meer Nederlandse lessen opteren, maar omdat dat niet bepaald een wereldtaal is is Engels of Spaans een evidentere keuze.

Ik denk dat meer Walen dan je denkt zich wel kunnen uitdrukken in het Nederlands maar daar gewoon zeer onzeker over zijn en op safe spelen en zich in het Frans uitdrukken tegen een Vlaming die het doorgaans wel min of meer zal begrijpen en zichzelf vervolgens van een verkavelingsfrans zal bedienen.
Tjappie2 23 februari 2019 20:59
merijntje mortirolo Schreef:
-------------------------------------------------------
> -
> Vijf zweepslagen vind ik nu ook weer niet heel erg
> absurd veel.

Er is zelfs voor Z-V een break-evenpoint. Als ik bijvoorbeeld het getal 30 had genoemd zou er (terecht) vanuit gegaan worden dat ik het aantal "bij manier van zeggen" had gebruikt. 5 is acceptabel.
Eddy Veen 24 februari 2019 01:04
Bredene aan Zee?
lodjan 24 februari 2019 07:32
Sub Culture 24 februari 2019 08:10
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen