Welkom! » Log in » Registreer een nieuw account

3-Daagse Brugge-De Panne (WT)

Gepost door Sub Culture 
Sub Culture 26 maart 2019 19:45


Op woensdag 27 maart rijden we van Brugge naar De Panne.
Via het Brugse Ommeland gaat het richting Heuvelland - Westhoek om vervolgens richting kust te rijden waar een aantal plaatselijke ronden worden afgewerkt met De Moeren (mits wind) en de tramsporen van De Panne als voornaamste obstakels in de finale.

Het behoeft weinig betoog dat deze 'driedaagse' sinds vorig jaar meer dan verdiend de WorldTour status heeft verworven, dat zal elke zichzelfrespecterende prikker beamen.
Net als vorige week vrijdag ben ik ook morgen en eigenlijk ook bij de Tourstart straks in Brussel, een man van de streek (ik heb veel streken).

Starten doen we in Brugge, dat is een schraal zoethoudertje dat de stad, ook wel eens smalend openluchtmuseum, gekregen heeft nadat het de start van de Ronde verloor aan Antwerpen.
Hier enkele weetjes over Brugge:
- de start werd in de 9de eeuw gesticht door vikings
- zelfs de Duitsers vonden het zonde om Brugge te bombarderen vanwege al zijn pracht en praal, of mss lag het strategisch niet zo 'voordelig', dat kan ook
- in de 14de eeuw kende Brugge haar gouden eeuw, het Vlaanderen van toen met Brugge als een van zijn pronkstukken was op dat moment dé toonaangevende regio op het Europese continent
- De Bruggeling Willem van der Haegen was een van de eerste kolonisten op de Azoren, hij is in de Azoren bekend als Guilherme da Silveira, de Brugse kolonisten destijds zijn ook een reden waarom de eilanden zoveel molens kennen. Ja de Vlamingen kolonialiseerden al overzeese gebieden toen in Nederland het wiel nog moest worden uitgevonden.
- De Bruggeling Jan. Van Eyck, een van de Vlaamse primitievelingen, was de uitvinder van de olieverfschilderkunst, in 1432 werkt hij het legendarische 'Lam Gods' af, een paneel van dit schilderij 'De Rechtvaardige Rechters' werd in de jaren '30 gestolen uit de Sint-Baafs Kathedraal in Gent en is tot op heden nog niet teruggevonden. Elk jaar opnieuw duiken er complottheorieën op hieromtrent en verrichten onderzoekers nog altijd gerichte steunacties. Een van de theorieën is dat het in het bezit is van een vooraanstaande Gentse familie die uit schrik om haar goede naam te verliezen angstvallig geheim houdt dat het dit paneel bezit.
- In september 2016 nam de Brugse brouwerij 'Halve Maan' een dubbele bierpijpleiding in gebruik die de brouwerij aan het Walplein verbindt met bottelarij in het Waggelwater. De leiding, die zowel Brugse Zot als Straffe Hendrik vervoert, is 3,2 km lang en zit op sommige plaatsen 34 meter diep onder de grond. Doel was het bannen van de vele tankwagens in de Brugse binnenstad, die samen zowat 5 miljoen liter vervoerden, een unicum.

Hieronder vind je nog wat kaartjes terug.
Ook een foto van de winnaar van vorig jaar alsook een top 10

Er schijnt ook een vrouweneditie te zijn die een dag later wordt gereden maar dat boeit waarschijnlijk niemand.




Elia Vivani won vorig jaar met overmacht.

1 Elia Viviani Quick-Step Floors 4u41'08"
2 Pascal Ackermann BORA-hansgrohe z.t.
3 Jasper Philipsen Hagens Berman Axeon z.t.
4 Baptiste Planckaert Team Katjoesja Alpecin z.t.
5 Jens Debusschere Lotto Soudal z.t.
6 Amaury Capiot Sport Vlaanderen-Baloise z.t.
7 Roy Jans Cibel-Cebon z.t.
8 Hugo Hofstetter Cofidis z.t.
9 Adam Blythe Aqua Blue Sport z.t.
10 Eduard-Michael Grosu Nippo-Vini Fantini z.t.

Vermoedelijk oogt de top 10 van 2019 iets spectaculairder dan de editie van 2018

Deelnemerslijst







1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 26/03/2019 19:46 door Sub Culture.
Tjappie2 26 maart 2019 20:49
Hoe staat de wind in de Moeren?
opoeepo 26 maart 2019 20:51
Soms mis ik Lieuwe.
Eddy Veen 26 maart 2019 21:23
Driedaagse? Ik mis de tijdritthumbs down
Pyama 26 maart 2019 23:23
Lotto heeft toch een matige ploeg voor dit werk.
diravi 27 maart 2019 04:39
Op een paar km in de finale na fietsen de dames over een volledig verschillend parcours.
Slimmerd 27 maart 2019 06:20
Het parkoers is toch dusdanig veranderd dat ze de tramrails niet meer kruisen?
Luijt 27 maart 2019 10:42
Dank Sub voor de fijne inleiding.

Leuk dat deze B koers gepromoveerd is tot WT. Waarom dat is, is mij een raadsel.
Dylan tegen Viviani. Spannend!
ton duk 27 maart 2019 10:50
Luijt Schreef:
-------------------------------------------------------
> Dank Sub voor de fijne inleiding.
>
> Leuk dat deze B koers gepromoveerd is tot WT.
> Waarom dat is, is mij een raadsel.
> Dylan tegen Viviani. Spannend!

Overdreven uitgebreid, vond ik

Kijk idd uit naar vanmiddag en mijmer weer 's naar koers Het Groene Hart maar ik vrees dat de wind vanmiddag niet meewerkt
Ach, dan maar een Koninklijke sprint met HOL-winnaar
gr
rustdag 27 maart 2019 11:13
Kasseistroken Driedaagse Brugge-De Panne

Nog 176,3 km te gaan: Ichtegem – 1,0 km
Nog 162,6 km te gaan: Werken – 2,1 km
Nog 142,3 km te gaan: Boezinge – 1,2 km
Nog 115,0 km te gaan: Kemmelberg – 0,4 km
Nog 71,5 km te gaan: Leisele – 1,3 km
Nog 67,2 km te gaan: Izenberge – 0,4 km

Hellingen Driedaagse Brugge-De Panne

Nog 116,0 km te gaan: Monteberg
Nog 115,0 km te gaan: Kemmelberg
Nog 106,8 km te gaan: Rodeberg
Nog 105,7 km te gaan: Vidaigneberg
Nog 102,0 km te gaan: Sulferberg
Adje Wijnands 27 maart 2019 11:48
Zó dat is een lange bierleiding!
Heb je ook een kaartje van het parcours?
Slimmerd 27 maart 2019 12:03
Wow, in de laatste 65km moeten we dus echt op de wind hopen ipv gewoon een saaie Tourrit
Heisenberg 27 maart 2019 12:32
Het zou me niet verbazen als DQS op 116 km. van de streep er een harde koers van maakt. Als ze dan een Groenewegen, Ackermann en/of Gaviria op achterstand krijgen, kan het een mooie koers worden.
El Chaba 27 maart 2019 12:40
Sub Culture 27 maart 2019 12:49
Er is vrijwel geen wind, dat wordt een moeilijke opgave.
Voor zondag overigens wel redelijk wat wind verwacht, mogelijk met buien, dus dat wordt een ander verhaal.
Slimmerd 27 maart 2019 13:49
De vluchters zijn inmiddels begonnen aan de heuvelzone, het peloton volgt op 4'35
Heisenberg 27 maart 2019 14:18
Boom DNF

Theuns, Gaviria, Van Poppel, Pöstlberger en Haller rijden (mogelijk nog) tussen de kopgroep en het peloton.

Dit zijn de namen van de kopgroep: Dewulf, Sütterlin, Janssens, Leysen, Garel en Paasschens
Prikdude 27 maart 2019 14:29
Gaviria zelf is opvallend, maar aardig dat met ook Haller (Kittel), Pöstlberger (Ackermann) en Van Poppel (Groenewegen) Deceuninck eens in het defensief gedwongen wordt.

Edit: en dan lees je dat EF en Sky op kop rijden...



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2019 14:40 door Prikdude.
rustdag 27 maart 2019 14:39
Over Boom.....


Roompot - Charles Cycling Team


@roompot_charles
Volgen @roompot_charles volgen
Meer
Als antwoord op @molenarski @Driedaagse_
Abandoned the race. Nothing to be worried about though.
Heisenberg 27 maart 2019 15:55
Nog 12 km tot de massasprint.
Slimmerd 27 maart 2019 15:57
Grote val in peloton, Ackermann zien we niet meer terug voor de sprint. Ook Keukeleire
Slimmerd 27 maart 2019 15:58
Pedersen, Rojer ook bij dr slachtoffers
Slimmerd 27 maart 2019 16:00
Groenewegen lijkt het nu wel alleen te moeten doen, voorste deel is slechts 50 man sterk.

Viviani, Gaviria en Groenewegen goed vooraan.

Nog 8km
Slimmerd 27 maart 2019 16:01
Nu gaan ze over de groep, toch viermaal Visma aanwezig. Mareczko wordt ook goed vooraan gehouden
Heisenberg 27 maart 2019 16:07
Groenewegen slecht geplaatst op 2 km.
Slimmerd 27 maart 2019 16:10
1. Groenewegen


2. Gaviria
3. Viviani
4. Bouhanni
5. Jules
6. Halvorsen
7. Van Genechten
8. Mezgec
9. Nizzolo
10. Teunissen

Zonder enige tegenstand



2 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2019 16:22 door Slimmerd.
ton duk 27 maart 2019 16:10
Schaterlachend voor de tv cool smiley
gr
Anony 27 maart 2019 16:10
Sterke sprint van Groenewegen, mooi uitroepteken naast zijn naam ten opzichte van die twee andere groten.
Ron de Renner 27 maart 2019 16:10
Ongelofelijk. Zo slecht geplaatst en dan nog zo makkelijk winnen.
Sub Culture 27 maart 2019 16:12
Sterk afgemaakt, elitesprintje tussen de drie snelsten van het moment makkelijk gewonnen.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2019 16:12 door Sub Culture.
Sub Culture 27 maart 2019 16:12
Schaterlachend?
Slimmerd 27 maart 2019 16:12
Haha Nijs verwijst twee keer naar Groenewegen in de sprint, maar ik werkelijkheid zat hij verder naar achter en was het dus nog indrukwekkender



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2019 16:14 door Slimmerd.
jonglins 27 maart 2019 16:12
En met wat een gemak!
rustdag 27 maart 2019 16:13
ton duk 27 maart 2019 16:20
ton duk Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ach, dan maar een Koninklijke sprint met
> HOL-winnaar
> gr

en zo geschiede
gr
rustdag 27 maart 2019 16:21
Nelis! 27 maart 2019 16:22
Opnieuw discussiëren over wie de beste sprinter is?

Nee, dat is flauw...
ton duk 27 maart 2019 16:25
Ja, ik kreeg tijdens de sprint ook nog de uitslag binnen van de 3e etappe Ronde van Normandie ...Arvid de Kleijn wint
gr
Sub Culture 27 maart 2019 16:27
Geen idee, ik associeer sport kijken niet met dijenkletsend schaterlachen.
Maar ieder zijn sportbeleving zeker?
Luijt 27 maart 2019 16:38
Zojuist mogen terugzien. Impressive.
El Chaba 27 maart 2019 16:44
In zijn geval kun je het moeilijk sportbeleving meer noemen..
Sub Culture 27 maart 2019 17:12
Wat zei je, ik zat net schaterlachend te kijken hoe Yates won in Catalonië.
jonglins 27 maart 2019 18:37
Mooi voor HOL!
Maar Jakobsen valt toch weer wat tegen. Kon het tempo niet volgen. Maar zijn tijd komt nog wel.
Cyclad58 27 maart 2019 18:45
Majestueuze zege
Slimmerd 27 maart 2019 18:49
Wilde zelf fris blijven voor vrijdag...
De zwarte trui 27 maart 2019 18:56
Hehe op die twitter link kijkt Naessen lachend op de achtergrond toe hoe d'n deb maar weer eens wint.
Tinuz 27 maart 2019 19:06
Fabio werkte voor Viviani. Hij zat tot vlak voor de finish nog vooraan.
Slimmerd 27 maart 2019 19:08
Denk dat jonglins hem dan als sprintaantrekker had verwacht ipv Morkov, mij verraste het ook wel dat Jakobsen er daar al af moest (had tenslotte nog geen kopbeurt verricht)
Cecchini 27 maart 2019 20:01
Laat ik het even voor Ton opnemen. Ik moest ook wel even lachen toen ik zag hoe Groenewegen de rest vandaag deklasseerde. Niet vanwege chauvinisme, maar omdat hij 2 weken terug door types als Pyama hier werd weggezet als een subtop sprinter (want de beste sprinters reden in de Tirreno) , terwijl hij het afgelopen jaar genoeg heeft laten zien, om bij de wereldtop van de sprinters te mogen worden gerekend. Het enige dat er aan ontbreekt is 3 etappes in een jaar in een Grote Ronde.
ton duk 27 maart 2019 20:28
Cecchini Schreef:
-------------------------------------------------------
> Laat ik het even voor Ton opnemen. Ik moest ook
> wel even lachen toen ik zag hoe Groenewegen de
> rest vandaag deklasseerde. Niet vanwege
> chauvinisme, maar omdat hij 2 weken terug door
> types als Pyama hier werd weggezet als een subtop
> sprinter

thumbs up
gr
Heisenberg 27 maart 2019 20:38
Dit is wel broertje Naesen. De andere mag vrijdag zelf juichen.
Sub Culture 27 maart 2019 20:58
Hoe kan je nu mensen serieus nemen die Groenewegen wegzetten als subtopper in de sprint?
Hij is dit jaar duidelijk, en allicht vorig jaar ook al, de allersnelste van het pak.
Daar heeft hij zelfs geen 3 etappes in eenzelfde grote ronde voor nodig.

Dat neemt niet weg dat ik schaterlachend een massasprint gade slaan nog altijd een raar gegeven vind.



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2019 20:58 door Sub Culture.
Tjappie2 27 maart 2019 21:02
Helemaal eens. Nog even en ik begin nota bene antipathie te koesteren jegens Nederlandse renners vanwege dat idiote geproost hier. Hoewel ik het weiger dat daadwerkelijk te laten gebeuren.
lodjan 27 maart 2019 21:10
Het is hem zeer gegund na een door blessures in het water gevallen 2018. In 2017 boekte hij nog drie zeges en nu trekt hij die lijn weer door. Hup Arvid! #16

[www.wielerflits.nl]
lodjan 27 maart 2019 21:11
Hele mooie overwinning voor Dylan! #17 smileys with beer
Koppizoektwachtwoord 27 maart 2019 22:03
Had je niet graag over de eeuwige Nederlandse invloed bij Club Brugge gelezen?
Horsie is back 27 maart 2019 22:13
Horsie heeft toch maar weer even The Profile of a Sprint nagekeken.

6 +/- 2
3 +/- 1
2 +/- 0

Niks aan de hand. Doorlopen, mensen.
ton duk 27 maart 2019 22:14
Nee, ik ben voor Standard natuurlijk
gr
ton duk 27 maart 2019 22:17
Tjappie2 Schreef:
-------------------------------------------------------
> Helemaal eens. Nog even en ik begin nota bene
> antipathie te koesteren jegens Nederlandse renners
> vanwege dat idiote geproost hier.


Ik heb vandaag dan ook bewust het geproost achterwege gelaten en de overtuigende manier van winnen EN het tonen van zijn Amsterdamse bluf tijdens het vieren deden mij idd schaterlachen...lijkt mij niks mis mee
gr
Sub Culture 27 maart 2019 22:27
Jij hebt uiteraard niet schaterlachend in de zetel gezeten deze middag, dat weet je zelf ook wel.
Je had ook kunnen zeggen dat je hardop 'hoera!' hebt gekreet of met een brede glimlach het allemaal hebt zitten aanschouwen.

Mij een raadsel waarom je zou liegen over je eigen reactie op een sportgebeurtenis adhv een ongeloofwaardig voorbeeld.
Nelis! 27 maart 2019 22:28
Ach, het gedoe van 'types' als Ton Duk, Pyama, Wim Craene en andere Espen Bravens kan me weinig doen. Ik juich voor de meeste Nederlandse renners, maar heb ook sympathie voor andere coureurs. Dat laat ik niet door anderen verpesten ;-)



1 keer gewijzigd. Laatste wijziging: 27/03/2019 23:00 door Nelis!.
Tinuz 27 maart 2019 22:35
Sub Culture Schreef:

> Dat neemt niet weg dat ik schaterlachend een
> massasprint gade slaan nog altijd een raar gegeven
> vind.

Samenloop van omstandigheden. Het butterfly effect. Iemand aan het Qinghai meer, een vissende recreant, krabbelde vanmiddag aan zijn bolletje toen het vissen niet wilde lukken, wat mede deze eruptie bij duk teweeg bracht. In hoeverre dit van invloed geweest is op deze flitsende sprint van Groenewegen is niet duidelijk, overigens.
Heisenberg 27 maart 2019 22:40
Waarom ga je hier in vredesnaam zo op door? Wat wil je er mee bereiken?

Het prikbord wordt er niet leuker op. Eerst door mensen die provocerend overal proosten en #zegetrein plaatsen. Maar nu door de mensen die daar een groot probleem van maken en ernaar op blijven doorgaan.

On topic: ik had ook een brede glimlach toen Groenewegen zo sterk won. Ik ben geen fan van sprintetappes, maar ze zijn voor mij nu een stuk leuker. Dankzij Groenewegen, maar ook door bijvoorbeeld Gaviria en Viviani. Renners waar ik meer mee heb dan Cavendish en Kittel.
Horsie is back 27 maart 2019 23:20
Tinuz Schreef:
-------------------------------------------------------
> Sub Culture Schreef:
>
> > Dat neemt niet weg dat ik schaterlachend een massasprint gade slaan nog altijd een raar gegeven vind.
>
> Samenloop van omstandigheden. Het butterfly
> effect. Iemand aan het Qinghai meer, een vissende
> recreant, krabbelde vanmiddag aan zijn bolletje
> toen het vissen niet wilde lukken, wat mede deze
> eruptie bij duk teweeg bracht. In hoeverre dit van
> invloed geweest is op deze flitsende sprint van
> Groenewegen is niet duidelijk, overigens.

Goeddoeme, Horsie heeft vanmiddag die vissende recreant nog gezien (hij won) bij De rijdende Rechter.
Butterfly effect. U bedoel de vlinder van Acapulco? Dan kunnen we nog wel een tijdje doorgaan.
Horsie is back 27 maart 2019 23:22
Ron de Renner Schreef:
-------------------------------------------------------
> Ongelofelijk. Zo slecht geplaatst en dan nog zo
> makkelijk winnen.

Hoezo, moest hij bij de polonaise achteraan sluiten om dan vervolgens nog met de bruid te kunnen dansen.
De progressie in het sprintersveld gebeurde volgens de regels.
Pyama 28 maart 2019 08:49
Leuk he, woorden verdraaien.
Ik zei dat hij tegen janneke en mieke sprintte omdat de echte sprinttop ontbrak (Sagan, Viviani, Gaviria en Ackermann). Dit is natuurlijk geen pure massasprint maar verder prima prestatie van Groenewegen. De eerste keer dat hij iedereen klopt.
Luijt 28 maart 2019 09:14
Mij een raadsel waarom hier zo lang door geluld wordt over een slip of the pen (of niet, whatever) van Ton.
Cecchini 28 maart 2019 09:33
Hoe vaak wonnen Viviani, Sagan, Gaviria toen iedereen (inclusief Groenewegen, Bennett, Kittel, Kristoff) acte de presence gaven ?. Er missen door programma keuzes altijd wel een aantal sprinters in welke koers dan ook. In Parijs Nice reden ook Degenkolb, Demare, Jakobsen, Ewan, Bennett, Colbrelli, Greipel en Kittel mee, in jouw ogen de Jannekes en Miekes van de wereld. Eigenlijk ben je een enorme Baskische zeikerd.
Sub Culture 28 maart 2019 11:55
ton duk 02 maart 2019 16:50
Lachend de finale gezien...genieten

In de Omloop was het ook al rollen over de grond van het lachen blijkbaar
Sorry, alleen geregistreerde gebruikers mogen berichten plaatsen in dit forum.

Klik hier om in te loggen